Forfatter Emne: Mit barnebarn fyldte 30  (Læst 1681 gange)

Offline Rudolf (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Mit barnebarn fyldte 30
« Dato: April 23, 2013, 12:04:57 am »
Ja mit ældste barnebarn Jimmy fyldte 30 år i lørdags, og han holdt en vældig fin fest - og er det i grunden noget der er værd at snakke om.

Ja det er det, for han har Aspergers syndrom, og derfor har gået så gruelig meget igennem. Navnlig som dreng indtil han fik stillet den rigtige diagnose, og kom på den rigtige specialskole i Åbybro.

Et år var han således på cykleferie hos mig i en uge - og vi cyklede meget ogt langt hver eneste dag.
Da han kom hjem, skulle han til kontrol ved lægen der fortalte ham, at hvis han nogensinde skulle ud at cykle måtte det blive bag på en tandem, med en klartseende til at styre,

Det forhindrede ham dog ikke i at melde sig ind i en cykelklub, hvor han kom til at køre landevejsløb.
Han har svært ved at få venner, men dem han får er tilk gengæld rigtige venner - hvad jeg selv kunne forvisse mig om i lørdags hvor der var nogle stykker med.
Han har fået sin studentereksamen, og arbejder nu i et computerfirma.

Det får mig til at tænke på en fødselsdag, kort efter jeg havde fået min første computer. Af og til gik den i sort, og så kunne jeg bare ringe ned i forretningen, hvor jeg så fik at vide hvorledes jeg skulle få den til at virke igen.
Og netop den fredag hvor jeg havde inviteret ham og hans familie til fødselsdagsmiddag skete det at de gik i sort.  Jeg skulle lave mad o.s.v. så det måtte vente til mandagen at få den i gang igen

Men så kom de sgu med et computerprogram som gave - hvad jeg selvfølgelig blev glad for, men måtte beklage at vi ikke kunne afprøve det p.g.a. teknisk uheld. Og så gik jeg i køkkenet, for maden skulle jo på bordet.

Men så kom Jimmy: Morfar må jeg godt se på din computer.? Ja det kan der jo ikke ske noget ved svarede jeg. Den er jo gået i sort alligvel, svarede jeg.
Fem minutter senere kom Jimmy igen: Morfar nu kan din computer ige! Da var Jimmy 12 år

:Laie_76A:
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje

Offline Sif

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: Mit barnebarn fyldte 30
« Svar #1 Dato: April 23, 2013, 01:56:23 pm »
Som altid en livabekræftene historie :heart:

Det minder mig om dengang man indførte computere til at søge på biblioteket.

Jeg havde på det tidspunkt ikke en dyt begreb om computere; men man havde fjernet kartoteket man kunne søge manuelt i.

Jeg sad så og prøvede at kloges på computeren, da der kom en knægt på 10-12 år, spurgte om han skulle hjælpe mig, glad var jeg og det tog ham så lige 2 minutter, at finde de oplysninger jeg skulle bruge.

Næste dag meldte jeg mig til et computer kursus. :drag_02:

Campanule

• Gæst
« Svar #2 Dato: April 24, 2013, 09:33:18 am »
Et par søde beretninger som fik mig til at smile - tak for det

Rudolf, dit barnebarn har haft hårde odds og det er nok stadig ikke altid lige nemt. Flot som han klarer sig!

Offline carmen

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
    • Klub-SUK
« Svar #3 Dato: Maj 09, 2013, 01:37:16 pm »
Dejlig beretning Rudolf :)

Aspergere er super dejlige mennekser. Kan godt være de er lidt "socialt handicappede" i forhold til at finde venner. Men, som du siger, de venner de har, er ægte.

Jeg har selv en Aspergersøn, som fyldte 30 i november sidste år. Han klarer sig ganske fint i sin egen lejlghed. Har taget en fuld HF eksamen med gennemsnit på 10,7 og 2 gange været startet på matematisk linie på kbh uni. Desværre er det så, af forskellige årsager ikke lykkedes ham at fuldføre studiet på universitetet. ( transport tid/ angst for at vente på tog på nøreport etc. etc. ) Han ville gerne have en lejlighed tættere på kbh. men det er endnu ikke lykkedes.

Men jeg kender ingen mere ærlige og reelle mennesker end netop Aspergere. Jeg er utrolig stolt af at have fået lov at være mor til en asperger <3 Også selvom det til tider har været både hårdt, svært og kaotisk.

Kærlig hilsen
Carmen
De smukkeste ting i verden kan ikke ses eller røres.  De skal føles i dit hjerte

Offline Rudolf (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Maj 09, 2013, 03:43:37 pm »

Citér
Men jeg kender ingen mere ærlige og reelle mennesker end netop Aspergere. Jeg er utrolig stolt af at have fået lov at være mor til en asperger <3 Også selvom det til tider har været både hårdt, svært og kaotisk.

Kærlig hilsen
Carmen

De smukkeste ting i verden kan ikke ses eller røres.  De skal føles i dit hjerte
En meget smuk bekræftelse på din efterskrift.
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje