Forfatter Emne: Jeg er bekymret for kvinders fremtid i et multikulturelt samfund.  (Læst 6059 gange)

Offline Desdicardo (OP)

• Senior medlem
  • Activity:
    3%
  • Køn: Mand
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
     Jeg bliver utrolig træt af det danske selvhad, som næsten religiøst opflammer tidens debat.

“Jeg er misundelig på "de gode mennesker", som i disse dage støtter uden tanke. Jeg ville også være en følsom musiker i orkestret, mens "Titanic" går ned. Følge med strømmen og hengive mig til handling i et fællesskab af ensidigt korrekte holdninger. Men jeg kan ikke slukke for min logiske hjerne, som ser, at I bare gør det hele meget værre…

Men I lytter ikke selv, mens I skælder ud på skeptikerne. I er de moderne børne-voksne, som ikke lytter til andet end umiddelbare behov og helst ikke tænker langsigtet over noget. … Barnet i mig tuder også over hver eneste af disse ulykkelige flygtningehistorier og vil helst redde alle!

Men verdenssituationen løses bare ikke ved, at de kommer herop. For det er ikke længere en enkelt båd eller ti, men millioner på vandring mod Nordeuropa. Med endeløse familiesammenføringer, medbragte interne konflikter og ar på sjælen vokser børnene op i en blandet kultur, indtil alt er forandret. Et pyramidespil, hvor alle taber tilsidst.

Jeg er bekymret for, hvornår migrationens hastighed overhaler integrationens langsomhed. Det er et helt banalt, logisk regnestykke, og jeg vil have lov til at være ked af prognosen for minus uden at blive hånet for "paranoia" eller "fremmedhad".

Den skandinaviske samfundsmodel er ikke et sæt regler, som let eller hurtigt kan læses og flyttes. Lige rettigheder er et tankesæt af tavs viden, som man har fået overleveret af sine bedsteforældre, naboer, skolelærer, kammeraters familier og offentlige stemmer. Danskhed er ikke et etnisk, men et "historisk dna", som tager tid at optage i en ny organisme.

… Den nye religion hedder multikulturisme. Menigheden døbes som verdensborgere, og deres svar på alting er: grænseløst! At Danmark har evig skyld og uendelige ressourcer til at hjælpe alle. Jeg tænkte det samme som ung, men har med erfaring opdaget, hvor lille og sjældent Danmark er i en rå verden fyldt med nød og virkelig dårlige eksempler. (Men tager vi ved lære? ? ? nej!)

Jeg må erkende at JEG har ikke skrevet dette udmærkede indlæg, det har en kvinde endda en Socialdemokrat. Jeg må erkende at jeg er enig med hende, tankerne hun gjorde sig om denne sag var egentligt også mine erkender jeg derfor vil jeg ikke komme med et link som det er sædvane her på siderne så jeg lader artiklen tale for sig selv. :)

Jeg citerer Hende igen:

"Det var samlivet med en tunesiskfransk kæreste, som åbnede min egen realitetssans for, hvor stort arbejde det kræver at leve tæt sammen under overfladen af tilsyneladende ens værdier.

Han "underholdt" fra sofaen, når jeg kom træt hjem fra arbejde og begyndte forfra med at rydde op efter ham, inden jeg gik i gang med indkøb, madlavning og vasketøj. Derpå diskussioner om, at man selvfølgelig betaler for togbilletter af kollektive hensyn og ikke snupper alle kartoflerne fra vejboden uden at lægge penge.

Jeg måtte forklare, at det danske system ikke er ‘dumt’, fordi det er så let at snyde, men at der er noget uskrevet, indforstået, som ligeledes giver os tillid, når vi glade betaler vores skat til infrastrukturen. At jeg ikke var enig i, at det er kvindens ‘pligt’ at servicere seksuelle særkrav ud over naturlige præferencer, og at jeg blev ked af hans raserianfald, hvis jeg ikke fulgte ham tæt på gaden. At jeg egentlig havde troet, at jeg ville få de penge tilbage, som han "lånte" …?

Selv kaldte han sig feminist og mønsterbryder, fordi hans farfar havde 3 (samtidige) koner, 23 børn og næsten 100 børnebørn i Tunesien, som gradvis blev familiesammenført i Frankrigs mange parallel samfund af store arabiske ghettoer. Frankrig vil snart eksplodere, sagde han og drømte sig til Danmark.
"

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Det er, som om al idérigdom kun handler om, hvad vi kan gøre for at få flere ind i Danmark: "Don’t leave us alone with the danes!", råber de ud i verden, og jeg bliver utrolig træt af det danske selvhad, som næsten religiøst opflammer tidens debat.

