Her demonstrerer muslimerne tydeligt forskellen på multikultur og paralelsamfundEn imam fra Norge mener, at muslimske børn og voksne bør lade være med at gå til fødselsdagsfester og ønske glædelig jul. Synspunktet får en politiker op i det røde felt.»Jeg mener, at fødselsdagen ikke findes i vores religion. Det gælder både for børn og voksne.«Sådan lyder det fra den lokale imam fra den norske by Kristiansand, 49-årige Abdikadir Mahamed Yussuf. http://www.bt.dk/udland/glohed-debat-muslimske-boern-og-voksne-boer-ikke-gaa-til-foedselsdage-eller-oenske-I multikulturelle samfund deltager man i værtslandets højtider og er med til at fejre disse højtider sammen med de lokale.Multikulturelle samfund vil i stedet opfordre alle til at hjælpe de lokale med at fejre deres højtid, - ikke forbyde dem at deltage.Præcis som alle andre multikulturelle gør, når vi fejrer kinesernes nytår, de lokales fødselsdage, amerikanernes uafhængighedsdag eller danmarks grundlovsdag, - alt efter hvor vi befinder os.I multikulturelle samfund gør man alt hvad man kan for at integrere sig selv og tilpasse sig landet og befolkningen, - ikke omvendt.
Phil.... så det er ikke ok, at jeg ikke gider fødselsdagen, jul, o.l. ?Er jeg så ikke "rigtig dansk"? Eller?Og nej, jeg er hverken Jehova eller noget andet latterligt.
Mange danskere vil gerne være tilskuere, men alle er jo ikke ens.Heller ikke muslimer, hvor mange er begyndt at pynte op med juletræer. Jeg ved såmænd heller ikke, hvor mange danskere der har været med til at fejre eid-fest.Har du?
Det er længe siden jeg har uddelt nogen "Hvad rager det os?", så her får du en. En imam fra et norsk udsted..........................?
citat af Phil: "Parallesamfund skaber gnidninger og konflikter som vi ser i Danmark, - og ofte krig."Ja.. virkeligheden kan man jo ikke snakke sig uden om. Og det er vel efterhånden konstateret at mellemøsten og en del afrikanske lande ikke passer ind i det vestlige samfund.Men nogle parallelsamfund er der alligevel ikke store problemer med, fx indvandrer fra Vietnam m.m.
Citat fra: Carlo efter Januar 15, 2016, 08:57:15 pmDet er længe siden jeg har uddelt nogen "Hvad rager det os?", så her får du en. En imam fra et norsk udsted..........................?Savner du den gode gamle censur fra Pravda ?
Hvor er jeg dog glad for vi igen har en Statsminister der sætter en prop i uønsket indvandrebyrde.Denne viser med al ønskelig tydelighed, hvor galt det gå hvergang de røde svindlere kommer til.