Forfatter Emne: At "sende dem hjem".  (Læst 5447 gange)

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
At "sende dem hjem".
« Dato: Januar 08, 2016, 12:35:38 am »
Der blev desværre ikke meget konkret debat i min tråd om de ydre grænser. Nu prøver jeg med noget nyt. Der er mange der hævder at de fremmede skal "sendes hjem". Der er forskellige definitioner af hvem "de fremmede" er, nogle mener muslimerne, men lad os lege med tanken alligevel og få noget KONKRET om hvordan det skal foregå.

Nogle gange lyder det som en smal sag, bare at sige til dem at de skal rejse hjem. Hmmmmmmm......... hvad så hvis de ikke følger henstillingen?

Så har der været sager hvor nogen kriminelle er blevet sendt hjem. men det har kun været i tilfælde hvor hjemlandet har indvilliget i at modtage dem. Nogle gange har det været til tortur og/eller død. I Libyen under Gaddafi blev de hjemsendte kørt du på lastbiler i ørkenen og droppet til den visse død. I strid med vor humanitære tradition, men det foregår fjernt fra os. Og så batter det ikke noget med de flygtningestrømme der er i gang eller med de 30 millioner muslimer der er i Europa.

Så er der dem med faldskærmene. Det er rent pjat.

Nogen realistiske bud om det med at sende dem hjem?
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
    • Vis profil
Sv: At "sende dem hjem".
« Svar #1 Dato: Januar 08, 2016, 10:05:35 am »
De kan sendes til Sibirien, der er god plads - så kan de gøre gavn derovre ...

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
.... og så virkelighedens verden
« Svar #2 Dato: Januar 08, 2016, 10:09:30 am »
Mange blevet danske statsborgere og deres efterkommere vil altid blive her (fordi de ikke er statsborgere andre steder, hvor de kan sendes hen - født som de jo er i Danmark af danske statsborgere).

« Senest Redigeret: Januar 08, 2016, 10:15:18 am af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Det er mig

• Gæst
« Svar #3 Dato: Januar 08, 2016, 10:16:44 am »
Der blev desværre ikke meget konkret debat i min tråd om de ydre grænser. Nu prøver jeg med noget nyt. Der er mange der hævder at de fremmede skal "sendes hjem". Der er forskellige definitioner af hvem "de fremmede" er, nogle mener muslimerne, men lad os lege med tanken alligevel og få noget KONKRET om hvordan det skal foregå.

Nogle gange lyder det som en smal sag, bare at sige til dem at de skal rejse hjem. Hmmmmmmm......... hvad så hvis de ikke følger henstillingen?

Så har der været sager hvor nogen kriminelle er blevet sendt hjem. men det har kun været i tilfælde hvor hjemlandet har indvilliget i at modtage dem. Nogle gange har det været til tortur og/eller død. I Libyen under Gaddafi blev de hjemsendte kørt du på lastbiler i ørkenen og droppet til den visse død. I strid med vor humanitære tradition, men det foregår fjernt fra os. Og så batter det ikke noget med de flygtningestrømme der er i gang eller med de 30 millioner muslimer der er i Europa.

Der findes faktisk nogen private initiativer, en kender jeg personligt.
Det  går ud på at der bliver investerede penge og handlinger i en bestemt udvalgt område, byen og området blomstrer og mennesker som først har forlad området kommer tilbage.
Nu vil andre i området også være med, de private investorer kan godt lide succes og udvider stille og roligt.
Jeg vil personligt gerne besøge området

Hjælp i nærområder som regering kun snakker om, men det skal være private, aldrig må er regering være involveret, så er løbet kørt.
De kunne til gengæld støtte financielt, vel vidende at det snakker de kun om

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.4%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Januar 08, 2016, 10:42:41 am »

Når vi skal løse et problem, plejer vi at skelne til hvad andre har gjort eller forbereder at gøre i samme situation.

Derefter vurderer vi om det er noget vi kan bruge eller vi skal finde vor egen løsning.

Foreløbig er vi kun nået til at se på hvad andre forbereder, så for ikke at få skyld for en hel masse, gør jeg omhyggeligt opmærksom på at dette er hvad andre forbereder, - også i Europa, - hemmelige fema camps oprettet af CIA siges allerede at findes bl.a. i Polen og Grækenland.

Så uden at tage stilling. Dette er hvad andre forbereder, - om det er det rigtige eller ej, ved jeg ikke, men det er i hvert fald både realistisk og konkret.

The Useless Eaters Need to Be Eliminated

I stedet for at give nogle enkelte link til materialet er her en hel stribe
https://www.google.dk/search?hl=da&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1366&bih=637&q=fema+camps&oq=fema+camps&gs_l=img.3..0l2j0i30l8.1599.4853.0.5337.10.9.0.1.1.0.227.1014.5j3j1.9.0....0...1ac.1.64.img..0.10.1024.35ejxoPZWcI

« Senest Redigeret: Januar 08, 2016, 10:53:29 am af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Januar 08, 2016, 11:14:56 am »
Det var også dig Phil, der skrev: "Det har ikke noget at gøre med at lave love i Tyskland, men om at stille krav til transportørerne, - uanset nationalitet, - hvis de vil have lov til også at arbejde i Danmark.

SAS, Mærsk, m.fl. er også pligtig til at have pas og papirer på alt gods og personer de bringer til Philippinerne, i modsat fald får de med sikkerhed bøder, (lidt over bordet, det meste under, - ellers bliver vi desværre nødt til at tilbageholde flyet et par dage, - sådan er det derude, så de skal nok betale) det skyldes heller ikke at Philippinerne har lavet love i Danmark, men at de har love for transportørerne der vil bringe gods og personer til landet.

Er der noget til hinder for at Danmark laver en lov der siger at det koster 10.000 kr. i bøde til alle der transporterer personer uden pas eller ID over grænsen ? Det har man mange andre steder.

Der findes endda buschauffører der er røget i spjældet for det, men vistnok ikke i Europa endnu.

Håber du forstod forskellen, - ellers er jeg sikker på de andre gjorde.
"

I dag skriver Jyllands Posten, at den danske regering må kigge forgæves efter opbakning og støtte fra både den tyske forbundsregering samt delstaten Slesvig-Holsten til at pålægge transportselskaber, der krydser den dansk-tyske grænse, at kontrollere de rejsendes identitet.

Regeringen har udtalt, at uden tyskernes hjælp vil en indførelse af transportøransvaret betyde, at den kollektive trafik til Tyskland indstilles.

Du har i øvrigt skrevet, at du jævnligt rådfører dig med jurister om transportøransvaret, så du ikke kan debattere sagen, men godt kan meddele, hvordan det forholder sig.

Det går jævnt hen skidt med din "jeg alene vide" holdning for tiden :biggrin:

Når vi skal løse et problem, plejer vi at skelne til hvad andre har gjort eller forbereder at gøre i samme situation.

Derefter vurderer vi om det er noget vi kan bruge eller vi skal finde vor egen løsning.

Foreløbig er vi kun nået til at se på hvad andre forbereder, så for ikke at få skyld for en hel masse, gør jeg omhyggeligt opmærksom på at dette er hvad andre forbereder, - også i Europa, - hemmelige fema camps oprettet af CIA siges allerede at findes bl.a. i Polen og Grækenland.

Så uden at tage stilling. Dette er hvad andre forbereder, - om det er det rigtige eller ej, ved jeg ikke, men det er i hvert fald realistisk.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.4%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 08, 2016, 11:37:05 am »
Der er stadig ingen kunder der har klaget.

Hvis Danmark indfører transportøransvar og tyskerne ikke vil kontrollere ID, så vil trafikken stoppe ved grænsen.

Iøvrigt er det spild af min tid at diskutere transportøransvar ud fra dine politiske synspunkter.

Skulle du have flere spørgsmål kan jeg kun henvise dig til at søge dine oplysninger på google, - du er trods alt ikke kunde hos os.

https://da.wikipedia.org/wiki/Transport%C3%B8ransvar

http://www.ft.dk/samling/20151/lovforslag/L74/index.htm

Iøvrigt syntes jeg Danmark bare skulle indføre transportøransvar uden at spørge Tyskerne om noget som helst, lige som Svenskerne gjorde, - så må trafikken jo bare stoppe ved grænsen hvis Bundesbahn ikke vil tjekke ID.

"Du har i øvrigt skrevet, at du jævnligt rådfører dig med jurister om transportøransvaret, så du ikke kan debattere sagen, men godt kan meddele, hvordan det forholder sig."   skriver du, - det er også løgn.

Jeg har aldrig skrevet jeg rådfører mig med jurister om tranportøransvar. Jeg skrev jeg ofte taler med andre transportører om det juridiske ansvar og aspekter, folk der også har det som deres erhverv, - det er vi simpelthen nødt til når transportøransvar, forsikringsansvar m.v. skal koordineres internationalt.

Juraen har vi helt styr på, den står jo i de forskellige landes lovgivning. Den er ikke særlig indviklet. Det er sjældent vi behøver hjælp til det.

« Senest Redigeret: Januar 08, 2016, 01:48:59 pm af Phil »

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.8%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Januar 08, 2016, 02:38:58 pm »
De kan sendes til Sibirien, der er god plads - så kan de gøre gavn derovre ...

Så er der bare lige det at Putin måske ikke vil synes om ideen. De har problemer nok med muslimer i forvejen og russerne hader muslimer ganske inderligt, så dit forslag er dumpet.

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.8%
    • Vis profil
Sv: .... og så virkelighedens verden
« Svar #8 Dato: Januar 08, 2016, 02:43:33 pm »
Mange blevet danske statsborgere og deres efterkommere vil altid blive her (fordi de ikke er statsborgere andre steder, hvor de kan sendes hen - født som de jo er i Danmark af danske statsborgere).

