Forfatter Emne: Elsker myg dig?  (Læst 5336 gange)

Polle

• Gæst
Elsker myg dig?
« Dato: November 03, 2015, 09:33:52 am »
Elsker myg dig?

På mig kommer de farende som små raketter!

Jeg har fået to myg stik på den ene knæ, selv om jeg havde cowboybukser på!

Kan myg virkelig stikke gennem cowboybukser?

Stikkene er røde og lidt hævede og det har også kløet en del!

Jeg ved selvfølgelig ikke om det faktisk ér myggestik?

Har haft det i tre dage nu, og der er ingen tegn i sol og måne, på at det forsvinder sådant lige med det samme!

Er det for pjattet at gå til læge med dette?

Har du erfaring med myggestik, og hvad man eventuelt kan gøre ved det?

frupppe

• Gæst
Sv: Elsker myg dig?
« Svar #1 Dato: November 03, 2015, 03:21:19 pm »
Bliver selv ædt af myg, det har noget at gøre med kropslugten selv om man er ren, andre slipper helt.........er man kold tiltrækker det heller ikke da myggene tiltrækkes af varme kroppe.

Du kan købe en stift på apoteket som kom frem for et par år siden, jeg ved dog ikke om den virker på et gammelt stik eller på kløen.......nok det vigtigste.

Polle

• Gæst
« Svar #2 Dato: November 03, 2015, 03:23:26 pm »
Tak for svar*S*! - Jeg må nok indrømme, at jeg har store problemer med myg og deres angreb! - jeg glemmer aldrig for nogle år siden, at de her såkaldte sorte dræber-myg invaderede Vestkysten! - Jeg og min familie var helt ødelagte af dem, med ansigterne fulde af myggestik! - De sat i snesevis på vægge og lofter, og det var varme sommerdage - uden muligheder for at lukke vinduerne om natten på grund af hede! - Nå! - men jeg har dubbet med sprit og vitaminer med b tager jeg også! - Det er rigtigt at de siger, at man ikke må klø i det, så bliver det bare værre! - Måske skulle jeg alligevel købe lidt salve! - Men de røde pletter tager ufatteligt lang tid hos mig, før de forsvinder af sig selv - helt op til én til to ugers tid!

frupppe

• Gæst
« Svar #3 Dato: November 03, 2015, 03:41:34 pm »
Tak for svar*S*! - Jeg må nok indrømme, at jeg har store problemer med myg og deres angreb! - jeg glemmer aldrig for nogle år siden, at de her såkaldte sorte dræber-myg invaderede Vestkysten! - Jeg og min familie var helt ødelagte af dem, med ansigterne fulde af myggestik! - De sat i snesevis på vægge og lofter, og det var varme sommerdage - uden muligheder for at lukke vinduerne om natten på grund af hede! - Nå! - men jeg har dubbet med sprit og vitaminer med b tager jeg også! - Det er rigtigt at de siger, at man ikke må klø i det, så bliver det bare værre! - Måske skulle jeg alligevel købe lidt salve! - Men de røde pletter tager ufatteligt lang tid hos mig, før de forsvinder af sig selv - helt op til én til to ugers tid!

Billigt sluppet..............jeg har holdt to teltferier i den svenske natur, antimidlerne var de totalt ligelade med

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
På Grønland er vi myggeeksperter
« Svar #4 Dato: November 03, 2015, 04:50:07 pm »

Da man gjorde Hjarbæk Fjord fersk ved at lave en sluse, kom der en masseforekomst af såkaldte kvægmyg - som hedder knot i nabolandene og augustmyg her i Grønland.

Systematisk står de midt mellem myg og fluer, og nogen arter ligner af kvægmyg ligner faktisk mest små bitte fluer.

De er faktisk mere irriterende end de almindelige stikmyg.

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Fynbokvinde

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: November 03, 2015, 05:16:38 pm »
Der er vel ikke myg nu !? Det må da være for koldt.

I Danmark får jeg ikke mange myggestik. Hvis der lige frem er rigtig mange myg kan jeg godt få et enkelt stik, men ellers kan jeg sidde ude en hel sommernat uden at få myggestik og dem jeg sidder sammen med har fået flere...

Der imod får jeg ofte  myggestik i Grækenland og Tyrkiet hvis klimaet er til myg..

Ps. Det med B-vitamin skulle hjælpe mod myg, har altså intet på sig. Og ja det vil være pjat og spild af lægens tid at gå til lægen for et myggestik
« Senest Redigeret: November 03, 2015, 05:19:42 pm af Fynbokvinde »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Myggemidler, der virker
« Svar #6 Dato: November 03, 2015, 05:49:01 pm »
For år tilbage, har jeg måttet bøje mig, fordi jeg påstod, at der ikke var nogen myggemidler, som virkede.

