Forfatter Emne: fjern clairvoyance?  (Læst 3927 gange)

pigen123

• Gæst
fjern clairvoyance?
« Dato: Januar 26, 2016, 03:11:24 pm »
er der nogen her inde, som har erfaring  med clairvoyance? som fx vil give  gratis ?

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: fjern clairvoyance?
« Svar #1 Dato: Januar 26, 2016, 03:14:57 pm »
Nej jeg var ellers lige så enig med din overskrift "Fjern clairvoyance". Men nu går det op for mig at du nok mente fjernclairvoyance.

Mit råd (som du ikke har bedt om, men alligevel) er ikke at sætte din lid til tilfældige plattenslagere og bondefangere, men at tro på din egen evne til at styre dit liv. Clairvoyance virker simpelthen bevisligt ikke.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.8%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 26, 2016, 03:36:32 pm »
er der nogen her inde, som har erfaring  med clairvoyance? som fx vil give  gratis ?

Jeg er frisk til at give det et try, - men jeg skal kende din alder og dit stjernetegn ?
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.8%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Januar 26, 2016, 04:11:33 pm »
Nej jeg var ellers lige så enig med din overskrift "Fjern clairvoyance". Men nu går det op for mig at du nok mente fjernclairvoyance.

Mit råd (som du ikke har bedt om, men alligevel) er ikke at sætte din lid til tilfældige plattenslagere og bondefangere, men at tro på din egen evne til at styre dit liv. Clairvoyance virker simpelthen bevisligt ikke.

Jeg kan forstå på dit svar til pigen1233, og andre af dine indlæg at din verden er meget fysisk materialistisk, det der ikke kan måles eller vejes eksisterer ikke - hvordan stiller du dig så til tanken og teorierne om det holografiske univers ?

Her er et link som pigen123 også lige burde kigge på.

http://merlinscorner.blogg.no/1375208475_er_universet_holograf.html

Mit svar til hende var ikke kun gas.

Jeg kunne da også godt tænke mig at diskutere string teori og lignende emner fra videnskabens frontlinje med en som dig, - men lige så snart det ikke drejer sig om muslimer er der ingen af jer der gider svare.
« Senest Redigeret: Januar 26, 2016, 04:20:03 pm af Phil »

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Januar 26, 2016, 04:33:49 pm »
Phil der overrasker du mig godt nok, går du virkelig ind for clairvoyance eller laver du gas?
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.8%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Januar 26, 2016, 04:59:43 pm »
Phil der overrasker du mig godt nok, går du virkelig ind for clairvoyance eller laver du gas?

Der er som regel lidt af begge dele i mine indlæg og svar, - så kan folk gribe den del de selv ønsker, - lidt lige som H.C.Andersen.

Selvfølgelig er det gas når jeg spørger til hendes alder eller udseende i den forbindelse.

MEN, - alt hvad der ikke er bevist eller modbevist er for mig et åbent spørgsmål, - og jeg vil hellere have mange åbne spørgsmål end jeg vil begynde at tro på noget der ikke er bevist. Hverken det holografiske univers eller stringteorien er bevist, men al videnskabelige forskning peger i den retning, incl. den nylige opdagelse af higs boson på CERN. - eller de påstår i hvert fald de har påvist den.

Det holografiske univers gør mange ting mulige som ikke er muligt i noget der kun er et fysisk univers og i et univers med 12 eller flere dimensioner er det jo ret begrænset hvor mange af dem der kan være fysiske. Hvordan de så er indeholdt i hinanden har jeg godt nok lidt svært ved at forstå, men det kan jo være det kommer.

Hvorfor skulle jeg ikke have mange forskellige interesser og venner og ønske om at prøve alt hvad der er muligt inden jeg dør - det har du sikkert også. Jeg har enda været i kloster og det var IKKE et kvindekloster, jeg var der heller ikke ret længe. En af mine helt gode venner er f.eks. budistmunk, - han fortalte mig senere han ellers ikke havde regnet med jeg ville følges med ham inde i byen i hans røde kjole, - deres traditionelle påklædning. Det var nok fordi det var i Odense, han boede en tid nede på Hesbjerg Slot, hvor han iøvrigt byggede en stupa der står der endnu. Nu er han i U.S.A. Jeg har vandret med shamaner, vagabonder og halvtosser, kørt et par sæsoner med Cirkus Mountain High (og det var vi) i Spanien og Portugal, og ædt tons af psily, mescalin og lsd.

Hvad er din indstilling og erfaring med parapsykologi og det spirituelle ?
« Senest Redigeret: Januar 26, 2016, 05:08:57 pm af Phil »

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 26, 2016, 05:36:49 pm »
Har da prøvet mescalin og lsd i min ungdom. Det første, var dengang man kunne købe en mescalin kaktus i Danmark, den delte 3 kammesjukker og mig. sikke flot alting var og havde meget let  til smil. det andet døde man bare af grin af.
Jeg er nok for sort / hvid i min indstilling til livet; men kan da huske de andre kammesjukker, de snakkede både med Nekudemus og andre medier.

PS kom forøvrigt i tanke om, en grønlandsk bokser i 1973 vi var sammen med på lsd, han knaldede helt ud i en 4-6 timer og ville så springe ud fra 8 etage. Han takkede mig mange gange, efter han var kommet til sig selv, fordi jeg havde bundet ham til terrassen. (det var vinter)
« Senest Redigeret: Januar 26, 2016, 05:43:52 pm af fedt »
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.8%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Januar 26, 2016, 06:07:45 pm »
Har da prøvet mescalin og lsd i min ungdom. Det første, var dengang man kunne købe en mescalin kaktus i Danmark, den delte 3 kammesjukker og mig. sikke flot alting var og havde meget let  til smil. det andet døde man bare af grin af.
Jeg er nok for sort / hvid i min indstilling til livet; men kan da huske de andre kammesjukker, de snakkede både med Nekudemus og andre medier.

PS kom forøvrigt i tanke om, en grønlandsk bokser i 1973 vi var sammen med på lsd, han knaldede helt ud i en 4-6 timer og ville så springe ud fra 8 etage. Han takkede mig mange gange, efter han var kommet til sig selv, fordi jeg havde bundet ham til terrassen. (det var vinter)

Ja den slags er ikke for alle og enhver, der er mange faktorer der spiller ind, og som der skal tages hensyn til, først og fremmest "råmaterialet", altså personens egen psyke som udgangspunkt.

Jeg kan godt huske da man kunne købe den rigtige mescalinkatus inde hos blomsterhandleren i Vester Voldgade. Det er godt nok mange år siden. Vi spiste gerne en hver, føj for h...... hvor de smagte, man er jo ved at brække sig, men så var der altså også knald på bag efter.

Hvor sort/hvid er din verden, afviser du fuldstændig at clairvoyance eller lignende overhovedet kan eksistere ? hypnose ?

Du anerkender uden tvivl det fysiske univers med dets tre dimensioner, det kan du næppe undgå, men allerede ved den 4. "tiden" begynder vi at bevæge os ud over de fysiske dimensioner, gør vi ikke ? - hvis tiden da overhovedet er en dimension, det er der jo en del diskussion om.

Er du religiøs ? Hvorfor undrer det dig egentlig at jeg interesserer mig for den slags også ? - hvor smalsporet anser du mig for at være da ?

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Januar 26, 2016, 06:30:47 pm »
hvor smalsporet anser du mig for at være da ?
Hæ hæ Sådan har jeg slet ikke tænkt og jeg er nok ateist i sidste ende. Ligesom dig mener jeg, at enhver må beskæftige sig med de tanker man selv vælger. Alle tanker skal respekteres!

, men allerede ved den 4. "tiden" begynder vi at bevæge os ud over de fysiske dimensioner, gør vi ikke ? Jo det har du ret i. Tror på at "tiden" har meget stor betydning i universet.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.8%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Januar 26, 2016, 07:16:19 pm »
hvor smalsporet anser du mig for at være da ?
Hæ hæ Sådan har jeg slet ikke tænkt og jeg er nok ateist i sidste ende. Ligesom dig mener jeg, at enhver må beskæftige sig med de tanker man selv vælger. Alle tanker skal respekteres!

, men allerede ved den 4. "tiden" begynder vi at bevæge os ud over de fysiske dimensioner, gør vi ikke ? Jo det har du ret i. Tror på at "tiden" har meget stor betydning i universet.

Tiden har betydning i universet, ud fra den betragtning at jo hurtigere vi bevæger os jo langsommere går den, det forudsagde Einstein og det er bevist i dag.

Jo hurtigere vi bevæger os ? - jo tak, men i forhold til hvad, efter som hele universet udvider sig i forhold til hinanden ?

Einstein sagde noget lignende som: "jo mere jeg studerer universet, jo mere ligner det en tanke,- spørgsmålet er: hvis tanke"

Antyder han at en tanke skulle have udløst al tings begyndelse ?  I så fald er det jo ikke det fysiske univers der er grundlaget for bevidsthed men omvendt.

Ateist, - hvad er det egentlig ?  - tror du så bare lyset slukker og så godnat færdig når du dør ? for det er jo også at tro på noget.

