Forfatter Emne: Elsker myg dig?  (Læst 4735 gange)

frupppe

• Gæst
Sv: Elsker myg dig?
« Svar #15 Dato: November 04, 2015, 07:58:14 am »
Alle link er om stik-a......
Jungleolien ?....

Det er fordi Stik A er det, som jeg bruger.

Jeg tror også, at det er bedre end Djungelolja, som er det andet myggemiddel som sælges her i byen.

Det aktive stof i Djungelolja er DEET.

DEET er ikke længere er tilladt i myggemidler i Danmark. Ikke fordi Miljøstyrelsen mistænker det for at være farligt, men fordi producenten ikke vil frigive de oplysninger, Miljøstyrelsen kræver for at godkende det.

http://www.b.dk/viden/her-er-de-bedste-svenske-myggemidler
Og hvorfor mon de nægter at frigive oplysninger?

Krigsmalingsindustrien, altså parfumer og cremer nægter også at frigive oplysninger, men de har en magtfuld lobby som har hovedet oppe i røven på politikerne.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    96.2%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: November 04, 2015, 07:23:22 pm »
Alle link er om stik-a......
Jungleolien ?....

Det er fordi Stik A er det, som jeg bruger.

Jeg tror også, at det er bedre end Djungelolja, som er det andet myggemiddel som sælges her i byen.

Det aktive stof i Djungelolja er DEET.

DEET er ikke længere er tilladt i myggemidler i Danmark. Ikke fordi Miljøstyrelsen mistænker det for at være farligt, men fordi producenten ikke vil frigive de oplysninger, Miljøstyrelsen kræver for at godkende det.

http://www.b.dk/viden/her-er-de-bedste-svenske-myggemidler
Og hvorfor mon de nægter at frigive oplysninger?

Det kan være fordi det så er sværere at lave et kopiprodukt.

Mener du ikke at BT har ret i, at miljøstyrelsen ikke mistænker DEET for at være farligt?

Jeg bruger som sagt Stik A - og det virker meget effektivt og er lovligt i Danmark.

« Senest Redigeret: November 04, 2015, 07:26:07 pm af Anklageren »
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Polle

• Gæst
« Svar #17 Dato: November 05, 2015, 11:20:31 am »
Der er vel ikke myg nu !? Det må da være for koldt.

I Danmark får jeg ikke mange myggestik. Hvis der lige frem er rigtig mange myg kan jeg godt få et enkelt stik, men ellers kan jeg sidde ude en hel sommernat uden at få myggestik og dem jeg sidder sammen med har fået flere...

Der imod får jeg ofte  myggestik i Grækenland og Tyrkiet hvis klimaet er til myg..

Ps. Det med B-vitamin skulle hjælpe mod myg, har altså intet på sig. Og ja det vil være pjat og spild af lægens tid at gå til lægen for et myggestik

Nej, det troede jeg heller ikke her i november, men der var en alligevel, og den stak mig to gange på knæet gennem cowboybukserne uden jeg opdagede det!

Så kom den farende som en raket op mod hovedet, og satte sig på en pude og det blev dens Waterloo med et klask med fluesmækkeren*S*!

Normalt går man ikke til lægen med et myggestik, men det afhænger fuldstændigt af, hvordan et sådant stik udarter sig på huden!

Hvis det bliver meget rødt og hæver - måske også med betændelse, så anbefales det alligevel at gå til læge med det!

Også hvis folk er allergiske overfor stik af insekter og får kramper osv. kan det ligefrem være livstruende i visse situationer - afhænger også af hvor stikket siddet henne!   

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    96.2%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Håndkøbsmedicin
« Svar #18 Dato: November 05, 2015, 04:11:29 pm »

I Danmark får jeg ikke mange myggestik. Hvis der lige frem er rigtig mange myg kan jeg godt få et enkelt stik, men ellers kan jeg sidde ude en hel sommernat uden at få myggestik og dem jeg sidder sammen med har fået flere...

Der imod får jeg ofte  myggestik i Grækenland og Tyrkiet hvis klimaet er til myg..

Ps. Det med B-vitamin skulle hjælpe mod myg, har altså intet på sig. Og ja det vil være pjat og spild af lægens tid at gå til lægen for et myggestik

Nej, det troede jeg heller ikke her i november, men der var en alligevel, og den stak mig to gange på knæet gennem cowboybukserne uden jeg opdagede det!

Så kom den farende som en raket op mod hovedet, og satte sig på en pude og det blev dens Waterloo med et klask med fluesmækkeren*S*!

Normalt går man ikke til lægen med et myggestik, men det afhænger fuldstændigt af, hvordan et sådant stik udarter sig på huden!

Hvis det bliver meget rødt og hæver - måske også med betændelse, så anbefales det alligevel at gå til læge med det!

Også hvis folk er allergiske overfor stik af insekter og får kramper osv. kan det ligefrem være livstruende i visse situationer - afhænger også af hvor stikket siddet henne!

Du kan få antihistaminer i håndkøb, og det er antihistamin der hjælper.
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Polle

• Gæst
Sv: Håndkøbsmedicin
« Svar #19 Dato: November 06, 2015, 04:27:58 pm »

Du kan få antihistaminer i håndkøb, og det er antihistamin der hjælper.

Tak for råd - det er i hvertfald stadigt rødt!