Forfatter Emne: Idioter eller ej?  (Læst 2249 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.8%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Han søger IKKE hjælp til en cykel
« Svar #15 Dato: December 22, 2015, 04:11:08 pm »
Det har ingen sagt noget om - tværtimod.

Man behøver jo ikke at konfiskere hans penge for at give ham afslag - så de to ting har ikke noget med hinanden at gøre

Han vil bare gerne købe en cykel for sine egne penge.

Han har jo allerede fået afslag på hjælp, fordi han har formue - men hans penge er konfiskerede.

Jamen så får han skam sine penge tilbage sammen med afslaget, forudsat han ellers ikke har søgt om yderligere eller anden hjælp som de så naturligvis skal dække.
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: December 22, 2015, 04:20:36 pm »

Man behøver jo ikke at konfiskere hans penge for at give ham afslag - så de to ting har ikke noget med hinanden at gøre

Det er ikke socialkontoret der beslaglægger hans penge. Det er en myndighed ved grænsen og fordi han søger asyl og dermed hjælp til bolig, mad o.s.v.

Almindelige rejsende der ikke søger hjælp får jo heller ikke deres baggage undersøgt for andet end almindelig toldkontrol.

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.8%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: December 22, 2015, 06:56:11 pm »
Det er ikke rigtigt. Der skal ikke ransages ved grænsen, men på flygtningelejrene, der drives af kommunen.

Flygtningene får ikke lov til at råde over deres formue, hvis de f.eks. vil købe en cykel.

De får vel deres formue tilbage engang, når de forlader flygtningecentret, hvis der er noget i overskud til den tid, efter at udgifterne er trukket fra.

Det, som får så mange op på dupperne er jo ikke, at flygtningene skal betale for deres ophold, hvis de har penge - men at de bliver umyndiggjorte og ikke får lov til at råde over deres egen formue.

Som en betjent skriver på Facebook:

- Jeg blev ikke politimand for at plyndre flygtninge for DERES ejendele!

-  [...] Jeg tager tit ting fra folk - fordi det er ulovligt, eller stjålet fra andre eller det bliver brugt til at skade andre, men jeg tager aldrig tøjet af folk eller roder dem i munden for at tage DERES EGEN RING.

Forestiller regeringen sig, at jeg skal stå ved grænsen og pille guld ud af munden og underbukserne på dem, når de forsøger at skjule det sidste de har?

Imens jeg så skulle gøre det ville jeg helt sikkert tænke på, om mine afdøde bedsteforældre, der var modstandsfolk, og som jeg ser op til, mon vender sig i graven, i tanken om, hvem jeg er kommet til at ligne.

Er det det regeringen vil tvinge mig, og de af mine kolleger der tænker som mig, til nu?

Vel vidende at konsekvensen bliver, at flere indbrudstyve og røvere slipper væk med at plyndre borgene for hvad det retmæssigt er DERES - i modsætning til flygtningenes smykker - at flere bandemedlemmer kan købe guldkæder for deres narkopenge, som smadrer vores borgere og deres familier. At flere spritbillister kan slingre gennem landet.
Mens vi roder i flygtningenes lommer efter guld.

På dansk har vi et ordsprog:
Man kan tvinge hesten til truget, men ikke tvinge den til at drikke. Vil i også lave om på det, og hvordan vil I i givet fald tvinge mig til at drikke?

Du kan selv se hans Facebook profil her:

https://www.facebook.com/jacob.b.nielsen.1?fref=nf

Det er ikke socialkontoret der beslaglægger hans penge. Det er en myndighed ved grænsen og fordi han søger asyl og dermed hjælp til bolig, mad o.s.v.

Almindelige rejsende der ikke søger hjælp får jo heller ikke deres baggage undersøgt for andet end almindelig toldkontrol.
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor