Forfatter Emne: Kvindekamp, der giver mening...  (Læst 9502 gange)

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    46.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Sv: Kvindekamp, der giver mening...
« Svar #30 Dato: Oktober 16, 2015, 02:08:55 am »
Der hvor vi har fejlet stort er, at vi bare har givet penge og mad, uden at kræve noget igen. Kort sagt, vi har giver Afrika fisk men ikke en fiskestang, så de har kunne fiske selv. Og de fleste af pengene er røget i lommerne på diverse Afrikanske diktatorer og deres venner, uden at komme resten af befolkningen til gode. Desuden har vi med vores medicinprogrammer sikret at stort set alle 5-10 børn som det er normen at få dernede, overlever, hvilket grundet manglende vilje fra de indfødte til at få mindre børneflokke, har gjort at befolkningen er eksploderet voldsomt og fortsat gør det.

Du nævner at vi skal åbne op for mere handel med dem og det er jeg enige i men det forudsætter jo at de producere noget. Desværre er interessen for selvopholdelse ikke altid i højsædet i Afrika, hvilket b.la har gjort Grundfos rig, da man hele tiden har været nød til at sætte nye brønde op dernede, fordi lokalbefolkningen ikke evnede eller gad vedligeholde de pumper som var blevet anlagt under diverse hjælpeprogrammer.

Hvis FN og vi i den civilicerede verden på nogen måde skal have mulighed for at hjælpe Afrika og Mellemøsten op af den suppedas de er i, så kræver det, at de indfødte dernede selv er med til at gøre en indsats, deriblandt stoppe med at føde sig til kommende og endnu værre sultkatastrofer, hvis ikke, så vil pengenene fortsat være spildte og jeg kan ærlig talt ikke se, hvorfor vi skulle blive ved med at hjælpe, hvis de ikke vil hjælpe dem selv.

Du kan sq da heller ikke selv reparere en pumpe. Hvis man anbragte dig i en landsby i Afrika, ville du krepere i løbet af et døgn.

Når Afrika befolkning vokser, så er det ikke fordi de yngler som rotter, men fordi de ikke dør som fluer. Levealderen i Afrika er stigende. Derfor vokser befolkningen. Og folketætheden i Afrika er ikke ret høj.

I øvrigt er dit indlæg bare de sædvanlige DF-floskler.

DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

• Gæst
« Svar #31 Dato: Oktober 16, 2015, 07:55:22 am »
Der hvor vi har fejlet stort er, at vi bare har givet penge og mad, uden at kræve noget igen. Kort sagt, vi har giver Afrika fisk men ikke en fiskestang, så de har kunne fiske selv. Og de fleste af pengene er røget i lommerne på diverse Afrikanske diktatorer og deres venner, uden at komme resten af befolkningen til gode. Desuden har vi med vores medicinprogrammer sikret at stort set alle 5-10 børn som det er normen at få dernede, overlever, hvilket grundet manglende vilje fra de indfødte til at få mindre børneflokke, har gjort at befolkningen er eksploderet voldsomt og fortsat gør det.

Du nævner at vi skal åbne op for mere handel med dem og det er jeg enige i men det forudsætter jo at de producere noget. Desværre er interessen for selvopholdelse ikke altid i højsædet i Afrika, hvilket b.la har gjort Grundfos rig, da man hele tiden har været nød til at sætte nye brønde op dernede, fordi lokalbefolkningen ikke evnede eller gad vedligeholde de pumper som var blevet anlagt under diverse hjælpeprogrammer.

Hvis FN og vi i den civilicerede verden på nogen måde skal have mulighed for at hjælpe Afrika og Mellemøsten op af den suppedas de er i, så kræver det, at de indfødte dernede selv er med til at gøre en indsats, deriblandt stoppe med at føde sig til kommende og endnu værre sultkatastrofer, hvis ikke, så vil pengenene fortsat være spildte og jeg kan ærlig talt ikke se, hvorfor vi skulle blive ved med at hjælpe, hvis de ikke vil hjælpe dem selv.

Du kan sq da heller ikke selv reparere en pumpe. Hvis man anbragte dig i en landsby i Afrika, ville du krepere i løbet af et døgn.

Når Afrika befolkning vokser, så er det ikke fordi de yngler som rotter, men fordi de ikke dør som fluer. Levealderen i Afrika er stigende. Derfor vokser befolkningen. Og folketætheden i Afrika er ikke ret høj.

I øvrigt er dit indlæg bare de sædvanlige DF-floskler.

Jeg kan se, at der overhovedet ingen huller er i din uvidenhed angående min person, så hvorfor udstille dig selv på den måde?

At Afrika er ved at gå til i overbefolkning skyldes at vi i den civilicerede del af verden i ren og skær humanisme har hjulpet dem med at begrænse børnedødeligheden kraftigt over de sidste mange årtier, hvilket gør at hovedparten af børnene overlever i dag,  samt vi har givet de voksne mennesker medicin der gør, at de ikke dør af f.eks tuberkulose og andre sygdomme.
Dette sammen med afrikanernes manglende vilje til fortsat at få færre børn gør, at befolkningstallet fordobler sig på få årtier og hvis ikke det stopper, så vil de indfødte avle sig til endnu større sultkatastrofer og fattigdom end vi ser nu.

Til sidst: Rotter og fluer? Med de ord i en kontekst med mennesker fra Afrika, hvem lyder så mest som en DFer?
« Senest Redigeret: Oktober 16, 2015, 08:56:09 am af Fjørgyn »

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: Oktober 16, 2015, 10:36:48 pm »
Der fik du bare den gamle demagog kommunist. Carlo ved sgu da heller ikke, hvor mange pumper du har repareret!!
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    46.6%
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: Oktober 17, 2015, 05:55:01 am »
Der fik du bare den gamle demagog kommunist. Carlo ved sgu da heller ikke, hvor mange pumper du har repareret!!

Jeg var jord- & betonarbejder en gang, hvor man iblandt skulle fikse pumper.

Men grunden til jeg nævnte det, er at "Fjørgyn" blæste sig op over hvor dumme negrene er, og hvor klog han/hun selv er. "Fjørgyn" lavede et selvmål.
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    46.6%
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: Oktober 17, 2015, 06:14:42 am »
Jeg kan se, at der overhovedet ingen huller er i din uvidenhed angående min person, så hvorfor udstille dig selv på den måde?

Du hedder da Margrethe, ikke?

Citér
At Afrika er ved at gå til i overbefolkning skyldes at vi i den civilicerede del af verden i ren og skær humanisme har hjulpet dem med at begrænse børnedødeligheden kraftigt over de sidste mange årtier, hvilket gør at hovedparten af børnene overlever i dag,  samt vi har givet de voksne mennesker medicin der gør, at de ikke dør af f.eks tuberkulose og andre sygdomme.

Om vi er særligt civiliserede? Med den nød og èlendighed der føler i vort fodspor? Som "Anklageren" så glimrende har skrevet. Skulle vi være civiliserede, kunne vi passende lægge ud med at afskaffe landbrugsstøtten og åbne for deres produkter. Desuden lade være med at rovfiske i deres farvande for at føde vore hunde og katte.

Citér
Dette sammen med afrikanernes manglende vilje til fortsat at få færre børn gør, at befolkningstallet fordobler sig på få årtier og hvis ikke det stopper, så vil de indfødte avle sig til endnu større sultkatastrofer og fattigdom end vi ser nu.

Jamen, de FÅR færre børn og fertilliteten i Afrika er på vej ned.

Et langt større problem er grådigheden og frådseriet i overforbrug i vor del af verden.

• Gæst
« Svar #35 Dato: Oktober 17, 2015, 08:03:35 am »

Citér

Om vi er særligt civiliserede? Med den nød og èlendighed der føler i vort fodspor? Som "Anklageren" så glimrende har skrevet. Skulle vi være civiliserede, kunne vi passende lægge ud med at afskaffe landbrugsstøtten og åbne for deres produkter. Desuden lade være med at rovfiske i deres farvande for at føde vore hunde og katte.

Citér

Et langt større problem er grådigheden og frådseriet i overforbrug i vor del af verden.

En person som dig som sætter rotter og fluer i kontekst med menneskerne i Afrika er slet ikke en, som noget tænkende menneske kan tage alvorligt.

Og hvis du mener at du har oplysninger omkring befolkningsvæksten i Afrika som er i modstrid med FNs, så bør du da omgående sætte dig i forbindelse med FN, så man kan korrekte tallene. For det kan da vel ikke tænkes, at du igen forsøger at kloge dig på noget som du overhovedet ikke har forstand på, kan det?
« Senest Redigeret: Oktober 17, 2015, 09:47:34 am af Fjørgyn »

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: Oktober 17, 2015, 10:56:23 am »

Citér

Citér

Er du ikke lidt selvmodsigende. Du skrev det var dybt usympatisk?

