Forfatter Emne: Hvad skete der med DF,s tredje vej til Europol  (Læst 5415 gange)

Offline Landboen

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 2923
  • Activity:
    2.8%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Hvad skete der med DF,s tredje vej til Europol
« Svar #30 Dato: December 15, 2015, 04:43:29 pm »
måske du skulle undlade at benytte det der pressreader-crap....
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Phil

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 3545
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Hvad skete der med DF,s tredje vej til Europol
« Svar #31 Dato: December 15, 2015, 05:18:43 pm »
Ak ja de minder.

Det nyopfundne ransportøransvar er fup, ligesom dengang VKO indførte den "gammeldags grænsekontrol", og det kan de fleste godt indse her, men du kæmper for sagen, ligesom man også gjorde i debatter dengang.

Dengang smed Lene Espersen pludselig alt hvad hun havde i hænderne, og drog rundt i EU og forsikrede de andre om, at Danmark ville overholde Schengen aftalen til punkt og prikke.

SÅ blev der MEGET stille i debatten  - for alle indså med et slag, at det de havde kæmpet for med næb og kløer var fup  (... ingen reel grænsekontrol uden en undtagelse fra Schengen aftalen!).

Denne debat som vi to har her dækker over, at regeringen vil skjule, at den igen bare vil lade stå til - og så har den barslet med denne fup erstatning med transportøransvar for at dække over, at politiet ikke vil lave paskontrol på grænsen.

Det eneste som transportøransvar vedrørende varer har fælles med det nyopfundne  transportøransvar er navnet - fordi mennesker ikke er en vare, og derfor  ikke er underlagt de regler, som gælder for transport af varer.

Hvis du nogensinde kommer til magten Phil, er det selvfølgelig ud fra dit synspunkt smart, at reglerne vedrørende varer og mennesker er de samme - så du kan lægge en betragtelig told på udenlandsk producerede mennesker, og pålægge det private erhvervsliv, at det bliver overholdt.

Om lidt fortæller du os sikkert, at slagtesvin, frosne jordbær, stereoanlæg osv. har rettigheder, som speditørerne skal respektere.

Jeg fortæller blot hvad der i mange år har været gældende regler og almindelig praksis i resten af verden, og nu også er det i Danmark, - hovedsagelig for at de andre ikke skal risikere bøder hvis de transporterer folk over grænsen. Reglerne gælder nemlig også for dig hvis du transporterer nogen over grænsen uden pas, også selv om det er bag på din syggel,  og 12.000 kr. er vel også en slags penge.

Transportøransvar er ikke noget nyopfundet, ikke en gang ordet er nyt for andre end ankagleren.

Men regeringen vil få meget svært ved at få transportøransvaret til at dække "en grundig ID kontrol" som der står i artiklen, efter som det kun er politiet der har adgang til de nødvendige databaser for at kunne foretage en "grundig" ID kontrol.
Skal de gøre det, skal de have adgang til databasen for pas og identifikation, og så er vi langt ude over hvad der kan defineres som transportøransvar i international forstand.

Transportøransvaret kan aldrig blive andet end en overfladisk kontrol af om folk overhovedet har et pas eller ej, og jeg tror politikerne vil få svært ved at udvide det til at være særlig grundigt.

Det vil nok snarere være dig der kommer med historier om at slagtesvin, frosne jordbær, stereoanlæg osv. har rettigheder, som speditørerne skal respektere.

Sædvanlig socialist-retorik hvor man beskylder folk for noget og derefter angriber dem for det man har beskyldt dem for. Samme som når du kalder folk nazister og derefter angriber nazisterne i den tro folk føler sig truffet. Du må godt nok omgås nogle temmelig naive og barnlige mennesker hvis de falder for den slags vrøvl. Kan du virkelig slet ikke se hvad den sætning netop fortæller om dig selv, - og kun om dig selv ? - hold dog op med at være så barnlig og kom op på et plan hvor også voksne mennesker kan tage dig seriøst.

Gør det virkelig så ondt på dig at politikerne forsøger at standse indvandringen at du behøver opføre dig som en børnehave/skoleklasse ?

I så fald kan jeg trøste dig med at det næppe vil lykkes for dem. De kan lukke grænsen for pæne danskere, tyskere o.s.v. der respekterer politi og lovgivning, men ikke for størsteparten af dem der kommer væltende i disse tider. Længere sydpå prøver de jo godt nok at lukke grænsen med hegn og pigtråd, men det holder jo ikke. På et tidspunkt får de bare fat i nogle store lastbiler og tromler dem lige igennem pigtråden og hegnet, o.s.v. De lader sig heller ikke stoppe af lidt transportøransvar i det lange løb.
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Det er mig

  • Gæst
Sv: Hvad skete der med DF,s tredje vej til Europol
« Svar #32 Dato: December 15, 2015, 06:57:46 pm »
Ak ja de minder.

Det nyopfundne ransportøransvar er fup, ligesom dengang VKO indførte den "gammeldags grænsekontrol", og det kan de fleste godt indse her, men du kæmper for sagen, ligesom man også gjorde i debatter dengang.

Dengang smed Lene Espersen pludselig alt hvad hun havde i hænderne, og drog rundt i EU og forsikrede de andre om, at Danmark ville overholde Schengen aftalen til punkt og prikke.

SÅ blev der MEGET stille i debatten  - for alle indså med et slag, at det de havde kæmpet for med næb og kløer var fup  (... ingen reel grænsekontrol uden en undtagelse fra Schengen aftalen!).

Denne debat som vi to har her dækker over, at regeringen vil skjule, at den igen bare vil lade stå til - og så har den barslet med denne fup erstatning med transportøransvar for at dække over, at politiet ikke vil lave paskontrol på grænsen.

Det eneste som transportøransvar vedrørende varer har fælles med det nyopfundne  transportøransvar er navnet - fordi mennesker ikke er en vare, og derfor  ikke er underlagt de regler, som gælder for transport af varer.

Hvis du nogensinde kommer til magten Phil, er det selvfølgelig ud fra dit synspunkt smart, at reglerne vedrørende varer og mennesker er de samme - så du kan lægge en betragtelig told på udenlandsk producerede mennesker, og pålægge det private erhvervsliv, at det bliver overholdt.

Om lidt fortæller du os sikkert, at slagtesvin, frosne jordbær, stereoanlæg osv. har rettigheder, som speditørerne skal respektere.

Jeg fortæller blot hvad der i mange år har været gældende regler og almindelig praksis i resten af verden, og nu også er det i Danmark, - hovedsagelig for at de andre ikke skal risikere bøder hvis de transporterer folk over grænsen. Reglerne gælder nemlig også for dig hvis du transporterer nogen over grænsen uden pas, også selv om det er bag på din syggel,  og 12.000 kr. er vel også en slags penge.

Transportøransvar er ikke noget nyopfundet, ikke en gang ordet er nyt for andre end ankagleren.

Men regeringen vil få meget svært ved at få transportøransvaret til at dække "en grundig ID kontrol" som der står i artiklen, efter som det kun er politiet der har adgang til de nødvendige databaser for at kunne foretage en "grundig" ID kontrol.
Skal de gøre det, skal de have adgang til databasen for pas og identifikation, og så er vi langt ude over hvad der kan defineres som transportøransvar i international forstand.

Transportøransvaret kan aldrig blive andet end en overfladisk kontrol af om folk overhovedet har et pas eller ej, og jeg tror politikerne vil få svært ved at udvide det til at være særlig grundigt.

Det vil nok snarere være dig der kommer med historier om at slagtesvin, frosne jordbær, stereoanlæg osv. har rettigheder, som speditørerne skal respektere.

Sædvanlig socialist-retorik hvor man beskylder folk for noget og derefter angriber dem for det man har beskyldt dem for. Samme som når du kalder folk nazister og derefter angriber nazisterne i den tro folk føler sig truffet. Du må godt nok omgås nogle temmelig naive og barnlige mennesker hvis de falder for den slags vrøvl. Kan du virkelig slet ikke se hvad den sætning netop fortæller om dig selv, - og kun om dig selv ? - hold dog op med at være så barnlig og kom op på et plan hvor også voksne mennesker kan tage dig seriøst.

Gør det virkelig så ondt på dig at politikerne forsøger at standse indvandringen at du behøver opføre dig som en børnehave/skoleklasse ?

I så fald kan jeg trøste dig med at det næppe vil lykkes for dem. De kan lukke grænsen for pæne danskere, tyskere o.s.v. der respekterer politi og lovgivning, men ikke for størsteparten af dem der kommer væltende i disse tider. Længere sydpå prøver de jo godt nok at lukke grænsen med hegn og pigtråd, men det holder jo ikke. På et tidspunkt får de bare fat i nogle store lastbiler og tromler dem lige igennem pigtråden og hegnet, o.s.v. De lader sig heller ikke stoppe af lidt transportøransvar i det lange løb.


Du er ind på kernen i hele problematikken.

DU " Men regeringen vil få meget svært ved at få transportøransvaret til at dække "en grundig ID kontrol" som der står i artiklen, efter som det kun er politiet der har adgang til de nødvendige databaser for at kunne foretage en "grundig" ID kontrol.
Skal de gøre det, skal de have adgang til databasen for pas og identifikation, og så er vi langt ude over hvad der kan defineres som transportøransvar i international forstand.

Transportøransvaret kan aldrig blive andet end en overfladisk kontrol af om folk overhovedet har et pas eller ej, og jeg tror politikerne vil få svært ved at udvide det til at være særlig grundigt."

Hele polemikken om transportør ansvaret er et spil for baglandet, en sutteklud for DF vælgere og gadens parlament, et skuespil.
Det vil koste flere milliarder og to eller tre uduelige IT systemer før det nogenlunde kunne fungere.

De gamle toldere er alle med fortidspension, og politiet står uden personel.
Det er en stor ommer
 :JC_pokerface: :JC_pokerface:



Offline Anklageren

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 18539
  • Activity:
    77.4%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Hvad skete der med DF,s tredje vej til Europol
« Svar #33 Dato: December 15, 2015, 07:10:12 pm »
måske du skulle undlade at benytte det der pressreader-crap....

Som jeg har forklaret, da jeg bragte linket, så kan den artikel kun læses af abonnenter på Jyllands Posten, så jeg have ikke andre muligheder.

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Anklageren

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 18539
  • Activity:
    77.4%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Hvad skete der med DF,s tredje vej til Europol
« Svar #34 Dato: December 15, 2015, 08:56:17 pm »

Transportøransvar er ikke noget nyopfundet, ikke en gang ordet er nyt for andre end ankagleren.



Det nye er at bruge ordet om mennesker.

Hvis man søger i Google på ordet: transportør - så skulle der altså bl.a. poppe busselskaber, flyselskaber og lignende op, men det gør der SLET SLET ikke.

Det forhindrer ikke en labyrinthjerne i at komme videre med et nyt begreb, som hedder transportøransvar i international forstand - der altså både dækker mennesker og køleskabe - selvom man som søgningen antyder - ikke tidligere har kaldt nogen som transporterer mennesker for transportører.

Internationale regler hedder også rettelig konventioner, og der er f.eks. ADR-konventionen om transport af farligt gods, og det kan godt være du mener, at det dækker transport af tilhængere af Islamisk Stat, men blander du ikke noget sammen?
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Anklageren

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 18539
  • Activity:
    77.4%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Hvad skete der med DF,s tredje vej til Europol
« Svar #35 Dato: December 16, 2015, 11:15:20 am »
Phil er SLET IKKE inde på kernen i hele problematikken - nærmest det modsatte.

Prøv at læg mærke til, at Phil meget sjældent er konkret, at han udtaler sig overordnet om "almindeligheder", og at han gør det i et meget absolut sprogbrug, som om han er ekspert.

"Transportøransvar i international forstand" er et meget bredt folkeligt begreb, som man kan formode her mest dækker shipping branchen, fordi Phil er sømand (selvom jeg godt er klar over, at han har brede internationale erfaringer).

Desuden må "transportøransvar i international forstand" dække over luftfart og landtransport af alt muligt mellem himmel og jord.

Det er helt vildt at favne så vidt, når vi taler om ID kontrol af personer.

Der er altid tale om konventioner, når man taler om internationale regler - og hvis man nævner de konventioner, som transport handler om - bliver det så konkret, at Phil bliver nødt til at stå på mål for dét, som han skriver om.

