Forfatter Emne: Er Muslimer virkeligt klogt nok  (Læst 7305 gange)

Evalu

• Gæst
Sv: Er Muslimer virkeligt klogt nok
« Svar #30 Dato: Januar 22, 2016, 08:31:24 pm »
Og Glistrup var var lagt fra dum - man skal ikke være dum, hvis man vil være advokat  :connie_nutzo:

Mange lærte personer er snot dumt, jeg tænker her f.eks. på den katolske kirke, sekter og nogen politikere

Philosophy is wondering if that means  ketchup is a smoothie.
« Senest Redigeret: Januar 22, 2016, 08:36:20 pm af Evalu »

Det er mig

• Gæst
« Svar #31 Dato: Januar 22, 2016, 08:51:42 pm »
Og Glistrup var var lagt fra dum - man skal ikke være dum, hvis man vil være advokat  :connie_nutzo:

Mange lærte personer er snot dumt, jeg tænker her f.eks. på den katolske kirke, sekter og nogen politikere

Philosophy is wondering if that means  ketchup is a smoothie.

Det beviser bare at filosofere kan lede til anoreksi

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: Januar 22, 2016, 09:19:09 pm »

Jeg ved ikke, hvad der skete, da jeg skrev:
Citér

Der skulle selvfølgelig stå :
Citér
Og Glistrup var langt fra dum - man skal ikke være dum, hvis man vil være advokat  :connie_nutzo:

https://da.wikipedia.org/wiki/Mogens_Glistrup

På Rønne Statsskole blev han i 1944 matematisk student. Han blev cand.jur. fra Københavns Universitet i 1950. Efterfulgt af et studieophold ved University of California, Berkeley fra 1951 til 52. Mogens Glistrups juridiske kandidateksamen var den på det tidspunkt tredjehøjeste nogensinde. Han blev i 1952 ansat som advokatfuldmægtig hos højesteretssagfører Alkil og blev derefter landsretssagfører i 1955 med møderet for Højesteret. Glistrup var Danmarks første lektor i skatteret ved Københavns Universitet 1956-1963. Derefter blev han kompagnon med sin svigerfar, der havde en stor advokatvirksomhed.

Citat slut

Han advarede os - og han fik ret !

Valget 2015

Valgets største mandatfremgang kunne noteres af Dansk Folkeparti, som blev det største borgerlige parti.

Anklageren

• Gæst
Dansk Folkeparti er ikke et borgerligt parti
« Svar #33 Dato: Januar 22, 2016, 10:13:43 pm »

Valgets største mandatfremgang kunne noteres af Dansk Folkeparti, som blev det største borgerlige parti.

Dansk Folkeparti er lidt forskelligt - men ikke borgerlig.

Ordet borgerlig knytter sig til borgerskabet, opfattet som en særlig samfundsgruppe adskilt fra f.eks. adel, kirke, bønder og arbejdere.

Familien Varnæs i Matador er borgerlig, mens grisehandleren ligger tættere på DF.

DF kalder sig selv et arbejderparti, og de "rigtige Socialdemokrater".

Det er der også andre, der gør. Ekstra Bladet har haft en online afstemning, og den helt store vinder i 'Hvem kan kalde sig arbejderparti?' hedder Dansk Folkeparti.

7966 af 12455 personer satte et kryds ud for DF.

Jeg ved godt, at man ikke kan regne med at befolkningen som helhed mener det samme som en afstemning på nettet, men der var dog så mange der stemte på DF, at der nok er en hel del i befolkningen, som mener det samme.

http://ekstrabladet.dk/nationen/article4830770.ece

Jeg mener også nok, at der kan være gode grunde til at DF ikke er et arbejderparti - det kan diskuteres - men jeg kan ikke se nogen som helst grund til at kalde DF borgerlig.

« Senest Redigeret: Januar 22, 2016, 10:17:56 pm af Anklageren »

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: Januar 23, 2016, 08:55:59 am »
DF - jeg glemte at lægge link:

https://da.wikipedia.org/wiki/Folketingsvalget_2015

Anklageren skrev:

Citér

Det er nok rigtigt, men ..
Valgets største mandatfremgang kunne noteres af Dansk Folkeparti

det kan man ikke "komme udenom" - og så kan man jo spørge hvorfor...  jeg tror det er fordi Glistrup fik ret, og det er gået op for de fleste i dag.

