Forfatter Emne: fjern clairvoyance?  (Læst 3939 gange)

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: fjern clairvoyance?
« Svar #15 Dato: Januar 26, 2016, 11:06:32 pm »
................................ Clairvoyance virker simpelthen bevisligt ikke.

Endnu videre. Clairvoyance kan modbevises. Simpelthen teste om de har de evner de påstår.

Ellers kan religion i almindelighed ikke modbevises.

Nej men forudsigelser om det fysiske univers som religion kommer med kan modbevises. Det samme gælder enhver "spirituelt" indhentet forudsigelse om det fysiske univers. Forudsigelser lavet med den videnskabelige metode har sjovt nok en langt bedre grad af succes. Jeg ved hvilken metode jeg vælger.

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Januar 27, 2016, 01:08:25 am »
Nej jeg var ellers lige så enig med din overskrift "Fjern clairvoyance". Men nu går det op for mig at du nok mente fjernclairvoyance.

Mit råd (som du ikke har bedt om, men alligevel) er ikke at sætte din lid til tilfældige plattenslagere og bondefangere, men at tro på din egen evne til at styre dit liv. Clairvoyance virker simpelthen bevisligt ikke.

Jeg kan forstå på dit svar til pigen1233, og andre af dine indlæg at din verden er meget fysisk materialistisk, det der ikke kan måles eller vejes eksisterer ikke - hvordan stiller du dig så til tanken og teorierne om det holografiske univers ?

Her er et link som pigen123 også lige burde kigge på.

http://merlinscorner.blogg.no/1375208475_er_universet_holograf.html

Mit svar til hende var ikke kun gas.

Jeg kunne da også godt tænke mig at diskutere string teori og lignende emner fra videnskabens frontlinje med en som dig, - men lige så snart det ikke drejer sig om muslimer er der ingen af jer der gider svare.

Det er en stor mangel ved dette forum, at folk stort set kun gider diskutere muslimer. På det gamle sol var debatemnerne langt bredere og der var også spændende debatter om religion og om det okkulte o.s.v. Desværre blev SO-L ødelagt efter den såkaldte opdatering, som reelt gjorde forum til det rene bras.

GuBBi kender jeg jo fra mange debatter. Han er en meget fornuftig og vidende mand  og jeg kan egentlig godt lide hans afbalancerede holdning til tingene (er ikke så ekstremistisk som mange andre herinde). Men han er jo også ekstremt videnskabelig og fornuftsorienteret. Så han tror vist ikke på noget som helst, der ikke kan forklares videnskabeligt, og der mener jeg jo, at han er for firkantet. Jeg selv er overbevist om, at der er langt mere mellem himmel og jord, end videnskaben forstår og kan forklare. Bl.a. clairvoyance, telekinese, telepati, reinkarnation o.s.v. GuBBi har dog givetvis helt ret i, at der er mange plattenslagere i New Age-bevægelsen, så det kan være svært at skelne skidt fra kanel. En god rettesnor er, at folk der kræver rigtigt mange penge for deres ydelser, normalt ikke har hjertet med og derfor er ude på at snyde folk eller bare at score kassen. Derfor kan jeg godt se ideen med at søge gratis fjernclairvoyance, da jeg netop mener, at en ægte clairvoyant, der mener det seriøst og har hjertet med, ikke tager betaling for den slags.

Det holografiske univers er også blevet diskuteret på SO-L. Spændende teori, som jeg selv tror der er noget om. Men jeg har desværre ikke den fysiske kundskab til at kunne teorisere grundigt om sagen. Men spændende er det dog stadig, at vi måske i virkeligheden lever i en slags virtual reality og at når vi dør, så er det som i et computerspil og vi bliver genfødt - altså reinkarnerer, men bare i en ny korpus. Fascinerende, men også ret vild en tanke.

Teorien om at verden er holografisk kunne også forklare, at der f.eks. ifølge nogle findes spøgelser, engle, dæmoner o.s.v. Og disse opererer så ifølge teorien fra fjerde dimension eller måske længere ude fra. Og når man ser et spøgelse, er det fordi at disse interdimensionelle væsener kortvarigt kommer ind i vores synsfelt.

Den danske åndsforsker og magiker Martinus mente, at selve meningen med livet er at have det sjovt. Det slog mig, da jeg læste det for nylig, for det har nemlig lige præcist også altid været min egen mening om sagen. Jeg synes at for mange tager livet for alvorligt og glemmer, at livet er en leg, hvor det gælder om at have det så sjovt som muligt. Mange mennesker er alt for optaget af dramaer og intriger og glemmer derfor lidt at nyde livet. Det finder jeg synd.
« Senest Redigeret: Januar 27, 2016, 01:57:50 am af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.6%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Januar 27, 2016, 08:59:23 am »
Nej jeg var ellers lige så enig med din overskrift "Fjern clairvoyance". Men nu går det op for mig at du nok mente fjernclairvoyance.

Mit råd (som du ikke har bedt om, men alligevel) er ikke at sætte din lid til tilfældige plattenslagere og bondefangere, men at tro på din egen evne til at styre dit liv. Clairvoyance virker simpelthen bevisligt ikke.

Jeg kan forstå på dit svar til pigen1233, og andre af dine indlæg at din verden er meget fysisk materialistisk, det der ikke kan måles eller vejes eksisterer ikke - hvordan stiller du dig så til tanken og teorierne om det holografiske univers ?

Her er et link som pigen123 også lige burde kigge på.

http://merlinscorner.blogg.no/1375208475_er_universet_holograf.html

Mit svar til hende var ikke kun gas.

Jeg kunne da også godt tænke mig at diskutere string teori og lignende emner fra videnskabens frontlinje med en som dig, - men lige så snart det ikke drejer sig om muslimer er der ingen af jer der gider svare.

Det er en stor mangel ved dette forum, at folk stort set kun gider diskutere muslimer. På det gamle sol var debatemnerne langt bredere og der var også spændende debatter om religion og om det okkulte o.s.v. Desværre blev SO-L ødelagt efter den såkaldte opdatering, som reelt gjorde forum til det rene bras.

GuBBi kender jeg jo fra mange debatter. Han er en meget fornuftig og vidende mand  og jeg kan egentlig godt lide hans afbalancerede holdning til tingene (er ikke så ekstremistisk som mange andre herinde). Men han er jo også ekstremt videnskabelig og fornuftsorienteret. Så han tror vist ikke på noget som helst, der ikke kan forklares videnskabeligt, og der mener jeg jo, at han er for firkantet. Jeg selv er overbevist om, at der er langt mere mellem himmel og jord, end videnskaben forstår og kan forklare. Bl.a. clairvoyance, telekinese, telepati, reinkarnation o.s.v. GuBBi har dog givetvis helt ret i, at der er mange plattenslagere i New Age-bevægelsen, så det kan være svært at skelne skidt fra kanel. En god rettesnor er, at folk der kræver rigtigt mange penge for deres ydelser, normalt ikke har hjertet med og derfor er ude på at snyde folk eller bare at score kassen. Derfor kan jeg godt se ideen med at søge gratis fjernclairvoyance, da jeg netop mener, at en ægte clairvoyant, der mener det seriøst og har hjertet med, ikke tager betaling for den slags.

Det holografiske univers er også blevet diskuteret på SO-L. Spændende teori, som jeg selv tror der er noget om. Men jeg har desværre ikke den fysiske kundskab til at kunne teorisere grundigt om sagen. Men spændende er det dog stadig, at vi måske i virkeligheden lever i en slags virtual reality og at når vi dør, så er det som i et computerspil og vi bliver genfødt - altså reinkarnerer, men bare i en ny korpus. Fascinerende, men også ret vild en tanke.

Teorien om at verden er holografisk kunne også forklare, at der f.eks. ifølge nogle findes spøgelser, engle, dæmoner o.s.v. Og disse opererer så ifølge teorien fra fjerde dimension eller måske længere ude fra. Og når man ser et spøgelse, er det fordi at disse interdimensionelle væsener kortvarigt kommer ind i vores synsfelt.

Den danske åndsforsker og magiker Martinus mente, at selve meningen med livet er at have det sjovt. Det slog mig, da jeg læste det for nylig, for det har nemlig lige præcist også altid været min egen mening om sagen. Jeg synes at for mange tager livet for alvorligt og glemmer, at livet er en leg, hvor det gælder om at have det så sjovt som muligt. Mange mennesker er alt for optaget af dramaer og intriger og glemmer derfor lidt at nyde livet. Det finder jeg synd.

Ja, der er mange der er hårdt bundet til et rent fysisk univers. Men det er f.eks. lidt svært for mig at se hvordan noget fysisk skulle kunne udløse et big bang i et univers hvor der intet fysisk findes. Den "tanke" Einstein taler om var jo netop noget ikke-fysisk.

Det holografiske univers forklarer også hvorfor nogle mennesker nogle gange, men ikke altid, kan"se" opfatte eller fornemme passager fra andre dele af det holografiske univers og hvorfor det er helt lukket land for andre. Jeg har også bemærket at det ofte er folk der lever i meget tæt kontakt med naturen der tættest kontakt og opfatter disse ting, hvorimod livsbetingelserne i et moderne teknologisk samfund tilsyneladende modvirker disse muligheder.