Så står man tilbage med en fornemmelse af, at der nok er noget, som man ikke har tænkt på, men hvis man forsøger at få hold på hvad dette "noget" er, og spørger ind til det, så breder man sig videre og videre ud, uden at det nogensinde bliver så konkret, at det kan bruges til ret meget.

Her er det helt umuligt at få at vide, hvilke konventioner der omtaler privates ID kontrol af personer, og hvor det står i dem - men vi tåger rundt i "Transportøransvar i international forstand", som om vi kan bruge det til noget fornuftigt i debatten.




Du er ind på kernen i hele problematikken.

DU " Men regeringen vil få meget svært ved at få transportøransvaret til at dække "en grundig ID kontrol" som der står i artiklen, efter som det kun er politiet der har adgang til de nødvendige databaser for at kunne foretage en "grundig" ID kontrol.
Skal de gøre det, skal de have adgang til databasen for pas og identifikation, og så er vi langt ude over hvad der kan defineres som transportøransvar i international forstand.

Transportøransvaret kan aldrig blive andet end en overfladisk kontrol af om folk overhovedet har et pas eller ej, og jeg tror politikerne vil få svært ved at udvide det til at være særlig grundigt."

Hele polemikken om transportør ansvaret er et spil for baglandet, en sutteklud for DF vælgere og gadens parlament, et skuespil.
Det vil koste flere milliarder og to eller tre uduelige IT systemer før det nogenlunde kunne fungere.

De gamle toldere er alle med fortidspension, og politiet står uden personel.
Det er en stor ommer
 :JC_pokerface: :JC_pokerface:
« Senest Redigeret: December 16, 2015, 11:16:58 am af Anklageren »
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Phil

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 3545
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Hvad skete der med DF,s tredje vej til Europol
« Svar #36 Dato: December 16, 2015, 11:41:55 am »

Transportøransvar er ikke noget nyopfundet, ikke en gang ordet er nyt for andre end ankagleren.



Det nye er at bruge ordet om mennesker.

Hvis man søger i Google på ordet: transportør - så skulle der altså bl.a. poppe busselskaber, flyselskaber og lignende op, men det gør der SLET SLET ikke.

Det forhindrer ikke en labyrinthjerne i at komme videre med et nyt begreb, som hedder transportøransvar i international forstand - der altså både dækker mennesker og køleskabe - selvom man som søgningen antyder - ikke tidligere har kaldt nogen som transporterer mennesker for transportører.

Internationale regler hedder også rettelig konventioner, og der er f.eks. ADR-konventionen om transport af farligt gods, og det kan godt være du mener, at det dækker transport af tilhængere af Islamisk Stat, men blander du ikke noget sammen?

Reglerne for transportøransvar ved persontransport har været gældende for international luftfart og skibstrafik længe, der er intet nyt i noget af det.
Lov om transportøransvar er noget der vedtages i det enkelte land. Derudover findes der overordnede organer såsom IATA, EU og andre der prøver at fordele og regulerer ansvaret internationalt.

Samme regler gjaldt også i Europa, inden Shengen og de åbne grænser, - så det nye er ikke reglerne, men at de pludselig ikke gjaldt  i EU i en periode.

Her er lidt mere konkret information, hvis nogen skulle være interesseret i den slags.

"I 2001 indførte EU et direktiv, der instruerer medlemslandene i, hvordan de skal bekæmpe ulovlig invandring. De regler gør fly- og færgeselskaber økonomisk ansvarlige for at kontrollere, om passagererne har den fornødne visa til at komme til destinationslandet. Hvis de når frem uden visum og bliver nægtet opholdstilladelse, skal de transporteres retur på selskabernes egen regning."

http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE8011569/Svensk+luftfart%3A+Lad+flygtningene+flyve+til+EU/

 transportøransvar international luftret
Transportørens ansvar for passagerernes opfyldelse af indrejseforskrifter

https://www.phbibliotek.dk/en/search/ting/term.subject%3D%22transport%C3%B8ransvar%20international%20luftret%22

Godt ankagleren ikke underviser mere, - det kunne blive en dyr affære at ansætte en af hans "studenter".
« Senest Redigeret: December 16, 2015, 12:21:04 pm af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Phil

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 3545
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Hvad skete der med DF,s tredje vej til Europol
« Svar #37 Dato: December 16, 2015, 12:11:08 pm »
Phil er SLET IKKE inde på kernen i hele problematikken - nærmest det modsatte.

Prøv at læg mærke til, at Phil meget sjældent er konkret, at han udtaler sig overordnet om "almindeligheder", og at han gør det i et meget absolut sprogbrug, som om han er ekspert.

"Transportøransvar i international forstand" er et meget bredt folkeligt begreb, som man kan formode her mest dækker shipping branchen, fordi Phil er sømand (selvom jeg godt er klar over, at han har brede internationale erfaringer).

Desuden må "transportøransvar i international forstand" dække over luftfart og landtransport af alt muligt mellem himmel og jord.

Det er helt vildt at favne så vidt, når vi taler om ID kontrol af personer.

Der er altid tale om konventioner, når man taler om internationale regler - og hvis man nævner de konventioner, som transport handler om - bliver det så konkret, at Phil bliver nødt til at stå på mål for dét, som han skriver om.

Så står man tilbage med en fornemmelse af, at der nok er noget, som man ikke har tænkt på, men hvis man forsøger at få hold på hvad dette "noget" er, og spørger ind til det, så breder man sig videre og videre ud, uden at det nogensinde bliver så konkret, at det kan bruges til ret meget.

Her er det helt umuligt at få at vide, hvilke konventioner der omtaler privates ID kontrol af personer, og hvor det står i dem - men vi tåger rundt i "Transportøransvar i international forstand", som om vi kan bruge det til noget fornuftigt i debatten.




Du er ind på kernen i hele problematikken.

DU " Men regeringen vil få meget svært ved at få transportøransvaret til at dække "en grundig ID kontrol" som der står i artiklen, efter som det kun er politiet der har adgang til de nødvendige databaser for at kunne foretage en "grundig" ID kontrol.
Skal de gøre det, skal de have adgang til databasen for pas og identifikation, og så er vi langt ude over hvad der kan defineres som transportøransvar i international forstand.

Transportøransvaret kan aldrig blive andet end en overfladisk kontrol af om folk overhovedet har et pas eller ej, og jeg tror politikerne vil få svært ved at udvide det til at være særlig grundigt."

Hele polemikken om transportør ansvaret er et spil for baglandet, en sutteklud for DF vælgere og gadens parlament, et skuespil.
Det vil koste flere milliarder og to eller tre uduelige IT systemer før det nogenlunde kunne fungere.

De gamle toldere er alle med fortidspension, og politiet står uden personel.
Det er en stor ommer
 :JC_pokerface: :JC_pokerface:

Typisk eksempel på et stort personangreb, uden en eneste konkret oplysning der kan bruges til noget.
Ikke fordi det generer mig, - men er det ikke lidt spild af tid ?
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Anklageren

  • Hyper medlem
  • *****
  • Indlæg: 18539
  • Activity:
    77.4%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Hvad skete der med DF,s tredje vej til Europol
« Svar #38 Dato: December 16, 2015, 01:01:44 pm »


Typisk eksempel på et stort personangreb, uden en eneste konkret oplysning der kan bruges til noget.
Ikke fordi det generer mig, - men er det ikke lidt spild af tid ?

Jeg beskriver, hvordan du argumenterer i debatten her, så det er ikke ment som et personangreb. Du skriver, at det er godt jeg ikke underviser mere  (kort tid før du skriver om, at jeg laver personangreb).

Du fortsætter med at argumentere på den samme måde, som du ellers har gjort i tråden, ved at beskrive lovgivningen om luftfart - selvom debatten om transportøransvar slet ikke handler om luftfart - men om den nye lov.


På intet tidspunkt har du været konkret om transportøransvar ved grænseoverskridende busdrift eller jernbanedrift - og selv nu, hvor du er blevet bebrejdet, at du taler om alt muligt andet i almindelighed - kvitterer du ved at tale om luftfart :biggrin:
« Senest Redigeret: December 16, 2015, 01:09:35 pm af Anklageren »
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor