Forfatter Emne: Grundloven skal overholdes  (Læst 2906 gange)

Anklageren

• Gæst
Grundloven skal overholdes
« Dato: Oktober 20, 2015, 01:47:25 am »
Hvis man ikke vil overholde grundloven, er man en forræder imod det danske folk.

Det gælder så for en del muslimer, men desværre også for nogen danskere.

Med hensyn til muslimerne, så er der en del af dem, som går ind for kalifatet og for at sharia skal erstatte grundloven. Den styreform kaldes teokrati, som ikke kan forenes med demokrati.

Da danskerne har udviklet sig til et demokratisk folk, skal teokratiet bekæmpes med demokratiske midler - og dem der mener - at det er nødvendigt at tage udemokratiske midler i brug (i betragtning af hvad vi er oppe imod) - har på en måde allerede givet fortabt, før vi for alvor kommer i gang.

Vi civile borgere skal altså ikke slås imod muslimerne i gaderne i fremtiden, og dem der har tænkt sig det, vil jo belaste politiet helt urimeligt (som har opgaver nok i forvejen uden at skulle arrestere rasende danskere og efterforske brandstiftelser).

En af de opgaver, som vi måske kan få brug for politiet til, er at forbyde jihadister som Hizb-ut-Tahrir, og det ville have glædet mig meget, hvis Hizb-ut-Tahrir allerede var blevet forbudt dengang formanden blev dømt efter racismeparagraffen for at uddele løbesedler, der opfordrede til vold imod jøder. Grundloven åbner nemlig mulighed for at forbyde foreninger, der virker ved vold - på en helt igennem demokratisk måde.

Det ville efterfølgende åbne mulighed for at udvise tilhængere af Hizb-ut-Tahrir uden at give afkald på retssamfundet. Jeg ved godt, at der kræves solide beviser for at opløse en forening, men der er jo allerede nogen beviser imod Hizb-ut-Tahrir, og der kommer måske flere.

En anden ting jeg har tænkt på er, at man for at blive dansk statsborger skal sværge troskab imod grundloven (tilsvarende i USA) - fordi det kan forebygge, at vi får jihadister som danske statsborgere, som det kan være meget vanskeligt at udvise (i det mindste deres efterkommere).

Nu bliver det her for langt, så jeg slutter her.

« Senest Redigeret: Oktober 20, 2015, 01:52:47 am af Anklageren »

Offline Fynbokvinde

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Sv: Grundloven skal overholdes
« Svar #1 Dato: Oktober 20, 2015, 05:20:49 pm »
Gode og spændende tanker..

Anklageren

• Gæst
« Svar #2 Dato: Oktober 21, 2015, 08:55:37 pm »
Gode og spændende tanker..

Der var så ikke mange, der turde debattere demokratiet og indvandringen :superstition:

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Oktober 21, 2015, 09:22:19 pm »
"....at man for at blive dansk statsborger skal sværge troskab imod grundloven (tilsvarende i USA) - fordi det kan forebygge, at vi får jihadister som danske statsborgere, som det kan være meget vanskeligt at udvise (i det mindste deres efterkommere)..."

Det ville da ikke hjælpe noget. Løgnere og bedragere vil jo sværge hvad som helst - og det sker med garanti også i USA.

Anklageren

• Gæst
Det er jeg ikke enig i
« Svar #4 Dato: Oktober 21, 2015, 10:52:29 pm »
"....at man for at blive dansk statsborger skal sværge troskab imod grundloven (tilsvarende i USA) - fordi det kan forebygge, at vi får jihadister som danske statsborgere, som det kan være meget vanskeligt at udvise (i det mindste deres efterkommere)..."

Det ville da ikke hjælpe noget. Løgnere og bedragere vil jo sværge hvad som helst - og det sker med garanti også i USA.

Jeg er derimod overbevist om, at de færreste ville være interesserede i at statsborgerskabet blev taget fra dem igen, hvis det blev tydeligt, at de havde sværget falsk for at få det.

Under alle omstændigheder må det være forvirrende for udlændinge at finde ud af, hvad der forventes af dem, som det er nu.

Offline Desdicardo

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.6%
  • Køn: Mand
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Oktober 22, 2015, 12:25:04 am »
Hvis man ikke vil overholde grundloven, er man en forræder imod det danske folk.

Med hensyn til muslimerne, så er der en del af dem, som går ind for kalifatet og for at sharia skal erstatte grundloven. Den styreform kaldes teokrati, som ikke kan forenes med demokrati.

Da danskerne har udviklet sig til et demokratisk folk, skal teokratiet bekæmpes med demokratiske midler - og dem der mener - at det er nødvendigt at tage udemokratiske midler i brug (i betragtning af hvad vi er oppe imod) - har på en måde allerede givet fortabt, før vi for alvor kommer i gang.

Vi civile borgere skal altså ikke slås imod muslimerne i gaderne i fremtiden, og dem der har tænkt sig det, vil jo belaste politiet helt urimeligt (som har opgaver nok i forvejen uden at skulle arrestere rasende danskere og efterforske brandstiftelser).

En af de opgaver, som vi måske kan få brug for politiet til, er at forbyde jihadister som Hizb-ut-Tahrir, og det ville have glædet mig meget, hvis Hizb-ut-Tahrir allerede var blevet forbudt dengang formanden blev dømt efter racismeparagraffen for at uddele løbesedler, der opfordrede til vold imod jøder. Grundloven åbner nemlig mulighed for at forbyde foreninger, der virker ved vold - på en helt igennem demokratisk måde.

Det ville efterfølgende åbne mulighed for at udvise tilhængere af Hizb-ut-Tahrir uden at give afkald på retssamfundet. Jeg ved godt, at der kræves solide beviser for at opløse en forening, men der er jo allerede nogen beviser imod Hizb-ut-Tahrir, og der kommer måske flere.

En anden ting jeg har tænkt på er, at man for at blive dansk statsborger skal sværge troskab imod grundloven (tilsvarende i USA) - fordi det kan forebygge, at vi får jihadister som danske statsborgere, som det kan være meget vanskeligt at udvise (i det mindste deres efterkommere).

Der Rudi kunne jo næsten have forfattet dette indlæg ????? var det virkelig anklageren?
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Anklageren

• Gæst
« Svar #6 Dato: Oktober 22, 2015, 01:17:08 am »

Der Rudi kunne jo næsten have forfattet dette indlæg ????? var det virkelig anklageren?

Det tvivler jeg stærkt på.

Jeg har før skrevet om, at muslimer som går ind for at erstatte grundloven med kalifatet ikke hører hjemme i et demokrati.

Modsætningen opstår, når uskyldige muslimer bliver forfulgt - alene på grund af, at de er muslimer.

De skal heller ikke fredes på grund af, at de er muslimer.

Offline Desdicardo

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.6%
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Oktober 22, 2015, 04:23:43 am »
Jamen så er Rudi og dig jo næsten enige.? :) skulle man mene.
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Oktober 22, 2015, 04:33:56 am »
Nu har du nok ikke været her så længe så ville du sikkert have bemærket at de absolut ikke er enige ... Der Rudi vil have et Retsopgør med de Politikere han mener der er skyldige i den forfejlede flygtningepolitik  og et opgør med de medløbere han mener svigter Danmark ... :ermm:
« Senest Redigeret: Oktober 22, 2015, 02:54:22 pm af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Anklageren

• Gæst
« Svar #9 Dato: Oktober 22, 2015, 11:06:53 am »
Nu har du nok ikke været her så længe så ville du sikkert have bemærket at de absolut ikke er enige ... Der Rudi vil have et Retsopgør med de Politikere mener der er skyldige i den forfejlede flygtningepolitik  og et opgør med de medløbere han mener svigter Danmark ... :ermm:

Ja - jeg synes man skal forfølge dem som overtræder lovgivningen, men DerRudi synes at man skal forfølge mange flere, og det skal man gøre med tilbagevirkende kraft.

Det er vi dybt uenige om.

Vi er også uenige om, at jeg synes, at muslimer som passer det de skal (og er tilstrækkelig demokratisk mindede) er OK borgere.

Vi har heller ikke den samme raceteori.

Det er da i øvrigt rigtigt, at der også er mange ting, som vi er enige om (men det skriver vi ikke meget om).
« Senest Redigeret: Oktober 22, 2015, 11:09:49 am af Anklageren »