Forfatter Emne: Hvornår bliver man voksen?  (Læst 2942 gange)

Offline Rudolf (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Hvornår bliver man voksen?
« Dato: Februar 19, 2013, 04:14:29 pm »
Det lader vente på sig. Nu er jeg lige fyldt firs så det burde da være på tide.

Okay - jeg har da optrådt voksent ved flere lejligheder, men oftest føler jeg mig som en stor dreng.

Og man kan da ikke være voksen, når man stadig lyder sit kælenavn fra babytiden.
Jeg blev døbt Rudolf fordi min grandonkel der hed Rudolph, lige var død.

Som baby der skulle lære at tale kunne jeg ikke sige Rudolf, men kom med nogle lyde der lød som Rulle - og det hænger stadig ved. Familien kalder mig aldrig andet. De ved dårligt hvem Rudolf er.  :JC_stupid:
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje

Campanule

• Gæst
Sv: Hvornår bliver man voksen?
« Svar #1 Dato: Februar 20, 2013, 07:55:08 am »
Tillykke Rudolf -  :MG_122:

Jeg ved ikke hvornår man bliver voksen. Jeg er 50, og så sent som her først i februar, lige før min far døde, kaldte han mig Snut. Det gjorde han altid, så i hans øjne var jeg nok aldrig blevet helt voksen

Måske bliver vi aldrig voksne - bare mere erfarne

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Februar 20, 2013, 09:15:38 am »
Jamen er det ikke også bare trist hvis man konstant skulle være voksen?
Den dag man glemmer at lege, er man sgu for kedelig. Jeg er "kun" 52 (lidt endnu), og griber da enhver chance for lege, klatre i træer mm.

At kælenavne holder ved, specielt fra ens forældre, hænger vel sammen med, at man for dem altid er barnet!
Filosofi er forsøget på i et mørkt rum at fange en sort kat, der slet ikke er der.
Teologi er forsøget på i et mørkt rum at fange en sort kat, der slet ikke er der, mens man råber: “Jeg har den” –

Pablo Cruz

Offline Rudolf (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Februar 20, 2013, 09:41:04 am »
Jeg husker tydelgy min konfirmation den 23 marts 1947. En Tante bød mig en cigaret med ordene:"Nu er du jo voksen"

Det var mærkeligt, men jeg troede på hende og tog cigaretten. Og legede derefter videre.

Man hører til forældre sige til deres unge børn: "Nu må du se, at blive voksen" eller: "Opfør dig dog som en voksen". Den sidste kan jeg bedst lide - hvis man bare kan opføre sig som voksen når situationen kræver det, må det være nok. :Laie_93: :Laie_93:

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Februar 20, 2013, 11:11:56 am »
Ja Rudolf, det var sgu en underlig holdning man lagde for dagen dengang - og også da jeg var i konfirmationsalderen.
Jeg begyndte at ryge som 13-årig........
Det opdagede min storrygende forældre naturligvis.
Og så kommer det værste; de "tilbød" mig en hundehvalp hvis jeg stoppede og lod smøgerne ligge til efter konfirmationen!
Jeg tillod mig at være på tværs, påpegede at de jo selv var storrygere, og det medførte en svingende lussing fulgt at "ordren" om at jeg ikke skulle være næsvis!
Og mht. til hundehvalpen.....
Jeg takkede nej, og påpegede at vi jo havde haft hund før, som blev afskaffet fordi kræet gjorde som alle andre hvalpe - tissede på gulvet. Og da de ikke kunne tæve den til at holde op, røg den ud!

Hvis der skulle være nogen der undrer sig over at jeg droppede al kontakt til mine forældre, er det måske lidt mere forståeligt nu.
Denne episode var naturligvis ikke eneste årsag, men bare én af mange uhyrligheder jeg og mine søskende oplevede som børn.
Filosofi er forsøget på i et mørkt rum at fange en sort kat, der slet ikke er der.
Teologi er forsøget på i et mørkt rum at fange en sort kat, der slet ikke er der, mens man råber: “Jeg har den” –

Pablo Cruz

Offline Sif

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Februar 21, 2013, 01:51:08 am »
Ja, jeg blev lynhurtig voksen som 13 årig, jeg fik en lilleberor, min mor blev syg.

Jeg blev taget ud af skolen en tid, så jeg kunne passe dem bække, det var der på den tid ikke nogen der tog sig noget af.

Campanule

• Gæst
« Svar #6 Dato: Februar 21, 2013, 08:44:30 am »
Det er trist, fru Hartmann, men jeg kan godt forstå dig!

Det var tidligt, Sif

Jeg ved det ikke, jeg føler mig ikke voksen. Jeg har bare lidt mere livserfaring end end 20-årig og er knap så impulsiv

Offline Rudolf (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Februar 22, 2013, 12:45:01 am »
Jeg kan konkludere, at når bare man er voksen når situationen kræver det må det være godt. For nogle sker der (for)tidligt, men livet er jo ikke skemalagt.

Men man vokser med opgaven .! :super: :super:

Offline Sif

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Februar 22, 2013, 03:30:17 am »
Jeg kan konkludere, at når bare man er voksen når situationen kræver det må det være godt. For nogle sker der (for)tidligt, men livet er jo ikke skemalagt.

Men man vokser med opgaven .! :super: :super:

Ja; men livet er stadig ikke det værste man har.
« Senest Redigeret: Februar 22, 2013, 05:45:41 pm af Sif »

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Februar 22, 2013, 12:07:00 pm »
Åhhh Sif - hvor er de da bare kære.

Pablo Cruz

Campanule

• Gæst
« Svar #10 Dato: Februar 23, 2013, 09:19:59 am »
Skønt foto  :biggrin: