Forfatter Emne: Ang din-debats fremtid  (Læst 33467 gange)

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.2%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Ang din-debats fremtid
« Svar #135 Dato: Januar 27, 2016, 09:20:39 am »
Først vil jeg sige tak til musenfryd for en kæmpe indsats, med at holde det her forum kørende i så lang tid - godt gået!

Nu er det så helt sikkert, at dette sted lukker - og hvor så hen?

Jeg har erfaring for, at når et sted lukker - ja så vælger medlemmerne alle mulige steder at gå hen - og dette er jo unægteligt noget som den enkelte selv bestemmer!

Jeg ved også at muslim debatten skiller folk ad, og derfor har jeg i det forum som jeg administrerer opdelt denne debat i tre forum!

Et forum for dem der er modstandere af indvandringen til bl.a Danmark!

Et forum for dem der går ind for denne indvandring!

Et debat forum for dem, der ikke vil debattere muslimer, flygtninge osv.

Så kan medlemmerne selv blande sig i disse tre samfunds forums, og er man ikke enig i det der skrives, må man nok regne med at få modstand!

Mange gider ikke snakke om muslimer og flygtninge osv. og så er det rart at der er flere muligheder til stedet i det samlede forum!

Forum kategorier hos minglerne:

Test Forum 1
Bloggen
Samfund og Politik
Positivt syn på mennesker i ufatteligt nød
Indvandrer fri samfundsdebat
Computere/internet
Religion/Spiritualitet
Kultur
Sport
Videnskab
Familieforhold
Mode hjørnet
Helbred og sundhed
Dyr
Økonomi/bolig
Mad og vin/øl
Job og Uddannelse
Fritid
Humor
Foto og billeder
Dansk retskrivning
Leg med ord
Rejser og ferier
Jura og lovgivning
Andet
Skak Krogen

Er man ikke interesseret i at deltage hos minglerne - ja så går man bare et andet sted hen!

Er man derimod interesseret i, at minglerne kunne være en mulighed - ja så vil jeg sige velkommen til dem!

Der er fuld ytringsfrihed under ansvar for dansk lovgivning, og jeg vil være tilstede hver dag, for at overvåge forummet!

Jeg syntes der står Polle tværs hen over den emneopdeling.

Er det en du selv har lavet, lavet sammen med andre, eller fået inspiration til ? - hvor fra ?

Ja da, jeg har selv lavet den, og fået inspiration fra flere sider på nettet, bl.a din-debat!

Faktisk er det et godt system, fordi jeg kan lave nye kategorier ret hurtigt, hvis der er medlemmer der har specielle ønsker om en kategori!

Det kunne f.eks være et medlem der ønskede en egen blog for sig selv - så kan jeg oprette en sådan, og alle andre medlemmer ville kunne se vedkommendes blog og svare deri!

Så der er ingen tvivl om, at systemet freeforums, er et system med store muligheder i!

Her er et uddrag af din emneliste:

Samfund og Politik
Computere/internet

Hvad er det for mennesker i "ufattelig" nød der skal debatteres, er det voldtægtsofre, hjemløse eller hvad ? - og hvor er rubrikken for plat og snyd med asylsystemet ?

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Polle

• Gæst
« Svar #136 Dato: Januar 27, 2016, 04:21:26 pm »
Først vil jeg sige tak til musenfryd for en kæmpe indsats, med at holde det her forum kørende i så lang tid - godt gået!

Nu er det så helt sikkert, at dette sted lukker - og hvor så hen?

Jeg har erfaring for, at når et sted lukker - ja så vælger medlemmerne alle mulige steder at gå hen - og dette er jo unægteligt noget som den enkelte selv bestemmer!

Jeg ved også at muslim debatten skiller folk ad, og derfor har jeg i det forum som jeg administrerer opdelt denne debat i tre forum!

Et forum for dem der er modstandere af indvandringen til bl.a Danmark!

Et forum for dem der går ind for denne indvandring!

Et debat forum for dem, der ikke vil debattere muslimer, flygtninge osv.

Så kan medlemmerne selv blande sig i disse tre samfunds forums, og er man ikke enig i det der skrives, må man nok regne med at få modstand!

Mange gider ikke snakke om muslimer og flygtninge osv. og så er det rart at der er flere muligheder til stedet i det samlede forum!

Forum kategorier hos minglerne:

Test Forum 1
Bloggen
Samfund og Politik
Computere/internet
Religion/Spiritualitet
Kultur
Sport
Videnskab
Familieforhold
Mode hjørnet
Helbred og sundhed
Dyr
Økonomi/bolig
Mad og vin/øl
Job og Uddannelse
Fritid
Humor
Foto og billeder
Dansk retskrivning
Leg med ord
Rejser og ferier
Jura og lovgivning
Andet
Skak Krogen

Er man ikke interesseret i at deltage hos minglerne - ja så går man bare et andet sted hen!