Martinus kan godt have ret. I hvert fald er der ingen grund til ikke at bruge livet til at have det så sjovt som muligt og opleve så meget som muligt.
Vi kan se evolutionen arbejder mod at skabe liv med højere og højere grad af bevidsthed, foreløbig kulminerende med mennesket som har den højeste grad af bevidsthed blandt de levende væsener - så hvis livets formål i virkeligheden er evolution af bevidsthed, er der jo ingen grund til ikke at have det så sjovt som muligt imens.

Det er rigtigt at der findes rigtig meget plat, svindel og pseudo inden for dette felt også, - det er jo et område der inviterer lige så meget til den slags som religion gør. Men på den anden side hvis du skulle gemme et stykke træ så det ikke kunne findes igen, findes der da noget bedre steder at gøre det end smide det mellem alle de andre træer i en kæmpe stor skov ?

Jeg siger ikke Gubbi ikke kan have ret, - men så længe han ikke kan hverken bevise eller modbevise det holografiske univers eller string teorien er det altså for mig en åben mulighed, der måske kan være rigtig måske ikke.
Fuldstændig at afvise muligheden,  er lige så meget tro, som det modsatte ville være, så længe det er en mulighed vi undersøger, fordi noget peger i den retning, er det altså stadig en åben og sandsynlig mulighed.

Det var jo det samme med akupunktur og mange andre ting, - det påstod de jo også var "hokus pokus" og "magi" bare fordi det opererer med begreber de intet kendte til, så det skal man nok ikke lade sig bremse af. Så ville enhver forskning jo være stoppet for længst.
« Senest Redigeret: Januar 27, 2016, 09:10:26 am af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.6%
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Januar 27, 2016, 09:59:36 am »

Har intet problem med et holografisk univers, men det forbliver en hypotese indtil det kan bekræftes med beviser. Indtil da er det bare en matematisk mulighed men ikke noget bevis. Og den blog du linker til er ikke en korrekt beskrivelse af modellen om det holografiske univers. Faktisk aner ham der skriver det ikke hvad teorien går ud på. Find en videnskabelig kilde frem for en alternativ blog hvis du vil vide noget om videnskab. Her er lidt:

http://www.sciencedaily.com/terms/holographic_principle.htm

Og det betyder ikke at vore naturlove ændres på nogen måde. Og det med de 12 dimensioner kommer fra superstrengteori (der heller ikke er bekræftet på nogen måder), men de er alle sammen fysiske dimensioner, ligesom de 3-4 dimensioner vi bevæger os i til daglig. Ingen videnskabelige modeller åbner op for magi. Og clairvoyance er magi.

Men lad os sige at der var magiske dimensioner som videnskaben ikke kendte. Dette er jeg faktisk åben overfor som en mulighed. Hvis clairvoyante kunne bruge denne dimension til at lave forudsigelser omkring folk, så burde dette kunne testes. Og det er forsøgt rigtig mange gange! Og clairvoyante dumper gang på gang i at levere resultater bedre end kvalificerede gæt. Så hvis denne magiske dimension findes, har den i hvert fald ingen målbar virkning på vores fysiske verden overhovedet, og clairvoyante kan heller ikke bruge den til noget. Det kan vi godt konkludere efter århundreders forsøg på at finde beviser for det paranormale.

Så vidt jeg kan se linkede jeg ikke til en enkelt blog om det holografiske univers men til en google søgning der giver en lang række af forslag til information om det holografiske univers. Dit link er sikkert godt nok også, jeg skal nok kigge det igennem, men jeg foretrækker en bredere information fra et større forum, og ikke bare fra en enkelt bog eller link.

"det med de 12 dimensioner kommer fra superstrengteori (der heller ikke er bekræftet på nogen måder), men de er alle sammen fysiske dimensioner, ligesom de 3-4 dimensioner vi bevæger os i til daglig." skriver du ?

Når superstrengteorien med dens 12 dimensioner eller mere på ingen måde er bekræftet endnu, som du selv skriver, hvordan kan du så påstå at alle 12 dimensioner skulle være fysiske, - det er der så vidt jeg ved ingen andre der ved noget om endnu ?

Eksistensen af ikke fysiske paraleluniverser vil naturligvis ikke kunne måles eller vejes med fysiske metoder, men alene på deres afsmitning på det fysiske univers. 

Selvfølgelig har man prøvet at "teste" personer med paranormale egenskaber, og det har man gjort uden at forstå en pind af det hele.

Det er nøjagtig det samme som med elektronbombardementet gennem hhv. en eller to spalter. Prøver du at betragte energien som en partikel optræder den som en bølge, og prøver du at betragte den som en bølge optræder den som en partikel. Det må være et eksperiment du er bekendt med, og som illustrerer det jeg mener ret godt.

Nøjagtig det samme hvis du vil studere et evt. ikke fysisk univers med fysiske metoder, -- det er som at forsøge på at veje tiden, eller en tanke, jeg tvivler på det vil lykkes for jer.

« Senest Redigeret: Januar 27, 2016, 10:40:55 am af Phil »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.4%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Januar 27, 2016, 10:53:55 am »

Ja, der er mange der er hårdt bundet til et rent fysisk univers. Men det er f.eks. lidt svært for mig at se hvordan noget fysisk skulle kunne udløse et big bang i et univers hvor der intet fysisk findes. Den "tanke" Einstein taler om var jo netop noget ikke-fysisk.

Der er ellers videnskabelige teorier om, at der eksisterer parallelle universer, så hvor har du den viden fra?
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Januar 27, 2016, 01:39:40 pm »

Hvilken tanke? Einstein var en teoretisk fysiker, og hans teorier handler om fysik. Og det var ikke Einstein der forudsagde big bang.
Der er nogle idéer indenfor kvantemekanikken, og forskellige andre modeller der kan forklare big bang, men basalt set har du ret i at vi ikke aner hvordan og hvorfor big bang startede. Men vi kan forklare hvad der skete fra 1 planck-tid (5,4*10^-44 sekunder) og frem. Men det at der er noget vi ikke ved betyder ikke at vi bare kan udfylde det hul med tilfældigheder vi finder på.

Videnskab fungerer fordi man IKKE bare udfylder det ukendte med tilfældigheder, men venster med at erklære noget for en anerkendt teori indtil der er gode beviser der indikerer det. Det eneste korrekte svar når det kommer til big bang er "Vi aner det ikke". Der bør diskussionen stoppe.

Citér
Det holografiske univers forklarer også hvorfor nogle mennesker nogle gange, men ikke altid, kan"se" opfatte eller fornemme passager fra andre dele af det holografiske univers og hvorfor det er helt lukket land for andre. Jeg har også bemærket at det ofte er folk der lever i meget tæt kontakt med naturen der tættest kontakt og opfatter disse ting, hvorimod livsbetingelserne i et moderne teknologisk samfund tilsyneladende modvirker disse muligheder.

Nej. Det er slet slet ikke hvad den model siger. Mennesker er produkter af vores fysiske univers, og absolut intet i modellen siger at vi på nogen måde kan tiltvinge os adgang til en anden virkelighed end de tre dimensioner (fire inklusiv tid) vi normalt bevæger os i.

Citér
Martinus kan godt have ret. I hvert fald er der ingen grund til ikke at bruge livet til at have det så sjovt som muligt og opleve så meget som muligt.
Vi kan se evolutionen arbejder mod at skabe liv med højere og højere grad af bevidsthed, foreløbig kulminerende med mennesket som har den højeste grad af bevidsthed blandt de levende væsener - så hvis livets formål i virkeligheden er evolution af bevidsthed, er der jo ingen grund til ikke at have det så sjovt som muligt imens.

Evolutionen arbejder kun mod det mål hvis bevidsthed giver bedre mulighed for forplantning. Intelligens som den vi har udviklet er ekstremt sjælden, og langt de fleste succesfulde arter har klaret sig uden.

Citér
Jeg siger ikke Gubbi ikke kan have ret, - men så længe han ikke kan hverken bevise eller modbevise det holografiske univers eller string teorien er det altså for mig en åben mulighed, der måske kan være rigtig måske ikke.

Hverken det holografiske univers eller superstrengteori åbner op for magi. Tag det ikke fra mig men spørg de fysikere der arbejder med det.

Citér
Det var jo det samme med akupunktur og mange andre ting, - det påstod de jo også var "hokus pokus" og "magi" bare fordi det opererer med begreber de intet kendte til, så det skal man nok ikke lade sig bremse af. Så ville enhver forskning jo være stoppet for længst.

Hvis en behandling ikke fungerer bedre end basal placebo-effekt, så kan man godt sige at det ikke fungerer. Og så er det ligegyldigt om det gælder et medikament eller akupunktur. Og jeg er ked af at sige det, men adskillige studier har vist at akupunktur virker via placebo:
http://videnskab.dk/blog/akupunktur-er-placebo

Citér
Så vidt jeg kan se linkede jeg ikke til en enkelt blog om det holografiske univers men til en google søgning der giver en lang række af forslag til information om det holografiske univers. Dit link er sikkert godt nok også, jeg skal nok kigge det igennem, men jeg foretrækker en bredere information fra et større forum, og ikke bare fra en enkelt bog eller link.

Du linkede til denne blog, og den er den jeg siger er fyldt med nonsens: http://merlinscorner.blogg.no/1375208475_er_universet_holograf.html

Citér
Når superstrengteorien med dens 12 dimensioner eller mere på ingen måde er bekræftet endnu, som du selv skriver, hvordan kan du så påstå at alle 12 dimensioner skulle være fysiske, - det er der så vidt jeg ved ingen andre der ved noget om endnu ?

Fordi det er en fysisk model der forudsiger dem. Desuden betyder dimensioner her IKKE paralleluniverser. Den stående forklaring indenfor superstrengteorien er at de ekstra dimensioner er flettet omkring hinanden på så små størrelser at vi ikke kan måle dem eller få adgang til dem på nogen måde.
Dette er faktisk et af problemerne for superstrengteori. Det har ikke lavet nogle forudsigelser der kan måles, og de forudsigelser modellen har lavet (såsom antallet af dimensioner, men også antallet af elementarpartikler) stemmer ikke overens med hvad vi kan observere i verden omkring os.
Jeg er så priviligeret at have været til et foredrag i superstrengteori med Holger Bech Nielsen, der er en af fædrene til superstrengteori, og selv han indrømmer at den er i problemer.

Citér
Eksistensen af ikke fysiske paraleluniverser vil naturligvis ikke kunne måles eller vejes med fysiske metoder, men alene på deres afsmitning på det fysiske univers. 

En afsmitning vil kunne måles. Jeg har heller ikke noget problem med paralleluniverser, men de kan stadig ikke bruges til at forklare magi her. Den menneskelige hjerne er en del af vores fysiske univers og er ikke en magisk portal til paralleluniverser. Så selv hvis der er paralleluniverser, kan clairvoyante ikke bruge dem til noget.

Citér
Selvfølgelig har man prøvet at "teste" personer med paranormale egenskaber, og det har man gjort uden at forstå en pind af det hele.

Det er ligegyldigt. Påstanden er at de kan lave forudsigelser. Det kan man teste. Hvordan de laver forudsigelserne er ligegyldigt indtil det kan bekræftes at de rent faktisk KAN lave forudsigelser. Så jeg køber ikke undskyldningen "Nej, vi KAN lave en masse brugbare forudsigelser, I forstår det bare slet ikke!".

Citér
Det er nøjagtig det samme som med elektronbombardementet gennem hhv. en eller to spalter. Prøver du at betragte energien som en partikel optræder den som en bølge, og prøver du at betragte den som en bølge optræder den som en partikel. Det må være et eksperiment du er bekendt med, og som illustrerer det jeg mener ret godt.

Det hedder bølgefunktionens kollaps og har at gøre med kvantemekanik. Der er stadig ikke magi dog. Men kvantemekanik er fantastisk mærkelig. Partikler kan være flere steder på én gang, og interferere med sig selv, og du kan ikke forudsige hvor en partikel vil være, men kun sætte en sandsynlighed på at en partikel vil være et sted, ligesom partikler kan hoppe fra et sted til et andet.
Vi kan dog beskrive hvad der sker matematisk, og vi bruger det hver dag i moderne teknologi. I modsætning til magi og clairvoyance, som ikke alene ikke er dokumenteret, men i mange tilfælde direkte modbevist.

Citér
Nøjagtig det samme hvis du vil studere et evt. ikke fysisk univers med fysiske metoder, -- det er som at forsøge på at veje tiden, eller en tanke, jeg tvivler på det vil lykkes for jer.

Både tid og tanker er produkter af vores fysiske univers. Vi kan måle begge dele. Tiden har ingen vægt, fordi det er en del af rumtiden, men teknisk set vil en tanke have en absolut minimal vægt. En tanke består af elektromagnetiske signaler, og disse er energi og vil derfor bøje rumtiden på samme måde som masse (meget meget lidt masse) efter formlen E=mc^2 (korrekt isoleret: m=E/c^2, og vil derfor være tiltrukket af jordens massetiltrækning. Så hvis vi havde fine nok måleinstrumenter ville vi faktisk kunne måle vægten af en tanke.
Men vi har instrumenter idag til at måle både tanker og tid. Og vi ved hvad begge dele er.

Det hele diskussionen koger ned til er i virkeligheden: Skal vi tro på ting der ingen beviser har? For i så fald er der ingen grænser for hvad vi skal tro på.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.6%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Januar 27, 2016, 07:20:52 pm »

Hvilken tanke? Einstein var en teoretisk fysiker, og hans teorier handler om fysik. Og det var ikke Einstein der forudsagde big bang.

Det har jeg heller ikke påstået

Citér
Der er nogle idéer indenfor kvantemekanikken, og forskellige andre modeller der kan forklare big bang, men basalt set har du ret i at vi ikke aner hvordan og hvorfor big bang startede. Men vi kan forklare hvad der skete fra 1 planck-tid (5,4*10^-44 sekunder) og frem. Men det at der er noget vi ikke ved betyder ikke at vi bare kan udfylde det hul med tilfældigheder vi finder på.

Det var netop spørgsmålet om hvad der triggered big bang der gav Einstein de tanker jeg omtaler, men jeg refererede forkert, han sagde åbenbart: jo mere jeg studerer universet, jo mere tror jeg på gud,  - altså en højere magt/intelligens. Der er en hel stribe links til hans udtalelse her

Citér
Videnskab fungerer fordi man IKKE bare udfylder det ukendte med tilfældigheder, men venster med at erklære noget for en anerkendt teori indtil der er gode beviser der indikerer det. Det eneste korrekte svar når det kommer til big bang er "Vi aner det ikke". Der bør diskussionen stoppe.

Nu er en hel del af det jeg taler om altså fra forskningens frontlinie, med mange forskellige teorier der testes og undersøges, noget af det vil vise sig at være sandt og andet ikke, - jeg ved godt hvad der er anerkendt teori og hvad der ikke er. Selvfølgelig skal hverken forskning eller diskussioner stoppe fordi vi når til "Vi aner det ikke", - det er vel snarere der den burde starte.

Citér
Nej. Det er slet slet ikke hvad den model siger. Mennesker er produkter af vores fysiske univers, og absolut intet i modellen siger at vi på nogen måde kan tiltvinge os adgang til en anden virkelighed end de tre dimensioner (fire inklusiv tid) vi normalt bevæger os i.

Jo det er lige nøjagtigt hvad den model siger. Den siger godt nok ikke at vi kan få adgang til en anden virkelighed, men den siger heller ikke at vi IKKE kan, eller at en sådan ikke kan eksistere som du påstår. Det virker som om du fuldstændig vil udelukke endog muligheden for eksistensen af noget ikke-fysisk, noget jeg mener vi absolut bør lade stå åben som en af flere muligheder.

Citér
Evolutionen arbejder kun mod det mål hvis bevidsthed giver bedre mulighed for forplantning. Intelligens som den vi har udviklet er ekstremt sjælden, og langt de fleste succesfulde arter har klaret sig uden.

Hverken det holografiske univers eller superstrengteori åbner op for magi. Tag det ikke fra mig men spørg de fysikere der arbejder med det.

Hvis en behandling ikke fungerer bedre end basal placebo-effekt, så kan man godt sige at det ikke fungerer. Og så er det ligegyldigt om det gælder et medikament eller akupunktur. Og jeg er ked af at sige det, men adskillige studier har vist at akupunktur virker via placebo:
http://videnskab.dk/blog/akupunktur-er-placebo

Du linkede til denne blog, og den er den jeg siger er fyldt med nonsens: http://merlinscorner.blogg.no/1375208475_er_universet_holograf.html

Det var et dårligt link og en fejl, - jeg læser mange tind og den der er absolut ikke noget jeg anser for seriøst, undskyld mig. Det jeg ville have linket til var mere noget i den her stil, både deres links og litteraturhenvisninger ser fornuftige ud.

http://universer.dk/hologram.htm

Citér
Fordi det er en fysisk model der forudsiger dem. Desuden betyder dimensioner her IKKE paralleluniverser. Den stående forklaring indenfor superstrengteorien er at de ekstra dimensioner er flettet omkring hinanden på så små størrelser at vi ikke kan måle dem eller få adgang til dem på nogen måde.
Dette er faktisk et af problemerne for superstrengteori. Det har ikke lavet nogle forudsigelser der kan måles, og de forudsigelser modellen har lavet (såsom antallet af dimensioner, men også antallet af elementarpartikler) stemmer ikke overens med hvad vi kan observere i verden omkring os.
Jeg er så priviligeret at have været til et foredrag i superstrengteori med Holger Bech Nielsen, der er en af fædrene til superstrengteori, og selv han indrømmer at den er i problemer.

En afsmitning vil kunne måles. Jeg har heller ikke noget problem med paralleluniverser, men de kan stadig ikke bruges til at forklare magi her. Den menneskelige hjerne er en del af vores fysiske univers og er ikke en magisk portal til paralleluniverser. Så selv hvis der er paralleluniverser, kan clairvoyante ikke bruge dem til noget.

Det er ligegyldigt. Påstanden er at de kan lave forudsigelser. Det kan man teste. Hvordan de laver forudsigelserne er ligegyldigt indtil det kan bekræftes at de rent faktisk KAN lave forudsigelser. Så jeg køber ikke undskyldningen "Nej, vi KAN lave en masse brugbare forudsigelser, I forstår det bare slet ikke!".

Jeg køber heller ikke den med at det skulle kunne bruges til at lave forudsigelser med, - det var bestemt ikke der jeg ville hen.

