Forfatter Emne: En underlig historie  (Læst 1365 gange)

Offline Rudolf (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
    • Vis profil
En underlig historie
« Dato: Maj 29, 2013, 10:17:19 pm »
Ja det er en underlig historie, som jeg stadig grunder over - om end jeg ikke kan gøre noget ved den.

Det startede i 2006, hvor jeg arvede en slat penge, nok til at jeg kunne købe mig en trehjulet knallert med diverse udstyr.

På vejen hjem fra forhandleren kørte jeg hjem gennem skoven og ville lige nyde synet af min nyerhvervelse. Så jeg stoppede og tog styrthjelmen af - og først da jeg kom hjem opdagede jeg at jeg havde tabt mine briller.

Nå jeg måtte jo bare have et par nye, så jeg begav mig til optikeren, som ville foretage en synstest.
Men det voldte lidt besvær og optikeren rådede mig til øjenlæge for noget tydede på at jeg havde en smule grå stær. Hvad øjenlægen bekræftede, men dog ikke så meget at man kunne operere for det endnu. Men jeg skulle fortsat gå til kontrol hvert halve år.

Nå jeg så jo udmærket med de tabte briller, så jeg fik et par nye på den gamle recept. Med det billigste stel de havde. For det var jo nok kun midlertidigt jeg skulle bruge dem.

Men i 2008 da jeg stillede til kontrol var der kommet ny øjenlæge, og da han havde kontrolleret sagde han: "Det her er tidsspilde, du behøver ikke at komme igen før du selv mærker en ændring.

Og sommetider syntes jeg at mærke en ændring for så dagen efter at mene, at jeg så sgu meget godt. Blot var jeg irriteret over det billige stel der dansede rundt på næsen.

Men det gik såmænd meget godt så jeg kom i tvivl om der var noget i vejen. Men den grå stær brugte jeg flittigt når telefonsælgere ville prakke mig et avisabonnement på.

Men så i september 2012 gik det helt agurk. Jeg begyndte at se dobbelt og mine briller kunne jeg ikke bruge mere. Jeg fandt et par gamle læsebriller i en skuffe, men jeg skyndte mig at bestille en tid hos øjenlægen, for det her var da i den grad en ændring. Men der var selvfølgelig et halvt års ventetid.

Jeg fortalte lægen om ændringen og spurgte om sådan en grå stær kunne være en trækfugl der kunne forsvinde igen. Nej så har det ikke været grå stær sagde han.
Men alt andet lige ser jeg nu ligeså godt, som dengang jeg fik mine første læsebriller for 35 år siden.

Gad vide om min defekte nyre også helbreder selv - men det er lidt svært at opdage.  :blind:
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje

Campanule

• Gæst
Sv: En underlig historie
« Svar #1 Dato: Maj 31, 2013, 08:10:15 pm »
Det var da godt nok pudsigt, Rudolf. Men der sker jo ting som aldrig kan forklares

Jeg synes, det er godt du ser så udmærket igen. Det må være rigtig dejligt for dig