... og tro mig, vi har rige muligheder for at prøve myggemidler af i Grønland!

STIK A og jungleolie virker.

De virker ikke sådan, at myggene ikke bliver tiltrykket af ens person - myggene kommer som de plejer - men myggene sætter sig ikke der, hvor der er sprøjtet med myggemidlet - og det gælder både på huden og på tøjet.

Det er helt effektivt, så jeg sørger som regel for at have tilstrækkeligt med tøj på, og at sprøjte/gnide det ud på huden.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Myggemidler, der virker
« Svar #7 Dato: November 03, 2015, 07:54:04 pm »
For år tilbage, har jeg måttet bøje mig, fordi jeg påstod, at der ikke var nogen myggemidler, som virkede.

De virker ikke sådan, at myggene ikke bliver tiltrykket af ens person - myggene kommer som de plejer - men myggene sætter sig ikke der, hvor der er sprøjtet med myggemidlet - og det gælder både på huden og på tøjet.

Det er helt effektivt, så jeg sørger som regel for at have tilstrækkeligt med tøj på, og at sprøjte/gnide det ud på huden.
Og der er en rigtig god grund til at du ikke kan købe det her i DK.
Det er pissegiftigt. Men fortsæt du bare......
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Det er vist ikke sandt Landboen
« Svar #8 Dato: November 03, 2015, 08:41:23 pm »

Og der er en rigtig god grund til at du ikke kan købe det her i DK.
Det er pissegiftigt. Men fortsæt du bare......

Her er en række steder på nettet, hvor du kan kæbe den i Danmark, og jeg lægget ud med Helsebiksen

http://www.helsebixen.dk/shop/skinocare-stik-a-myggespray.html

Man kan også købe Stik A i Kamilleshop

http://www.kamilleshop.dk/stik-a-myggespray-100-ml/

Duft&Natur

http://shop.duft-natur.dk/myggemidler-355/stik-a-myggespray-100-ml-p12309

Med24

http://www.med24.dk/ovrig-medicare/myggemidler/stik-a-myggespray-100-ml/product_info.php/cPath/83_212/products_id/8183?utm_source=partnerads&utm_medium=cpa

Forbrugerrådet Tænk har testet myggemidler

http://taenk.dk/test/myggemidler/stik-a-myggespray

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: November 03, 2015, 09:48:47 pm »
Alle link er om stik-a......
Jungleolien ?....
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    27%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: November 03, 2015, 10:35:24 pm »
selv om du smører dig ind i Jungleolie, vil han ikke alligevel, altså myggen!!
« Senest Redigeret: November 03, 2015, 10:38:06 pm af fedt »
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: November 03, 2015, 11:21:33 pm »
Jungleolien ?....

Det er fordi Stik A er det, som jeg bruger.

Jeg tror også, at det er bedre end Djungelolja, som er det andet myggemiddel som sælges her i byen.

Det aktive stof i Djungelolja er DEET.

DEET er ikke længere er tilladt i myggemidler i Danmark. Ikke fordi Miljøstyrelsen mistænker det for at være farligt, men fordi producenten ikke vil frigive de oplysninger, Miljøstyrelsen kræver for at godkende det.

http://www.b.dk/viden/her-er-de-bedste-svenske-myggemidler

frupppe

• Gæst
« Svar #12 Dato: November 04, 2015, 12:18:32 am »
Bland sand og snaps, smør det på huden.

Når myggene sætter sig bliver de pissefulde og smider sten i hovedet på hinanden.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: November 04, 2015, 06:57:56 am »
Jungleolien ?....

Det er fordi Stik A er det, som jeg bruger.

Jeg tror også, at det er bedre end Djungelolja, som er det andet myggemiddel som sælges her i byen.

Det aktive stof i Djungelolja er DEET.

DEET er ikke længere er tilladt i myggemidler i Danmark. Ikke fordi Miljøstyrelsen mistænker det for at være farligt, men fordi producenten ikke vil frigive de oplysninger, Miljøstyrelsen kræver for at godkende det.

http://www.b.dk/viden/her-er-de-bedste-svenske-myggemidler
Og hvorfor mon de nægter at frigive oplysninger?

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: November 04, 2015, 06:58:38 am »
Bland sand og snaps, smør det på huden.

Når myggene sætter sig bliver de pissefulde og smider sten i hovedet på hinanden.
:-)  bedste råd til dato.... Det scenarie kan jeg godt se for mig :-)