Det ligner de samme personlighedstyper, som engang i kristne sekter dogmatisk straffede for skyld og skam. I nutiden ledes sekten af velformulerede, moralsk belærende humanister, som overfalder de "forkerte" danskere ved det mindste ukorrekte pip og banker dem på plads på alle sociale platforme. De har patent på empati.

"Men jo mere nedladende og renfærdige, I fremstår med jeres korrekte verdensbillede og hån mod alt det usynlige, som får Danmark til at hænge sammen, des flere vrede lukkemekanismer på begge fløje. Bag modpartens let afviselige primitive retorik gemmer sig stumme stemmer, som ikke kan finde ord for afmagt og sorg over dansk kulturtab.”

Mvh. DB.
« Senest Redigeret: Oktober 09, 2015, 05:17:24 am af Desdicardo »
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    99.8%
  • Country: gl
    • Vis profil
Sv: Jeg er bekymret for kvinders fremtid i et multikulturelt samfund.
« Svar #1 Dato: Oktober 09, 2015, 07:24:36 am »
Jeg er bange for, at hun ikke er blevet voksen endnu, som hun jo tydeligvis ikke var, da hun indledte sit forhold med lukkede øjne.

Hun tror på en eller anden måde, at fremtiden kommer til at ligne fortiden - blot med et indvandrerproblem - men Europa er krigens kontinent - krig - krig - og atter krig, og flygtningene er bare små bølgekrusninger på et stormomsust hav.

Jeg ved ikke hvor gammel hun er, med det er sandsynligt, at hun vil komme til at opleve 3. verdenskrig. Det er nemlig sådan at flygtninge optræder særligt hyppigt, når verden er ved at "gå af lave".

Jeg ved også godt, at det lyder som en af de mange dommedagsprofetier, men Holberg i Jeppe på Bjerget siger: Vi ved godt at Jeppe drikker, men ingen spørger om, hvorfor Jeppe drikker? - og der kommer Holberg med en lille finte om, at Jeppe drak, fordi han havde deltaget i trediveårskrigen. I hvert århundrede har typiske europæerne oplevet flere krige, så de to store krige i sidste århundrede var bare så forventelige - og hver gang har mennesker mentalt set en eller anden forventning om, at det var den sidste krig - eller en forventning om at de i det mindste ikke selv kommer til at opleve den næste - selvom det ellers har været det sædvanlige de sidste 1000 år.

Nu kan man jo mene, at vi er moderne i dag - udviklede - klogere - men helt ærligt, hvor langt er vi nået, når mennesker som socialdemokraten og tuneseren ikke engang kan finde ud af det - to sammen - eller alle de andre i mindre blandede forhold i øvrigt. Danmark er i øvrigt allerede blevet krigsførende, men jeg tror alligevel ikke, at vi danskere kan forestille os KRIGEN. Jeg har hørt de gamle fortælle om de forbandede fem år, men de tyske soldater kaldte det flødeskumsfronten!

Efter den næste krig vil jeg tro, at der kommer en tid, hvor selv blandede kulturer kan finde ud af at behandle hinanden bedre, fordi krigens gru har lært dem, hvad der er vigtigt - og hvad der ikke er vigtigt i tilværelsen. Det bliver en god tid - men jeg tror også, at den bliver forholdsvis kort, det bliver glemt, og så starter det hele forfra.

Jeg kommer heldigvis ikke til at opleve, om jeg har ret, for det er jo egentlig ret deprimerende - så jeg har tænkt mig at koncentrere mig om, at jeg og mine nærmeste får så meget kvalitetstid sammen som muligt, så længe vi er her - så godt som jeg altså kan - for jeg er jo ikke perfekt, og jeg vil også begå fejl.
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.4%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Oktober 09, 2015, 07:38:11 am »
     Jeg bliver utrolig træt af det danske selvhad, som næsten religiøst opflammer tidens debat.

Jeg fatter ikke et pluk. Hvad er OPs egne ord og kommentarer? Og hvad er citater og fra hvor?
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Tror på en fremtid uden de bl?s indblanding, :))
    • Vis profil
Jeg synes da den er tydelig nok, ;)
« Svar #3 Dato: Oktober 09, 2015, 03:07:00 pm »

Jeg fatter ikke et pluk. Hvad er OPs egne ord og kommentarer? Og hvad er citater og fra hvor?

Jeg tror desdecardo citerer damen der har skrevet det oprindelige indlæg hele 2 gange,  men glemte at skive citer den første gang, det er hvad jeg fik ud af det, :girl_smile:
« Senest Redigeret: Oktober 09, 2015, 03:17:44 pm af Trådløse-Anna »
<3 <3
Støttemedlem af brovte-banden, :)

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.8%
  • Country: dk
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
Sv: Jeg synes da den er tydelig nok, ;)
« Svar #4 Dato: Oktober 09, 2015, 03:22:11 pm »

Jeg tror desdecardo citerer damen der har skrevet det oprindelige indlæg hele 2 gange,  men glemte at skive citer den første gang, det er hvad jeg fik ud af det, :girl_smile:

Var det det hele du fik ud af den alvorlige situation som trådstarter beskriver ?? ... :ermm:
« Senest Redigeret: Oktober 09, 2015, 03:33:33 pm af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Desdicardo (OP)

• Senior medlem
  • Activity:
    3%
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
Sv: Jeg synes da den er tydelig nok, skriver trådløse Anna. ;)
« Svar #5 Dato: Oktober 09, 2015, 09:27:34 pm »

Ked af at jeg blev misforstået men det er rigtigt, jeg misser det første citat og så gik der vist kuk i citatet men forhold jer til artiklen/historien,  budskabet er klart fra den Kvinde der oplevede dette, det er ikke til at komme uden om.

Mvh DB.
« Senest Redigeret: Oktober 09, 2015, 10:43:56 pm af Desdicardo »
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    99.8%
    • Vis profil
Det går som vi drømte om, det er fantastisk at være gift???
« Svar #6 Dato: Oktober 10, 2015, 05:55:30 am »

Ked af at jeg blev misforstået men det er rigtigt, jeg misser det første citat og så gik der vist kuk i citatet men forhold jer til artiklen/historien,  budskabet er klart fra den Kvinde der oplevede dette, det er ikke til at komme uden om.

Mvh DB.

Det er jo bare en historie om en naiv kvinde, som næsten helt forudsigeligt løb ind i nogen problemer.

Danske værtshuse har i 100 år eller mere været fyldt med mænd og kvinder, som sidder og hælder vand ud af ørerne, når de har fået nok, fordi de føler svigtet på det grusomste af deres livs kærlighed - et forhold som de engang gik ind i med så meget kærlighed og med så mange forventninger.

Andre har så overskud nok til at blive gift igen.

I 2014 var der 28.331 par, der indgik ægteskab, og der var 19.435 ægtepar som blev skilt. Det er det højeste antal skilsmisser, der nogensinde har været i Danmark på et år, og det er 23 pct. flere end det gennemsnitlige antal skilsmisser de seneste ti år. I 2014 var der 24 pct. færre vielser end i 2008.

Hvis udviklingen fortsætter, vil det ikke vare mange år, før antallet af skilsmisser overstiger antallet af vielser.

Du synes, det er bemærkelsesværdigt, at det dansk/tunesiske ægteskab forliste, men enhver kan sige sig selv, at det ikke bliver lettere af, at man tilhører to forskellige kulturer - og som skilsmisseprocenten beviser, er det svært nok i forvejen.

Jeg kan næsten høre dig indvende, at jeg skal lytte til kvinden og årsagerne til, at det ikke gik. Men jeg har lyttet, og jeg har også engang lyttet til de mange, der sidder på værtshusene og hælder vand ud af ørerne om deres forliste ægteskab - det samme igen og igen - når de får nok at drikke.

Som jeg husker det, var det ikke pænere om mandskønnet: MÆND!

Derfor siger det også meget om dig, når du opstiller skuffede forventninger om det dansk/tunesiske forhold.

Skilsmisser - med arrene på sjælen og "kampen" om børnene - er måske danskernes allerstørste problem, men da jeg søgte i Google på:  "beretninger om et ægteskab" - handlede de øverste tre hits om profeten Muhammed´s ægteskab med Aisha!!!!!!!
« Senest Redigeret: Oktober 10, 2015, 12:12:05 pm af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
  • Islam i DK? Ja tak, multikulturen længe leve!
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #7 Dato: Oktober 10, 2015, 12:20:41 pm »
Der er jo intet at være bange for, for i et demokrati som de danske kan man bare leve, som man selv ønsker. Det er helt op til en selv, så hvad er I egentlig bange for?
Observér, dokumentér, rapportér!

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.2%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Oktober 10, 2015, 09:38:02 pm »
Troller på violin igen og igen  :Laie_39:
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.4%
    • Vis profil
Sv: Det går som vi drømte om, det er fantastisk at være gift???
« Svar #9 Dato: Oktober 10, 2015, 10:52:45 pm »
Det er jo bare en historie om en naiv kvinde, som næsten helt forudsigeligt løb ind i nogen problemer.år. I 2014 var der 24 pct. færre vielser end i 2008.

Ja, men med den islamiske nassekulturs indtog har vi fået et problem oven i det med naive piger.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    99.8%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Oktober 11, 2015, 01:22:41 am »
Det er jo bare en historie om en naiv kvinde, som næsten helt forudsigeligt løb ind i nogen problemer.år. I 2014 var der 24 pct. færre vielser end i 2008.

Ja, men med den islamiske nassekulturs indtog har vi fået et problem oven i det med naive piger.

Ja,danskerne er blevet berygtede for at være racister.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.4%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Oktober 11, 2015, 02:01:02 am »
Ja,danskerne er blevet berygtede for at være racister.

Tjaeeeeeeeee, men alt de evindelige bøvl med naive danske kvinder der fanges ind af muslimske hanner? Hvis muslimerne vil undgå danskernes angivelige racisme, så kunne et oplæg komme fra deres side og lade være med at være sådan en nassekultur.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.4%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Oktober 11, 2015, 02:06:25 am »
Der er jo intet at være bange for, for i et demokrati som de danske kan man bare leve, som man selv ønsker. Det er helt op til en selv, så hvad er I egentlig bange for?

Hvem siger dog vi er bange?

Ikke desto mindre må jeg pege på at vi har fået et parallelsamfund som vi er skaffedyr for. Det er uholdbart og det går den forkerte vej.

Vi tager lige citatet en gang til: "Jeg citerer Hende igen:

"Det var samlivet med en tunesiskfransk kæreste, som åbnede min egen realitetssans for, hvor stort arbejde det kræver at leve tæt sammen under overfladen af tilsyneladende ens værdier.

Han "underholdt" fra sofaen, når jeg kom træt hjem fra arbejde og begyndte forfra med at rydde op efter ham, inden jeg gik i gang med indkøb, madlavning og vasketøj. Derpå diskussioner om, at man selvfølgelig betaler for togbilletter af kollektive hensyn og ikke snupper alle kartoflerne fra vejboden uden at lægge penge.

Jeg måtte forklare, at det danske system ikke er ‘dumt’, fordi det er så let at snyde, men at der er noget uskrevet, indforstået, som ligeledes giver os tillid, når vi glade betaler vores skat til infrastrukturen. At jeg ikke var enig i, at det er kvindens ‘pligt’ at servicere seksuelle særkrav ud over naturlige præferencer, og at jeg blev ked af hans raserianfald, hvis jeg ikke fulgte ham tæt på gaden. At jeg egentlig havde troet, at jeg ville få de penge tilbage, som han "lånte" …?

Selv kaldte han sig feminist og mønsterbryder, fordi hans farfar havde 3 (samtidige) koner, 23 børn og næsten 100 børnebørn i Tunesien, som gradvis blev familiesammenført i Frankrigs mange parallel samfund af store arabiske ghettoer. Frankrig vil snart eksplodere, sagde han og drømte sig til Danmark.
"
      --------------------------------------------------------------------------------------------------"

"Betale for togbilleter" og "snupper alle kartoflerne fra vejboden uden at lægge penge", samt  "jeg egentlig havde troet, at jeg ville få de penge tilbage, som han "lånte"".

Ikke bar en gang, men hver gang. En gennemført nassekultur.

Ikke en gang, men hver gang:

http://www.dr.dk/nyheder/indland/foedevarerejsehold-finder-rottelort-paa-100-ton-foedevarer

Alskens illegalitet er islams evige og uadskillelige følgesvend.

• Gæst
« Svar #13 Dato: Oktober 11, 2015, 06:11:23 pm »
Jeg kan til nøds forstå at der er nogle mænd som syntes, at islam er en god ide, for det er jo mænd som vil høste alle fordele, hvis islam bliver mere integreret i samfundet.

Hvad jeg ikke forstår er de kvinder som syntes det. Man må altså ikke være helt rigtig skruet sammen oven i, hvis man syntes det er okay med en ideologi, som vil gøre en til et halv menneske og mændenes slaver. Men de lider måske af en form for selvhad og Stockholmsyndrom?
« Senest Redigeret: Oktober 11, 2015, 09:48:31 pm af Fjørgyn »

Propov

• Gæst
« Svar #14 Dato: Oktober 11, 2015, 07:30:18 pm »
Jeg kan til nøds forstå at der er nogle mænd som syntes, at islam er en god ide, for det er jo mænd som vil høste alle fordele, hvis islam bliver mere integreret i samfundet.

Hvad jeg ikke forstår er de kvinder som syntes det. Man må altså ikke være helt rigtig skruet sammen oven i, hvis man syntes det er okay med en ideologi, som vil gøre en til et halv menneske og mændenes slaver. Men de lider måske af en form for selvhad og Stockholmsymdrom?

Bare roligt Rudi, det skal nok gå