Forfatter Emne: "Danmarks anseelse"  (Læst 4311 gange)

Hard Syssel

• Gæst
"Danmarks anseelse"
« Dato: Januar 21, 2016, 09:57:05 pm »
Det var velgørende på DR2 i dag at høre erhvervsmanden og debattøren Asger Aamund ramme en pæl igennem alt det venstrefløjs-pjank med "Danmarks anseelse" i udlandet. Denne "anseelse" er gang på gang trukket frem gennem 15 år, og for nylig endnu en gang, da en amerikansk avis var hoppet på den med smykker og andre værdigenstande. En tur i den politisk korrekte vridemaskine - og vupti, så var danskerne på ny blevet "nazister".

Aamund fejede vrøvlet af bordet og sagde, at det ingen indflydelse har på Danmarks eksportmuligheder. Han var mere bekymret for vores anseelse i forbindelse med, at vi har kontakt med "en af verdens værste slyngelstater", Saudi-Arabien.

Men er det alene Danmark, der tjekker om asylansøgerne har værdier at betale med først, inden de kræver ind?
Nej, det gør man skam også i Schweiz. Og i Bayern og Baden Württemberg for eksempel.
Der konfiskerer man da også smykker og kontanter fra nytilkomne asylansøgere, hvis de er i besiddelse af værdier for mere end hhv 350 og 750 euro!

"Som asylansøger skal man ikke være bedre stillet end en "Hartz-4 modtager"" (kontanthjælp), siger den integrationsansvarlige i forbundsregeringen fra SPD.

https://document.dk/2016/01/21/3252/

Min personlige mening er, at Danmarks anseelse formentlig er udmærket hos de andre europæiske folk. Det medierne plaprer om er noget andet, det er hvad EU-eliten og diverse politisk korrekte overklasseløg i USA mener, (iøvrigt uden at kende ret meget til forholdene i Danmark).
« Senest Redigeret: Januar 21, 2016, 09:59:24 pm af Hard Syssel »

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    10.4%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: "Danmarks anseelse"
« Svar #1 Dato: Januar 22, 2016, 12:24:23 am »
hvad mener du med "hoppet på"? Det er jo sandfærdigt nok at regeringen vil have politiet til at tage smykker over en hvis værdi fra folk.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Er du nu også neo-liberal?
« Svar #2 Dato: Januar 22, 2016, 02:34:18 am »
Der er vist meget jeg ikke ved om jer, for den falden på halen for Asger Aamund, havde jeg nu ikke lige forventet.

Det var velgørende på DR2 i dag at høre erhvervsmanden og debattøren Asger Aamund ramme en pæl igennem alt det venstrefløjs-pjank med "Danmarks anseelse" i udlandet. Denne "anseelse" er gang på gang trukket frem gennem 15 år, og for nylig endnu en gang, da en amerikansk avis var hoppet på den med smykker og andre værdigenstande. En tur i den politisk korrekte vridemaskine - og vupti, så var danskerne på ny blevet "nazister".

Aamund fejede vrøvlet af bordet og sagde, at det ingen indflydelse har på Danmarks eksportmuligheder. Han var mere bekymret for vores anseelse i forbindelse med, at vi har kontakt med "en af verdens værste slyngelstater", Saudi-Arabien.

Men er det alene Danmark, der tjekker om asylansøgerne har værdier at betale med først, inden de kræver ind?
Nej, det gør man skam også i Schweiz. Og i Bayern og Baden Württemberg for eksempel.
Der konfiskerer man da også smykker og kontanter fra nytilkomne asylansøgere, hvis de er i besiddelse af værdier for mere end hhv 350 og 750 euro!

"Som asylansøger skal man ikke være bedre stillet end en "Hartz-4 modtager"" (kontanthjælp), siger den integrationsansvarlige i forbundsregeringen fra SPD.

https://document.dk/2016/01/21/3252/

Min personlige mening er, at Danmarks anseelse formentlig er udmærket hos de andre europæiske folk. Det medierne plaprer om er noget andet, det er hvad EU-eliten og diverse politisk korrekte overklasseløg i USA mener, (iøvrigt uden at kende ret meget til forholdene i Danmark).
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Heidi

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Januar 22, 2016, 06:45:29 am »
hvad mener du med "hoppet på"? Det er jo sandfærdigt nok at regeringen vil have politiet til at tage smykker over en hvis værdi fra folk.

Det er Danmark ikke ene om.
Tyskerne har brugt proceduren i 10 år.
http://www.fyens.dk/erhverv/Bild-Flygtninge-maa-ogsaa-afgive-smykker-i-Tyskland/artikel/2929488

Det er mig

• Gæst
« Svar #4 Dato: Januar 22, 2016, 09:55:35 am »

http://www.fyens.dk/erhverv/Bild-Flygtninge-maa-ogsaa-afgive-smykker-i-Tyskland/artikel/2929488

Hvad er alle brok om, en dansker må heller ikke tage mere end kr. 15,000 ud af landet, altså i kontanter
Med mindre men er med i moms  karrusellen

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Det hjælper ikke på Danmarks anseelse
« Svar #5 Dato: Januar 22, 2016, 10:15:14 am »
Det hjælper ikke på Danmarks anseelse, for det er jo skadet, fordi det er Danmark der er blevet hængt ud i international presse.

Om man også gør det andre steder berører altså nærmere din samvittighed - og ikke Danmarks anseelse i udlandet - for det er jo ikke Bayern eller Schweiz, der er hængt ud.

Man kan endda sige, at årsagen til at det er Danmark der er hængt ud - og ikke Bayern eller Schweiz - er at Danmarks anseelse i forvejen er lidt flosset.

Desuden er der det forhold, at det har givet amerikanerne mindelser om Hitler - og så betyder argumenter mindre. Det kender vi jo godt i forvejen, at når nazikortet bliver trukket, så ophører debatten.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.4%
  • Country: ph
    • Vis profil
Danmarks anseelse har det fint
« Svar #6 Dato: Januar 22, 2016, 10:35:37 am »
Det hjælper ikke på Danmarks anseelse, for det er jo skadet, fordi det er Danmark der er blevet hængt ud i international presse.

Om man også gør det andre steder berører altså nærmere din samvittighed - og ikke Danmarks anseelse i udlandet - for det er jo ikke Bayern eller Schweiz, der er hængt ud.

Man kan endda sige, at årsagen til at det er Danmark der er hængt ud - og ikke Bayern eller Schweiz - er at Danmarks anseelse i forvejen er lidt flosset.

Desuden er der det forhold, at det har givet amerikanerne mindelser om Hitler - og så betyder argumenter mindre. Det kender vi jo godt i forvejen, at når nazikortet bliver trukket, så ophører debatten.

Asger Åmund har helt ret, det har ingen som helst betydning.

Der var også nogen der påstod muhammed tegningerne havde skadet Danmarks omdømme, - det var ikke det jeg oplevede, tværtimod.

I Singapore blev der klappet og i Tjekkiet fik alle Danskere den første øl gratis på grund af de tegninger.

Så selv om jeg intet havde med de tegninger at gøre, gjorde de at jeg både fik klap på skulderen og en del gratis drinks.

At den slags skulle skade Danmarks omdømme er løgn og latin som Asger Åmund altså også har konstateret.

Det eneste sted jeg har oplevet folk med dansk pas blive afvist, var et lille land der nægtede alle med dansk pas adgang i næsten et helt år, fordi der havde været en tvind-skole på besøg.

DET skader danmarks anseelse.
« Senest Redigeret: Januar 22, 2016, 10:48:43 am af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Krage søger mage
« Svar #7 Dato: Januar 22, 2016, 10:58:38 am »
Det eneste det fortæller er jo bare, hvilken slags kammerater du har.

En afstumpet marinesoldat, som er vokset op i slummen og ikke har haft andre chancer i tilværelsen end at melde sig til forsvaret, er ikke typisk for nogen, der har indflydelse. Det er ikke deres hjerner, der er efterspurgte.

Hvis halvdelen i USA ikke ser et problem ved sådan noget som Muhammed tegningerne - mens den anden halvdel ser et problem - så har Danmark et image-problem.

Når man taler om Danmarks anseelse, er det altså ikke vigtigt, om man kan finde nogen i udlandet, som er ligeglade - men hvor mange det betyder noget for, og derfor kommer din kommentar ikke i nærheden af at være et argument.

Hvis alle amerikanere havde været ligeglade, var sagen slet ikke blevet eksponeret i pressen, og jeg har lagt mærke til, at sagen bliver livligt debatteret i blogs i USA, hvor jeg tidligere har citeret en amerikaner for at ironisere over, at danskerne vil lære amerikanerne om indvandrerproblemer - og at vi ikke skal regne med onkel Sam næste gang det brænder på i Europa.

Asger Åmund har helt ret, det har ingen som helst betydning.

Der var også nogen der påstod muhammed tegningerne havde skadet Danmarks omdømme, - det var ikke det jeg oplevede, tværtimod.

I Singapore blev der klappet og i Tjekkiet fik alle Danskere den første øl gratis på grund af de tegninger.

Så selv om jeg intet havde med de tegninger at gøre, gjorde de at jeg både fik klap på skulderen og en del gratis drinks.

At den slags skulle skade Danmarks omdømme er løgn og latin som Asger Åmund altså også har konstateret.

Det eneste sted jeg har oplevet folk med dansk pas blive afvist, var et lille land der nægtede alle med dansk pas adgang i næsten et helt år, fordi der havde været en tvind-skole på besøg.
« Senest Redigeret: Januar 22, 2016, 11:10:28 am af Anklageren »

Hard Syssel

• Gæst
« Svar #8 Dato: Januar 22, 2016, 11:21:35 am »
GuBBi:
Citér

Med "hoppet på" mener jeg selvfølgelig, at de overskruede amerikanske journalister vel kun hørte nyheden fra de kulturradikale kræfter i Danmark - hvorefter deres associationer til nazister i Anden Verdenskrig galopperede. Der skete en form for samspil dér, som ikke er enestående. (Jeg husker fra Dansk Folkepartis helt unge år, at en svensk avis - vistnok i ramme alvor (!) -  skrev, at Pia Kjærsgaard sad hjemme i Gentofte og klippede gule stjerner i stof, som senere skulle bruges til jøders tøj!)

Jeg har i mit oplæg henvist til, at praksis med smykker og andre værdier er praktiseret i bl.a. Schweiz og flere tyske delstater.
Personligt vil jeg blæse de forskruede amerikanske journalister og deres "danske" meddelere en drønende militærmarch.   :biggrin:
« Senest Redigeret: Januar 22, 2016, 11:34:35 am af Hard Syssel »

Hellefront

• Gæst
« Svar #9 Dato: Januar 22, 2016, 01:13:40 pm »
Hard Syssel:
Citér
Personligt vil jeg blæse de forskruede amerikanske journalister og deres "danske" meddelere en drønende militærmarch.

Selvfølgelig skal de europæiske folk blæse den slags et stykke. Det kører i samme rille - for 16 år siden var det Østrig, der skulle gøres til "nazi" og sættes i skammekrogen (boykottes), fordi man havde formastet sig til at vælge sig en regering, hvori Frihedspartiet indgik. Den slags gruppemobning er ækelt, også når det foregår på statsplan. Det ramte heldigvis ikke Østrig økonomisk eller på turisme, og boycotten faldt snart sammen.

Forsøgene på at føre oppositionspolitik i Danmark ved hjælp af nogle "storebrødre", som puster sig op i udlandet vil heller ikke få indflydelse på Danmarks virkelige anseelse, altså i folkenes opfattelse. Phil er inde på det med sine eksempler.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    10.4%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Januar 22, 2016, 01:24:52 pm »
Det kører i samme rille - for 16 år siden var det Østrig, der skulle gøres til "nazi" og sættes i skammekrogen (boykottes), fordi man havde formastet sig til at vælge sig en regering, hvori Frihedspartiet indgik.

Havde nok mere noget at gøre med at partiets formand flere gange havde udtalt sig om at bla. waffen SS fortjente "ære og anerkendelse", var ven med Gaddafi og modtog penge fra både ham og Sadam Hussein.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Januar 22, 2016, 01:56:12 pm »
Den slags gruppemobning er ækelt, også når det foregår på statsplan. Det ramte heldigvis ikke Østrig økonomisk eller på turisme, og boycotten faldt snart sammen.

Turisme
Tyskland er Danmarks største marked og står for næsten 60% af alle kommercielle overnatninger i Danmark.

Samtidig har tyskerne en god købekraft.

Danmark har mistet næsten hver tredje tyske overnatning ved kysterne - så et bedre image er vist ønskelig.

« Senest Redigeret: Januar 22, 2016, 01:59:36 pm af Anklageren »

Offline TinaKyNaur

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • BALI

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
Sv: Det er løgn at turisterne bliver væk
« Svar #13 Dato: Januar 23, 2016, 07:28:28 pm »
http://www.dst.dk/da/Statistik/NytHtml?cid=20454]http://www.dst.dk/da/Statistik/NytHtml?cid=20454
Det er ikke velset at linke til "et eller andet" uden at skrive noget om hvad det er!
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Du er godt nok sær
« Svar #14 Dato: Januar 23, 2016, 07:28:59 pm »
http://www.dst.dk/da/Statistik/NytHtml?cid=20454

Jeg skriver, at Danmark har mistet næsten hver tredje tyske gæst ved kysterne - og du påstår, at det er løgn - og som bevis har du et link som viser, at især hotelovernatningerne i København er steget.

Kommer der en søforklaring om, hvordan hotelovernatningerne i København påvirker udlejningen af sommerhuse ved Vestkysten?

Citat: "Den tyske privatøkonomi er blandt Europas bedste, og tyskerne står for ca. 60 % af alle kommercielle overnatninger i Danmark. Tyskerne er især glade for at holde ferie ved kysten, og har nem adgang til Bornholm – ikke mindst via færgen fra Sassnitz. Danmark har dog i de sidste to årtier mistet næsten hver tredje tyske gæst ved kysterne, for tyskerne bliver hjemme ved kysterne langs Østersøen og Nordsøen. Derfor er der et stort potentiale i at udnytte kendskabet til Nordsee og Ostsee – bare på den danske side."

http://www.destinationen.dk/vores-aktiviteter/markedsfoering/kampagner/markedsfoering-i-tyskland/