Forfatter Emne: Vil Danskerne også bare flygte ?  (Læst 5637 gange)

Offline Phil (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
Vil Danskerne også bare flygte ?
« Dato: August 21, 2015, 05:56:50 pm »

I øjeblikket flygter millioner af mennesker fra Afrika og mellemøsten til Europa på grund af krig og terror.
Ingen af dem har så meget som forsøgt at gøre modstand, eller forsvare deres familie, deres hjem, deres kultur, deres land eller deres frihed der hvor de kom fra.

Intet af det var tilsyneladende værd at kæmpe for, eller sætte livet på spil for, på det sted hvor de formentlig er født.  Men de vil gerne kæmpe en hård kamp, løbe stor risiko og  sætter gerne livet på spil for at komme til Europa, og helst så langt nord på som muligt. Selv i Eurotunnellen er nogle omkommet i forsøget på at komme fra Frankrig til England.

Hvorfor ? Det kan da ikke være sikkerhed de sætter livet på spil for ved den grænse, hvad er det så de vil risikere mere for, end de vil for at forsvare deres eget land og folk ?

Når folk bare flygter i stedet for at forsvare sig, følger krigen og terroren selvfølgelig efter og vil blive ved med det til den møder modstand.
Når de der skulle gøre modstand bare flygter til Europa, vil IS, Al Kaida og de andre naturligvis bare føge efter til de møder modstand et sted, - og det bliver så igen et sted i Europa, - Gates of Wienna måske ?

En masse Europæere ville nok foretrække at flygte til den tid, men hvorhen ? Ingen andre steder i verden tilbyder kost og logi, lejlighed og lommepenge til danske eller andre Europæiske flygtninge til den tid, så nu er der pludselig bedre grund til at blive og kæmpe end til at flygte over 8-10 grænser til en anden verdensdel hvor man helt skal klare sig selv.

Det er den grund til at blive og forsvare deres eget land Europa har taget fra dem, og i stedet givet dem en god økonomisk grund til at flygte til Europa i stedet.

.... og jeg gider ikke være med til at forsvare et land fyldt med så dumme venstredrejede tosser uden at få en særdeles god betaling-  http://blackwaterus.com/

Hvem har i sinde at være med til at forsvare Danmark gratis, - og hvorfor ?
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Vil Danskerne også bare flygte ?
« Svar #1 Dato: August 21, 2015, 06:01:46 pm »
Det var en tåbelig opstilling, og skrevet uden nogensinde at have oplevet noget værre halvlange køer i netto.

Hvis du bor med din familie i et land hvor en gruppe frygtelige voldelige mennesker pludselig begynder at myrde løs, hvad er så dine muligheder? Du siger at man skal yde modstand. Meget fint, men hvad sker der når folk uden våben gør modstand mod folk med våben?

Der er jo også bevæbnede grupper der yder modstand, men for civile mennesker er det ikke noget man bare lige sådan gør. Ville du også argumentere for at jøderne under anden verdenskrig bare skulle have ydet mere modstand?

Offline Phil (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: August 21, 2015, 06:53:12 pm »
Det var en tåbelig opstilling, og skrevet uden nogensinde at have oplevet noget værre halvlange køer i netto.

Hvis du bor med din familie i et land hvor en gruppe frygtelige voldelige mennesker pludselig begynder at myrde løs, hvad er så dine muligheder? Du siger at man skal yde modstand. Meget fint, men hvad sker der når folk uden våben gør modstand mod folk med våben?

Der er jo også bevæbnede grupper der yder modstand, men for civile mennesker er det ikke noget man bare lige sådan gør. Ville du også argumentere for at jøderne under anden verdenskrig bare skulle have ydet mere modstand?

Det vås er da bestemt skrevet af en evighedsstudent der aldrig har været i en krigszone, - jeg kan fortælle dig Libanon var værre end køen i netto, som nok er det eneste af de to steder du kender.

"Hvis du bor med din familie i et land hvor en gruppe frygtelige voldelige mennesker pludselig begynder at myrde løs, hvad er så dine muligheder?" spørger du.

Så er mine muligheder selvflgelig at skaffe nogle våben, så jeg kan forsvare min familie - intet er lettere i mellemøsten, - der koster våben som regel kun en brøkdel af hvad en billet til Europa koster.

Nej, jeg forventer heller ikke civile grupper i Danmark vil begynde at gøre modstand, - vi har vist slet ikke den slags grupper i DK ?

