Forfatter Emne: Microsoft er et dyrt bekendskab  (Læst 1217 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.4%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Microsoft er et dyrt bekendskab
« Dato: August 28, 2015, 12:58:04 am »
Forskellige varer bliver bedre og bedre, men Microsoft laver ændringer i Office pakken, bare for at lave ændringer, så du kommer til at betale en gang til.

Tirsdag/onsdag var jeg til konference i Maniitsoq (Sukkertoppen ). Der så jeg et skib som jeg i første omgang troede var et krydstogts skib, selvom profilen ikke passede, fordi pladsen ikke var godt udnyttet.

Det var denne.

Så spurgte jeg de lokale, hvad det var for et skib, og fik at vide at det er en russisk rigmand som rejser rundt.

Dagen efter kom jeg ind på det igen, og fik nu at vide, at det var Bille Gates, som stod på ski på den store gletscher.

Det sidste var faktisk rigtigt, for jeg kan genkende skibet, og kan læse på Air Greenlands site, at Bill Gates var en af de første, der blev stærkt afhængig af heliskiing i Grønland.

https://www.airgreenland.dk/oplevelser/groenland/ski-og-snowboard

Hvem mon russeren er, som har en yacht der matcher?

Kongeskibet, som var her tidligere på sommeren, hvor dronning Margrethe og prins Henrik besøgte os, blegner jo noget (på grund af størrelsen).

« Senest Redigeret: August 28, 2015, 01:02:07 am af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.6%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Microsoft er et dyrt bekendskab
« Svar #1 Dato: August 28, 2015, 09:05:50 am »
Forskellige varer bliver bedre og bedre, men Microsoft laver ændringer i Office pakken, bare for at lave ændringer, så du kommer til at betale en gang til.

Tirsdag/onsdag var jeg til konference i Maniitsoq (Sukkertoppen ). Der så jeg et skib som jeg i første omgang troede var et krydstogts skib, selvom profilen ikke passede, fordi pladsen ikke var godt udnyttet.

Det var denne.

Så spurgte jeg de lokale, hvad det var for et skib, og fik at vide at det er en russisk rigmand som rejser rundt.

Dagen efter kom jeg ind på det igen, og fik nu at vide, at det var Bille Gates, som stod på ski på den store gletscher.

Det sidste var faktisk rigtigt, for jeg kan genkende skibet, og kan læse på Air Greenlands site, at Bill Gates var en af de første, der blev stærkt afhængig af heliskiing i Grønland.

https://www.airgreenland.dk/oplevelser/groenland/ski-og-snowboard

Hvem mon russeren er, som har en yacht der matcher?

Kongeskibet, som var her tidligere på sommeren, hvor dronning Margrethe og prins Henrik besøgte os, blegner jo noget (på grund af størrelsen).

Skibets navn er "Octopus", det ejes ikke af Bill Gates men af hans companion og partner.Paul Allen, medstifter af Microsoft. Yachten er hjemmehørende i George Town på Caymanøerne og er bygget af Lürssen værft i Tyskland

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: August 28, 2015, 09:57:25 am »

Er det de forskellige filformater i Office (2007 2010 2013, du hentyder til?
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.4%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: August 28, 2015, 10:10:27 am »

Ja - Microsoft sørger aktivt for, at den Officepakke man har købt, bliver forældet.

I et fornuftigt samfund ville alle tekstbehandlingsprogrammer være kompatible for at sikre konkurrence og lette hverdagen for brugerne (og Microsoft har en slags halv-monopol på tekstbehandling - som alle jo har brug for).

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.6%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: August 28, 2015, 10:27:44 am »
Russeren du tænker på må være Abramovitc, han har ikke en, men en hel flåde af yachter.

Bl.a. "Le Grand Bleu" som han i øvrigt har foræret til en forretningsforbindelse som gave.

derudover "Ecstasea"

og "Pelorus"

Den af hans yachter der ligner "Octopus" mest, må være "Luna", som han fik bygget for 5-6 år siden.

Det er lidt svært at følge med i Abramovitc`s yachtsamling, men den sidste nye yacht i hans flåde er "Eclipse"

"Eclipse" kan i øvrigt lejes for en pris af 2 millioner $ - pr. uge.

Den har indbygget misil-forsvars system og en u-båd i bunden.

« Senest Redigeret: August 28, 2015, 10:44:35 am af Phil »

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.6%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: August 28, 2015, 10:57:50 am »

Ja - Microsoft sørger aktivt for, at den Officepakke man har købt, bliver forældet.

I et fornuftigt samfund ville alle tekstbehandlingsprogrammer være kompatible for at sikre konkurrence og lette hverdagen for brugerne (og Microsoft har en slags halv-monopol på tekstbehandling - som alle jo har brug for).

Der findes masser af open source programmer som er gratis, og som man nok i højere grad burde anbefale folk at bruge.

Jeg bruger Gimp til billedbehandling, og for mig fungerer den lige så godt som photo shop, og Open Office til tekst og databehandling.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: August 28, 2015, 11:43:33 am »

Sådan er alle firmaer. Hvilken Office version bruger du? Der findes visse usynlige Microsoft Office Compatibility Pack og triks, imellem de forskellige versioner. Du kan også komme forbi, så kan du få, hvilken Office version du ønsker og det er gratis!!
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende