Forfatter Emne: Julekalender historie 12. december Mødet med Rudolf  (Læst 1216 gange)

Offline Alice (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Julekalender historie 12. december Mødet med Rudolf
« Dato: December 11, 2012, 10:45:07 pm »
Julekalender historie 12. december Mødet med Rudolf

Det var atter nat på den gale gård. Loppe kom ind til Leonora. ”Hvad laver du,” spurgte han. Hun smiler til ham. ”Har du kigget ud af vinduet,” spurgte hun. ”Ja, det er jo bare mørkt,” svarede han med et suk.

”Jamen,” fortsatte hun. ”Kan du ikke se stjernerne og det er en frostklar nat.” Loppe gabte, ”Ja, og hvad så?” var hans svar. ”Vi skal ud og gå en tur i nat.” ”Skal vi udenfor,” spurgte han. ”Som du ville have sagt. Yep, så gå ud og tag din overfrakke på, for det er koldt,” sluttede hun. Som sagt, så gjort.

”Kom nu,” sagde Leonora, og så gik de ud i gården. ”Uha, det er koldt, min næse bliver næsten helt rød af kulde,” beklagede Loppe sig. ”Hold nu op med at beklage dig, Prøv at se op på himlen, se der, er de ikke smukke? Sagde hun.

”Jo, men hvad bruger man stjernerne til? Spurgte han. ”Hør nu her min lille nisse, ved du ikke det?” var hendes svar. ”Næ, jo, måske kan jeg bare ikke huske det?” forsvarede han sig. ”Oka,” forklarede Leonora. ”Nogle mennesker tror, at når de kigger op på himlen og ser stjernerne, ser de deres familie og dyrs sjæle, de kigger på dem, og tænker på dem, de tror at de passer hinanden deroppe.” forklarede Leonora.

”Hm, det er mærkeligt,” tænkte Loppe højt. ”Kom nu, hvad er det der? Spurgte han og kiggede ned på jorden. ”Du kan jo spørge,” var hendes svar. Han sagde bare, ”Holly, bully, vully, vib.”

”Hvem er du?” Loppe kiggede ned på det lille dyr nede i sneen. Den lå rullet helt sammen, og det eneste man kunne se, var nogle, der så ud til at kunne stikke. Den stak forsigtigt hovedet frem. ”Jeg er et pindsvin og hedder Rudolf”. Loppe løftede hovedet. ”Rudolf, det kan du da ikke hedde, ”sagde han.

”Det gør jeg altså, det er menneskene der har givet mig det navn,” sagde pindsvinet. ”Så er du en af dem der var inde i sidste vinter,” spurgte Leonora. ”Ja, det er mig, jeg stod inde i det store bur,” forklarede Rudolf.
”Jamen, hvorfor gav de dig navnet Rudolf,” Loppe var ret nysgerrig. ”Det ved jeg,” svarede Leonora. Det er fordi de fandt dig i december,” forklarede hun. ”Jeg er forvirret,” sagde Loppe. ”Jeg fatter ikke et ord af det. Hvad har december med Rudolf at gøre.”

”Nej, nu må du altså undskylde,” svarede Leonora. ”Er du ikke en nisse?” Loppe svarede fornærmet. ”Jo, selvfølgelig er jeg en nisse.” Hun smilede til ham. ”Jamen, ved du så ikke hvem Rudolf er?” Spurgte hun. ”Jo, ham der,” Loppe pegede på pindsvinet.  ”Ja,” fortsætter Leonora, ”men jeg mener ham den rigtige Rudolf.”
”Nåh ham, selvfølgelig ved jeg det, han er jo julemandens specielle rensdyr,” svarede Loppe. ”Ham kender jeg vist ikke, jeg tror aldrig jeg har set ham,” var pindsvinet Rudolf svar.

”Næ, det har du ikke, for man kan kun se Rudolf en nat om året, nemlig juleaften, hvor han lyser for julemanden med sin røde næse, så julemanden kan dele gaver ud til alle verdens artige børn, forklarede Loppe. Med et gik der et lys op for ham, ”det er jo ham du er opkaldt efter,” sagde han.

”Pas på,” Leonora råbe, da lyset blev tændt i gården. ”Hallo, er det bare jer,” lød det fra Karl Junior, gårdkatten. ”Skal I ikke ind før menneskene vågner og det gør de snart, og her er koldt.” sluttede han og forsvandt ind af kattelemmen.

”Holly, bully, vully, vab, sagde Loppe. Rudolf vendte sig om og begyndte at gå tilbage til sit hi. Leonora og Loppe skyndte sig ind og gik op på loftet. ”Åh, hvor skal det gøre godt t komme under dynen, for at få varmen, jeg fryser helt ned til tæerne,” sagde Loppe og så gik han op i den gamle barnevogn og drømte om der kun er 12 dage til juleaften.

Campanule

• Gæst
Sv: Julekalender historie 12. december Mødet med Rudolf
« Svar #1 Dato: December 12, 2012, 10:59:47 am »
Dejligt afsnit :-)