Evalu

• Gæst
« Svar #35 Dato: Januar 23, 2016, 10:17:20 am »
[.............] og det er gået op for de fleste i dag.

Du udtaler dig på dine egne vegne, Lyjse - ikke på de flestes.

Anklageren

• Gæst
Dansk Folkeparti går frem, fordi de er populister
« Svar #36 Dato: Januar 23, 2016, 12:32:56 pm »
I alle sager går Dansk Folkeparti ind for det, som partiet anser for at være det mest populære i befolkningen, og følger derfor ikke deres egen overbevisning (hvis det drejer sig om noget upopulært) - og derfor går de frem.

DF - jeg glemte at lægge link:

https://da.wikipedia.org/wiki/Folketingsvalget_2015

Anklageren skrev:

Citér

Det er nok rigtigt, men ..
Valgets største mandatfremgang kunne noteres af Dansk Folkeparti

det kan man ikke "komme udenom" - og så kan man jo spørge hvorfor...  jeg tror det er fordi Glistrup fik ret, og det er gået op for de fleste i dag.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: Januar 23, 2016, 12:47:16 pm »
Tror DF viser en ny politisk stil i Danmark > Læg øre til pøblen
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Anklageren

• Gæst
DF's nye stil
« Svar #38 Dato: Januar 23, 2016, 01:19:49 pm »
Tror DF viser en ny politisk stil i Danmark > Læg øre til pøblen

Jeg mener, at DF's nye stil knytter sig til, at formanden ikke kommer med så kontroversielle udtalelser som den tidligere formand gjorde. Desuden er den nye formand mere intelligent end den tidligere formand og tænker før han taler.

Derved får DF nu også de stemmer, som er mere marginale.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: Januar 23, 2016, 02:11:58 pm »
Nu er det jo sådan i lille Danmark, at alt skal serveres pænt og helst ikke med for meget virkelighed tilsat. Kan huske i firserne, Gamle enkefruer udbryde > jeg stemmer på Poul Slytter fordi han er nu sådan en pæn mand at se på.
En ægte politiker, tænker ikke før han taler, han taler bare oprigtigt og behøver ikke manuskript.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
    • Vis profil
« Svar #40 Dato: Januar 23, 2016, 10:17:26 pm »
Evalu skrev:

Citér

Fik Glistrup ikke ret ?

Han blev idømt 20 dages fængsel for at have sagt til TV2-nyhederne: »Muhamedanerne venter på, at de bliver stærke nok, så de kan slå os ihjel«.

NASER KHADER siger det samme, han er dog ikke sat bag tremmer..

http://raeson.dk/2014/naser-khader-isis-er-en-global-trussel-vi-maa-handle-nu/

Anklageren

• Gæst
« Svar #41 Dato: Januar 23, 2016, 11:36:05 pm »
Nu er det jo sådan i lille Danmark, at alt skal serveres pænt og helst ikke med for meget virkelighed tilsat. Kan huske i firserne, Gamle enkefruer udbryde > jeg stemmer på Poul Slytter fordi han er nu sådan en pæn mand at se på.
En ægte politiker, tænker ikke før han taler, han taler bare oprigtigt og behøver ikke manuskript.

Hun er en gammel stakkel, men der er ingen grund til at hænge hende ud.

Virkelighedsflugt er ellers mere rammende, når f.eks. Pia trækker nazikortet over for netop tyskerne som politiker i en lilleput stat.

Europæerne er eminente til at skabe problemer. Mens man ikke ville vise Muhammed tegningerne i USA, fordi amerikanerne anså det for at være en unødig provokation, så benytter europæerne enhver lejlighed til at skabe problemer.

Havde det så været Europa, som gik forrest i kampen imod jihadisterne, så kunne man endda forstå det - men europæerne ønsker ikke andet end at skabe problemer - og er i øvrigt ret passive, som om formålet bare er at skabe nogen problemer.

Det er lidt ligesom Pias nazikort, som man ikke kan forestille sig kunne have et fornuftigt formål - udover at vise, at hun tør skabe problemer.

Det er ikke tilfældigt, at Europas historie er så blodig. Hvis EU bryder sammen, går der ikke længe, før der bliver krig i Europa igen.

« Senest Redigeret: Januar 23, 2016, 11:47:33 pm af Anklageren »

Evalu

• Gæst
« Svar #42 Dato: Januar 24, 2016, 01:35:38 am »
Evalu skrev:

Citér

Fik Glistrup ikke ret ?

Han blev idømt 20 dages fængsel for at have sagt til TV2-nyhederne: »Muhamedanerne venter på, at de bliver stærke nok, så de kan slå os ihjel«.

NASER KHADER siger det samme, han er dog ikke sat bag tremmer..

http://raeson.dk/2014/naser-khader-isis-er-en-global-trussel-vi-maa-handle-nu/

Naser Khader taler om Isis.
Glistrup lagde alle muslimer i Danmark for had.

Kan du ikke se, at der er forskel?

http://www.b.dk/danmark/glistrups-konfrontationer-med-loven
citat:
"I 2000 blev Glistrup i byretten idømt 20 dages betinget hæfte for racistiske udtalelser under og ugen efter Fremskridtspartiets landsmøde i 1999, blandt andet følgende udtalelse til TV2 Nyhederne:
»Jeg skal redde Danmark. Muhamedanerne venter på, at de bliver stærke nok, så de kan slå os ihjel.«

I marts 2003 skærpede Østre Landsret dommen til 20 dages ubetinget hæfte, som Glistrup måtte afsone i Vordingborg arrest

Ved Højesteret blev Glistrup den 23. august 2000 idømt syv dages betinget hæfte for racistiske udtalelser i TV3. Dommen stadfæstede dermed byrettens og landsrettens kendelse. I Højesterets begrundelse for dommen hedder det blandt andet.:

»Tiltaltes udtalelser under TV-udsendelsen indeholdt det klare budskab, at alle her i landet boende muslimer, der stammer fra en vis kreds af lande, vil kastrere og dræbe Danmarks øvrige befolkning, så snart de bliver mange nok til at gennemføre en sådan udryddelsesproces, og at de derfor tilhører en gruppe af verdens-forbrydere. Tiltalte lagde hermed en befolkningsgruppe for had på grund af dens tro og oprindelse. Tiltaltes udtalelser er således groft forhånende og nedværdigende over for denne befolkningsgruppe. De kan ikke legitimeres under påberåbelse af videnskabelighed eller saglig debat, og det er uden betydning for en bedømmelse af strafbarheden efter straffelovens § 266 b, stk. 1, hvorledes islam bogstaveligt kan forstås, eller hvilke samfundsmæssige konsekvenser en virkeliggørelse af fundamentalistiske muslimers program har afstedkommet. "
citat slut

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
    • Vis profil
« Svar #43 Dato: Januar 24, 2016, 09:24:22 am »
Jo Evalu, jeg kan godt se der er forskel på islamister og dem der bare er født i et muslimsk land.

Jeg har flere gange skrevet, at ikke alle "muslimer" dyrker islam, og dem som ikke gør - er søde og venlige mennesker.

Jeg har aldrig stemt på Glistrup, og jeg er ikke enig i hans holdninger, men han var forudseende...

Evalu

• Gæst
« Svar #44 Dato: Januar 24, 2016, 09:53:46 am »
Jo Evalu, jeg kan godt se der er forskel på islamister og dem der bare er født i et muslimsk land.

Jeg har flere gange skrevet, at ikke alle "muslimer" dyrker islam, og dem som ikke gør - er søde og venlige mennesker.

Jeg har aldrig stemt på Glistrup, og jeg er ikke enig i hans holdninger, men han var forudseende...

"Muslimer" er ikke en race eller betegnelsen for indbyggere i muslimske lande.
"Muslimer" tilhører religionen "Islam", ligesom "kristne" tilhører religionen "Kristendom" - og der er lige så stor forskel på "muslimers" fortolkning og optagethed af deres religion som "kristnes" ditto.

Hvordan kan du mene, at Glistrup havde ret, hvis du ikke er enig i hans holdninger??????