Forfatter Emne: Krystalenergier  (Læst 3711 gange)

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
Krystalenergier
« Dato: December 04, 2014, 12:08:37 am »
Hej, er der andre end mig, der arbejder med krystalenergier? Jeg vil gerne høre om jeres erfaringer.
Midlerne er underordnede.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    49%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Krystalenergier
« Svar #1 Dato: December 04, 2014, 08:04:53 am »
Hej, er der andre end mig, der arbejder med krystalenergier? Jeg vil gerne høre om jeres erfaringer.

Ingen erfaringer her, men krystalenergi er ren overtro. Hvis det vitterligt skulle være noget der holder vand og kan understøttes, så venter der en million dollars i dusør hos James Randi, for den der kan dokumentere det overnaturlige.

http://en.wikipedia.org/wiki/James_Randi

Krystalenergi er BS.
Du får ret og jeg får fred!

Joakim

• Gæst
En solitærering med en diamant
« Svar #2 Dato: December 04, 2014, 08:18:07 am »
Gav rigtig god energi her for nogle år tilbage.

Men du mener dem, der tror de kan  kurere ulykkelig kærlighed for, der ligger en sten i nærhedens af dem.
Nej, sådan noget beskæftiger jeg mig ikke med, og hende der gjorde skulle nok bare have ladet være med at rode med en gift mand, så havde stenen nok været overflødig.

Rollo

• Gæst
« Svar #3 Dato: December 04, 2014, 06:51:32 pm »

Jeg ved ikke noget om krystalenergi, men jeg gætter på, at det er overtro. Hvis krystalenergien ikke kan reproduceres i et laboratorium, så tvivler jeg på det.

Men hey! Hvis det virker, så kan du da bruge det til at fjerne dårlig karma (28 gange)...  he, he.

For øvrigt forstår jeg ikke hvorfor jeg er blevet tildelt dårlig karma. Hvad Fanden i Helvede har jeg gjort forkert? Bander jeg for meget?

Nej, helt seriøst: så vidt jeg forstår "karma", så får man selv dårlig karma, ved at tilføre andre dårlig karma. Så de der trykker på "dårlig" får det selv dårligt, hvis det altså passer, det dersens karma-halløj. En boomerang.

Rollo.

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.2%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #4 Dato: December 05, 2014, 08:54:38 am »

Ingen erfaringer her, men krystalenergi er ren overtro. Hvis det vitterligt skulle være noget der holder vand og kan understøttes, så venter der en million dollars i dusør hos James Randi, for den der kan dokumentere det overnaturlige.

Krystalenergi er BS.

Jeg tror nu ikke det er overtro, jeg har selv set en dreng blive kureret for nældefeber ved hjælp af krystaller. Men man skal nok have en professionel ind over, hvis man ikke selv har så meget forstand på det, naturligvis.

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.2%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #5 Dato: December 05, 2014, 08:57:16 am »

Jeg ved ikke noget om krystalenergi, men jeg gætter på, at det er overtro. Hvis krystalenergien ikke kan reproduceres i et laboratorium, så tvivler jeg på det.

Men hey! Hvis det virker, så kan du da bruge det til at fjerne dårlig karma (28 gange)...  he, he.

For øvrigt forstår jeg ikke hvorfor jeg er blevet tildelt dårlig karma. Hvad Fanden i Helvede har jeg gjort forkert? Bander jeg for meget?

Nej, helt seriøst: så vidt jeg forstår "karma", så får man selv dårlig karma, ved at tilføre andre dårlig karma. Så de der trykker på "dårlig" får det selv dårligt, hvis det altså passer, det dersens karma-halløj. En boomerang.

Rollo.

Det med karma går jeg ikke så meget op i, det er jo forventeligt, at de mange højreorienterede personager herinde holder sig vågne hele natten for at kunne tildele mest mulig dårlig karma. Et alternativ kunne selvfølgelig være at argumentere for sin sag, men det er vist ikke en mulighed for "visse" personer.  :drool:

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    49%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: December 08, 2014, 03:24:19 am »
Jeg tror nu ikke det er overtro, jeg har selv set en dreng blive kureret for nældefeber ved hjælp af krystaller.

Du kan ikke slutte ud fra sådanne enkelttilfælde. Det kan være gået over af sig selv, eller der kan være "troen-flytter-bjerge"-effekten. Nar man skal afprøve medicin eller behandlinger, gø men det i større grupper og sammenholder resultatet med kontrolgrupper, der får uvirksom behandling

Citér
Men man skal nok have en professionel ind over, hvis man ikke selv har så meget forstand på det, naturligvis.

Professionel i BS?
Du får ret og jeg får fred!

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: December 08, 2014, 05:00:28 am »

Rollo.

