Forfatter Emne: Multikultur eller paralelsamfund  (Læst 3495 gange)

Offline Phil (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.4%
  • Country: ph
    • Vis profil
Multikultur eller paralelsamfund
« Dato: Januar 15, 2016, 05:48:23 pm »

Her demonstrerer muslimerne tydeligt forskellen på multikultur og paralelsamfund

En imam fra Norge mener, at muslimske børn og voksne bør lade være med at gå til fødselsdagsfester og ønske glædelig jul. Synspunktet får en politiker op i det røde felt.
»Jeg mener, at fødselsdagen ikke findes i vores religion. Det gælder både for børn og voksne.«
Sådan lyder det fra den lokale imam fra den norske by Kristiansand, 49-årige Abdikadir Mahamed Yussuf.
http://www.bt.dk/udland/glohed-debat-muslimske-boern-og-voksne-boer-ikke-gaa-til-foedselsdage-eller-oenske-

I multikulturelle samfund deltager man i værtslandets højtider og er med til at fejre disse højtider sammen med de lokale.

Multikulturelle samfund vil i stedet opfordre alle til at hjælpe de lokale med at fejre deres højtid, - ikke forbyde dem at deltage.

Præcis som alle andre multikulturelle gør, når vi fejrer kinesernes nytår, de lokales fødselsdage, amerikanernes uafhængighedsdag eller danmarks grundlovsdag, - alt efter hvor vi befinder os.

I multikulturelle samfund gør man alt hvad man kan for at integrere sig selv og tilpasse sig landet og befolkningen, - ikke omvendt.
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Det er mig

• Gæst
Sv: Multikultur eller paralelsamfund
« Svar #1 Dato: Januar 15, 2016, 06:13:18 pm »

Her demonstrerer muslimerne tydeligt forskellen på multikultur og paralelsamfund

En imam fra Norge mener, at muslimske børn og voksne bør lade være med at gå til fødselsdagsfester og ønske glædelig jul. Synspunktet får en politiker op i det røde felt.
»Jeg mener, at fødselsdagen ikke findes i vores religion. Det gælder både for børn og voksne.«
Sådan lyder det fra den lokale imam fra den norske by Kristiansand, 49-årige Abdikadir Mahamed Yussuf.
http://www.bt.dk/udland/glohed-debat-muslimske-boern-og-voksne-boer-ikke-gaa-til-foedselsdage-eller-oenske-

I multikulturelle samfund deltager man i værtslandets højtider og er med til at fejre disse højtider sammen med de lokale.

Multikulturelle samfund vil i stedet opfordre alle til at hjælpe de lokale med at fejre deres højtid, - ikke forbyde dem at deltage.

Præcis som alle andre multikulturelle gør, når vi fejrer kinesernes nytår, de lokales fødselsdage, amerikanernes uafhængighedsdag eller danmarks grundlovsdag, - alt efter hvor vi befinder os.

I multikulturelle samfund gør man alt hvad man kan for at integrere sig selv og tilpasse sig landet og befolkningen, - ikke omvendt.

Forfærdeligt Phil, de ligner snart Jehovas vidner eller Mormoner, jeg fik en ryk i armen for lidt over ugen siden da jeg ø
ønskede en kvinde godt nytår, det viste sig at være en JV,r
Fy, hvad skal vi med dem

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 15, 2016, 08:32:39 pm »
Phil.... så det er ikke ok, at jeg ikke gider fødselsdagen, jul, o.l. ?
Er jeg så ikke "rigtig dansk"? Eller?
Og nej, jeg er hverken
Jehova eller noget andet latterligt.

Anklageren

• Gæst
« Svar #3 Dato: Januar 15, 2016, 08:54:54 pm »
Mange danskere vil gerne være tilskuere,  men alle er jo ikke ens.

Heller ikke muslimer, hvor mange er begyndt at pynte op med juletræer. Jeg ved såmænd heller ikke, hvor mange danskere der har været med til at fejre eid-fest.

Har du?

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    63.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Januar 15, 2016, 08:57:15 pm »
Det er længe siden jeg har uddelt nogen "Hvad rager det os?", så her får du en. En imam fra et norsk udsted..........................?
Du får ret og jeg får fred!

