Forfatter Emne: Hørehæmmet? evt boligstøtte?  (Læst 1545 gange)

Offline lmisssunshine (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Hørehæmmet? evt boligstøtte?
« Dato: April 10, 2013, 02:26:25 pm »
Hej,
Nu ved jeg ikke hvad chancen er for, at nogen af jer har erfaringer med nogle af de problemer jeg står i. Men man kan vel prøve. :)
Jeg har været 18 i et halvt år, og vil meget gerne flytte hjemmefra. Det ville det fungere meget bedre for mig hvis jeg boede alene, jeg vil gerne være lidt tættere på mit gymnasium, og ja, at flytte hjemmefra har generelt været på snak i noget tid..
Men der er også nogle ting, der umuliggør det for mig, og jeg tror ikke det er noget der ændrer sig.
Jeg får SU (ca 1600,-), nu ved jeg ikke hvor meget jeg ville få som udeboende (og om jeg overhovedet kan få det) men jeg tvivler på at kunne betale husleje og alt hvad der følger med, kun på SU.
Det med arbejde, er desværre lidt af et problem for mig. Jeg er svært hørehæmmet og diagnoseret med depression, og kan knap nok klare at skulle gå på gymnasiet, men jeg klarer det lige.. Selvom et arbejde ville være svært at overskue for en som mig, har jeg alligevel søgt en del gange de seneste år. Men det er også svært at finde et, der passer til en som ikke har så nemt ved kommunikation.
Det ville være nemmere for mig, at ikke skulle være afhængig af et arbejde, så længe jeg stadig går på gymnasiet i hvert fald. Har ikke lyst til at være en "samfundsnasser", men alligevel er det noget jeg er begyndt at overveje meget på det seneste.. for lige nu kan jeg ikke se andre udveje, og jeg vil meget gerne flytte for mig selv meget snart.
Men så er spørgsmålet, om der overhovedet er sådanne muligheder for en som mig? Jeg vil jo ikke leve i total luksus, men uden hjælp udefra, tror jeg der kommer til at gå nogle år, før jeg får mulighed for at flytte på egen hånd.. og det er jo ikke engang sikkert, skal ikke kunne sige om det bliver nemt for mig at få arbejde efter gymnasiet. Så derfor har jeg besluttet, at hvis det er muligt, så er det det jeg vil gøre. Har desværre ingen erfaring med hjælp fra kommunen, boligstøtte osv.
Så hvis nogen kan fortælle mig lidt om hvad der skal til for at få boligstøtte, hvad mit næste skridt skal være osv, så ville det være dejligt.

Campanule

• Gæst
Sv: Hørehæmmet? evt boligstøtte?
« Svar #1 Dato: April 11, 2013, 08:39:32 am »
Jeg er ked af det, men jeg har desværre ikke nogen gode forslag til dig. Men jeg håber meget, det hele går i orden for dig

Offline Sif

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: April 11, 2013, 01:28:28 pm »
Få fat i en sagsbehandler på kommunen, der kan du få eksakte svar på det.

Offline SofieB

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Maj 07, 2013, 04:07:03 pm »
Du vil få udeboende SU, hvis du søger om dette på minsu.dk før du flytter. Ydermere vil det være muligt at søge boligstøtte i den kommune du bor i/flytter til. Hvis du skal bo alene, vil du som udgangspunkt være sikker på, at få boligstøtte.