Det med karma går jeg ikke så meget op i, det er jo forventeligt, at de mange højreorienterede personager herinde holder sig vågne hele natten for at kunne tildele mest mulig dårlig karma. Et alternativ kunne selvfølgelig være at argumentere for sin sag, men det er vist ikke en mulighed for "visse" personer.  :drool:

JEG personligt sidder da og klikker helt Wildt på din negative karma hver time ...

Hvordan kan du tro andet ?? ...
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.2%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #8 Dato: December 22, 2014, 07:02:06 pm »

Rollo.

JEG personligt sidder da og klikker helt Wildt på din negative karma hver time ...

Hvordan kan du tro andet ?? ...

Ja, den er god med dig, nu kan vi andre følge med i, at det rent faktisk er det, du gør  :Cherna_29:

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.2%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Januar 05, 2015, 05:49:04 pm »
Jeg tror nu ikke det er overtro, jeg har selv set en dreng blive kureret for nældefeber ved hjælp af krystaller.

Du kan ikke slutte ud fra sådanne enkelttilfælde. Det kan være gået over af sig selv, eller der kan være "troen-flytter-bjerge"-effekten. Nar man skal afprøve medicin eller behandlinger, gø men det i større grupper og sammenholder resultatet med kontrolgrupper, der får uvirksom behandling

Citér
Men man skal nok have en professionel ind over, hvis man ikke selv har så meget forstand på det, naturligvis.

Professionel i BS?

Den med  at måle det hele i store "kontrolgrupper" kan ikke bruges til noget.
Det ville forudsætte vi alle var helt ens såvel fysisk som psykisk.
Tværtimod har det vist sig at det der virker på den ene kan være helt uvirksomt på den anden og omvendt, nogle blev endda helbredt af placebo medicin i disse forsøg. Så psyke og tro spiller åbenbart også en stor rolle, ikke bare for patienten men også for helbrederen, uanset om det så er en "moderne" læge i kittel og hornbriller, eller en lændeklædt shaman med en krukke ayahuasca.
Jeg er blevet bidt af skorpioner og andet kryb ude i urskoven hvor der var flere hundrede kilometer til nærmeste "læge" og ville have været død for mange år siden uden shamanen.
Til gengæld har en vestlig læge også reddet mit liv i en situation hvor en shaman nok ikke kunne have stillet meget op.
Så det er nok klogest at give plads til dem begge.

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.2%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Januar 05, 2015, 06:09:31 pm »

Krystalenergi er BS.

Det kan naturligvis ikke "dokumenteres" på den måde Randi ønsker det med fysiske beviser, da disse energier jo kun eksisterer i en paranormal og dermed ikke-fysisk verden, så de penge kommer han aldrig af med.
Men det beviser ikke parapsykiske fænomener ikke kan eksistere og være virkelige nok.
Jeg kan også roligt love Randi 1. million  for at bevise de IKKE eksisterer, de penge kommer jeg heller aldrig af med.
Det er som med elektronbeskydning gennem to spalter, prøver du at betragte elektronen som en partikel optræder den som en bølge, og prøver du at studere den som en bølge optræder den som en partikel.
Så selvfølgelig kan du heller ikke skaffe fysiske beviser på en paranormal verden.
Vi må nøjes med at erkende at det virker for nogle og ikke for andre og dermed erkende hvor forskellige vi mennesker i virkeligheden er, og hvor stor en fejl det er at tro vi er ens.

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.2%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #11 Dato: Maj 06, 2015, 11:35:30 am »

Krystalenergi er BS.

Det kan naturligvis ikke "dokumenteres" på den måde Randi ønsker det med fysiske beviser, da disse energier jo kun eksisterer i en paranormal og dermed ikke-fysisk verden, så de penge kommer han aldrig af med.
Men det beviser ikke parapsykiske fænomener ikke kan eksistere og være virkelige nok.
Jeg kan også roligt love Randi 1. million  for at bevise de IKKE eksisterer, de penge kommer jeg heller aldrig af med.
Det er som med elektronbeskydning gennem to spalter, prøver du at betragte elektronen som en partikel optræder den som en bølge, og prøver du at studere den som en bølge optræder den som en partikel.
Så selvfølgelig kan du heller ikke skaffe fysiske beviser på en paranormal verden.
Vi må nøjes med at erkende at det virker for nogle og ikke for andre og dermed erkende hvor forskellige vi mennesker i virkeligheden er, og hvor stor en fejl det er at tro vi er ens.

Nej, det kan måske ikke dokumenteres sådan på laboratorie-vis - men vi kan jo bruge vores sanser til at se, hvad det er, der sker foran os. Vi skal bare være åbne mod verden - mod fællesskabet - så kan vi opleve ting, vi ikke troede var muligt. Det betyder meget, hvordan vi orienterer os mod de energier, der er i den naturlige verden - også selvom vi måske ikke tror på det. Tro betyder nok en del her.