Når man lader våben være frit tilgængelige for tossede mennesker der kan blive kendte, og få afløb for frustrationer og volds-fantasier, ved at give efter for deres blodrus.Det er vanvid hvad de her mennesker gør, men lige så meget vanvid at USA stadig har den tåbelige våbenlovgivning.
Det virker som nogle højreorienterede kristne myrderier. De kan sagtens finde ud af at myrde uden bibel. Det er indbygget i den kristne moral.Bortset fra det , så er det noget underligt noget at tale om en nazist der støtter IRA. IRA er en befrielsesbevægelse på venstrefløjen.
Citat fra: GuBBi efter Oktober 03, 2015, 04:36:30 amNår man lader våben være frit tilgængelige for tossede mennesker der kan blive kendte, og få afløb for frustrationer og volds-fantasier, ved at give efter for deres blodrus.Det er vanvid hvad de her mennesker gør, men lige så meget vanvid at USA stadig har den tåbelige våbenlovgivning.Her i landet er vi ovre i den anden grøft ... Våben er frataget menigmand og man har ikke engang lov til at forsvare sig selv ved indtrængen i hjemmet ... Gør man det og knalder en kølle i bærret på indtrængeren kommer man selv i spjældet ... Hvor skal grænsen ligge Kaptajn, efter din mening ?? ...Selv om vi har denne strenge våbenlov har de kriminelle intet besvær med at skaffe kraftige våben til deres ulovligheder ...
Angående årsager til skoleskyderier:Jeg har i en anden sammenhæng omkring personer, som opfører sig dårligt overfor andre mennesker læstfølgende:Vores mønstre bliver grundlagt tidligt. Vi vil alle gerne have kontakt -og helst elskes. Hvis vi ikke kan få det, vilvi gerne beundres. Hvis det heller ikke lykkes, vil vi prøve at true os til kontakt. Lykkes det heller ikke, er sidsteudvej at blive hadske. At ødelægge "festen" vi ikke er inviteret til.Synes I ikke, at det passer meget godt her?Jeg synes også, at det passer meget godt i en masse andre sammenhænge, hvor en person opfører sig dårligtoverfor andre. Hvad synes I?Passer det ikke også meget godt på en som Breivik, f.eks.?
Chris Harper Mercer skulle angiveligt være en britisk nazist, som støtter IRA.
Citat fra: Anklageren efter Oktober 03, 2015, 12:23:34 amChris Harper Mercer skulle angiveligt være en britisk nazist, som støtter IRA.Jeg har nu læst, at han angiveligt skulle være en mulat, som var aktiv i Black Lives Matter, og at han hadede hvide mennesker.
Citat fra: Debatsvinet efter Oktober 03, 2015, 09:32:27 amCitat fra: GuBBi efter Oktober 03, 2015, 04:36:30 amNår man lader våben være frit tilgængelige for tossede mennesker der kan blive kendte, og få afløb for frustrationer og volds-fantasier, ved at give efter for deres blodrus.Det er vanvid hvad de her mennesker gør, men lige så meget vanvid at USA stadig har den tåbelige våbenlovgivning.Her i landet er vi ovre i den anden grøft ... Våben er frataget menigmand og man har ikke engang lov til at forsvare sig selv ved indtrængen i hjemmet ... Gør man det og knalder en kølle i bærret på indtrængeren kommer man selv i spjældet ... Hvor skal grænsen ligge Kaptajn, efter din mening ?? ...Selv om vi har denne strenge våbenlov har de kriminelle intet besvær med at skaffe kraftige våben til deres ulovligheder ...Det vil jeg ikke mene er helt rigtigt. Det er korrekt at du bliver dømt for det hvis det er noget du har forberedt dig på at gøre. Hvis du f.eks. har et baseballbat stående ved din dør, uden at du spiller baseball. Men hvis du føler dig truet af en indbrudstyv og du gokker ham ned med hvad du lige har tæt på dig, så handler du i nødværge, og så kan du ikke dømmes for noget.Jeg synes sådanset loven er fin nok, fordi den understreger at det med at straffe kriminelle er noget der hører politiet til. Politiet skal som udgangspunkt have monopol på magtanvendelse. Jeg tror vi vil få mere, og ikke mindre, vold ud af at lempe på våbenlove eller selvtægtslove herhjemme.I samme omgang vil jeg dog sige at jeg synes politiet skulle finansieres på en måde så de kunne behandle alle de sager der opstod, inkl. indbrud. Så ville folk heller ikke føle behov for selvtægt.
Citat fra: kirstenelisabeth efter Oktober 03, 2015, 04:06:10 pmAngående årsager til skoleskyderier:Jeg har i en anden sammenhæng omkring personer, som opfører sig dårligt overfor andre mennesker læstfølgende:Vores mønstre bliver grundlagt tidligt. Vi vil alle gerne have kontakt -og helst elskes. Hvis vi ikke kan få det, vilvi gerne beundres. Hvis det heller ikke lykkes, vil vi prøve at true os til kontakt. Lykkes det heller ikke, er sidsteudvej at blive hadske. At ødelægge "festen" vi ikke er inviteret til.Synes I ikke, at det passer meget godt her?Jeg synes også, at det passer meget godt i en masse andre sammenhænge, hvor en person opfører sig dårligtoverfor andre. Hvad synes I?Passer det ikke også meget godt på en som Breivik, f.eks.?Og det passer bestemt godt piloten af Germanwings selfmordIfølge denne artikel i Ekstrabladet http://ekstrabladet.dk/112/kynisk-skoleskyder-smidt-ud-af-haeren/5763079 skulle gerningsmanden bag det sidste skoleskyderi have skrevet følgende på sin blog:citat:"- Jeg har bemærket, hvordan så mange mennesker er helt alene og ukendte, men så snart de spilder lidt blod, ved hele verden, hvem de er. En mand, som ingen ved, hvem er, kan pludselig ses på alle skærme og hans navn er på alles læber.- Alt sammen i løbet af en enkelt dag. Det virker som om, at jo flere du dræber, jo mere berømt bliver du,"citat slut