Forfatter Emne: Vi snupper lige 30% af dit bankindestående  (Læst 1663 gange)

Campanule

• Gæst
Vi snupper lige 30% af dit bankindestående
« Dato: Marts 26, 2013, 07:55:22 am »
Jeg synes simpelthen det er så groft. Man burde da kunne regne med, at hvis man har sine penge i banken, så er de sikre. Og så kommer staten og snupper 30%. Tilbage med pengene under madrassen - dvs. hvis jeg havde nogen....

Hvad nu hvis Danske Bank eller Nordea gjorde det samme herhjemme

Citér
Cypern: Bankkunder mister 30 procent

Personer med mere end 100.000 i cypriotisk bank står til at vinke farvel til 30 procent af deres indeståender.

Har man mere end 100.000 euro på sin bankkonto, skal man betale en afgift på omkring 30 procent.

Det fortæller talsmand for den cypriotiske regering, Christos Stylianides til cypriotisk radio.

Der er dog endnu ikke kommet nogen officiel procentsats ud efter nattens aftale.

Afgiften gælder for bankkonti i Cyperns største bank, Bank of Cyprus.

Ifølge aftalen med långiverne skal landets næststørste bank, Laiki Bank, lukkes. Forretningen bliver opsplittet i en god og en dårlig bank, hvor man lukker den dårlige del ned over tid.

Den gode bank bliver til gengæld lagt sammen med Bank of Cyprus.

Redningsplanen giver 75 milliarder kroner i nødlån til Cypern, hvilket sikrer landet mod en bankerot.

Kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2013/03/25/0325125305.htm

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    26%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Vi snupper lige 30% af dit bankindestående
« Svar #1 Dato: Marts 27, 2013, 12:55:47 am »
Jeg synes simpelthen det er så groft. Man burde da kunne regne med, at hvis man har sine penge i banken, så er de sikre.

Pssssstt..... Pengeombytningen i DK i 1945.

http://www.nationalbanken.dk/DNDK/Hist.nsf/side/Pengeombytning!Opendocument

Jeg sad lige og talte med en gammel onkel om det den dag i dag, og han var bondekarl da det skete. Der var nogle bønder der blev lange i ansigtet da deres sorte penge blev gjort værdiløse. Han fortæller at hans egen husbond derefter omgående investerede i nye landbrugsmaskiner lige så snart han fik penge mellem hænderne. Så var de sikret mod pengeombytning og inflation.

Det gik stærkt med mekaniseringen inden for landbruget i de år, så pengene var oven i købet givet godt ud på de nye maskiner.

Citér
.......................................... Tilbage med pengene under madrassen - dvs. hvis jeg havde nogen....

Nu er det altså Cypern, men at sy pengen ind i madrassen indebærer at der ikke er inflation. Ellers bliver de ædt op af værdiforringelser.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Campanule

• Gæst
« Svar #2 Dato: Marts 27, 2013, 09:00:04 am »
Det er rigtigt, det kan jeg svagt huske, jeg har hørt om. Men var det ikke noget med falske penge også? Fra krigen?

Nej pengene yngler ikke i madrassen, men mange banker giver jo stort set ikke nogen rente på almindeligt indestående i dag - og nogle banker er jo hidsige med at opkræve gebyrer, så hvis der er en smule rente, går det stort set lige op eller endda i negativ

Offline renecohrt

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
  • René Cohrt
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Maj 01, 2013, 03:01:07 am »
Oplysningerne fra Cypern er at faktisk 100% af indskud over 100000 euro konfiskeres.

De  nye regler kan appliceres i alle eurolande med banker i vanskeligheder.

Det er et tegn på at hele det økonomiske system er kollapset.

Undgå papirpenge, banker, pensionskasser, forsikringsselskaber, obligationer og aktier.

Demokratiet er en farce og ingen garanti for den jævne mand.   Guld og sølv uovertrufne kapitalopbevaringsmidler og har indtil nu  holdt mindst i 5000 år.

D to ædelmetaller nærmest ukendte begreber i  Danmark
« Senest Redigeret: Maj 01, 2013, 03:12:27 am af renecohrt »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    26%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Maj 01, 2013, 08:40:13 am »
Demokratiet er en farce ..........................................

Hver person har en stemme. Noget bedre bud end demokrati? Diktaturer har været forsøgt, og nogle gange er det gået bedre. Andre gange har diktaturer kørt økonomien i sænk. Diktaturer har det med at favorisere de bedre stillede.

Carlo
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline renecohrt

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
  • René Cohrt
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Maj 01, 2013, 12:51:37 pm »
Desværre tæller ens stemme ikke, men måske eens skydevåben