Forfatter Emne: Hvor er det smukt  (Læst 1207 gange)

Offline Blue velvet (OP)

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Hvor er det smukt
« Svar #1 Dato: November 16, 2015, 02:13:33 pm »

Mens Japan har nogle tiltag vi måske kan lære af er det billede du linker til ren løgn. Men I Japan er det ikke lovligt at være særlig aktiv i en indsats for at konvertere folk, og når der så samtidig bliver givet meget få arbejdstilladelser til folk fra traditionelt muslimske lande, og landet ligger for langt væk til at tage flygtninge ind, betyder det at den muslimske befolkning i Japan er meget lille. Der bliver ikke ført officielt statistik over det, men de estimater jeg kan finde ligger fra 1.000-100.000.

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.2%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: November 17, 2015, 04:59:16 am »
Heldige kartofler de Japanere ... Men hvad, de har jo også deres problemer med jordskælv,  tsunamier, AtomUdslip og manglende plads på deres små øer ...  :wink:
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

frupppe

• Gæst
« Svar #3 Dato: November 17, 2015, 06:27:32 am »
At forene japanere og mellemøstlige på samme grund er som at forene jordboere og marsboere, desuden er japanske fængsler ret skrappe med kadaverdisciplin og de dødsdømte eller deres familie aner ikke hvornår de bliver henrettet, klokken lort om natten bliver de hevet ud af fjerene og er døde 5 minutter efter.

Men Japan får kæmpe problemer i dette århundrede  da de unge  ikke vil have børn, mange arbejder det halve døgn og har kun en digital virtuel kæreste på smartphonen, desuden er levealderen høj.
De taler seriøst om indvandring, men de satser på philipppinere og evt. koreanere.

Apropos, Nordkorea sender kz-fanger til bl.a. Indonesien hvor de bliver spærret totalt inde og skal arbejde og kun få mad og en smule tøj..................det glemte den danske handelsdelegation med vores kongepar vistnok fornyligt.

Verden er af lave
« Senest Redigeret: November 17, 2015, 06:35:03 am af frupppe »

Offline Blue velvet (OP)

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Khalifatet eller Tsunami = NEJ TAK!
« Svar #4 Dato: November 17, 2015, 01:31:22 pm »
Heldige kartofler de Japanere ... Men hvad, de har jo også deres problemer med jordskælv,  tsunamier, AtomUdslip og manglende plads på deres små øer ...  :wink:

Kristne somalier = Ja tak!

:alc:

frupppe

• Gæst
Sv: Khalifatet eller Tsunami = NEJ TAK!
« Svar #5 Dato: November 17, 2015, 03:26:16 pm »

Kristne somalier = Ja tak!

:alc:

Somalia er et af de gamle moderate muslimske lande der selv kæmper mod islamisterne.........men de er luddovne.

Anklageren

• Gæst
Uddrag af Karen Blixen: Den Afrikanske Farm
« Svar #6 Dato: November 17, 2015, 07:43:25 pm »
Somali-byen lå helt uden for selve Nairobi, vistnok fordi de muhamedanske somalier vil have deres kvinder i fred for omverdenen. I min tid var der i Nairobi en eller to skønne unge somali-kvinder, hvis navne hele byen kendte, som slog sig ned i basaren og trak Nairobis politi lystigt om ved næsen.

Det var opvakte, pragtfulde piger, og storslåede, som somalier er det i alle forhold. Men de hæderlige somali-kvinder kom ikke i gaderne. Somali-byen lå udsat for alle vinde, den var bar, skyggeløs og støvet og må have mindet somalierne om deres hjemlands ørkener.

Europæerne, der i lang tid eller i flere generationer bor på et og samme sted, har svært ved at vænne sig til den fuldkomne ligegyldighed for deres hjems nære omgivelser, som de nomadiske folkeslag viser. Somaliernes huse var uregelmæssigt strøet omkring på den bare jord og så ud, som om de var slået op med en pakke firetommersøm for at hænge sammen i en uge.

Man blev derfor, når man kom ind i et af husene, overrasket ved at se det så velordnet og fint, duftende af arabisk røgelse, med smukke, gamle tæpper og vægtæpper, skåle og fade af messing og sølv, og sværd med elfenbensfæste og skønne klinger. Somali-kvinderne selv har en fin, værdig optræden og er gæstfri og lystige, de lo som et helt spil af klare sølvbjælder.

Jeg var godt kendt i somali-byen gennem min somali-tjener Farah Aden, som var i min tjeneste i al den tid, jeg boede i Afrika, og jeg var i tidens løb gæst ved mange af deres fester. Et fornemt somali-bryllup er en pragtfuld, ærværdig festlighed. Jeg blev ført helt ind i brudekammeret, hvor væggene og brudesengen var smukt draperede med gamle falmede, fint glødende, vævede tøjer og broderier, den unge, mørkøjede brud var selv så stiv som en marskalstav af guld og sølv, tyk silke og rav.