Forfatter Emne: Kontrol med ydre grænser  (Læst 9849 gange)

Offline Phil

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 3096
  • Activity:
    7%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Det korte og det lange er, at fakta ofte ikke eksisterer for dig
« Svar #30 Dato: Januar 03, 2016, 06:10:01 pm »
(Husk at dette kun er et eksempel)!

Som udgangspunkt går jeg ud fra, at DSB kender deres virksomhed bedre, end vi to gør - og derfor affejer jeg ikke bare DSB's indvendinger uden at ofre dem en tanke.

Jeg ville ikke have noget imod det, hvis du var kommet med indvendinger imod DSB's høringssvar - det er jo det, som debat handler om - men det gjorde du jo netop ikke!

Så vidt jeg kan se, så handler indvendingen om, at DSB kommer til at stå på mål for rejsende uden ID, som DSB modtager fra deres samarbejdspartnere, uden at DSB selv har haft mulighed for at foretage en kontrol af dem.

Desuden kender DSB ikke deres muligheder for at foretage kontrol i Tyskland og i Sverige, hvis transportøransvaret bliver en realitet - og det er andre fakta, som ikke eksisterer for dig!



Som det ses, kender DSB ikke deres muligheder for at foretage ID kontrol i Sverige og i Tyskland.

Nu kommer vi så til det, som du ikke evner at debattere, fordi fakta som du ikke bryder dig om, slet ikke eksisterer for dig:

Flygtninge på vej til Sverige vil jo nu strande i Danmark, fordi regeringen har været så velvillig at hjælpe svenskerne med kontrol ved togene i undergrundsbanen ved lufthavnen og aflyse tog visse tog dertil.

Nu vil Danmark så gerne kunne sende sorteper videre til Tyskland.

Kan vi regne med, at Tyskland vil være lige så velvillig - og medvirke til, at alle flygtninge på vej til til Skandinavien vil strande i Tyskland?

På grund af Tysklands størrelse og beliggenhed, vil næsten alle flygtninge på vej til hele Nordeuropa jo strande i Tyskland (hvis alle Tysklands nabolande indfører transportøransvaret, og det mod forventning skulle blive effektivt).

Det er jo ikke givet, at Tyskland velvilligt vil medvirke til det!




Nu er Danmark ikke det første land i verden der indfører transportøransvar.
Det er noget vi, og resten af verden har arbejdet med i snart en hel generation, i de forskellige landes forskellige udformninger, så der er såmænd intet nyt i det for os., - tværtimod er det nærmest rutine.

Derfor kunne jeg godt lide at vide hvordan den stakkels mand uden ID skulle være havnet i ingenmandsland ?

DSB skal tjekke ID i Kastrup og busserne inden afgang fra Kbh, de har oven i købet sat hegn op mellem sporene i lufthavnen for at forhindre folk uden ID i at forlade Kastrup - altså har DSB pligt til at tjekke de har ID inden de forlader Danmark og begiver sig ud i ingenmandsland.

Ved den Tyske grænse skal buschaufføren tjekke ID, inden han forlader Tysk territorie og begiver sig ud i ingenmandsland.

Så hvordan er din fiktive person havnet der ?  -  da det netop er det transportøransvaret forhindrer i resten af verden.

Det samme hvis vi sejler en person uden gyldig ID ud i internationalt farvand, - vi kan risikere at hænge på ham for livstid.

Så vidt jeg kan se taler notatet fra advokaten om dansk grænsekontrol ved den svenske grænse, som om der intet ingenmandsland findes.

Det svarer til at en Japansk advokat fortæller sin regering om problemerne hvis de laver ID kontrol ved den Amerikanske eller Danske grænse og ikke ved deres egen.

Intet land har nogen myndighed i ingenmandsland og slet ikke på den anden side af det.

For jer er ingenmandsland noget der næsten ikke eksisterer.
Størstedelen af jorden er hav, og størstedelen af det er internationalt farvand (ingenmandsland), så for os er ingensmandsland størsteparten af jorden og et sted vi ofte befinder os i lang tid.

Jamen så overlad du trygt det til transportøren.
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

Offline Anklageren

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 14477
  • Activity:
    99.2%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Citater fra kileden, du sprang over Anti-rød
« Svar #31 Dato: Januar 03, 2016, 06:25:50 pm »
Det var da også generelt de ufaglærte arbejdere og deres fagforening DASF (Dansk Arbejdsmands- og Specialarbejderforbund), som i disse år var mest skeptiske over for de udenlandske arbejderes ankomst, og som efterhånden pressede på for en administrativ skærpelse af reglerne for udstedelse af de midlertidige arbejdstilladelser

...

Velkommen, Mustafa
 „Vi har brug for en arbejdskraftreserve til erstatning for den, der forsvinder, og gæstearbejderne er særligt velkomne. Først og fremmest fordi denne reserve intet koster os i modsætning til en reserve bestående af arbejdsløse og husmødre. Har vi ikke brug for arbejdskraften, kan den jo udvises. Byrden ved at holde en reserve falder herved på gæstearbejderen personligt eller hans hjemland.”
Tidsskriftet Arbejdsgiveren
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Anti-rød

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 5300
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Socialisme - verdens menneskefjendske ideologi
    • Vis profil
Sv: Kontrol med ydre grænser
« Svar #32 Dato: Januar 03, 2016, 07:02:01 pm »
Som jeg skrev:

Det er korrekt at de tyrkiske gæstearbejdere var inviteret til Danmark af danske firmaer med
støtte fra Kragh regeringen.
Fagbevægelsen var imod, det er korrekt, men blev banket på plads af samme Kragh regering.

---

Man kunne ønske fagbevægelsen havde stået fast, men ikke engang beskytte arbejderne mod uberettiget udenlandsk konkurrence, kunne de finde ud af.

Og nu i vore dage er det atter socialdemokraterne der gik ind for arbejdskraftens fri bevægelighed i EU. Hvilket har medført ca. 80.000 arbejdere fra bl. a. Polen der tager arbejdet fra danskere.

Offline Anklageren

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 14477
  • Activity:
    99.2%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Det korte og det lange er, at fakta ofte ikke eksisterer for dig
« Svar #33 Dato: Januar 03, 2016, 07:07:08 pm »

Jamen så overlad du trygt det til transportøren.


Vi ser så frem til, at du vil benægte fakta, når tusinder af flygtninge på vej til Norge/Sverige strander i Danmark, fordi naivisterne har indført et transportøransvar, som Danmark går enegang med at effektivisere.

Naivisterne har nemlig ikke gjort sig den ulejlighed at koordinere det her med Tyskland (ligesom den grænsekontrol som naivisterne under VKo forsøgte at bilde danskerne ind, var en gammeldags grænsekontrol - indtil Lene Espersen blev tvunget til at smide, hvad hun havde i hænderne, og drog rundt til EU's hovedstæder og fortalte sandheden).

Transportøransvaret bliver aldrig udbredt, fordi EU ikke frivilligt vil begå selvmord ved at lade alle bådflygtninge strande i Italien/Grækenland.

De mange bådflygtninge vidner i øvrigt strålende om, hvor effektivt transportøransvaret virker til søs - omtrent ligesom at øse en synkende skude med en si.

Ingen tvivl om, at det til blive noget lignende ved grænsen til Tyskland. Derimod er det meget lettere at kontrollere en bro.


Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Anklageren

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 14477
  • Activity:
    99.2%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Nej - det er løgn
« Svar #34 Dato: Januar 03, 2016, 07:13:40 pm »


Som jeg skrev:

Det er korrekt at de tyrkiske gæstearbejdere var inviteret til Danmark af danske firmaer med
støtte fra Kragh regeringen.
Fagbevægelsen var imod, det er korrekt, men blev banket på plads af samme Kragh regering.

---

Man kunne ønske fagbevægelsen havde stået fast, men ikke engang beskytte arbejderne mod uberettiget udenlandsk konkurrence, kunne de finde ud af.

Og nu i vore dage er det atter socialdemokraterne der gik ind for arbejdskraftens fri bevægelighed i EU. Hvilket har medført ca. 80.000 arbejdere fra bl. a. Polen der tager arbejdet fra danskere.
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Phil

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 3096
  • Activity:
    7%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Det korte og det lange er, at fakta ofte ikke eksisterer for dig
« Svar #35 Dato: Januar 03, 2016, 07:16:43 pm »

Jamen så overlad du trygt det til transportøren.


Vi ser så frem til, at du vil benægte fakta, når tusinder af flygtninge på vej til Norge/Sverige strander i Danmark, fordi naivisterne har indført et transportøransvar, som Danmark går enegang med at effektivisere.


Hvorfor skulle jeg benægte det ? - de VIL strande i Danmark, indtil Danmark indfører transportøransvar, - derefter strander de i Tyskland, som du ganske rigtigt skriver.

Det er ikke noget jeg vil benægte, men derimod oplyse enhver kunde om, hvis de spørger.

Desuden går Danmark ikke enegang, tranportøransvaret gælder også hvis du passerer den
Svenske grænse fra Norge eller Finland.


Citér

Naivisterne har nemlig ikke gjort sig den ulejlighed at koordinere det her med Tyskland (ligesom den grænsekontrol som naivisterne under VKo forsøgte at bilde danskerne ind, var en gammeldags grænsekontrol - indtil Lene Espersen blev tvunget til at smide, hvad hun havde i hænderne, og drog rundt til EU's hovedstæder og fortalte sandheden).

Transportøransvaret bliver aldrig udbredt, fordi EU ikke frivilligt vil begå selvmord ved at lade alle bådflygtninge strande i Italien/Grækenland.


Det vil tiden vise. Jeg er spændt på at se hvad de ellers vil gøre.


Citér
De mange bådflygtninge vidner i øvrigt strålende om, hvor effektivt transportøransvaret virker til søs - omtrent ligesom at øse en synkende skude med en si.

Ingen tvivl om, at det til blive noget lignende ved grænsen til Tyskland. Derimod er det meget lettere at kontrollere en bro.
« Senest Redigeret: Januar 03, 2016, 07:36:14 pm af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

Offline Anklageren

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 14477
  • Activity:
    99.2%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Det korte og det lange er, at fakta ofte ikke eksisterer for dig
« Svar #36 Dato: Januar 03, 2016, 07:26:22 pm »

Jamen så overlad du trygt det til transportøren.


Vi ser så frem til, at du vil benægte fakta, når tusinder af flygtninge på vej til Norge/Sverige strander i Danmark, fordi naivisterne har indført et transportøransvar, som Danmark går enegang med at effektivisere.


Hvorfor skulle jeg benægte det ? - de VIL strande i Danmark, indtil Danmark indfører transportøransvar, - derefter strander de i Tyskland, som du ganske rigtigt skriver.



Det vil de ikke gøre. Transportøransvaret fungerer ikke til søs, og det vil slet ikke fungere ved den dansk/tyske grænse, hvor titusinder af biler passerer grænsen hver dag.

Der er ingen havne, hvor der passerer så mange fartøjer i døgnet.

Det kan kun fungere, hvor der er en bro, som alle skal over - omtrent ligesom transportøransvaret også kan fungere i Suez-kanalen.

Flygtningene har ikke hidtil foretrukket offentlige transportmidler ind i Danmark - vi har aldrig hørt om det før!




Citér
Citér

Naivisterne har nemlig ikke gjort sig den ulejlighed at koordinere det her med Tyskland (ligesom den grænsekontrol som naivisterne under VKo forsøgte at bilde danskerne ind, var en gammeldags grænsekontrol - indtil Lene Espersen blev tvunget til at smide, hvad hun havde i hænderne, og drog rundt til EU's hovedstæder og fortalte sandheden).

Transportøransvaret bliver aldrig udbredt, fordi EU ikke frivilligt vil begå selvmord ved at lade alle bådflygtninge strande i Italien/Grækenland.


