Forfatter Emne: Derfor putter kvinder urte-kugler op i skeden  (Læst 2142 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.4%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Derfor putter kvinder urte-kugler op i skeden
« Dato: Januar 20, 2016, 10:02:26 pm »
En ny detox-trend er på vej.

Angiveligt skulle de små kugler rense 'alle de dårlige ting væk', men eksperter advarer kvinder mod at bruge 'detox-kuglerne'.

- Skeden er meget god til at rense sig selv. Parfumerede produkter kan forstyre balancen af de normale bakterier, snarere end at hjælpe, forklarer Bekki Burbidge, der er leder ved den britiske sundhedsorganisation FPA.

http://www.mx.dk/nyheder/global/story/30113590?utm_source=8bit&utm_medium=internal

Det bryder jeg mig som mand ikke om, fordi jeg tror, at det kan udvikle en "forkert" bakterieflora.

Derimod tror jeg, at det nogen gange kan hjælpe på skedeproblemer, at injicere sådan noget som yoghurt naturel i skeden (endelig ikke dem med jordbær).

En naturlig bakterieflora i skeden består jo bl.a. af mælkesyrebakterier, der giver et surt miljø, som beskytter imod infektioner. Når først skeden har den rette surhedsgrad, skal de rigtige bakterier nok indfinde sig af sig selv.

Sådan en skede med en naturlig flora lugter også godt (uden parfume) - en svag og behagelig syrlig duft, så man ikke er i tvivl om, at den er sund.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    32.2%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Derfor putter kvinder urte-kugler op i skeden
« Svar #1 Dato: Januar 21, 2016, 12:01:43 am »
Sådan en skede med en naturlig flora lugter også godt (uden parfume) - en svag og behagelig syrlig duft, så man ikke er i tvivl om, at den er sund.

Hvad laver du dog sådanne steder? Det er mere interessant end muslimdebat.

Men det kan "Anti-rød" vel også komme med noget løgn om.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.4%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 21, 2016, 12:40:03 am »

Hvad laver du dog sådanne steder? Det er mere interessant end muslimdebat.

Men det kan "Anti-rød" vel også komme med noget løgn om.

Tror du, han kan snakke med om duften?

- eller bliver det udenomssnak?
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Januar 21, 2016, 01:09:54 am »
Hvad med om vi bare lader læger om at finde ud af hvad der skal hvorhen og lader være med at forlade os på vores snusfornuft? Det her er en underlig debat...

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.4%
    • Vis profil
Du kan selv være underlig
« Svar #4 Dato: Januar 21, 2016, 02:24:22 am »
Hvad med om vi bare lader læger om at finde ud af hvad der skal hvorhen og lader være med at forlade os på vores snusfornuft? Det her er en underlig debat...

Citat fra Henriette Svarre Nielsen, speciallæge: Bakteriel vaginose kan behandles medicinsk, men der er stor risiko for, at det kommer igen.

Hun siger også: Det er muligt, at kulturer med mælkesyrebakterier kan ændre surhedsgraden i skeden, men det er ikke bevist.

Efter dit råd skal en kvinde med problemer med bakteriel vaginose altså forlade sig på sin læge, og lære at leve med problemet livet igennem.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
Sv: Du kan selv være underlig
« Svar #5 Dato: Januar 21, 2016, 02:40:28 am »

Citat fra Henriette Svarre Nielsen, speciallæge: Bakteriel vaginose kan behandles medicinsk, men der er stor risiko for, at det kommer igen.

Hun siger også: Det er muligt, at kulturer med mælkesyrebakterier kan ændre surhedsgraden i skeden, men det er ikke bevist.

Efter dit råd skal en kvinde med problemer med bakteriel vaginose altså forlade sig på sin læge, og lære at leve med problemet livet igennem.

Nej... Efter min mening skal folk ikke udføre eksperimenter på sig selv, da de sådanset ikke er kompetente til at vide hvad konsekvenserne er, og hvilke symptomer de skal kigge efter, hvis noget skulle gå galt. Den dag en videnskabelig artikel er udgivet der bekræfter visse bakteriekulturers hjælp vil der jo nok komme autoriserede behandlinger ud under det princip. Uanset hvad skal man aldrig bruge "alternative" behandlinger. For hvad kalder man alternativ medicin man kan bevise virker? "Medicin" er svaret.

Jeg ville heller ikke eksperimenterer på mig selv (og nu er jeg heller ikke lige rustet til lige præcis det eksperiment), men en anden faktor er også at selvom det nu viser sig at teorien er helt korrekt og det er de helt korrekte bakterier osv. så skal du stadig tage højde for at du med "alternative" behandlinger ikke bruger et rent præperat men et blandingspræperat. Hvad indeholder det ellers af ting, og kan nogle af de ting have ubehagelige bivirkninger?

Kan vi ikke blive enige om at man kun bør anbefale behandlinger der er undersøgt og fundet både sikre og effektive? Ved bare at skyde i tågen kan man gøre meget mere skade end gavn.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 21, 2016, 09:57:36 am »
Det er et gammelt kvinde husgeråd, at skylle skeden i et surmælksprodukt. Kvinder gjorde det når de havde fået børn pga ellers fremkom der en lugt, der mindede i lugt om en dyb-mørk fugtig kælder.
Men iøvrigt en underlig tråd. Tror Anklageren har mødt en af de indfødte og nogle lugter lidt ligesom  hvalspæk og det er for meget!
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Det er mig

• Gæst
« Svar #7 Dato: Januar 21, 2016, 10:04:10 am »
Det er et gammelt kvinde husgeråd, at skylle skeden i et surmælksprodukt. Kvinder gjorde det når de havde fået børn pga ellers fremkom der en lugt, der mindede i lugt om en dyb-mørk fugtig kælder.
Men iøvrigt en underlig tråd. Tror Anklageren har mødt en af de indfødte og nogle lugter lidt ligesom  hvalspæk og det er for meget!

Men er jo lidt fortabt når det ikke drejes om udlændinge

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.4%
    • Vis profil
Har det meget med hinanden at gøre?
« Svar #8 Dato: Januar 21, 2016, 10:56:47 am »
Der eksisterer nogen mennesker, som ikke har tiltro til læger, og som har stor tiltro til alternativ behandling, men det er vel ikke dem, der er emnet her?

Der kan være en vis træghed i systemet angående behandlingsmetoder, som der ikke er penge i.

Et eksempel er, at læger omsider har succes med at kurere blødende diarre med donor-afføring. Det redder liv og virker i mange tilfælde bedre end antibiotika.

Lægerne putter noget afføring fra en sund doner i en blender med saltvand, og sprøjter det højt op i afføringssystemet.

Det har ellers taget sin tid for lægevidenskaben at finde ud af det, selvom tanken er indlysende.

Nej... Efter min mening skal folk ikke udføre eksperimenter på sig selv, da de sådanset ikke er kompetente til at vide hvad konsekvenserne er, og hvilke symptomer de skal kigge efter, hvis noget skulle gå galt. Den dag en videnskabelig artikel er udgivet der bekræfter visse bakteriekulturers hjælp vil der jo nok komme autoriserede behandlinger ud under det princip. Uanset hvad skal man aldrig bruge "alternative" behandlinger. For hvad kalder man alternativ medicin man kan bevise virker? "Medicin" er svaret.

Jeg ville heller ikke eksperimenterer på mig selv (og nu er jeg heller ikke lige rustet til lige præcis det eksperiment), men en anden faktor er også at selvom det nu viser sig at teorien er helt korrekt og det er de helt korrekte bakterier osv. så skal du stadig tage højde for at du med "alternative" behandlinger ikke bruger et rent præperat men et blandingspræperat. Hvad indeholder det ellers af ting, og kan nogle af de ting have ubehagelige bivirkninger?

Kan vi ikke blive enige om at man kun bør anbefale behandlinger der er undersøgt og fundet både sikre og effektive? Ved bare at skyde i tågen kan man gøre meget mere skade end gavn.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.4%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Januar 21, 2016, 10:59:02 am »

Hvis man er vant til fiskelugt, kan det vel virke lidt fremmedartet - men er det ikke dig selv, der gør tråden lidt underlig?

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
Sv: Har det meget med hinanden at gøre?
« Svar #10 Dato: Januar 21, 2016, 12:05:32 pm »
Der eksisterer nogen mennesker, som ikke har tiltro til læger, og som har stor tiltro til alternativ behandling, men det er vel ikke dem, der er emnet her?

Der kan være en vis træghed i systemet angående behandlingsmetoder, som der ikke er penge i.

Et eksempel er, at læger omsider har succes med at kurere blødende diarre med donor-afføring. Det redder liv og virker i mange tilfælde bedre end antibiotika.

Lægerne putter noget afføring fra en sund doner i en blender med saltvand, og sprøjter det højt op i afføringssystemet.

Det har ellers taget sin tid for lægevidenskaben at finde ud af det, selvom tanken er indlysende.
Nåhhhh, så du har kendt til den metode i årevis men bare undladt at fortælle lægevidenskaben om det?
Klogeåge slår til igen igen......

Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Januar 21, 2016, 12:09:08 pm »
Der skal humor, til en underlig tråddebat. Gubbi syntes det samme. Syntes det svarer til > Grønlandske kvinder er begyndt at hækle tangtrusser og tanghygiejnebind af blæretang. Det bevirker at de ikke skal ud og tisse så ofte!  :biggrin:
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.6%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Januar 21, 2016, 12:42:56 pm »
Der er efterhånden ikke grænser for, hvad man finder på for at få folk til at hive pungen op af lommen.

For nogle år siden var udrensningskure oppe i tiden. Man skulle selvfølgelig investere i dyre produkter, man skulle drikke eller spise tilligemed en form for faste, tror jeg, for at rense kroppen for affaldsstoffer.
Herre jemini!
Hvis folk ellers er raske, klarer kroppen selv det, den skal klare.
I'm a Troll

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.4%
    • Vis profil
Sv: Har det meget med hinanden at gøre?
« Svar #13 Dato: Januar 21, 2016, 12:59:35 pm »

Nåhhhh, så du har kendt til den metode i årevis men bare undladt at fortælle lægevidenskaben om det?
Klogeåge slår til igen igen......

Det er som man tager det - men det undrer mig ikke, at netop du ser det - som om jeg praler af, at jeg længe har vidst alt om podning med afføring.

Sådan er du bare.

Jeg vil næsten tro, at mange kan se parallellen mellem at pode med forskellige mikroorganismer det ene og det andet sted - og min mening var bare at forklare, hvorfor det ikke er usandsynligt, at man bare ikke har forsket i det med podning med mælkesyrebakterier.

Det er noget andet end f.eks. enzymer, som der er milliarder i, og som det derfor er attraktivt at forske i både for læger og for medicinalindustrien.

Penge er nu engang en god drivkraft, og en lort eller et bæger A38 hører slet ikke i den samme kategori som enzymer til sukkersygepatienter.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    32.2%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Januar 22, 2016, 08:53:41 am »
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.