Forfatter Emne: Fido: Jeg kan altså ikke lide Nytårsaften!?  (Læst 2190 gange)

Polle

• Gæst
Fido: Jeg kan altså ikke lide Nytårsaften!?
« Dato: December 31, 2015, 09:30:52 am »

http://www.dr.dk/levnu/fritid/her-er-dyrlaegens-raad-til-nytaarsaften

"Raketter, fontæner og sole. For de fleste af os bidrager fyrværkeriet til en festlig nytårsaften, men desværre gælder det ikke for vores små firbenede venner.

Hunde og katte bryder sig nemlig ikke om de høje brag, pludselige lysglimt eller lyden af fyrværkeri, der farer til vejrs."

Her i artiklen er der gode råd, til hvordan dit kæledyr kommer igennem Nytårsaften, uden at blive alt for bange!

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Fido: Jeg kan altså ikke lide Nytårsaften!?
« Svar #1 Dato: December 31, 2015, 10:51:10 am »
 :connie_08: :fiona_dog2: :JC_3-Bears: :cat: :Cherna_29: :bee: :JC_PapaBear: :Laie_5: :Laie_42: :sheep:
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Sharia

• Gæst
Fyrværkeri burde forbydes aht. muslimerne
« Svar #2 Dato: December 31, 2015, 01:29:17 pm »

"Raketter, fontæner og sole. For de fleste af os bidrager fyrværkeriet til en festlig nytårsaften, men desværre gælder det ikke for vores små firbenede venner.

Hunde og katte bryder sig nemlig ikke om de høje brag, pludselige lysglimt eller lyden af fyrværkeri, der farer til vejrs."

Her i artiklen er der gode råd, til hvordan dit kæledyr kommer igennem Nytårsaften, uden at blive alt for bange!

Alle de gæster der er ankommet til Danmark kan få et trumatisk flip, hvis de hører et knald eller ser en stjernekaster.

Hvorfor ikke tage hensyn til alle de nye borgere?

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Fyrværkeri burde forbydes aht. muslimerne
« Svar #3 Dato: December 31, 2015, 02:17:08 pm »

Alle de gæster der er ankommet til Danmark kan få et trumatisk flip, hvis de hører et knald eller ser en stjernekaster.

Hvorfor ikke tage hensyn til alle de nye borgere?

Ja, sikke dog nogle traumatiske flip de kan få, det kan vi se her

En gruppe unge mennesker raserede i aftes flere gader i Haslev på Sjælland, hvor der blandt andet blev væltet biler og skudt fyrværkeri af mod tilfældigt forbipasserende. Det bekræfter vagtchefen fra Sydsjælland og Lolland Falsters Politi over for TV 2.
- Der blev blandt andet væltet tre biler og ødelagt en trailer. De unge har angiveligt hærget gennem gaderne og skudt fyrværkeri af i alle retninger og smadret bilruder, fortæller vagtchefen.

http://nyhederne.tv2.dk/2015-12-29-unge-amok-i-sjaellandsk-provinsby-vaeltede-biler-og-knuste-ruder
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Hard Syssel

• Gæst
Sv: Fyrværkeri burde forbydes aht. muslimerne
« Svar #4 Dato: December 31, 2015, 04:02:35 pm »
Phil:
Citér
En gruppe unge mennesker raserede i aftes flere gader i Haslev på Sjælland, hvor der blandt andet blev væltet biler og skudt fyrværkeri af mod tilfældigt forbipasserende. Det bekræfter vagtchefen fra Sydsjælland og Lolland Falsters Politi over for TV 2.
- Der blev blandt andet væltet tre biler og ødelagt en trailer. De unge har angiveligt hærget gennem gaderne og skudt fyrværkeri af i alle retninger og smadret bilruder, fortæller vagtchefen.

Ak ja, disse "unge" er foretagsomme.
Fx i Slagelse: 

http://www.uriasposten.net/archives/71573

Det er godt vi har de venstreorienterede på Din-debat til at orientere os om, hvordan der "virkelig" er i Danmark anno ligestraks 2016.

Her ånder alt jo fred og idyl, næsten hyggeligere end i Korch-filmatiseringen "Det gamle guld"; stort set ingen drab, vold eller voldtægter. Fredelige gader overalt, hvor unge danske par kan gå kæreste-spadsereture uden at blive smadret med jernkæder, ene hyggelige beboelseskvarterer, hvor det er utænkeligt, at somaliere ringer på, truer og laver trick-tyverier. Kun glade ansigter omkring den københavnske synagoge, hvor der aldrig, aldrig kunne ske noget slemt og så videre, og så videre....

Hvad angår masseindvandringen til Danmark vil det uden al tvivl blive værre i dette nye år. Så kampen for at få det stoppet og strømmen vendt går selvsagt også videre!

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    8%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: December 31, 2015, 11:35:29 pm »
"Hunde og katte bryder sig nemlig ikke om de høje brag, pludselige lysglimt eller lyden af fyrværkeri, der farer til vejrs.""
Som herre (eller frue) så hund eller kat.
Sagt med andre ord, måske er det herren eller fruen, som forventer, at Fido ikke bryder sig om fyrværkeri?

Jeg har haft både kat og hund, som ville skide fyrværkeriet et stykke.
Under alle omstændigheder er nytårsfyrværkeri en dansk tradition, en særlig dansk tradition endda, så skal vi give afkald på denne særlige danske tradition af hensyn til Fido?

Det havde selvfølgelig været en helt andet snak, hvis Fido var muslim, for muslimer kan vi ikke lide, vel Polle?

I'm a Troll

Polle

• Gæst
« Svar #6 Dato: Januar 01, 2016, 11:08:29 am »
"Hunde og katte bryder sig nemlig ikke om de høje brag, pludselige lysglimt eller lyden af fyrværkeri, der farer til vejrs.""
Som herre (eller frue) så hund eller kat.
Sagt med andre ord, måske er det herren eller fruen, som forventer, at Fido ikke bryder sig om fyrværkeri?

Jeg har haft både kat og hund, som ville skide fyrværkeriet et stykke.
Under alle omstændigheder er nytårsfyrværkeri en dansk tradition, en særlig dansk tradition endda, så skal vi give afkald på denne særlige danske tradition af hensyn til Fido?

Det havde selvfølgelig været en helt andet snak, hvis Fido var muslim, for muslimer kan vi ikke lide, vel Polle?

Jeg tror ikke at den muslimske Fido her noget imod den kristne Fido*S*!

I øvrigt har jeg heller ikke noget imod muslimer, hvis de ikke bliver hjernevaskede i deres Moskeer til at begå terror - Hvis de dyrker deres tro privat, og ikke forsøger at lave vores samfund om til deres Sharia regler - Hvis vi får begrænset migrant indvandringen af muslimer, så vores lille økonomi og kultur ikke går nedenom og hjem - Hvis de bliver fuldt integrerede i samfundet, og kan tale dansk, at de viser at de vil Danmark!

Så ok fra mig*S*!

Offline Inlaw

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Januar 01, 2016, 02:22:03 pm »
Vores hunde er heldigvis ikke ræd for fyrværeri.
Det er katten derimod, han havde nær væltet juletræet, da skyderierne gik i gang.

Offline Inlaw

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Januar 01, 2016, 02:49:31 pm »
Vores hunde er heldigvis ikke ræd for fyrværeri.
Det er katten derimod, han havde nær væltet juletræet, da skyderierne gik i gang.

Er din hund en rotweiler? I så fald passer I jo godt sammen LOL

Nej, vi har ingen Rottweiler, trods det er en pragtfuld godmodig hund.
Du, passer vist kun på en form for tosseanstalt.