Forfatter Emne: Jeg er den bedste  (Læst 2570 gange)

Anklageren

• Gæst
Jeg er den bedste
« Dato: Januar 08, 2016, 01:43:41 am »
En af verdens bedste boksere nogensinde var sort og muslim

Forsvars mester og en personlighed

Se video: https://www.youtube.com/watch?v=GKhWqGNep-s

Da jeg var barn, sad jeg oppe om natten for at se Cassius Clay bokse på TV sammen med min far, og det var noget helt usædvanligt i min familie.

Der var næsten noget magisk over det, da Muhammed Ali alias Cassius Clay næsten ene mand bragte boksesporten op i toppen af de mest populære sportsgrene.

Ikke alene havde han udstrålingen, der tryllebandt en hel verden, han havde også noget sportsligt at have det i. for han kunne andet end forsvare sig - en helstøbt bokser.

Saltefanden

• Gæst
Sv: Jeg er den bedste
« Svar #1 Dato: Januar 08, 2016, 09:00:29 am »
Cassius Clay konverterede vel nok mest fordi han efterhånden havde fået så mange slag, at hjernen begyndte at rådne stille og roligt - Der KAN da ikke være andre plausible grunde til at begynde at tro på den slags pis..  :connie_witchy:

Flugten til islam førte samtidigt til den fikse ide, at  Clay nægtede at aftjene sin værnepligt.

- det røg han naturligvis også i spjældet for, den tøsedreng!

At han så fik stillet diagnosen 'Parkinsons' i 1984 er noget helt andet..

Det er mig

• Gæst
« Svar #2 Dato: Januar 08, 2016, 09:53:13 am »
Cassius Clay konverterede vel nok mest fordi han efterhånden havde fået så mange slag, at hjernen begyndte at rådne stille og roligt - Der KAN da ikke være andre plausible grunde til at begynde at tro på den slags pis..  :connie_witchy:

Flugten til islam førte samtidigt til den fikse ide, at  Clay nægtede at aftjene sin værnepligt.

- det røg han naturligvis også i spjældet for, den tøsedreng!

At han så fik stillet diagnosen 'Parkinsons' i 1984 er noget helt andet..

Det er tydeligt at du ikke har levet med i hans liv, som gav håb til store dele af den amerikanske befolkning.
Det vil ikke overaske mig at du stille beundrede den ultra højrefløj i USA
Eller er det bare at du misundeliges  personligt sukses

Hellefront

• Gæst
Sv: Sædvanlig flad propaganda
« Svar #3 Dato: Januar 08, 2016, 04:26:17 pm »
Anklageren:
Citér

Man får ikke rigtigt nogen fornemmelse af, hvad vi skal drøfte?! Det oplæg har vist kun det sædvanlige formål: At pynte på islam! Finde et eller andet, som skal få læseren til at tænke på en muslim, som huskes som en (oprindelig) dygtig og farverig sportsmand.
For manden er da ikke død, så vidt jeg ved - det kunne have været en anledning....

Skal andre skrive et oplæg om, at den mere hyggelige og bamsede George Foreman i årene inden sit comeback i 90'erne læste til (baptist-)præst og har medvirket i gadearbejde for at hjælpe børn og unge - som bokser, men også som kristen prædikant?

Cassius Clay/Ali konverterede i 1965 under indflydelse af den racistiske prædikant Malcolm X og har formentlig doneret millioner til Black Muslems.
Jeg har set flere forskellige tv-film om Ali og fandt ham ikke udelukkende sympatisk.
« Senest Redigeret: Januar 08, 2016, 04:29:02 pm af Hellefront »

Det er mig

• Gæst
« Svar #4 Dato: Januar 08, 2016, 04:45:03 pm »
Anklageren:
Citér

Man får ikke rigtigt nogen fornemmelse af, hvad vi skal drøfte?! Det oplæg har vist kun det sædvanlige formål: At pynte på islam! Finde et eller andet, som skal få læseren til at tænke på en muslim, som huskes som en (oprindelig) dygtig og farverig sportsmand.
For manden er da ikke død, så vidt jeg ved - det kunne have været en anledning....

Skal andre skrive et oplæg om, at den mere hyggelige og bamsede George Foreman i årene inden sit comeback i 90'erne læste til (baptist-)præst og har medvirket i gadearbejde for at hjælpe børn og unge - som bokser, men også som kristen prædikant?

Cassius Clay/Ali konverterede i 1965 under indflydelse af den racistiske prædikant Malcolm X og har formentlig doneret millioner til Black Muslems.
Jeg har set flere forskellige tv-film om Ali og fandt ham ikke udelukkende sympatisk.

Som sædvanligt læser du med lidt andre briller på end mig, muligt også en antal andre, som du kalder pro Muslimske.
Korrekt mig hvis jeg er forkert på den, men jeg har aldrig læst noget positivt fra din side, du finder mest alt negativt frem og glemmer heldeden.
Der er mange mørke sider med CC, som du selv nævner, men han har gjort et stort indtryk på måske milliarder af mennesker, og det er på den positive side, manden kun få en til at drømme, manden dansede mens han boksede, børn og gamle blev inspirerede af ham, og det er hvad CC står for.

Som udgangspunkt finder men de positive ting frem i mennesker, de mørke sider må de selv sløse med, og det har han
gjort, at han fandt lykken i den Muslimske tro er irrelevant og uinteressant.
Ha et godt weekend

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Januar 08, 2016, 06:16:54 pm »

Da jeg var barn, sad jeg oppe om natten for at se Cassius Clay bokse på TV sammen med min far, og det var noget helt usædvanligt i min familie.