Offline Phil (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.4%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Januar 15, 2016, 09:57:15 pm »
Phil.... så det er ikke ok, at jeg ikke gider fødselsdagen, jul, o.l. ?
Er jeg så ikke "rigtig dansk"? Eller?
Og nej, jeg er hverken
Jehova eller noget andet latterligt.

Om du er særlig dansk ved jeg ikke, men du er da i hvert fald ikke særlig høflig eller selskabelig for andre mennesker.

Så er det vel også meget forståeligt hvis de andre heller ikke gider dig ?
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Phil (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.4%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 15, 2016, 10:18:02 pm »
Mange danskere vil gerne være tilskuere,  men alle er jo ikke ens.

Heller ikke muslimer, hvor mange er begyndt at pynte op med juletræer. Jeg ved såmænd heller ikke, hvor mange danskere der har været med til at fejre eid-fest.

Har du?

Nej, for jeg har aldrig opholdt mig et sted hvor man fejrede den, på det tidspunkt hvor man fejrede den, og har derfor heller aldrig været inviteret til en.

Ellers havde jeg sikkert prøvet det også, - hvorfor ikke ?

Offline Phil (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.4%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Januar 15, 2016, 10:25:38 pm »
Det er længe siden jeg har uddelt nogen "Hvad rager det os?", så her får du en. En imam fra et norsk udsted..........................?

Du er altså helt lige glad med at folk bilder dig ind at de muslimske parallesamfund Danmark har fået skulle være multikultur ?

Resultatet af de to er diametralt modsat.

Multikultur skaber udvikling, forståelse, glæde og fest som jeg beskrev.

Parallesamfund skaber gnidninger og konflikter som vi ser i Danmark, - og ofte krig.
« Senest Redigeret: Januar 15, 2016, 10:28:19 pm af Phil »

Offline Fynbokvinde

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Januar 16, 2016, 08:35:53 am »
citat af Phil: "Parallesamfund skaber gnidninger og konflikter som vi ser i Danmark, - og ofte krig."

Ja.. virkeligheden kan man jo ikke snakke sig uden om. Og det er vel efterhånden konstateret at mellemøsten og en del afrikanske lande ikke passer ind i det vestlige samfund.

Men nogle parallelsamfund er der alligevel ikke store problemer med, fx indvandrer fra Vietnam m.m.

Offline Phil (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.4%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Januar 16, 2016, 09:16:15 am »
citat af Phil: "Parallesamfund skaber gnidninger og konflikter som vi ser i Danmark, - og ofte krig."

Ja.. virkeligheden kan man jo ikke snakke sig uden om. Og det er vel efterhånden konstateret at mellemøsten og en del afrikanske lande ikke passer ind i det vestlige samfund.

Men nogle parallelsamfund er der alligevel ikke store problemer med, fx indvandrer fra Vietnam m.m.

Hvis du mener vietnameserne danner paralelsamfund har du stadig ikke fattet forskellen.

Paralelsamfund lever efter deres egne love og regler i forhold til omverdenen, og prøver at få omverdenen til at rette ind efter dem.

Chinatowns er heller ikke paralelsamfund men multikultur.

Lukkede ghettoer hvor det er risikabelt for andre at komme, incl. politi og brandvæsen er paralelsamfund.
« Senest Redigeret: Januar 16, 2016, 09:19:19 am af Phil »

Offline Phil (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.4%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Januar 16, 2016, 09:21:29 am »

Savner du den gode gamle censur fra Pravda ?

Anklageren

• Gæst
Hvilken virkelighed?
« Svar #11 Dato: Januar 16, 2016, 09:27:16 am »
Jeg sammenligner vietnameserne med den største muslimske indvandrergruppe: tyrkerne, fordi begge grupper har været i landet længe.

Tyrkiet, er et af de gamle indvandrerlande, hvorfor man kunne forvente
en relativt stor andel ældre personer. Det er dog ikke tilfældet: kun godt
900 personer, eller 3 pct. af de tyrkiske indvandrere er 67 år eller der-
over.

