Forfatter Emne: En tur på hospitalet  (Læst 2485 gange)

Offline Rudolf (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
    • Vis profil
En tur på hospitalet
« Dato: Juli 03, 2012, 12:42:05 am »
Ja jeg skriver bare for at fylde lidt på siderne for måske at lokke flere til, og få nogen af dem der lig kigger ind til at blive hængende.

Det er muligt at mine indlæg er for lange og det er muligt at de ikke fanger jer.
Men ved i hvad - i skriver bare selv nogen der er kortere eller noget du/i brænder for. Bare gå i gang.

Denne historie er for at fortælle om da jeg måtte en tur på sygehus i 2007.

I ugen op til min fødselsdag fornylig fik jeg nogle underlige kortvarige (under ét minut) periodiske anfald i min højre side.
Det måtte vente til efter fødselsdagen, hvortil min søn havde haft travlt med at invitere hele familien til middag.

Men næh nej. Da han hørte om det kunne det ikke vente, og han slæbte mig med til lægen.
Lægen fik et alvorligt udtryk i hans ellers så venlige ansigt, og indlagde mig akut på Silkeborg Centralsygehus. Han havde mistanke om en blodprop i hjernen.

Allerede samme aften fik jeg hovedet scannet, og de fandt ikke noget forkert der (scanneren kunne trods alt ikke læse mine tanker!)
Jeg fik så noget ekstra blodfortyndende medicin, og i løbet af et par dage fejlede jeg ikke mere.
Og havde sådan set aldrig gjort det. I hvert fald ikke mere end , at jeg unde hele opholdet var oppegående og selvhjulpen i et og alt.
Så jeg gik bare der og kroede mig - og kedede mig. Jeg havde ikke andet at lave end at betragte mine medpatienter på stuen.

De var alle 3 blevet ramt af en eller flere blodpropper i hjernen, og lå nu der for at blive plejet og behandlet, indtil de kunne sendes videre i systemet til genoptræning eller hjem til et liv i kørestol.

Den ene var lam i hele venstre side, og kunne end ikke vende sig selv i sengen. Han trænde dog ufortrødent i at styre en kørestol - hvad der er meget svært når man kun kan bruge den ene arm. Han skulle videre til neurocentret i Hammel, når de en gang fik plads til ham.

Den anden var mere hjerneskadet, og påstod han ikke selv kunne spise, så han fik sondemad. Desuden var han temmelig rebelsk og kunne eller ville ikke styre sine tarmfunktioner, så der måtte ofte skiftes ble og sengetøj m.m.

Nr 3 var både gammel og ret svag. Han var klar nok; men skulle have hjælp til det meste.

Blandt dem følte jeg mig næsten som en skoledreng der havde sneget mig ind et sted, hvor jeg ikke havde noget at gøre.

Men trods det at personnalet havde nok at gøre med de 3 rigtig syge mænd, havde de også både tid og overskud til mig. Det skortede bestemt ikke på venlige ord og tilbud om hjælp. Og de svarede beredvilligt på min spørgsmål om min tilstand og hvad der videre skulle ske - om jeg snart kunne komme hjem.

Jeg kom op på afdelingen ojm morgenen på min fødselsdag, og da de sygeplejerske der tog imod mig, så mit personnummer hujede hun: Tjadae og skyndte sig ind på kontoret, for at hente et flag på flagstang, der blev sat ved døren ind til stuen jeg skulle være på.

Jeg skriver dette som en tak og en hyldes til det personale jeg mødte på Silkeborg Sygehus - og som et modstykke til alle de skrækkelige historier vi oftest hører om angående vores sundhedsvæsen

Jeg følte mig tryg og i de bedste hænder hos dem.
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje

Offline carmen

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
    • Klub-SUK
Sv: En tur på hospitalet
« Svar #1 Dato: Juli 03, 2012, 07:23:46 pm »

Jeg skriver dette som en tak og en hyldes til det personale jeg mødte på Silkeborg Sygehus - og som et modstykke til alle de skrækkelige historier vi oftest hører om angående vores sundhedsvæsen

Jeg følte mig tryg og i de bedste hænder hos dem.

Dejligt med positive oplevelser i sundhedsvæsenet  :) Du har ret, vi hører alt for ofte det modatte. Og jeg er da sikker på at det menige personale gør alt de kan, trods nedskæringer etc.

Kærlig hilsen
Carmen
De smukkeste ting i verden kan ikke ses eller røres.  De skal føles i dit hjerte

Offline musenfryd

• Administrator
  • Senior medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • Telefonpasning
« Svar #2 Dato: Juli 04, 2012, 08:22:30 am »
Ja, det er rart at høre tilfredse beretninger om indlæggelser.
Jeg synes nu også at de gange jeg har været indlagt har været positive, alt taget i betragtning. Det stakkels personale har jo supertravlt, men de er som regel søde, og det er jo det vigtigste.. synes jeg.

Og godt at det ikke var så alvorligt Rudolf :)
Life's a journey, not a destination

http://prontocallcenter.dk/
hvis der er brug for telefonpasning

Offline Rudolf (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juli 04, 2012, 10:21:13 am »
Citér
Og godt at det ikke var så alvorligt Rudolf

Jeg skylder at fortælle at det viste sig som en meget mild form for epilepsi.
Jeg har kun mærket til det i 3 uafhængige perioder, hvor jeg var følelsesmæssig presset. De 2 gange negativt.  Den tredie gang var jeg simpelthen så overvældet af glæde over at blive inviteret til og deltage i min ældste venners guldbryllup.

Det var i 2010 og jeg har intet mærket siden.

Offline musenfryd

• Administrator
  • Senior medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • Telefonpasning
« Svar #4 Dato: Juli 04, 2012, 11:59:18 am »
Hvor er det "spøjst " at det kan komme så sent i livet.
og igegn: godt at det ikke var så galt, og det virker da til at det næsten er væk så his du ikke har mærket noget til det i 2 år.
Life's a journey, not a destination

http://prontocallcenter.dk/
hvis der er brug for telefonpasning

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    45%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Juli 05, 2012, 07:47:29 am »
Samme erfaring her. Jeg har ikke andet end at være indlagt til nogle observationer i forbindelse med forhøjet blodtryk. Noget som vi alle oplever hen ad vejen. Jeg har fået supergod behandling.

Noget som undrer mig, er at dem der brokker sig mest højlydt over behandlingerne på hospitalerne, er de blå skattekværulanter. De vil gerne have lavere skatter, men tér sig som nogle små pattebørn, når de selv skal ha' ydelser fra det offentlige.

Jeg får supergod behandling fordi jeg selv gør noget ved min situation - har tabt mig og får motion. Jeg kunne se, at folk der ikke selv er interesserede i deres helbred, heller ikke får samme opmærksomhed fra det behandlende personales side.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Campanule

• Gæst
« Svar #6 Dato: August 29, 2012, 07:30:47 pm »
Det er godt, det ikke blev værre, Rudolf

Og jeg synes, det er en god beretning fra sundhedsvæsenet. Jeg har selv kun lovord at sige ud fra mine egne erfaringer

God ide med at poste nogle indlæg. Jeg tæppebomber lidt i øjeblikket med indlæg i håb om at få mange i gang med at poste

Offline Rudolf (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: August 29, 2012, 09:36:44 pm »
Det er godt at læse om at der er flere end mig, der er godt tilfreds med vore sygehuse. Det er jo sjældent det aviserne skriver om.

Og Campanule tæppebomb du bare med indlæg - det trækker måske nogle flere til. :JC_stupid: :JC_ThankYou:

Campanule

• Gæst
« Svar #8 Dato: August 30, 2012, 08:58:00 am »
Tak Rudolf  :d_coffee: