Forfatter Emne: Classic Shell som startside  (Læst 1671 gange)

El_Nino

• Gæst
Classic Shell som startside
« Dato: December 01, 2015, 08:43:48 am »
Hi - er ved at hjælpe en bekendt her bebyggelse, med at sætte en spritny p.c. op (Asus - bærbar), og det hjælper, MEN jeg er strandet på "Classic Shell" ikke vil være startsiden, men derimod kommer "Start" frem (den med de store ikoner). Denne p.c. kører win 8.1. Jeg har selv en Win 8.1., stationær, og der er "Classic Shell" startsiden, men jeg kan ikke finde hvor der  skal sættes "flueben" eller evt. fjernes et. Er der nogen herinde, som har kendskab til "Classic Shell" som startsiden - p.f.t.

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
Sv: Classic Shell som startside
« Svar #1 Dato: December 01, 2015, 08:54:27 am »
Assalamu alaikum, kære El Nino - prøv at læse med her:

http://www.computerworld.dk/art/222163/tilpas-windows-8-efter-din-egen-smag
Midlerne er underordnede.

El_Nino

• Gæst
« Svar #2 Dato: December 01, 2015, 09:10:42 am »
 :Laie_13: Tak - men det er en gammel side (fra 2012), og der er ikke noget der, jeg kan bruge.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: December 01, 2015, 02:13:19 pm »
Kan sgu ikke lige huske 8.1 Men vis du H. klikker på flaget, vælger du start (Classic Shell) og V. klik fremkommer "store ikoner" Apps.
mener du alm. skrivebord (Classic Shell) skal være der som startside?

http://www.classicshell.net/

http://bj-it.dk/2014/02/21/installation-af-classic-shell/

Classic-shell er også lavet til Win10 men så koster den dineros
« Senest Redigeret: December 01, 2015, 02:37:46 pm af fedt »
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

El_Nino

• Gæst
« Svar #4 Dato: December 01, 2015, 07:05:12 pm »
Tak for idéer - men guys det er ikke som I kom frem med - fandt selv den hårde vej -
1 find ikonet for Classic shell -
2 Dernæst classic pane style - select win. VISTA - default behavior - Show status bar -enable ALT-ENTER
3 Search settings - "flueben" i alle 5 bokse
4 I settings for Classic start menu - vælg Classic (dot) og Win 7 style menu (dot) -
-- ikke såå svært - jeg havde dog fået min sag for, men det lykkedes - uden hjælp :l_clock: :l_daisy:

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: December 01, 2015, 08:05:06 pm »
Tak for idéer - men guys det er ikke som I kom frem med - fandt selv den hårde vej -
1 find ikonet for Classic shell -
2 Dernæst classic pane style - select win. VISTA - default behavior - Show status bar -enable ALT-ENTER
3 Search settings - "flueben" i alle 5 bokse
4 I settings for Classic start menu - vælg Classic (dot) og Win 7 style menu (dot) -
-- ikke såå svært - jeg havde dog fået min sag for, men det lykkedes - uden hjælp :l_clock: :l_daisy:

Undskyld
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
Windows 10 kører Udmattelses krig! ...
« Svar #6 Dato: December 02, 2015, 12:05:25 am »
Tja, JEG derimod er dødtræt af at Windows Ustandselig plager mig om at skifte mit gode Win 7 ud med 10´ern ... :ermm:

Hvordan fjerner man det plagsomme ikon som jeg ikke har bedt om skal være der nederst til højre på værktøjslinjen ?? ...
« Senest Redigeret: December 02, 2015, 12:07:00 am af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

El_Nino

• Gæst
« Svar #7 Dato: December 02, 2015, 08:42:21 am »
Citér
Postet af: Debatsvinet
« Dato: I dag ved 12:05:25 am »

Indsæt citat

Tja, JEG derimod er dødtræt af at Windows Ustandselig plager mig om at skifte mit gode Win 7 ud med 10´ern ... :ermm:

Hvordan fjerner man det plagsomme ikon som jeg ikke har bedt om skal være der nederst til højre på værktøjslinjen ?? ...

Du skal ned på process linjen - find den lille trekant - klik på den og så har du "skjulte ikoner" - en boks med "Tilpas..." kommer frem, klik på "Tilpas..." og så har du alle ikoner, som du ikke ser normalt. Der er også ikonet for Win 10. Det er nok benævnt GWX og i funktionsmåde ud for GWX lukker du dette ikon ved at rulle til teksten -: "Skjul ikon og teksten"