Forfatter Emne: Ting der går fremad  (Læst 1301 gange)

Offline GuBBi (OP)

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.8%
  • Country: dk
    • Vis profil
Ting der går fremad
« Dato: Januar 19, 2016, 12:14:47 pm »
Der er en del her på siden der har interesse i at male Danmark som et land i opløsning, der venter på at blive reddet af de højrenationale der så vil "rydde op".

Jeg er ikke en af dem der vil være blind overfor problemer, men samtidig vil jeg ikke male fanden på væggen hvis det ikke er retfærdiggjort. Så jeg fremlægger her lidt gode nyhedder, selvom jeg er sikker på at folk med interesse i det vil kalde det for "konspiration" eller lignende.

I det hele taget er antallet af anmeldte straffelovsovertrædelser faldet:

Antallet af anmeldte voldtægter er faldet:

Både simpel og grov vold er faldet:

Og det samme er antallet af anmeldte røverier:

I samme periode er antallet af domme steget en smule, hvilket betyder at sandsynligheden for at der falder dom ved en anmeldelse er steget. I denne graf er de dømte inddelt i hvorvidt de er etniske danskere, indvandrere, eller efterkommere.:

Naturligvis er der spredning i hvilke forbrydelser indvandrere og efterkommere er overrepræsenterede i, men ovenstående er i hvert fald en faktuelt repræsentation af problemets størrelse. Indvandrere er f.eks. overrepræsenterede indenfor voldtægt, mens det ikke gør sig gældende indenfor f.eks. pædofilidomme eller underslæb.

Online Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Ting der går fremad
« Svar #1 Dato: Januar 19, 2016, 12:38:58 pm »
Der er en del her på siden der har interesse i at male Danmark som et land i opløsning, der venter på at blive reddet af de højrenationale der så vil "rydde op".

Jeg er ikke en af dem der vil være blind overfor problemer, men samtidig vil jeg ikke male fanden på væggen hvis det ikke er retfærdiggjort. Så jeg fremlægger her lidt gode nyhedder, selvom jeg er sikker på at folk med interesse i det vil kalde det for "konspiration" eller lignende.

I det hele taget er antallet af anmeldte straffelovsovertrædelser faldet:

Antallet af anmeldte voldtægter er faldet:

Både simpel og grov vold er faldet:

Og det samme er antallet af anmeldte røverier:

I samme periode er antallet af domme steget en smule, hvilket betyder at sandsynligheden for at der falder dom ved en anmeldelse er steget. I denne graf er de dømte inddelt i hvorvidt de er etniske danskere, indvandrere, eller efterkommere.:

Naturligvis er der spredning i hvilke forbrydelser indvandrere og efterkommere er overrepræsenterede i, men ovenstående er i hvert fald en faktuelt repræsentation af problemets størrelse. Indvandrere er f.eks. overrepræsenterede indenfor voldtægt, mens det ikke gør sig gældende indenfor f.eks. pædofilidomme eller underslæb.

Så må vi jo håbe dine statistikker kan være en trøst eller berolige moderen til den 8 årige pige i Odense, eller den 10 årige pige i Gunnestrup.

Der er jo efterhånden ingen der gider anmelde noget mere, lige som den radigale politiker jo heller ikke vil, - de fleste andre nok i erkendelse af det alligevel ikke nytter noget.
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

Offline GuBBi (OP)

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.8%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 19, 2016, 01:01:48 pm »
Så må vi jo håbe dine statistikker kan være en trøst eller berolige moderen til den 8 årige pige i Odense, eller den 10 årige pige i Gunnestrup.
Når du ingen argumenter har: Patos!

Der er jo efterhånden ingen der gider anmelde noget mere, lige som den radigale politiker jo heller ikke vil,
Løgn. Han udtalte netop at han vil anmelde det, hvilket du ville vide hvis du læste de artikler du selv linker til.

- de fleste andre nok i erkendelse af det alligevel ikke nytter noget.
Også løgn. Antallet af domsfældelser indenfor straffeloven er steget støt, så oddsne for at din anmeldelser fører en dom med sig er steget.

Men det er naturligvis imod din ideologi at ting kan gå fremad, uanset hvad data siger. Hvis virkeligheden ikke matcher din overbevisning må det jo være virkeligheden den er gal med.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Januar 19, 2016, 01:33:14 pm »
Hvis man har >patent på sandheden< og tror 100% på "Danmarks" statistikker og tilgængeligt data fra offentligheden, så er man på røven.
Ser ikke konspirations teorier nogen steder; men tro på, at det hele går fremad i vores lille manipulerede flertalstyre og skal fortælle alle der gider høre >det går fremad venner< så er man ude på en mision. 
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Det er mig

• Gæst
« Svar #4 Dato: Januar 19, 2016, 01:45:28 pm »
Hvis man har >patent på sandheden< og tror 100% på "Danmarks" statistikker og tilgængeligt data fra offentligheden, så er man på røven.
Ser ikke konspirations teorier nogen steder; men tro på, at det hele går fremad i vores lille manipulerede flertalstyre og skal fortælle alle der gider høre >det går fremad venner< så er man ude på en mision.

Hej fedt, det virker mistænkeligt meget på at du er i gang at gøre de samme.
Hvis man ikke kan forholde sig til noget som helst er vi på røven ikke?

Vi ser gang på gang at de tager fejl med vejret, men jeg kigger alligevel på de tabeller og prognoser
Når jeg køber et produkt kigger jeg gang på gang på omtaler
Det virker for mig, selvom jeg ved det ikke altid holder

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Januar 19, 2016, 02:24:47 pm »
Hej finurlige Propov
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline GuBBi (OP)

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.8%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 19, 2016, 03:17:07 pm »

Det er jo lige præcis en konspirationsteori du er ude i der. At den offentligt tilgængelige data er manipuleret er da en konspirationsteori per definition.
Og jeg har heller ikke skrevet at det hele går fremad. Men jeg har skrevet at det går fremad på en lang række områder, hvor nogen herinde plejer at påstå det modsatte (I ved hvem I er).

Jeg mener der er områder hvor vi har problemer. Også med indvandring! Men også med vores boligmarked, og finanssektor. Problemet er at folk herinde, og jeg mener du selv er en af dem (ret mig endelig hvis jeg tager fejl), ser ud til at være ideologiske modstandere af at noget overhovedet KAN gå fremad, medmindre vi får nogle højrenationale til magten.

Jeg vil derimod tage afsæt i det data der er til rådighed. På nogle punkter går det godt, og på andre punkter går det mindre godt. Jeg afviser jeres sort/hvide verdenssyn.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Januar 19, 2016, 03:26:20 pm »

Der er jo efterhånden ingen der gider anmelde noget mere, lige som den radigale politiker jo heller ikke vil, - de fleste andre nok i erkendelse af det alligevel ikke nytter noget.

Det er mere underligt, at du tror, at moderen til den 8 årige pige i Odense, eller den 10 årige pige i Gunnestrup bliver beroliget af din alarmisme.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Mission?
« Svar #8 Dato: Januar 19, 2016, 03:32:23 pm »

Kriminaliteten går op og kriminaliteten går ned - og det kan næsten ikke være anderledes.

Har du nogensinde troet på, at kriminaliteten er faldet - eller mener du, at det er en naturlov, at kriminaliteten vil blive ved at stige?

Undskyld jeg spørger, men du vil jo ikke tro på statistikken - og steder som Den Korte Avis stiger kriminaliteten altid - ligesom ...

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Januar 19, 2016, 06:17:47 pm »

Det er jo lige præcis en konspirationsteori du er ude i der. At den offentligt tilgængelige data er manipuleret er da en konspirationsteori per definition.
Og jeg har heller ikke skrevet at det hele går fremad. Men jeg har skrevet at det går fremad på en lang række områder, hvor nogen herinde plejer at påstå det modsatte (I ved hvem I er).

Jeg mener der er områder hvor vi har problemer. Også med indvandring! Men også med vores boligmarked, og finanssektor. Problemet er at folk herinde, og jeg mener du selv er en af dem (ret mig endelig hvis jeg tager fejl), ser ud til at være ideologiske modstandere af at noget overhovedet KAN gå fremad, medmindre vi får nogle højrenationale til magten.

Jeg vil derimod tage afsæt i det data der er til rådighed. På nogle punkter går det godt, og på andre punkter går det mindre godt. Jeg afviser jeres sort/hvide verdenssyn.

Skriver jo netop 100% Må jeg ikke godt nøjes med 60%? Mange statistikker er en god vejledning; men de kan også være ledende. Hører tit iblandt det offentlige arbejdende folk i Danmark > ja så kan han / hun få lov til at pynte lidt på tallene<

Stadigvæk guppi jeg er ikke til højre, men observerer  fejlene på begge sider. Skal jeg beskrive mit politiske ståsted lige nu, er det DF; men kun fordi, de går ind for en stramning af indvandringen og så skal vi ud af EU.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
Sv: Mission?
« Svar #10 Dato: Januar 19, 2016, 06:22:12 pm »

Kriminaliteten går op og kriminaliteten går ned - og det kan næsten ikke være anderledes.

Har du nogensinde troet på, at kriminaliteten er faldet - eller mener du, at det er en naturlov, at kriminaliteten vil blive ved at stige?

Undskyld jeg spørger, men du vil jo ikke tro på statistikken - og steder som Den Korte Avis stiger kriminaliteten altid - ligesom ...

Det første giver jeg dig altid ret i; men har fortalt dig at det er en anderledes kriminalitet der foregår. Stoffer er et meget større problem, end vores politikere vil erkende. I drømmer ikke om, hvor mange danske gysser der bliver kørt ud af landet.

Til dags dato, har jeg aldrig læst den korte avis.