Forfatter Emne: "Massedøden" for 250 millioner år siden!?  (Læst 2541 gange)

Polle

• Gæst
Sv: "Massedøden" for 250 millioner år siden!?
« Svar #15 Dato: Januar 19, 2016, 11:24:25 am »
Jeg forklarer det så kort jeg kan.
Klimaforskere er enige i at der ved klimaforandringer generelt er noget der starter udviklingen og noget der fortsætter den. Det der starter udviklingen kan være forskelligt. Ved den permiske uddøen var det vulkanudbrud enorme og lange vulkanudbrud i vore dages Sibirien der startede udviklingen.

Derefter starter den selvforstærkende effekt med gasser udledt i atmosfæren, og mindre is på polerne. I tilfældet med den permiske uddøen var det Methan der var den primære synder.

Noget lignende er sket ved all opvarmninger fra is-tider også. Vi har fået en smule mere energi fra solen, og derefter er en varmende process startet med gasser i atmosfæren, og mindre is, der er selvforstærkende.

Det samme sker idag. Mennesker har kickstartet udviklingen ved at skubbe til balancen af CO2 i atmosfæren. Derfor holder atmosfæren nu på mere varme end før, og faren er at det kan udlede endnu mere CO2 og Methan i atmosfæren, ligesom det kan begrænse is ved polerne der yderligere vil gøre at planeten holder på den varme den modtager fra solen.Hvis først det bliver selvforstærkende får vi i sagens natur meget svært ved at gøre noget af det, og derfor forsøger at vi at få CO2 udledningen ned.

Det at solen, vulkaner, methan og mange andre ting kan påvirke klimaet, betyder IKKE at CO2 ikke gør det. Kig på Venus' atmosfære.

Ja, jeg er enig i, at når først det er sat i gang, så kan processen ikke standses!

Eksperter meddeler, at selv om vi nedsatte vores C02 udledninger til 0, ville klima processen alligevel fortsætte!

Klimaforsker Henrik Svensmark, mener jo også at C02 har en indflydelse på klimaet, men hans resultater - både de private eksperimenter og eksperimenterne i CERN, viser med al tydelighed, at de udefra kommende faktorer er langt større - som Solen og de kosmiske stråler fra universet udgør på Jordens klimaændringer!

Alt dette betyder ikke, at vi skal lade være med at forsøge at nedsætte vores udledninger til atmosfæren - det skal vi alligevel, på grund af smog i vores byer verden over!

Det gælder mere en forståelse for at det ikke udelukkende er menneskets skyld, at der kommer en klimaændring, som FN´s klimapanel har forsøgt at bilde folk ind gennem lang tid!

Globale klimaændringer, som der er sket gennem de beviste mindst 10.000 år, har langt større spillere på banen her, end mennesket!

Nekro-tråd, men det her fortjener et svar.

De "udefra kommende faktorer" som eftersigende skulle have en langt større effekt tegner i retning af at jorden skulle blive koldere og ikke varmere. Indtil begyndelsen af 1900-tallet var jorden igang med en langsom afkølingsprocess pga. naturlige faktorer. Derfra er der kommet en ekspres-opvarmning af planeten der IKKE har noget at gøre med udefrakommende faktorer. Forklaringen på denne opvarmning ligger i øget CO2 (og i mindre grad methan) i atmosfæren, og den ubalance i den årlige CO2 udveksling kommer fra mennesker. Dette er fakta for samtlige videnskabelige institutioner på planeten.

Videnskaben er ikke længere i tvivl om dette spørgsmål, og hverken du eller jeg er kvalificerede til at stille spørgsmål ved deres konklusioner.

Næ.. men det gør Henrik Svensmark og han er klimaforsker og ekspert på området!

http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/klima-eksperiment-i-cern-understotter-svensmarks-teorier

Det forholder sig tværtimod sådan, at Henrik Svensmark selv tror på, at CO2 er en drivhusgas - og på at istidernes vekslen skyldes Milankovitch-cyklerne.

Hvis det skulle vise sig, at Svensmarks teori er sand, så modbeviser det selvfølgelig ikke CO2 teorien - men er blot endnu en brik blandt mange andre klimafaktorer.

Ja selvfølgelig er den menneskelige C02 udledning også en drivhusgas, men konflikten blandt klimaforskere, går jo på om lige netop den udledning har en afgørende faktor på en klimaændring!

Svensmarks teori om Solen og kosmiske strålers indvirkning på klimaændringer, er understøttet af eksperimenter - dels egne i eget laboratorium, og dels i CERN!

Der har været store og mindre klimaændringer i hele Jordens historie, som ikke skyldes mennesket, da mennesket i fortiden ikke udledte noget C02 til atmosfæren!

Selvfølgelig kan man vælge at tro på, at den menneskelige udledning i den industrielle tidsalder, er årsag til en klimaændring og som FN´s klimapanel også tror på, men man kan også vælge at tro på, at mennesket ikke er blevet tillagt så stor en indflydelse, at vi kan bestemme vejret ved at udlede mere eller mindre C02!

Dette betyder ikke, at vi ikke skal gøre noget ved vores egne udledninger, da vi jo har smog problemer i flere storbyer i verden!

Den rigtige løsning på dette problem, er jo at finde alternative energi kilder til afbrænding af olie og kul produkter!

Dette kunne være brint og sol energi og måske energi former som end ikke er opfundet endnu!

Man må ikke glemme, at bliver man på verdensplan enige om at nedsætte afbrændingen af de nuværende energiformer - ja så nedsætter man også produktionen og væksten i samfundene til skade for landenes folkeslag!

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Januar 19, 2016, 11:33:03 am »
Selvfølgelig kan man vælge at tro på, at den menneskelige udledning i den industrielle tidsalder, er årsag til en klimaændring og som FN´s klimapanel også tror på, men man kan også vælge at tro på, at mennesket ikke er blevet tillagt så stor en indflydelse, at vi kan bestemme vejret ved at udlede mere eller mindre C02!

Nej, det handler ikke om hvad man vælger at tro på. Det handler om hvad der kan dokumenteres. At CO2 niveauet i atmosfæren påvirker klimaet kan dokumenteres. At mennesker har forskudt mængden af CO2 i atmosfæren kan dokumenteres. At klimaet som resultat er blevet varmere kan dokumenteres. At kosmiske stråler, og solen, og tusind andre ting, også kan påvirke klimaet er i denne forbindelse irrelevant.

Klimaet bliver varmere og alle klimamodeller og institutioner på området fortæller os at den opvarmning vi har oplevet  er som følge af mere CO2 i atmosfæren. Det handler ikke om hvad man vælger at tro på, men hvor beviserne fører hen.

Hele problematikken er at du tror at en overbevisning er noget man vælger. For et rationelt menneske er det ikke noget man vælger, men noget man bliver overbevist om fordi beviserne peger i den retning. Dermed er to overbevisninger heller ikke lige gode. Der vil være en med bedre dokumentation end den anden.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Januar 19, 2016, 02:43:53 pm »

Ja selvfølgelig er den menneskelige C02 udledning også en drivhusgas, men konflikten blandt klimaforskere, går jo på om lige netop den udledning har en afgørende faktor på en klimaændring!

Svensmarks teori om Solen og kosmiske strålers indvirkning på klimaændringer, er understøttet af eksperimenter - dels egne i eget laboratorium, og dels i CERN!

Der har været store og mindre klimaændringer i hele Jordens historie, som ikke skyldes mennesket, da mennesket i fortiden ikke udledte noget C02 til atmosfæren!

Ja - de store og mindre klimaændringer i hele Jordens historie skyldes milankovitch cyklerne.

Det tror både Svensmark og FN's klimapanel på, fordi det understøttes af de data, som man har om fortidens temperaturer på jorden.

Jeg har fundet et link på Danmarks meteorologisk instituts hjemmeside.

http://www.dmi.dk/laer-om/temaer/klima/klimaaendringer-paa-lang-tidsskala/

Gør dig selv og os den tjeneste at læse det, så vi slipper for den falske debat om istiderne skyldes C02 eller aerosoler i atmosfæren.

Det skyldes ingen af de to ting!

Det er der stor enighed om blandt klimaforskere  - så det er meget underligt at det ikke er gået op for dig, når du går op i klimaet.

Citér

Dette betyder ikke, at vi ikke skal gøre noget ved vores egne udledninger, da vi jo har smog problemer i flere storbyer i verden!

Den rigtige løsning på dette problem, er jo at finde alternative energi kilder til afbrænding af olie og kul produkter!

Dette kunne være brint og sol energi og måske energi former som end ikke er opfundet endnu!

Man må ikke glemme, at bliver man på verdensplan enige om at nedsætte afbrændingen af de nuværende energiformer - ja så nedsætter man også produktionen og væksten i samfundene til skade for landenes folkeslag!
« Senest Redigeret: Januar 19, 2016, 02:46:34 pm af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Polle

• Gæst
« Svar #18 Dato: Januar 19, 2016, 04:14:23 pm »
Jeg har læst det, men tror stadigt mere på Henrik Svensmark - hvis bog jeg også har læst indgående om de globale klimaændringer i Jordens historie*S*!

Mennesket er kun en lille brik, i det store klimaskakspil!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Videnskab er i et modsætningsforhold til tro
« Svar #19 Dato: Januar 19, 2016, 04:28:02 pm »
Jeg har læst det, men tror stadigt mere på Henrik Svensmark - hvis bog jeg også har læst indgående om de globale klimaændringer i Jordens historie*S*!

Jeg ved, hvorfor Henrik Svensmark regner med, at  milankovitch cyklerne er hovedårsagen til istidernes skiften.

Noget andet
Jeg har altid fisket (mest med fiskestang), og var blandt de første, der råbte op om forureningen, og det var op af bakke i starten, fordi mange sagde ligesom dig: det er en dråbe i havet.

Den tid er forbi.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Polle

• Gæst
Sv: Videnskab er i et modsætningsforhold til tro
« Svar #20 Dato: Januar 21, 2016, 09:47:09 am »

Jeg ved, hvorfor Henrik Svensmark regner med, at  milankovitch cyklerne er hovedårsagen til istidernes skiften.

Noget andet
Jeg har altid fisket (mest med fiskestang), og var blandt de første, der råbte op om forureningen, og det var op af bakke i starten, fordi mange sagde ligesom dig: det er en dråbe i havet.

Den tid er forbi.

Ha-ha - ok - ja men så får du det sidste ord i denne :biggrin: interessante debat*S*!