Forfatter Emne: Hurtigere tog vs flere sengepladser  (Læst 1518 gange)

Campanule

• Gæst
Hurtigere tog vs flere sengepladser
« Dato: Marts 01, 2013, 01:40:36 pm »
Er det bare mig, der er håbløs? Jeg synes hellere, de skulle bruge pengene på fx hospitalerne, hvor folk ligger på gangene end på at vi komme et kvarter hurtigere fra Aalborg til Århus

Citér
Regeringen lancerer klokken 12 fredag en omfattende plan for en kæmpe infrastrukturinvestering i blandt andet hurtigere tog på strækninger mellem København-Odense, Odense-Aarhus og Aarhus-Ålborg.

Der er tale om en investering for omkring 30 milliarder kroner. Det erfarer DR Nyheder.

Pengene kommer fra Nordsøen, hvor der i dag er en række selskaber, som opererer uden for det store danske undergrunds konsortium. Disse selskaber skal fremover indgå under andre skattebetingelser. Det kommer blandt andet til at gå ud over DONG.

Der er tale om den største investering i det danske jernbanenet nogensinde.

Det er den såkaldte timemodel, som regeringen nu vil investere i. Timemodellen betyder, at rejsetiden mellem København og Odense skal være en time. Der skal være en times rejsetid mellem Odense og Aarhus og Aarhus-Aalborg også.

Kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/03/01/103441.htm
« Senest Redigeret: Marts 01, 2013, 04:35:23 pm af Campanule »

Offline Revlis

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Sv: Hurtigere tog vs flere sengepladser
« Svar #1 Dato: Marts 01, 2013, 10:06:19 pm »
Jeg synes generalt, at regeringen har gang i en masse underlige og ugennemtænkte ting for tiden.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    32.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Marts 01, 2013, 11:46:29 pm »
Er det bare mig, der er håbløs? Jeg synes hellere, de skulle bruge pengene på fx hospitalerne, hvor folk ligger på gangene end på at vi komme et kvarter hurtigere fra Aalborg til Århus

Der er tale om en investering i jernbanenettet, mens en øgning af hospitalskapaciteten "kun" er forbrug. En investering i jernbanenettet kunne tænkes at give et afkast der kunne bruges på større hospitalskapacitet.

Det er da ikke sikkert at jernbaneinvesteringen vil give det afkast. Det kan kun fremtiden vise. Men regeringen har sikkert masser af fagfolk til at rådføre sig med.

Jernbanerne halter bagud. Investeringerne i jernbanerne skulle have været foretaget for længe siden. Det har været dyrt at jernbanekapaciteten har haltet bagud. Så havde der måske været råd til mere kapacitet på hospitalerne i dag.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    32.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Marts 01, 2013, 11:47:02 pm »
Jeg synes generalt, at regeringen har gang i en masse underlige og ugennemtænkte ting for tiden.

Hvad f eks?
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Campanule

• Gæst
« Svar #4 Dato: Marts 05, 2013, 08:04:35 am »
Det håber jeg, at det bliver sådan med et afkast. For jeg kan godt nok ikke lige forlige mig med tanken, selv om jeg selvfølgelig synes, det er skønt med alle de arbejdspladser, det giver