Er man derimod interesseret i, at minglerne kunne være en mulighed - ja så vil jeg sige velkommen til dem!

Der er fuld ytringsfrihed under ansvar for dansk lovgivning, og jeg vil være tilstede hver dag, for at overvåge forummet!

Jeg syntes der står Polle tværs hen over den emneopdeling.

Er det en du selv har lavet, lavet sammen med andre, eller fået inspiration til ? - hvor fra ?

Ja da, jeg har selv lavet den, og fået inspiration fra flere sider på nettet, bl.a din-debat!

Faktisk er det et godt system, fordi jeg kan lave nye kategorier ret hurtigt, hvis der er medlemmer der har specielle ønsker om en kategori!

Det kunne f.eks være et medlem der ønskede en egen blog for sig selv - så kan jeg oprette en sådan, og alle andre medlemmer ville kunne se vedkommendes blog og svare deri!

Så der er ingen tvivl om, at systemet freeforums, er et system med store muligheder i!

Her er et uddrag af din emneliste:

Samfund og Politik
Computere/internet

Hvad er det for mennesker i "ufattelig" nød der skal debatteres, er det voldtægtsofre, hjemløse eller hvad ? - og hvor er rubrikken for plat og snyd med asylsystemet ?

Ja, det kunne det da sagtens være, eller dem der betragter flygtninge og migranter, som mennesker i ufatteligt nød, og som vi har en forpligtelse til at hjælpe!

Ser du - det er der jo nogle der mener, og så er der også et forum til dem*S*! :biggrin:

hvad angår dit "plat og snyd med asylsystemet", kan man sætte det ind under kategorien "Samfund og Politik", som kan gå i den stik modsatte retning som de andre to kategorier*S*! :biggrin:

Så det er skam meget fleksibelt, og noget for enhver smag - hvad folk nu interesserer sig for!

Men som tidligere nævnt, kan jeg sagtens lave nye forum kategorier efter medlemmernes behov, når de er tilmeldt på forummet!

Offline musenfryd (OP)

• Administrator
  • Senior medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
    • Telefonpasning
« Svar #137 Dato: Februar 01, 2016, 09:26:21 am »
Din Debat blev oprettet i foråret 2004, og det har gået op og ned. Jeg var med næsten fra start.

Der har været muslimdebat fra første færd. Det kunne være det samme, men jeg forstår ikke hvorfor folk bestandigt åbner ny muslimtråde. Det kan da kun være propaganda.

Hold din kæft.

advarsel givet
Life's a journey, not a destination

http://prontocallcenter.dk/
hvis der er brug for telefonpasning

Offline musenfryd (OP)

• Administrator
  • Senior medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • Telefonpasning
« Svar #138 Dato: Februar 01, 2016, 09:33:39 am »
Jeg kunne da også godt tænke mig det drejede sig mere om f.eks. sejlads, eventyr, rejser og den slags, men det interesserer ikke særlig mange her.

Det interesserer også mig; men den sidste jagt historie, der kunne være blevet til noget, gik der lidt krukkeri i. Kan godt se alt det "personfnidderri" i tråden; men det er jo nemt at si fra og sådan er det vel at bestyre et frit forum. Syntes det gamle DD forum var dødt og mange af de tråde der blev oprettet dengang >vorherrebevares< Har på fornemmelsen, at MF alligevel havde tænkt på at lukke DD og det her er så en god grund; men gisner kun.

Det er så ikke korrekt.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.2%
    • Vis profil
« Svar #139 Dato: Februar 01, 2016, 09:42:03 am »
Jeg kunne da også godt tænke mig det drejede sig mere om f.eks. sejlads, eventyr, rejser og den slags, men det interesserer ikke særlig mange her.

Det interesserer også mig; men den sidste jagt historie, der kunne være blevet til noget, gik der lidt krukkeri i. Kan godt se alt det "personfnidderri" i tråden; men det er jo nemt at si fra og sådan er det vel at bestyre et frit forum. Syntes det gamle DD forum var dødt og mange af de tråde der blev oprettet dengang >vorherrebevares< Har på fornemmelsen, at MF alligevel havde tænkt på at lukke DD og det her er så en god grund; men gisner kun.

Det er så ikke korrekt.

Hvorfor indsætter du så ikke bare en moderator ?

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline musenfryd (OP)

• Administrator
  • Senior medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • Telefonpasning
« Svar #140 Dato: Februar 01, 2016, 03:29:52 pm »

Det er så ikke korrekt.

hvorfor skulle jeg det?
Siden står i mit navn, og det er mig der er den ansvarlige for den. Jeg kan ikke se at jeg skylder nogen, som tydeligvis er ligeglade med mine henstillinger om hvordan man debatterer på min side, at fortsætte med moderator på?

Her handler det ikke om islam eller islam debat, det handler om at ALT drejer sig om islam, uanset hvilket emne der startes, også drejer det sig i særdeleshed om hvordan debatørerne skriver til hinanden.
Jeg kunne sikkert godt styre slagets gang, for jeg har da trods alt gjort det før, men jeg har ikke hverken tiden eller lysten.
De/den der kunne have interesse i at blive moderator kan oprette et forum selv (freeforums.org) og no hard feelings herfra hvis man vælger at kopiere alle kategorierne herfra, I skal være så velkomne.
det er sq lige før jeg vil tilbyde jer at sætte forummet op. Men det tror jeg nu nok skulle være til at overskue, det er slet ikke svært (og ganske gratis på freeforums).

Men ok.. ret skal være ret....

jeg lægger lige 20 minutter herinde, og lad os så se hvordan DET går....

Polle

• Gæst
« Svar #141 Dato: Februar 01, 2016, 05:01:23 pm »

Det er så ikke korrekt.

hvorfor skulle jeg det?
Siden står i mit navn, og det er mig der er den ansvarlige for den. Jeg kan ikke se at jeg skylder nogen, som tydeligvis er ligeglade med mine henstillinger om hvordan man debatterer på min side, at fortsætte med moderator på?

Her handler det ikke om islam eller islam debat, det handler om at ALT drejer sig om islam, uanset hvilket emne der startes, også drejer det sig i særdeleshed om hvordan debatørerne skriver til hinanden.
Jeg kunne sikkert godt styre slagets gang, for jeg har da trods alt gjort det før, men jeg har ikke hverken tiden eller lysten.
De/den der kunne have interesse i at blive moderator kan oprette et forum selv (freeforums.org) og no hard feelings herfra hvis man vælger at kopiere alle kategorierne herfra, I skal være så velkomne.
det er sq lige før jeg vil tilbyde jer at sætte forummet op. Men det tror jeg nu nok skulle være til at overskue, det er slet ikke svært (og ganske gratis på freeforums).

Jeg tror at du er bekendt med, at jeg har lavet et forum på freeforums musenfryd!

Hvad mener du om dette forum - er det noget der kan bruges, eller kunne det gøres bedre måske?

http://minglerne.freeforums.org/

Det er første gang at jeg har prøvet det hos freeforums, og jeg ved ikke om det er godt nok?

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.2%
    • Vis profil
« Svar #142 Dato: Februar 01, 2016, 07:53:33 pm »

hvorfor skulle jeg det?

Jeg mente ikke du skyldte nogen noget, jeg spurgte og jeg fik et svar der var til at forstå, og jeg har ingen ide om at sætte et forum op, jeg har heller ikke i sinde at flytte til et andet forum når du lukker DD, i stedet vil jeg bruge den tid på noget andet end at debattere. Du skal have tak for den tid du har brugt på det.

At føre en debat uden islam har jeg forsøgt et par gange, enten blev den drejet eller der kom ingen svar der holdt sig til emnet.

Anklageren

• Gæst
« Svar #143 Dato: Februar 01, 2016, 08:36:05 pm »

Jeg tror at du er bekendt med, at jeg har lavet et forum på freeforums musenfryd!

Hvad mener du om dette forum - er det noget der kan bruges, eller kunne det gøres bedre måske?

Det er første gang at jeg har prøvet det hos freeforums, og jeg ved ikke om det er godt nok?

Der mangler først og fremmest det "Hjem" hyperlink, som der er her på Din-debat. Her når man frem til noget som Musenfryd kalder "Recent Topics". Man kan måske kalde dem "seneste kommentarer - og de mangler på minglerne.

I det hele taget kan du kigge på Din-Debat, for det er omtrent sådan jeg ville lave en debat (og det var det før jeg havde været her).

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.2%
    • Vis profil
« Svar #144 Dato: Februar 01, 2016, 08:44:30 pm »

hvorfor skulle jeg det?

Jeg mente ikke du skyldte nogen noget, jeg spurgte og jeg fik et svar der var til at forstå, og jeg har ingen ide om at sætte et forum op, jeg har heller ikke i sinde at flytte til et andet forum når du lukker DD, i stedet vil jeg bruge den tid på noget andet end at debattere. Du skal have tak for den tid du har brugt på det.

At føre en debat uden islam har jeg forsøgt et par gange, enten blev den drejet eller der kom ingen svar der holdt sig til emnet, eller måske var mine interesser for specielle til dette forum.

Polle

• Gæst
« Svar #145 Dato: Februar 02, 2016, 09:22:40 am »

Der mangler først og fremmest det "Hjem" hyperlink, som der er her på Din-debat. Her når man frem til noget som Musenfryd kalder "Recent Topics". Man kan måske kalde dem "seneste kommentarer - og de mangler på minglerne.

I det hele taget kan du kigge på Din-Debat, for det er omtrent sådan jeg ville lave en debat (og det var det før jeg havde været her).

Tak for kritik af freeforums systemet!

"Hjem" hyperlink, må være det på minglerne som hedder "Boardindeks" - klikker man på den, så kommer man altid hjem til udgangspunktet - uanset om man skriver i en kategori længere nede i systemet!

Man kan også klikke på følgende "hyperlink":

Vis ubesvarede indlæg
Vis aktive emner
Vis nye indlæg
Vis dine indlæg
Brugerkontrolpanel
Tilmeldte brugere
OSS (ofte stillede spørgsmål)
Nye beskeder (i besked systemet)

Jeg ved ikke om dette besvarer dine spørgsmål, men sådant er freeforums systemt opbygget, så det er faktisk ret moderne, og det er ekstremt hurtigt, med hurtige sideskift!

Online Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.2%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #146 Dato: Februar 03, 2016, 12:14:05 am »
Jamen dette forum er da også ret moderne...eller hvad?
I det mindste er der ikke en moderator, der sletter, hvert et komma, hvis det vender den forkerte vej.

Og det er netop DIT problem Polle...du agter at  sidde der som en anden guru og slette, slette, slette - og sådant et forum er der ingen, der gider.
I'm a Troll

Anklageren

• Gæst
« Svar #147 Dato: Februar 03, 2016, 03:45:38 am »

"Hjem" hyperlink, må være det på minglerne som hedder "Boardindeks" - klikker man på den, så kommer man altid hjem til udgangspunktet - uanset om man skriver i en kategori længere nede i systemet!

Vis ubesvarede indlæg
Vis aktive emner
Vis nye indlæg
Vis dine indlæg
Brugerkontrolpanel
Tilmeldte brugere

Jeg ved ikke om dette besvarer dine spørgsmål, men sådant er freeforums systemt opbygget, så det er faktisk ret moderne, og det er ekstremt hurtigt, med hurtige sideskift!

Det er det ikke Polle
"Boardindeks" svarer ikke til "hjem knappen" på Din-Debat.

Når man trykker på "hjem knappen" på Din-Debat, så kommer man til en opdateret site, hvor man kan se de seneste kommentarer (+ relevante links og schoutboxen).

På minglerne er der ikke et hyperlink til de seneste kommentarer - men der er et hyperlink: "seneste kommentarer" - hvor man i virkeligheden når frem til de seneste tråde.

På minglerne er der et hyperlink til et sted, hvor man kan se ubesvarede indlæg - men det svarer nærmest til "Forum" på Din-debat.

Polle

• Gæst
« Svar #148 Dato: Februar 03, 2016, 10:43:19 am »

Vis ubesvarede indlæg
Vis aktive emner
Vis nye indlæg
Vis dine indlæg
Brugerkontrolpanel
Tilmeldte brugere

Det er det ikke Polle
"Boardindeks" svarer ikke til "hjem knappen" på Din-Debat.

Når man trykker på "hjem knappen" på Din-Debat, så kommer man til en opdateret site, hvor man kan se de seneste kommentarer (+ relevante links og schoutboxen).

På minglerne er der ikke et hyperlink til de seneste kommentarer - men der er et hyperlink: "seneste kommentarer" - hvor man i virkeligheden når frem til de seneste tråde.

På minglerne er der et hyperlink til et sted, hvor man kan se ubesvarede indlæg - men det svarer nærmest til "Forum" på Din-debat.

Nå sådan! - men jeg har nu aldrig klikket på hjem knappen før i dag! :biggrin:

Men der er selvfølgelig ikke nogen sider, som er helt ens i opbygning!

Jeg finder dog funktionerne på minglerne/freeforums til at være ok for brugerne!

Men smag og behag er selvfølgelig også forskelligt her*S*! :biggrin:

Offline musenfryd (OP)

• Administrator
  • Senior medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • Telefonpasning
« Svar #149 Dato: Februar 04, 2016, 03:37:37 am »
Jeg har ikke lige tiden til at gå minglerne igennem.
Men det er ikke så meget opbygningen af et forum der betyder noget, men brugerne og styringen af det