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=2003.msg24057;topicseen#new
« Senest Redigeret: Oktober 17, 2015, 10:58:56 am af fedt »
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Fjørgyn

• Gæst
« Svar #37 Dato: Oktober 17, 2015, 11:08:01 am »

Citér

Citér

Er du ikke lidt selvmodsigende. Du skrev det var dybt usympatisk?

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=2003.msg24057;topicseen#new

Carlo ser sikkert sig selv som den fromme humanist der kæmper mod de hemske racister men faktum er, at vedkommende alene ved sit sprogbrug, har afsløret sig selv som en af de hemske racister.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #38 Dato: Oktober 17, 2015, 11:20:44 am »
Prøv at læse Carlos indlæg i denne tråd, når du snakker sprogbrug
http://www.din-debat.dk/index.php?topic=2137.0
« Senest Redigeret: Oktober 17, 2015, 11:26:27 am af fedt »

• Gæst
« Svar #39 Dato: Oktober 17, 2015, 11:27:17 am »
Prøv at læs Carlos indlæg i denne tråd, når du snakker sprogbrug

Intet mennesker er forpligtet ud over de evner som naturen har udstyret vedkommende med, men latrinære og infantile kommentarer i den kategori, er jo desideret sjofelt. Men som man siger, så løber munden jo tit over med det hjertet er fyldt af, så dyresex er måske en del af bloggeren Carlo´s hverdag, selv om man da ikke håber, at vedkommende er så alternativ i sit seksuelle univers.
« Senest Redigeret: Oktober 17, 2015, 11:30:39 am af Fjørgyn »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    46.6%
    • Vis profil
« Svar #40 Dato: Oktober 17, 2015, 12:50:37 pm »
Prøv at læse Carlos indlæg i denne tråd, når du snakker sprogbrug

Du glemmer kattekillingespiddetråden.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #41 Dato: Oktober 17, 2015, 01:52:15 pm »
Ja okay, undskyld.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    46.6%
    • Vis profil
« Svar #42 Dato: Oktober 18, 2015, 06:39:52 am »
Intet mennesker er forpligtet ud over de evner som naturen har udstyret vedkommende med, men latrinære og infantile kommentarer i den kategori, er jo desideret sjofelt. Men som man siger, så løber munden jo tit over med det hjertet er fyldt af, så dyresex er måske en del af bloggeren Carlo´s hverdag, selv om man da ikke håber, at vedkommende er så alternativ i sit seksuelle univers.

Øv, nu er jeg afsløret.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    46.6%
    • Vis profil
« Svar #43 Dato: Oktober 18, 2015, 06:42:07 am »
Og hvis du mener at du har oplysninger omkring befolkningsvæksten i Afrika som er i modstrid med FNs, så bør du da omgående sætte dig i forbindelse med FN, så man kan korrekte tallene. For det kan da vel ikke tænkes, at du igen forsøger at kloge dig på noget som du overhovedet ikke har forstand på, kan det?

Jeg har de samme tal, men får noget helt andet ud af dem.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    46.6%
    • Vis profil
« Svar #44 Dato: Oktober 18, 2015, 06:54:49 am »
Hej Margrethe.

At Afrika er ved at gå til i overbefolkning ..............................

Afrika er ikke ved at gå til i overbefolkning. Der er høj økonomisk vækst i Afrika og befolkningen bosætter sig i byer.

Citér
.......................... skyldes at vi i den civilicerede del af verden................................................

Vi er umådeligt langt fra at være civiliserede. Hvor grådighed er ved at ødelægge denne planet for good.

Citér
............................................. i ren og skær humanisme har hjulpet dem med at begrænse børnedødeligheden kraftigt over de sidste mange årtier, hvilket gør at hovedparten af børnene overlever i dag,  samt vi har givet de voksne mennesker medicin der gør, at de ikke dør af f.eks tuberkulose og andre sygdomme.

Det er ikke os der har gjort det, men dem selv.

Citér

Der er ingen sultkatastrofer i Afrika. Og fattigdommen er aftagende. En trediedel af Afrikas befolkning er at regne som middelklasse.

Der har lige været afholdt et eksemplarisk demokratisk valg i Nigeria og der er ingen krige i Afrika i øjeblikket. Krig er en kristen europæisk specialitet.