Forfatter Emne: Voksen, men bor stadig hjemme?  (Læst 1236 gange)

Offline Impact TV (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Voksen, men bor stadig hjemme?
« Dato: November 26, 2015, 04:08:47 pm »
Jeg ku’ rigtig godt bruge jeres hjælp:
Kender I nogen, der er over 23 år, og som stadig bor hjemme – eller som er flyttet tilbage på teenageværelset igen?

Jeg er i gang med at researche til et tv-program og leder særligt efter konstellationer, hvor det voksne barn er glad for at bo hjemme og ikke gør det af nød.
Det ku’ omvendt også være, at forældrene synes, at det nu er på tide, at deres voksne børn flytter ud.

Umiddelbart kunne jeg bare rigtig godt tænke mig at lave nogle baggrundsinterviews for at blive klogere på, hvordan det er at bo hjemme som voksen, og hvorfor nogle vælger dén model – for det er der flere og flere, der gør, siger Danmarks Statistik.

Hvis du selv bor hjemme eller kender nogen der gør, må du meget gerne give mig et kald på 3022 1624 eller sende en mail til frauke@impacttv.dk.

Tak :)

Flying D

• Gæst
Sv: Voksen, men bor stadig hjemme?
« Svar #1 Dato: November 26, 2015, 04:44:39 pm »
Jeg ku’ rigtig godt bruge jeres hjælp:
Kender I nogen, der er over 23 år, og som stadig bor hjemme – eller som er flyttet tilbage på teenageværelset igen?

Jeg er i gang med at researche til et tv-program og leder særligt efter konstellationer, hvor det voksne barn er glad for at bo hjemme og ikke gør det af nød.
Det ku’ omvendt også være, at forældrene synes, at det nu er på tide, at deres voksne børn flytter ud.

Umiddelbart kunne jeg bare rigtig godt tænke mig at lave nogle baggrundsinterviews for at blive klogere på, hvordan det er at bo hjemme som voksen, og hvorfor nogle vælger dén model – for det er der flere og flere, der gør, siger Danmarks Statistik.

Hvis du selv bor hjemme eller kender nogen der gør, må du meget gerne give mig et kald på 3022 1624 eller sende en mail til frauke@impacttv.dk.

Tak :)

Det må så være prins Frederik

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: November 26, 2015, 05:31:08 pm »
Hans Højhed Prins Frederik kan du ikke sammenligne med noget som helst ... :ermm:
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Desdicardo

• Senior medlem
  • Activity:
    3%
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: November 27, 2015, 07:26:45 am »
Hans Højhed Prins Frederik kan du ikke sammenligne med noget som helst ... :ermm:

Nej, han er sgu sin egen. >Haha!
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.8%
  • Country: 00
    • Vis profil

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Januar 21, 2016, 01:47:04 am »
Når du skriver at "Det er der flere og flere der gør" mener du så at der var en stigning i antallet af hjemmeboende i alderen 25-34 år fra 2013 - 2014 (jf. eurostat)? Fordi årene inden faldt andelen af unge hjemmeboende. Og uanset hvad ligger vi stadig i den absolut laveste ende af europa på dette punkt, og var i 2014 kun overgået (undergået?) af Finland. Så jeg anfægter tesen for jeres idé, at dette skulle være et problem, og et seriøst stigende problem.

Hvis idéen er at denne her trend skulle være langvarig, er der ihvertfald et problem. Eurostats tal går fra 2003 til og med 2014, og hvis vi propper tallene for Danmark ind i en hurtig statistisk beregning får vi en r værdi = -0,05

For dem der ikke leger med statistik på et dagligt basis skal det siges at dette tal fortæller dig to ting.
1) I og med det er negativt må enhver udvikling i perioden siges at være negativ, og dermed at tendens faktisk er faldende, med 2014 året som en statistisk outlier.
2) En r værdi skal være tæt på enten 1 eller -1 for at man kan sige at der er en klar statistisk sammenhæng overhovedet. Et tal tæt på 0 (som det vi får) fortæller os at der slet ikke er nogen meningsfuld trend (disclaimer: Lineær trend) i de data vi har givet formlen.

Så som konklusion: Der er ikke nogen stærk tendens til at flere og flere bor hjemme hos forældrene, og hvis der var ville den generelt set være faldende, med 2014 som en undtagelse.

Men det kan jo være at I har tal for 2015 jeg ikke har. Her er de data jeg har fundet og en graf:

« Senest Redigeret: Januar 21, 2016, 01:50:16 am af GuBBi »

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 21, 2016, 05:04:57 am »
Har en bekendt hvis datter må flytte hjem efter endt uddannelse fordi lejlighederne overalt er optaget af ... Gæt hvem ?? ... :ermm:
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Det er mig

• Gæst
« Svar #7 Dato: Januar 21, 2016, 08:50:12 am »
Har en bekendt hvis datter må flytte hjem efter endt uddannelse fordi lejlighederne overalt er optaget af ... Gæt hvem ?? ... :ermm:

Naj, hvor er det forfærdeligt for dem.
Jeg har en ide, de skal ringe til kommunen og tilbyde dem frikadeller, så kan de stille en vindmølle op i deres baghave.
Indvandre kan garanterede ikke lide lyden af møller så flytter du ud og så er der dobbelt gevinst.
Hvad siger du så

:JC_humpy: :JC_humpy:

http://eas8.emediate.eu/eas?camp=263;ty=ct;EASLink=http://www.bt.dk/politik/studehandel-i-frikadelle-krigen-derfor-stemmer-venstre-og-df-for-forslag-de-er-tot