Der var næsten noget magisk over det, da Muhammed Ali alias Cassius Clay næsten ene mand bragte boksesporten op i toppen af de mest populære sportsgrene.

Ikke alene havde han udstrålingen, der tryllebandt en hel verden, han havde også noget sportsligt at have det i. for han kunne andet end forsvare sig - en helstøbt bokser.

Han var nu ikke muslim fra starten af som Helle skriver ... Men så så han "lyset" ... Men meget passende,  en voldelig Religion ... Til en voldelig bokser ... :ermm:

Jeg har egentligt aldrig fattet hvorfor Negre vil være muslimer ... Araberne var i fortiden de værste til at indfange dem og sælge dem som slaver ... Lææænge før Sydstaterne gjore det ... :ermm:
« Senest Redigeret: Januar 08, 2016, 06:44:26 pm af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Anklageren

• Gæst
Det er de heller ikke
« Svar #6 Dato: Januar 08, 2016, 08:29:33 pm »

Han var nu ikke muslim fra starten af som Helle skriver ... Men så så han "lyset" ... Men meget passende,  en voldelig Religion ... Til en voldelig bokser ... :ermm:

Jeg har egentligt aldrig fattet hvorfor Negre vil være muslimer ... Araberne var i fortiden de værste til at indfange dem og sælge dem som slaver ... Lææænge før Sydstaterne gjore det ... :ermm:

Langt de fleste i Afrika syd for Sahara er kristne.

Anklageren

• Gæst
« Svar #7 Dato: Januar 08, 2016, 09:05:21 pm »
Da jeg ikke er religiøs overhovedet,  laver jeg selvfølgelig ikke reklame for nogen religioner.

Islam er lige så meget middelalderlig overtro, som kristendommen er, og jeg har ingen forståelse for, at Cassius Clay konverterede til islam.

Jeg sad og så en udsendelse om boksning på DR2, og min samlever blev ved med at spørge om Muhammed Ali (som der ikke var meget om i udsendelsen) - og det kunne jeg godt forstå, for han er den største bokser der har været, mens jeg har levet - på trods af, at han konverterede til islam.

Derimod synes jeg, at George Foreman er mere ligegyldig, og boksesporten har ellers også levet en skyggetilværelse i forhold til andre sportsgrene. Tyson gjorde dog også boksesporten omtalt, men det var slet ikke det samme.

Jeg tror også, at der er nogen af de nationale, der forstår, hvad jeg taler om, men de vil vel ikke være ved det på grund af hans baggrund.

Jeg er selv vokset op i et hårdt miljø, så jeg har ret let ved at forstå bokserne, og derfor lavede jeg oplægget.

Anklageren:
Citér

Hellefront

• Gæst
« Svar #8 Dato: Januar 09, 2016, 02:17:29 pm »
Debatsvinet:
Citér
Det skrev Helle nu ikke, vågn op, Gisse!  :girl_smile:
Jeg ved skam godt, han allerede blev verdensmester første gang 1964 med sejr over Sonny Liston, og da hed han Cassius Clay endnu. Som jeg skrev: Han konverterede 1965. Siden nægtede han at svare journalister, hvis de kom til at kalde ham mr. Clay. "Det var mit slavenavn", sagde han.

Forøvrigt tror jeg ikke på, at OP interesserer sig for professionel boksning. Det drejede sig kun om at forsøge at fremstille en muslim positivt; det er nok også svært i disse tider - så griber man efter én, der var boksestjerne for 40-50 år siden! 
Jeg har lyst til at komme med den tilføjelse, at Cassius Clay kom fra et middelklassekvarter og aldrig havde kendt til opvækst i nød og den fattigst tænkelige slum som visse af hans kolleger - læs f.eks. om Floyd Patterson og George Foreman (hvis liv OP  finder "ligegyldig", underforstået: Han er bare kristen.)

Anklageren

• Gæst
Islam er fordummende og middelalderlig overtro
« Svar #9 Dato: Januar 09, 2016, 02:28:07 pm »
Du skal ikke bestemme, hvad jeg mener om islam.

Det er noget andet vi er uenige om, og min kritik har mest gået på, at du ikke respekterer grundloven.

Debatsvinet:
Citér
Det skrev Helle nu ikke, vågn op, Gisse!  :girl_smile:
Jeg ved skam godt, han allerede blev verdensmester første gang 1964 med sejr over Sonny Liston, og da hed han Cassius Clay endnu. Som jeg skrev: Han konverterede 1965. Siden nægtede han at svare journalister, hvis de kom til at kalde ham mr. Clay. "Det var mit slavenavn", sagde han.

Forøvrigt tror jeg ikke på, at OP interesserer sig for professionel boksning. Det drejede sig kun om at forsøge at fremstille en muslim positivt; det er nok også svært i disse tider - så griber man efter én, der var boksestjerne for 40-50 år siden! 
Jeg har lyst til at komme med den tilføjelse, at Cassius Clay kom fra et middelklassekvarter og aldrig havde kendt til opvækst i nød og den fattigst tænkelige slum som visse af hans kolleger - læs f.eks. om Floyd Patterson og George Foreman (hvis liv OP  finder "ligegyldig", underforstået: Han er bare kristen.)