Det vil tiden vise.


Citér
De mange bådflygtninge vidner i øvrigt strålende om, hvor effektivt transportøransvaret virker til søs - omtrent ligesom at øse en synkende skude med en si.

Ingen tvivl om, at det til blive noget lignende ved grænsen til Tyskland. Derimod er det meget lettere at kontrollere en bro.
« Senest Redigeret: Januar 03, 2016, 07:59:02 pm af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Online Carlo (OP)

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 5735
  • Activity:
    27%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Kontrol med ydre grænser
« Svar #37 Dato: Januar 03, 2016, 07:36:16 pm »
Du kan være ganske rolig Carlo, min strand ligger meget langt væk fra Europa. I et land hvor du absolut ikke kommer ind hvis dine papirer ikke er 100% i orden.

Med alle de gysser du har og som staten ikke må vide noget om, så bliver det vel Cayman-øerne.



Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Online Carlo (OP)

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 5735
  • Activity:
    27%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Det korte og det lange er, at fakta ofte ikke eksisterer for dig
« Svar #38 Dato: Januar 03, 2016, 07:39:45 pm »
Transportøransvaret bliver aldrig udbredt, fordi EU ikke frivilligt vil begå selvmord ved at lade alle bådflygtninge strande i Italien/Grækenland.

Det er nemlig rigtigt. Og med et opløst EU bliver vi alle fattigere. Også derfor er transportøransvaret ren luft.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Phil

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 3096
  • Activity:
    7%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Det korte og det lange er, at fakta ofte ikke eksisterer for dig
« Svar #39 Dato: Januar 03, 2016, 07:42:16 pm »


Det vil de ikke gøre. Transportøransvaret fungerer ikke til søs, og det vil slet ikke fungere ved den dansk/tyske grænse, hvor titusinder af biler passerer grænsen hver dag.

Der er ingen havne, hvor der passerer så mange fartøjer i døgnet.

Det kan kun fungere, hvor der er en bro, som alle skal over.



De erfaringer jeg har med transportøransvar til søs er at det fungerer udmærket i den øvrige verden, - men om både det og kontrollen fungerer i Danmark skal jeg ikke kunne sige.

Det forekommer mig at der er temmelig mange ting der roder og ikke fungerer i DK,  - så hvorfor skulle den del virke perfekt ?
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

Online Carlo (OP)

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 5735
  • Activity:
    27%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Kontrol med ydre grænser
« Svar #40 Dato: Januar 03, 2016, 07:50:29 pm »
Så, nu giver DF den en tand mere med ren luft, men til gengæld får os til at nærme os 3. verdenskrig. Krav om visum til Danmark.

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE8340373/DF-vil-have-visumkrav-med-i-dansk-gr%C3%A6nsekontrol/
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Phil

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 3096
  • Activity:
    7%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Kontrol med ydre grænser
« Svar #41 Dato: Januar 03, 2016, 07:51:07 pm »
Du kan være ganske rolig Carlo, min strand ligger meget langt væk fra Europa. I et land hvor du absolut ikke kommer ind hvis dine papirer ikke er 100% i orden.

Med alle de gysser du har og som staten ikke må vide noget om, så bliver det vel Cayman-øerne.



Nej, Carlo, det er ikke Cayman øerne.

Fungerende skoler, hospitaler og plejehjem skal man efterhånden langt væk fra DK for at finde, og ellers skal man over i det private regi, - så vidt jeg kan se flygter folk fra folkeskolen, - det er vist også gået slemt ned ad bakke for den de sidste mange år ?  - og plejehjemmene med lortebleer og gammel mad ? - hvorfor mon ?

Min strand må du såmænd gerne se, den er her https://www.youtube.com/watch?v=Y29TKiKrHQI
« Senest Redigeret: Januar 03, 2016, 07:58:05 pm af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

Offline Anklageren

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 14477
  • Activity:
    99.2%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Det korte og det lange er, at fakta ofte ikke eksisterer for dig
« Svar #42 Dato: Januar 03, 2016, 08:01:28 pm »


Det vil de ikke gøre. Transportøransvaret fungerer ikke til søs, og det vil slet ikke fungere ved den dansk/tyske grænse, hvor titusinder af biler passerer grænsen hver dag.