... og skulle der dukke en eller anden gud op, vil mit første spørgsmål nok være: sig mig hvad var meningen med det her, for jeg kunne ikke finde nogen ?

Der er åbenbart ingen højere mening med livet ud over den folk selv lægger i det, og det kan man jo godt respektere, så længe det ikke skader andre.

Har du aldrig gjort dig tanker om den slags ting, eller bare noget af det ?

Det meste materiale om det holografiske univers er på engelsk, men der er nogle links her.
« Senest Redigeret: Januar 26, 2016, 07:29:12 pm af Phil »

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Januar 26, 2016, 07:51:58 pm »
Einstein sagde noget lignende som: "jo mere jeg studerer universet, jo mere ligner det en tanke,- spørgsmålet er: hvis tanke"
Det kunne også udledes sådan, en tanke i hjernen udvider sig, jo mere man tænker på tanken. Jo mere "fyldmatriale" der bliver akkumuleret, jo mere udvider universet sig. Bare et bud

og skulle der dukke en eller anden gud op, vil mit første spørgsmål nok være: sig mig hvad var meningen med det her, for jeg kunne ikke finde nogen ?

Gud er blevet opfundet af fattige mennesker, for at få hævn. Du ved >efter døden< og de rige har opfundet Gud, for at holde masserne i hævd, så de rige kunne tjene deres penge i fred.

Der er åbenbart ingen højere mening med livet ud over den folk selv lægger i det, og det kan man jo godt respektere, så længe det ikke skader andre.

Tror også på, hvis Gud er et begreb for godhed, kan man jo lade gud bo i sig selv, på godt og ondt som det menneske man nu er skabt som.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Januar 26, 2016, 09:58:30 pm »

Jeg kan forstå på dit svar til pigen1233, og andre af dine indlæg at din verden er meget fysisk materialistisk, det der ikke kan måles eller vejes eksisterer ikke - hvordan stiller du dig så til tanken og teorierne om det holografiske univers ?

Her er et link som pigen123 også lige burde kigge på.

http://merlinscorner.blogg.no/1375208475_er_universet_holograf.html

Mit svar til hende var ikke kun gas.

Jeg kunne da også godt tænke mig at diskutere string teori og lignende emner fra videnskabens frontlinje med en som dig, - men lige så snart det ikke drejer sig om muslimer er der ingen af jer der gider svare.

Har intet problem med et holografisk univers, men det forbliver en hypotese indtil det kan bekræftes med beviser. Indtil da er det bare en matematisk mulighed men ikke noget bevis. Og den blog du linker til er ikke en korrekt beskrivelse af modellen om det holografiske univers. Faktisk aner ham der skriver det ikke hvad teorien går ud på. Find en videnskabelig kilde frem for en alternativ blog hvis du vil vide noget om videnskab. Her er lidt:

http://www.sciencedaily.com/terms/holographic_principle.htm

Og det betyder ikke at vore naturlove ændres på nogen måde. Og det med de 12 dimensioner kommer fra superstrengteori (der heller ikke er bekræftet på nogen måder), men de er alle sammen fysiske dimensioner, ligesom de 3-4 dimensioner vi bevæger os i til daglig. Ingen videnskabelige modeller åbner op for magi. Og clairvoyance er magi.

Men lad os sige at der var magiske dimensioner som videnskaben ikke kendte. Dette er jeg faktisk åben overfor som en mulighed. Hvis clairvoyante kunne bruge denne dimension til at lave forudsigelser omkring folk, så burde dette kunne testes. Og det er forsøgt rigtig mange gange! Og clairvoyante dumper gang på gang i at levere resultater bedre end kvalificerede gæt. Så hvis denne magiske dimension findes, har den i hvert fald ingen målbar virkning på vores fysiske verden overhovedet, og clairvoyante kan heller ikke bruge den til noget. Det kan vi godt konkludere efter århundreders forsøg på at finde beviser for det paranormale.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    30%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Januar 26, 2016, 10:55:01 pm »
Jeg er frisk til at give det et try, - men jeg skal kende din alder og dit stjernetegn ?

Jeg er 63 og født i Tvillingerne. Fortæl mig så næste uges Lottotal.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    30%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Januar 26, 2016, 10:56:39 pm »
................................ Clairvoyance virker simpelthen bevisligt ikke.

Endnu videre. Clairvoyance kan modbevises. Simpelthen teste om de har de evner de påstår.

Ellers kan religion i almindelighed ikke modbevises.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Januar 26, 2016, 10:58:56 pm »

Jeg er 63 og født i Tvillingerne. Fortæl mig så næste uges Lottotal.

Vil du have onsdagslotto eller lørdagslotto tallene?