Den største andel personer på 67 år eller derover findes blandt vietna-
mesiske indvandrere. Godt 7 pct. er over 66 år, hvilket må tolkes som, at
de vietnamesiske indvandrere ikke har forladt Danmark i samme ud-
strækning som fx tyrkerne.

https://www.dst.dk/Site/Dst/Udgivelser/GetPubFile.aspx?id=8397&sid=indv side 14

Da folkepensionen er vores største sociale udgift, er vietnameserne sandsynligvis dyrere end tyrkerne.

Det afhænger dog også af, hvor meget de arbejder, og dermed bidrager til samfundet.

For at opgøre det, bruger man ofte beskæftigelsesfrekvensen som mål fordi det sætter indvandrerne i det dårligste lys (det er et meget almindeligt mål for undersøgelser af indvandrere), da flere af dem er selvstændige erhvervsdrivende end det er tilfældet for danskernes vedkommende.

Det er ikke rimeligt, så jeg bruger erhvervsfrekvensen, der viser hvor mange der arbejder (både for andre og for sig selv).

For vietnameserne er erhvervsfrekvensen 65, mens den for tyrkernes vedkommende er 61.

Det vil sige at 65 ud af hver hundrede vietnamesere arbejder, mens 61 ud af hver hundrede tyrkere arbejder.

https://www.dst.dk/Site/Dst/Udgivelser/GetPubFile.aspx?id=8397&sid=indv side 27.

Derfor er der ikke meget som tyder på, at tyrkerne skulle være dyrere at have som indvandrere sammenlignet med vietnameserne i denne grove sammenligning.

Jeg kunne også have valgt at sammenligne med somalierne eller irakerne, som har meget lavere erhvervsfrekvenser, men jeg har altså valgt tyrkerne, fordi de er den største muslimske gruppe og fordi de er nogen af dem, der har været her længst tid.

Anklageren

• Gæst
« Svar #12 Dato: Januar 16, 2016, 09:40:01 am »

Savner du den gode gamle censur fra Pravda ?

Hvorfor skulle den politiske censur fra jer politisk korrekte som den f.eks. i udpræget grad kommer til udtryk i Den Korte Avis være at foretrække?

Det er i høj grad forbudt at skrive noget positivt om muslimerne i den korte avis - og også delvist på debatterne.

I Den Korte Avis forekommer det slet ikke - og i debatterne syner nazi-light udgaverne mht. racehygiejne ret meget - fordi de nok er få i befolkningen, men det kompenserer de for ved at være meget aktive og uhæmmede.

« Senest Redigeret: Januar 16, 2016, 09:43:02 am af Anklageren »

Offline Haraldslund.

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: Multikultihelvede
« Svar #13 Dato: Januar 17, 2016, 12:08:10 pm »
Hvor er jeg dog glad for vi igen har en Statsminister der sætter en prop i uønsket indvandrebyrde.
Denne viser med al ønskelig tydelighed, hvor galt det gå hvergang de røde svindlere kommer til.
Ellers var der komemt lige så mange som i Sverige.

« Senest Redigeret: Januar 17, 2016, 01:54:50 pm af Haraldslund. »

Anklageren

• Gæst
Meget forløjet fremstilling
« Svar #14 Dato: Januar 17, 2016, 01:51:50 pm »
Fra http://www.dr.dk/nyheder/politik/trods-loefte-om-straksopbremsning-danmark-tager-stoerre-andel-af-eus-asylansoegere

Ved valget i juni fik Danmark 1 procent af Europas samlede asylansøgninger – mod 2 procent i oktober, viser de nyeste tal fra den europæiske statistikbank, Eurostat, som dækker til og med oktober 2015.

Ialt søgte 14.792 asyl i 2014 (som din graf viser).

Indtil  30.11.2015 har 18.492 søgt asyl i 2015 (DST har endnu ikke offentliggjort tallene for december).

https://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/E3C50EA0-BD36-4DDD-9C8D-7AAF44DE1F12/0/seneste_tal_udlaendingeeomraadet.pdf

Det kaldes "straksopbremsning" :biggrin:

Hvor er jeg dog glad for vi igen har en Statsminister der sætter en prop i uønsket indvandrebyrde.
Denne viser med al ønskelig tydelighed, hvor galt det gå hvergang de røde svindlere kommer til.