Forfatter Emne: Dagens navn......  (Læst 1829 gange)

Offline Landboen (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: bs
    • Vis profil
Dagens navn......
« Dato: Januar 21, 2013, 02:59:59 pm »
Emma Gad
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Campanule

• Gæst
Sv: Dagens navn......
« Svar #1 Dato: Januar 21, 2013, 07:12:24 pm »
Det ser sørme hyggeligt ud. Jeg fik engang en evighedskalender-bog med Emma Gad-citater. Gad vide om det var en hentydning  :biggrin:

Offline Landboen (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Februar 19, 2013, 12:59:46 pm »
Jeg ønskede mig gennem et par år Emma Gads Takt & Tone - og var så heldig at få den som mandelgave et år.
Ud over at den er sjov at læse i, så er der jo faktisk rigtig mange gode fif i den.
Den ligger online - hvis nogen skulle have lyst til at genopfriske de gode gamle dyder.
http://www.emmagad.dk/takt-og-tone/takt-og-tone-intro.html
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Campanule

• Gæst
« Svar #3 Dato: Februar 20, 2013, 07:55:41 am »
Tak for linket - det kunne nok være sundt nok....

Offline Landboen (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Februar 20, 2013, 09:21:37 am »
Nu er jeg helt sikker på, at du godt ved hvordan "man" opfører sig Nule, men den er meget god at have i baghånden, til at banke andre i hovedet med (hvordan man så gør dette med en on-line-bog).

Bare en lille ting, som at man naturligvis besvarer en skriftlig invitation med et skriftligt svar, har jeg altid holdt højt. Nu om stunder er det mail eller SMS når der sker noget - det er lidt trist, og ikke særlig festligt.

Har vi været til større fester i familien, sender vi også altid en "tak for festen-hilsen".

Campanule

• Gæst
« Svar #5 Dato: Februar 21, 2013, 08:46:23 am »
Tak fru Hartmann

Sådan gør vi også - bliver vi inviteret skriftligt så takker vi skriftligt. Vi skal i øvrigt til 50 års fødselsdag i weekenden