Forfatter Emne: I stedet for "politipædagogik" ?  (Læst 665 gange)

• Gæst
I stedet for "politipædagogik" ?
« Dato: Oktober 07, 2015, 09:29:52 pm »
I aftes gik "unge" så igen i gang med at grave brosten op og smadre ruder i Korsgadehallen og Blågårds Bibliotek, Nørrebro.

Der skete ikke hærværksmændene noget - de kunne nøjes med lidt "politipædagogik"....

http://denkorteavis.dk/2015/indvandrermaend-smadrer-ruderne-for-mange-hundrede-tusind-kroner-politiet-satser pa-at-daempe-dem/

Det er en god og tankevækkende artikel, Hara Dvinge har skrevet.
Hun påpeger også, at måske begyndte alt dette for 16 år siden, da unge indvandrermænd og autonome gik amok, fordi en storkriminel indvandrer skulle udvises. Jeg kan godt huske det - også BTs forside med syrlige lykønskninger til Enhedslistens topfigurer.

Det er jo planlagt, når granvoksne mænd i 20'erne går til angreb på offentlige bygninger. I Malmø har vi set fortsættelsen - der bruger de håndgranater, når sådanne kan skaffes!

Trækker vi bare på skuldrene efter disse 16 år?
Dette hærværk koster millioner, som tiden går. Tror du lidt pædagogik hjælper?
Eller hvad kunne alternativet være?
« Senest Redigeret: Oktober 07, 2015, 09:32:14 pm af Bannerføreren »

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: I stedet for "politipædagogik" ?
« Svar #1 Dato: Oktober 07, 2015, 09:49:01 pm »
Tror du den billigere løsning i alle tilfælde er at sætte horder af kampklædt politi ind? Hvis ja, tror jeg at jeg kan komme på en hel del modeksempler.

Nu kan jeg huske helt tilbage fra min værnepligt, at selv om man har magten, så går det ud på at de-eskalerer situationer. Jeg går ud fra at politiet er trænet i det samme.

Bannerføreren

• Gæst
« Svar #2 Dato: Oktober 07, 2015, 10:00:25 pm »
GuBBi:
Citér
Tror du den billigere løsning i alle tilfælde er at sætte horder af kampklædt politi ind? Hvis ja, tror jeg at jeg kan komme på en hel del modeksempler.
Nu kan jeg huske helt tilbage fra min værnepligt, at selv om man har magten, så går det ud på at de-eskalere situationer. Jeg går ud fra at politiet er trænet i det samme.

Jeg skrev ikke, at jeg har en patentløsning, men de 16 års "nu-tager-vi-det-stille-og-roligt-muhammed"-indsats på området har ikke hjulpet. Tværtimod har Loyal to Familia og lignende domineret området længe, og det vil jeg have stoppet.
Jeg ser, at "politipædagogik" ikke hjælper. Så må det være nærliggende at spørge "hvad så?"

Måske vil en nytænkning på området være relativt dyr, men hvis nu den hjalp, ville den så ikke være at foretrække for års og årtiers udvikling, som det vi kender?

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Oktober 07, 2015, 10:07:27 pm »
At halvere ungdomskriminaliteten vil jeg da kalde en succes. Og erfaringer fra USA viser at det nu engang ikke hjælper mod bandekriminalitet altid bare at sætte hårdt mod hårdt.

Jeg tror faktisk vi er enige om at vi skal gøre hvad der er mest effektivt, og der er heldigvis lavet en del forskning på området. lange straffe virker IKKE, men mere konstant tilstedeværelse af politi i belastede områder virker, ligesom en del forebyggende tiltag og bedre jobmuligheder gør underværker.

Så hvis vi skal bruge nogle midler på langsigtede løsninger, som du foreslår, og som jeg er enig i, så synes jeg vi skal bruge dem på de ting litteraturen fortæller os fungerer. Mere politi, og flere forebyggende tiltag.

Offline Sundby

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
  • politicians sucks
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Oktober 08, 2015, 01:04:57 am »

Trækker vi bare på skuldrene efter disse 16 år?
Dette hærværk koster millioner, som tiden går. Tror du lidt pædagogik hjælper?
Eller hvad kunne alternativet være?
[/quote]

Henretning via skarpskytter.
Så går alle stille og roligt hjem igen- minus nogle stykker sæføli.............

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Kriminaliteten er i det hele taget faldende
« Svar #5 Dato: Oktober 08, 2015, 01:28:46 am »
Det er ikke kun ungdom kriminaliteten, der er faldende, som Gubbi er inde på, så det danske system virker i forvejen godt.

Det er fint, hvis det kan blive bedre, men Sundbys forslag om at efterligne Syrien, trækker nok i den modsatte retning.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?