Citér
Det hedder bølgefunktionens kollaps og har at gøre med kvantemekanik. Der er stadig ikke magi dog. Men kvantemekanik er fantastisk mærkelig. Partikler kan være flere steder på én gang, og interferere med sig selv, og du kan ikke forudsige hvor en partikel vil være, men kun sætte en sandsynlighed på at en partikel vil være et sted, ligesom partikler kan hoppe fra et sted til et andet.
Vi kan dog beskrive hvad der sker matematisk, og vi bruger det hver dag i moderne teknologi. I modsætning til magi og clairvoyance, som ikke alene ikke er dokumenteret, men i mange tilfælde direkte modbevist.

Jeg har heller aldrig påstået det var magi, det var dig der rodede magi ind i det. Du har ret i kvantemekanik er mærkelig, men også fantastisk interessant. Jeg er ikke student og anede ikke det hed bølgefunktionens kollaps, men jeg kender fænomenet, lige som jeg kender fænomenet med de to forbundne partikler der skifter spin i forhold til hinanden uanset om de er i samme rum eller 1000 lysår fra hinanden, ændrer du den enes spind, ændrer den andens spind sig øjeblikkeligt, - uanset afstanden, (du ved sikkert hvad de hedder) det er da også lidt mystisk og antyder eksistensen af noget andet, Higgs antydede noget om et "felt" der muligvis kunne have en forbindelse.

Jeg ved godt det siges dimensionerne er foldet ind i hinanden på det plan, men hvad står vi med når de undfoldes, ? Hvor fysisk er bevidsthed f.eks. ?
Så uanset om dimensionerne på det plan er foldet ind i hinanden, eller optræder som en slags paralleluniverser, er deres natur ukendt og du kan derfor ikke bare påstå alt absolut skulle være fysisk.

Citér
Både tid og tanker er produkter af vores fysiske univers. Vi kan måle begge dele. Tiden har ingen vægt, fordi det er en del af rumtiden, men teknisk set vil en tanke have en absolut minimal vægt. En tanke består af elektromagnetiske signaler, og disse er energi og vil derfor bøje rumtiden på samme måde som masse (meget meget lidt masse) efter formlen E=mc^2 (korrekt isoleret: m=E/c^2, og vil derfor være tiltrukket af jordens massetiltrækning. Så hvis vi havde fine nok måleinstrumenter ville vi faktisk kunne måle vægten af en tanke.
Men vi har instrumenter idag til at måle både tanker og tid. Og vi ved hvad begge dele er.

Både ja og nej, jeg ved udmærket at neuroner og elektromagnetiske signaler tranportere nogle signaler rundt der danner noget så u-fysisk som en tanke i vore hoveder. Du kan sikkert også veje og måle både neuroner og elektroner der udløser tanken, men det er jo ikke selve tanken, ligesom det heller ikke forklarer hvor neuroner og elektroner får de signaler fra som de transporterer videre. Det ville vel også kræve de skulle kende slutresultatet for at kunne transportere de rigtige informationer.

"Spørg enhver hvad den fysiske verden er lavet af og man får sandsynligvis fortalt ”stof og energi.” Men hvis vi har lært noget af ingeniørvirksomhed, biologi og fysik er det, at information er en ligeså afgørende ingrediens. "
http://universer.dk/hologram.htm#ver

Der transporteres også vibrationer som signaler fra vores øre til vore hjerner og danner en lyd, men der er vel ingen der vil påstå vibrationerne der danner lyden opstår i øret.

Citér
Det hele diskussionen koger ned til er i virkeligheden: Skal vi tro på ting der ingen beviser har? For i så fald er der ingen grænser for hvad vi skal tro på.

Vi skal slet ikke tro, men vi skal undersøge og udforske på en åben minded måde.
Der har efterhånden også været lavet mange nye former for eksperimenter der antyder eksistensen af noget ikke fysisk, men måske efterhånden mere og mere målbart, i hvert fald på dets afsmitning på de fysiske omgivelser.

Der har været forsøg med planter i to rum hvor den ene fik revet et blad af og den anden reagerede, der har været lavet flere forskellige forsøg med vand der antyder at det kan "huske" og meget andet, der antyder eksistensen af noget der ikke er helt så fysisk som du gerne vil have al ting skal være.

Uforklarlig vandteknologi mystificerer Topsøe og Danisco
To af Danmarks industrifyrtårne har valgt at installere en vandbehandlingsteknologi som ingen rigtig kan forklare, hvordan virker - men som alle kan se, at det gør den.
http://ing.dk/artikel/uforklarlig-vandteknologi-mystificerer-topsoe-og-danisco-117567

Her er en lille youtube film på kun 2 minutter der viser hvad jeg mener ret godt.
https://www.youtube.com/watch?v=ILSyt_Hhbjg
« Senest Redigeret: Januar 27, 2016, 09:02:03 pm af Phil »

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.6%
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Januar 27, 2016, 09:10:34 pm »
Jeg er frisk til at give det et try, - men jeg skal kende din alder og dit stjernetegn ?

Jeg er 63 og født i Tvillingerne. Fortæl mig så næste uges Lottotal.

OK, Carlo, - nu har jeg prøvet alt hvad jeg kunne i over en time, men det eneste der kom var ikke lottotallene, men en masse stemmer der sagde du skulle gå ud i haven og grave dig ned ?

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    31.2%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Februar 05, 2016, 08:55:24 pm »
Citér

OK, Carlo, - nu har jeg prøvet alt hvad jeg kunne i over en time, men det eneste der kom var ikke lottotallene, men en masse stemmer der sagde du skulle gå ud i haven og grave dig ned ?

Så prøver vi noget andet. Jeg har lige vasket og puttet et lige antal sokker i vaskemaskinen, men fået et ulige antal ud. Hvilken højere magt har været på færde?
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: Februar 05, 2016, 09:56:28 pm »
Det har da ikke noget med en højere magt at gøre Carlo, du har en meget stærk sokke bakterie.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Februar 05, 2016, 10:38:41 pm »
Citér

Så prøver vi noget andet. Jeg har lige vasket og puttet et lige antal sokker i vaskemaskinen, men fået et ulige antal ud. Hvilken højere magt har været på færde?
Det er sokketrolden. Han gemmer dem lige til du smider makkeren ud - så dukker den op igen.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
Sok hop ...
« Svar #26 Dato: Februar 06, 2016, 08:42:40 am »
Citér

Den sidder selvfølgelig i et ærme eller et bukseben du har bare ikke kigget efter ... :ermm:

Der ligger den og gemmer sig sammen med alle de huskesedler du også glemte at tage ud ...  :biggrin:
« Senest Redigeret: Februar 06, 2016, 08:44:21 am af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.6%
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: Februar 06, 2016, 09:46:45 am »
Citér

Spørgsmålet er meget mere kompliceret end det, Carlo.

Har du nogen sinde tænkt på hvilke signaler du sender med dine sokker ?

Vi finder det der med to ens sokker temmelig homo eller gay-agtigt, - to af samme slags sammen, o.s.v. ?
Vi går derfor altid med to forskellige sokker, bevidst for ikke at sende de forkerte signaler, og ville derfor aldrig opdage hvis den ene blev væk, -  meget praktisk ikke ?

"In sock society, being gay (matched with your same sock) is the norm, while being straight (matched with a different sock) is unusual."
Heterosockual and homosockual. That's what it should be called.
https://www.reddit.com/r/Showerthoughts/comments/3lejwz/in_sock_society_being_gay_matched_with_your_same/

Iøvrigt har London`s sock club igangsat en mere seriøs forskning omkring mysteriet med den forsvundne sok.

Inside the secretive world of London's sock club
 I asked whether they are allowed to talk about Sock Club, whether they are allowed to talk about Sock Club, and how to avoid losing a sock in the wash ever again.
They refer to themselves only by their numbers. Both are highly affable, but I ​try nonetheless to resist their charms​; I’m wary of waking up in a strange wood​ wearing nothing but socks and an owl mask. Their club motto, after all, is: “No apologies, no regrets.”
http://www.theguardian.com/fashion/fashion-blog/2014/dec/10/inside-secretive-world-londons-sock-club

Ifølge videnskaben er dimensionerne på kvanteplan foldet ind i sig selv, (lige som sokker) den manglende sok kan derfor godt (stadig ifølge forskerne bl.a. på CERN) befinde sig i en slags "tidslomme" i en anden dimension.

Endelig er der "sokkedyret", - det har du måske aldrig hørt om ?

Mystisk 'sokkedyr' hører til ved foden af livets stamtræ
VideoDet 'lilla sokkedyr' er en mærkelig skabning, der både spiser og laver lort igennem den samme åbning. Efter 60 år har forskere endelig afkodet, at det mystiske væsen er tæt beslægtet med de allertidligste former for liv.
http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/ligner-en-slatten-ballon-mystisk-sokkedyr-horer-til-ved-foden-af-livets-stamtra

Så problemet med den manglende sok er altså ikke helt så enkelt som I kommunister gerne vil gøre det til.

Saltefanden

• Gæst
« Svar #28 Dato: Februar 06, 2016, 09:48:22 am »
Alle enlige sokker har sandsynligvis en makker som på ulykkelig vis er endt på 'Strømpebjerget' i nærheden af den store roma-ghetto, 'Shuto Orizari' - i Makedonien..

- vi må bare forsøge at glæde os over at de forsvundne sokker trods alt gør gavn som en slags 'åndelig føde' for afdøde Zigøjnere.. :vampire:

http://rokokoposten.dk/2011/06/10/rokokoposten-afsloerer-her-ender-dine-enlige-stroemper/

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    31.2%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: September 08, 2016, 10:31:16 pm »

Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.