Forfatter Emne: YouTube som dokumentation  (Læst 1179 gange)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    43%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
YouTube som dokumentation
« Dato: August 27, 2015, 01:04:41 am »
Fra højreorienteret side bliver der jævnligt henvist til YouTube-link, som der opfordres til at man skal se, som dokumentation i en debat.

Jeg klikker ALDRIG på den slags links, og slet ikke når der ikke fortælles hvad det er man skal se.

YouTube-film kan være hvadsomhelst og enhver kan lave hvadsomhelst og publicere det på YouTube. Næste gang en jer højreorienterede sender et YouTube-link, så fly lige et billede af jer selv til min PB-box. Så skal I bare se løjer, hvad en normalt begavet venstreorienteret kan få ud af det. Jeg laver så en video af dig, stående i en minaret, med turban og plastikbadetøfler, skråle ALUHA ALLAH AKHBAR. Derefter fortsætter videoen med den højreorienterede i færd med at kneppe en ged.

""Anti-rød" og Abdul i heftig trekant med hungeden Hamza i valmuemarken" bliver titlen.
Anti-rød: " Der skulle helst brede sig en frygt i befolkningen ............."

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    6.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: YouTube som dokumentation
« Svar #1 Dato: August 27, 2015, 02:02:22 am »
Jeg synes der er forskel på brugen. Det er jo per definition næsten aldrig en primær kilde, og man skal derfor passe på med at bruge det til at dokumentere ens påstande. Når det er sagt er det tit nemmere at finde information om et emne der end andre steder. På dette punkt er det faktisk det samme som med wikipedia. Teknisk set ikke altid pålideligt men nemt at bruge. Naturligvis er youtube videoer endnu mindre pålidelige end wikipedia, da der jo absolut ingen krav er om sandfærdighed for at noget kan komme på youtube. Derfor det slet ikke holder til dokumentation af konspirationer etc.

En anden legitim brug af youtube kan være hvis nogen har lavet en god video der forklare et emne godt. I så fald synes jeg det er helt fint (og det har jeg også gjort flere gange) linket til videoen istedet for at bruge 30 linjer på selv at forklaret, hvad der bliver gennemgået bedre i videoen.

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    43%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 09, 2016, 10:51:47 pm »
En anden legitim brug af youtube kan være hvis nogen har lavet en god video der forklare et emne godt. I så fald synes jeg det er helt fint (og det har jeg også gjort flere gange) linket til videoen istedet for at bruge 30 linjer på selv at forklaret, hvad der bliver gennemgået bedre i videoen.

Sådan har jeg det også. Jeg skulle lige skrue lidt på et specielt styr på min syggel og fandt instruktionerne på no-time. Ligeledes da jeg skulle finde ud af hvordaqn et pop-up-telt skulle foldes sammen.

Jeg ville finde hvordan en af de printere med den kendte indbyggede forældelse kunne resettes. Fandt en masse, men ikke noget der holdt.
Anti-rød: " Der skulle helst brede sig en frygt i befolkningen ............."

Det er mig

• Gæst
« Svar #3 Dato: Januar 10, 2016, 10:21:33 am »
Fra højreorienteret side bliver der jævnligt henvist til YouTube-link, som der opfordres til at man skal se, som dokumentation i en debat.

Jeg klikker ALDRIG på den slags links, og slet ikke når der ikke fortælles hvad det er man skal se.

YouTube-film kan være hvadsomhelst og enhver kan lave hvadsomhelst og publicere det på YouTube. Næste gang en jer højreorienterede sender et YouTube-link, så fly lige et billede af jer selv til min PB-box. Så skal I bare se løjer, hvad en normalt begavet venstreorienteret kan få ud af det. Jeg laver så en video af dig, stående i en minaret, med turban og plastikbadetøfler, skråle ALUHA ALLAH AKHBAR. Derefter fortsætter videoen med den højreorienterede i færd med at kneppe en ged.

""Anti-rød" og Abdul i heftig trekant med hungeden Hamza i valmuemarken" bliver titlen.

Indenfor media, foto og filmverden er youtúbe den eneste kilde som er troværdigt, samme gælder forbruger teknik når man køber nye apparater og dimsedutter.
Store firmaer og Corporations betaler helst til pros som gennem tester deres produkter end til en brugsanvisning´, og deres medie er you tube, jeg
benytter den næsten dagligt som dokumentation og instruktion og kan ikke finde noget forkert i det, det er sådan vores verden er skruet sammen for
tiden.
At you tube bliver misbrugt er næsten et normalt forløb som man bare skal finde sig ind, man skal bare passe på, de samme man skal gøre som når man
'læser aviser, bare prøv at læse den korte avis hvis du ellers kan tåle dette.

You tube er fint og holder i hvert fald fruen beskæftiget ;o)