Forfatter Emne: Angst..  (Læst 706 gange)

Offline Slipangstenløs (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Angst..
« Dato: November 11, 2015, 03:37:13 pm »
Hejsa,

Jeg er ny inde på siden.. Så håber I tager godt imod mig.

Jeg skriver fordi jeg har social angst, og har snart levet med den i 4 år. Men det har været on/off, har haft en periode på 6 mdr. hvor det er gået godt. Men nu er den pludselig dukket meget hurtigt tilbage. Jeg har fået en henvisning hos min læge til en psykolog, men jeg har kontaktet alle psykologerne som jeg fik anbefalet (og flere til), de allesammen har en venteliste på 6 måneder eller mere.. Så jeg venter til det engang er februar, hvor jeg endelig kan få hjælp!! Jeg har også søgt ind hos en psykiater, men det er det samme med ventetid.

Er der andre inde på denne side, som lider af angst, og evt. kan komme med nogle værktøjer? Eller bare debattere lidt omkring emnet. Jeg føler mig sommetider helt alene med det.

Jeg håber at høre fra jer :-)

Offline Ieet

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: Angst..
« Svar #1 Dato: November 11, 2015, 03:57:59 pm »
Omformuleret "Hjælp, jeg har angst."
Hej,

Velkommen til.
Jeg ville prøve at finde noget om mentalisering online.
Det som jeg hører virker bedst er, hvis du kan annerkende følelsen af angst når den kommer. Og så lade den være lidt i baggrunden, og fokusere på andre følelser eller opgaven som du har og er igang med. Svært? Ja. Det ved jeg.

Det kan også virke på nogle angst tanker, hvis du fokuserer på alternative forklaringer på det du oplever. Måske kiggede personen ikke på dig fordi de hadede dig, men fordi din jakke har et lidt spændende mønster.

Håber at jeg fik ramt noget du kan bruge.

Med venlig hilsen
Ieet

Offline Slipangstenløs (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: November 11, 2015, 06:38:13 pm »
Mange tak skal du have! :)

Jeg prøver at tænke på andre følelser eller den opgave jeg konkret er igang med, men det er som om angsten vinder næsten hver gang..
Jeg mærker rigtig meget ubehag i busser eller offentlig transport generelt, hvis der er mange mennesker, og søger hurtigst muligt at komme ud og lukke mig inde på eksempelvis et toilet.. Synes det er pinligt at have det sådan i en alder af 25 år. Da jeg var teenager havde jeg det helt omvendt, der elskede jeg hele tiden at være midtpunktet..
Jeg ønsker rigtig meget at vide, hvad det er som har gjort at jeg har det sådan den dag i dag..

Offline Ieet

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: November 11, 2015, 10:01:26 pm »
redigeret Om angst
Jeg ville føle, at det er af at flygte fra angsten, at søge væk og gemme mig. Her ville jeg prøve at mærke og anerkende angsten og så forsøge at fokusere på noget andet. Eksempelvis have musik, med kun headphone i det ene øre, så jeg havde noget til at distrahere og fokusere væk på - og samtidig kunne være opmærksom på omgivelserne (derfor kun et øre).

Folk er forskellige. Det er ikke pinligt - der er nogen folk som er ekstra sensitive og som derfor føler mere og stærkere. Jeg kan høre på folk omkring mig, at det er ok at have følelser og de anser det ikke som pinligt. Det er jo ikke sådan at du gør noget skidt.

Med venlig hilsen
Ieet