Der er ingen havne, hvor der passerer så mange fartøjer i døgnet.

Det kan kun fungere, hvor der er en bro, som alle skal over.



De erfaringer jeg har med transportøransvar til søs er at det fungerer udmærket i den øvrige verden, - men om både det og kontrollen fungerer i Danmark skal jeg ikke kunne sige.

Det forekommer mig at der er temmelig mange ting der roder og ikke fungerer i DK,  - så hvorfor skulle den del virke perfekt ?

Når transportøransvaret fungerer til søs, så kommer der jo ingen flygtninge ind i EU :crigon_01:



Hidtil er flygtningene ikke kommet ind i Danmark med offentlige transportmidler - vi har aldrig hørt om det før - så hvorfor tror du, at flygtningene vil forsøge det nu?
« Senest Redigeret: Januar 03, 2016, 08:11:17 pm af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Anklageren

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 14477
  • Activity:
    99.2%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Kontrol med ydre grænser
« Svar #43 Dato: Januar 03, 2016, 08:19:19 pm »


Nej, Carlo, det er ikke Cayman øerne.

Fungerende skoler, hospitaler og plejehjem skal man efterhånden langt væk fra DK for at finde, og ellers skal man over i det private regi, - så vidt jeg kan se flygter folk fra folkeskolen, - det er vist også gået slemt ned ad bakke for den de sidste mange år ?  - og plejehjemmene med lortebleer og gammel mad ? - hvorfor mon ?

Min strand må du såmænd gerne se, den er her https://www.youtube.com/watch?v=Y29TKiKrHQI

BIFF er en yderliggående militant gruppe, som opponerer mod fredsforhandlingerne mellem regeringen og muslimske oprørsgrupper i den sydlige del af Filippinerne. Gruppen står ifølge AFP bag en række blodige angreb mod civilbefolkningen i løbet af de seneste år, og netop derfor er det magtpåliggende for landets hær at sætte hårdt ind mod dem, fortæller en talsmand for militæret, oberst Dickson Hermoso.

Du forventer vel, at vi skal samle ind til dig, når du bliver taget som gidsel?
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Phil

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 3096
  • Activity:
    7%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Det korte og det lange er, at fakta ofte ikke eksisterer for dig
« Svar #44 Dato: Januar 03, 2016, 08:25:54 pm »

Når transportøransvaret fungerer til søs, så kommer der jo ingen flygtninge ind i EU :crigon_01:

Hidtil er flygtningene ikke kommet ind i Danmark med offentlige transportmidler - vi har aldrig hørt om det før - så hvorfor tror du, at flygtningene vil forsøge det nu?


Transportøransvaret fungerer ikke i Italien og Grækenland fordi de åbenbart ikke har indført det, eller ikke håndhæver det.

Hvis flygtningene ikke kommer med offentlig transport eller bliver transporteret af andre, f.eks. hvis de selv spadserer eller sygler, kan der naturligvis heller ikke gælde noget transportøransvar. (forudsat de ikke transporterer nogen bag på syglen, det er nemlig ingen betingelse at de får betaling for det.)

Finland har lige indført ID kontrol på færgen fra Tyskland med den begrundelse at der kom flest flygtninge ad den vej.

Desuden kan både DSB og busselskaberne bekræfte at flygtninge i høj grad bruger de offentlige transportmidler.

Jeg tror heller ikke de vil forsøge den vej nu, tværtimod tror jeg de nu vil begynde at stige af i Flensborg og spadsere over grænsen, - ikke ved de kontrollerede grænseovergange, men at de vil forsøge sig ude i marker, skove og langs strandene.

Det er det mest realistiske bud jeg kan komme med.
« Senest Redigeret: Januar 03, 2016, 08:37:52 pm af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.