Grunden til at åbne tråden, er al den retorik om "at sende dem hjem", som jeg godt vil bore i. Dem der har den slags ideer mener også danske statsborger der er muslimer. I tråden

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=2813.0

er hit&run Helle inde på det. Helle er jo både klog og realistisk, så lad os nu høre ....................................

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.8%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Januar 08, 2016, 02:48:19 pm »

Så uden at tage stilling. Dette er hvad andre forbereder, - om det er det rigtige eller ej, ved jeg ikke, men det er i hvert fald både realistisk og konkret.

The Useless Eaters Need to Be Eliminated

Juhu, endelig noget konkret af den slags jeg efterlyser.

Internere dem i hemmelige lejre i Polen og Rumænien. Eneste måde for dem at redde livet, er at rejse tilbage til hjemlandet.

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.8%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Januar 08, 2016, 02:53:19 pm »
Mit eget bud: Måden at få muslimerne til at rejse "hjem", er at det skal være værre for dem at være i Europa end Syrien, IS-kontrollerede områder, Afghanistan, eller Eritrea. Vi bliver nødt til at sønderbombe Europas byer og lægge landbrugsområder øde, for at få dem hjem.

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.8%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Januar 08, 2016, 03:48:24 pm »
Der findes faktisk nogen private initiativer, en kender jeg personligt.
Det  går ud på at der bliver investerede penge og handlinger i en bestemt udvalgt område, byen og området blomstrer og mennesker som først har forlad området kommer tilbage.
Nu vil andre i området også være med, de private investorer kan godt lide succes og udvider stille og roligt.

Jamen det forslår ikke, i betragtning af hvor mange flygtninge der kommer.

Ideen er god, men der mangle midler. I DK har de igen skåret ned på U-landsbistanden.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.4%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Januar 08, 2016, 03:57:21 pm »

Internere dem i hemmelige lejre i Polen og Rumænien. Eneste måde for dem at redde livet, er at rejse tilbage til hjemlandet.

Så vidt jeg kan se går den afbildede planlægning vist mere ud på en direkte billet hjem til ham Allan, - uden den overflødige omvej omkring hjemlandet.

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.8%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Januar 08, 2016, 04:09:24 pm »
Så vidt jeg kan se går den afbildede planlægning vist mere ud på en direkte billet hjem til ham Allan, - uden den overflødige omvej omkring hjemlandet.

Ja, men det skal satme være EFFEKTIVT. Når vi tager i betragtning at NS-regimet var 5 - 8 år om at gøre has på sølle 6 millioner jøder. Hvor lang tid og med hvilken infrastruktur, vil det tage at gøre has på 30 - 40 millioner muzzere.

Blandt faghistorikere nævnes undertiden at jødeudryddelsen var årsag til at Tyskland tabte krigen, fordi den tappede de ressourcer siom ellers ville kunne have været brugt militært.

Men du har ret. Al den sank om "hjemsendelser", f eks her på DD og på højrenationale sider, er ren luft. Det er sådan noget der skal til.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Selvfølgelig er det ikke indviklet
« Svar #14 Dato: Januar 08, 2016, 04:15:27 pm »
Det er en politiopgave at kontrollere ID, og den opgave er blevet privatiseret.

Det kan ikke være indviklet - men du lyver, for du har fejlagtig påstået, at tyskerne ikke kan forhindre at der bliver kontrolleret ID i Tyskland, og det har vores debat handlet om.

Du var meget stædig og vedholdende med dine falske oplysninger om transportøransvaret.

Der er stadig ingen kunder der har klaget.

Hvis Danmark indfører transportøransvar og tyskerne ikke vil kontrollere ID, så vil trafikken stoppe ved grænsen.

Iøvrigt er det spild af min tid at diskutere transportøransvar ud fra dine politiske synspunkter.

Skulle du have flere spørgsmål kan jeg kun henvise dig til at søge dine oplysninger på google, - du er trods alt ikke kunde hos os.

https://da.wikipedia.org/wiki/Transport%C3%B8ransvar

http://www.ft.dk/samling/20151/lovforslag/L74/index.htm

Iøvrigt syntes jeg Danmark bare skulle indføre transportøransvar uden at spørge Tyskerne om noget som helst, lige som Svenskerne gjorde, - så må trafikken jo bare stoppe ved grænsen hvis Bundesbahn ikke vil tjekke ID.

"Du har i øvrigt skrevet, at du jævnligt rådfører dig med jurister om transportøransvaret, så du ikke kan debattere sagen, men godt kan meddele, hvordan det forholder sig."   skriver du, - det er også løgn.

Jeg har aldrig skrevet jeg rådfører mig med jurister om tranportøransvar. Jeg skrev jeg ofte taler med andre transportører om det juridiske ansvar og aspekter, folk der også har det som deres erhverv, - det er vi simpelthen nødt til når transportøransvar, forsikringsansvar m.v. skal koordineres internationalt.

Juraen har vi helt styr på, den står jo i de forskellige landes lovgivning. Den er ikke særlig indviklet. Det er sjældent vi behøver hjælp til det.
« Senest Redigeret: Januar 08, 2016, 04:22:29 pm af Anklageren »