Det er derfor jeg spørger hvad folk som dig og andre debattører vil gøre når/hvis Danmark kommer i samme eller en lignende situation, -  gøre modstand, overgive sig eller flygte, - og i givet fald hvor hen  ?

Det glemte du at svare på-
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: August 21, 2015, 07:18:59 pm »
Ok, jamen hvis jeg skal svare, så vil jeg kigge på empiri og sige at jeg sammen med flertallet ville overgive mig. Det har vi også lidt erfaringer med, kan man sige. Herefter håber jeg at jeg ville have modet til noget modstandskamp, men det er simpelthen for let for både mig og dig at sidde i vores komfortable lænestole, og forestille os hvor modige vi alle sammen ville være hvis en fjende der ville dræbe en, og gøre gud ved hvad med ens familie, stod for døren.

Derfor giver jeg meget lidt for ethvert svar på sådan et spørgsmål, inklusiv dit, hvor man beskriver hvordan man med mod og løftet pande ville bekæmpe fjenden til sidste mand. Man kan ikke forvente at det svar man giver under de bedste omstændigheder stemmer overens med ens egne handlinger under de værste omstændigheder. Man kan kun håbe.

El_Nino

• Gæst
« Svar #4 Dato: August 21, 2015, 08:31:04 pm »
Ok, jamen hvis jeg skal svare, så vil jeg kigge på empiri og sige at jeg sammen med flertallet ville overgive mig. Det har vi også lidt erfaringer med, kan man sige. Herefter håber jeg at jeg ville have modet til noget modstandskamp, men det er simpelthen for let for både mig og dig at sidde i vores komfortable lænestole, og forestille os hvor modige vi alle sammen ville være hvis en fjende der ville dræbe en, og gøre gud ved hvad med ens familie, stod for døren.

Derfor giver jeg meget lidt for ethvert svar på sådan et spørgsmål, inklusiv dit, hvor man beskriver hvordan man med mod og løftet pande ville bekæmpe fjenden til sidste mand. Man kan ikke forvente at det svar man giver under de bedste omstændigheder stemmer overens med ens egne handlinger under de værste omstændigheder. Man kan kun håbe.

GUBBI du har ikke megen svar på ovenstående anklagere - Du væver udenom - begraver dig i utoipia omkring ubevæbnede oprør som kan (ikke) gøre modstand mod bevæbnede grupper - Delvis enig med dig men kun  Hvorfor ser vi kun mænd i flygtningebådene over Middelhavet - Hvis man  ikke vil forsvare familien - så giver jeg fanden.. ikke mengen sure sild for dit forsvar - så er hele bundet af flygtningene jo er et stort fejt bundt af kryb, som burde enten smides i Middelhavet, eller sendes retur i samme både :to_keep_order: :poke:

Offline Phil (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: August 21, 2015, 08:49:58 pm »

Det er en hel god National Geographic serie du linkede til, den skal jeg se i aften.

Jeg tror faktisk de fleste ville gøre som dig, og sikkert mig selv incl. hvis jeg ikke var klar til andet.
Sagen er bare at på et tidspunkt vil du alligevel altid stå med ryggen mod muren.

Årsagen til at jeg spørger jer var, at jeg stillede mig selv det spørgsmål da jeg havde set den film her

Nu er jeg flygtning

http://www.mx.dk/

For ham her gik forandringen temmelig hurtigt.

Er det så svært at forestille sig det kunne gå lige så hurtigt her.

Offline WTF!

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: August 21, 2015, 09:25:19 pm »

GUBBI du har ikke megen svar på ovenstående anklagere - Du væver udenom - begraver dig i utoipia omkring ubevæbnede oprør som kan (ikke) gøre modstand mod bevæbnede grupper - Delvis enig med dig men kun  Hvorfor ser vi kun mænd i flygtningebådene over Middelhavet - Hvis man  ikke vil forsvare familien - så giver jeg fanden.. ikke mengen sure sild for dit forsvar - så er hele bundet af flygtningene jo er et stort fejt bundt af kryb, som burde enten smides i Middelhavet, eller sendes retur i samme både :to_keep_order: :poke:
Med mindre du selv har befundet dig i den forkerte ende af en AK-47, så har du ikke en ide om hvad du taler om.

Offline Phil (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: August 21, 2015, 09:43:01 pm »

Med mindre du selv har befundet dig i den forkerte ende af en AK-47, så har du ikke en ide om hvad du taler om.

Det er trods alt rigtigt når han skriver at det hovedsagelig er mænd der kommer til Europa.

Det vil altså sige, at deres kvinder og børn stadig befinder sig i den forkerte ende af den AK-47 de selv nåede at flygtede fra ?

Ville du selv kunne flygte fra din familie ? ville du ikke prøve at bringe dem i sikkerhed først og fremmest ?

Det er vist den mest naturlige og instinktive reaktion for de fleste normale mennesker.

Der er noget der lugter langt væk ved hele det flygtningecirkus og alt for meget der slet ikke hænger sammen.

« Senest Redigeret: August 21, 2015, 09:44:43 pm af Phil »

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: August 21, 2015, 10:24:06 pm »
De billeder jeg kan finde af bådflygtninge viser både mænd, kvinder og børn. Jeg er interesseret i om nogen har statistikker over dem der omfatter køn?

Udover det er der andet end bare flygtninge fra krig i de både, specielt dem fra Libyen. Her er der også en del unge mænd fra Afrika der håber på at kunne tjene penge i Europa og sende dem hjem til familien. Det er jo præcis sådan nogen vi ikke skal give asyl til, men de findes i bådende og deres motiv er anderledes end at flygte fra en bevæbnet fjende.

Offline WTF!

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: August 21, 2015, 10:26:00 pm »
Det er trods alt rigtigt når han skriver at det hovedsagelig er mænd der kommer til Europa.

Det vil altså sige, at deres kvinder og børn stadig befinder sig i den forkerte ende af den AK-47 de selv nåede at flygtede fra ?

Ville du selv kunne flygte fra din familie ? ville du ikke prøve at bringe dem i sikkerhed først og fremmest ?

Det er vist den mest naturlige og instinktive reaktion for de fleste normale mennesker.

Der er noget der lugter langt væk ved hele det flygtningecirkus og alt for meget der slet ikke hænger sammen.
Jeg har tjenestegjort som kampsoldat i både Irak og Afghanistan og begge steder har jeg oplevet det samme mønster. Det er primært unge og middelaldrende mænd som oftest, mod deres vilje bliver tvunget til at kæmpe. Kvinder og børn er forholdsvis sikre så længe de holder sig ude af kampzonerne. Derfor giver det god mening for dem at de prøver at komme ud og i sikkerhed og derefter forsøger at få familien ud.

Jo, jeg personlig ville gøre alt for at beskytte min familie. Men jeg har også den fordel at jeg er våbentrænet og været i kamp før.

Ingen ved hvordan man reagerer når kuglerne begynder at flyve om ørene på en. Selv uddannet soldater er gået i panik første gang der blev skudt på dem.

Det er nemt at dømme andre mennesker når det tætteste man har været på krig er de Hollywood film man har set på sit Tv hjemme i sofaen. 

Propov

• Gæst
« Svar #10 Dato: August 21, 2015, 10:42:43 pm »

I øjeblikket flygter millioner af mennesker fra Afrika og mellemøsten til Europa på grund af krig og terror.
Ingen af dem har så meget som forsøgt at gøre modstand, eller forsvare deres familie, deres hjem, deres kultur, deres land eller deres frihed der hvor de kom fra.

Intet af det var tilsyneladende værd at kæmpe for, eller sætte livet på spil for, på det sted hvor de formentlig er født.  Men de vil gerne kæmpe en hård kamp, løbe stor risiko og  sætter gerne livet på spil for at komme til Europa, og helst så langt nord på som muligt. Selv i Eurotunnellen er nogle omkommet i forsøget på at komme fra Frankrig til England.

Hvorfor ? Det kan da ikke være sikkerhed de sætter livet på spil for ved den grænse, hvad er det så de vil risikere mere for, end de vil for at forsvare deres eget land og folk ?

Når folk bare flygter i stedet for at forsvare sig, følger krigen og terroren selvfølgelig efter og vil blive ved med det til den møder modstand.
Når de der skulle gøre modstand bare flygter til Europa, vil IS, Al Kaida og de andre naturligvis bare føge efter til de møder modstand et sted, - og det bliver så igen et sted i Europa, - Gates of Wienna måske ?

En masse Europæere ville nok foretrække at flygte til den tid, men hvorhen ? Ingen andre steder i verden tilbyder kost og logi, lejlighed og lommepenge til danske eller andre Europæiske flygtninge til den tid, så nu er der pludselig bedre grund til at blive og kæmpe end til at flygte over 8-10 grænser til en anden verdensdel hvor man helt skal klare sig selv.

Det er den grund til at blive og forsvare deres eget land Europa har taget fra dem, og i stedet givet dem en god økonomisk grund til at flygte til Europa i stedet.

.... og jeg gider ikke være med til at forsvare et land fyldt med så dumme venstredrejede tosser uden at få en særdeles god betaling-  http://blackwaterus.com/

Hvem har i sinde at være med til at forsvare Danmark gratis, - og hvorfor ?

Ca. 4 million danskere bor i udlandet, altså inklusive deres efterkommere.
Der bor ca. 6 million mennesker i landet

Ca, 16 million Tyskere bor i udlandet, altså inklusive deres efterkommer.
Der bor ca. 86 million mennesker i landet

Offline Phil (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: August 22, 2015, 08:00:43 am »

Jeg har tjenestegjort som kampsoldat i både Irak og Afghanistan og begge steder har jeg oplevet det samme mønster. Det er primært unge og middelaldrende mænd som oftest, mod deres vilje bliver tvunget til at kæmpe. Kvinder og børn er forholdsvis sikre så længe de holder sig ude af kampzonerne. Derfor giver det god mening for dem at de prøver at komme ud og i sikkerhed og derefter forsøger at få familien ud.

Jo, jeg personlig ville gøre alt for at beskytte min familie. Men jeg har også den fordel at jeg er våbentrænet og været i kamp før.

Ingen ved hvordan man reagerer når kuglerne begynder at flyve om ørene på en. Selv uddannet soldater er gået i panik første gang der blev skudt på dem.

Det er nemt at dømme andre mennesker når det tætteste man har været på krig er de Hollywood film man har set på sit Tv hjemme i sofaen.

Jamen det giver dig da en vis professionel indsigt.

Nu har jeg arbejdet og boet en del år (ca.25 år) på forskellige Amerikanske baser i og omkring stillehavet, bl.a. Clark og Subic, ikke militært men med R&R.service, så jeg er rimelig tæt på begivenhederne. Et par gange for tæt, bl.a. i Libanon, hvor vi heldigvis blev evakueret af Libanesiske soldater med køretøjer.

Tidligere var kvinder og børn rimeligt sikre, det er rigtigt nok, men det gælder ikke længere, og slet ikke med IS som medspiller i Syrien, der er kvinder og børn absolut i risikozonen og ikke noget man efterlader.

Desuden har droner og forskellige "smart" våben i vore dage i nogen grad fjernet soldaten fra de flyvende kugler, det kan man direkte høre og mærke på dem gør en forskel fra gamle dage når de kommer tilbage til R&R.

Selvfølgelig kan selv uddannede soldater gå i panik når kuglerne flyver, men der er lige så mange typer der ikke kan undvære det, dem må du også have mødt både i Irak og Afghanistan blandt de Amerikanske styrker. Flere af dem bliver stuntmænd, free-lancere, melder sig til Blackwater eller gør som "Grandmamas Video", en tidligere vietnam veteran.
Da New York Times udlovede en dusør for den der kunne skaffe billeder af kinesiske soldater der tævede budistiske munke med knipler i Tibet, skaffede han billederne. Han lod sig også kaste ned med faldskærm over Cambodia for at skaffe billeder af Khmer Rouges myrderier og forbrydelser. Der er altså også nogen imellem der slet ikke kan undvære det, og som tegner den ene livsfarlige kontrakt efter den anden.
« Senest Redigeret: August 22, 2015, 08:40:41 am af Phil »

Anklageren

• Gæst
« Svar #12 Dato: August 22, 2015, 10:51:59 am »
Du kan ikke nævne en eneste krig uden flygtninge, så man kan undre sig over. at du forstår din egen art så dårligt.

Du har nemlig ikke på nogen måde argumenteret for, at der skulle være flere mænd, der flygter fra de krige du nævner - eller argumenteret for, at ingen af dem så meget som har forsøgt at gøre modstand, eller forsvare deres familie, deres hjem, deres kultur, deres land eller deres frihed der hvor de kom fra.

Det sidste er jo nok delvist løgn, for man kan ikke få asyl med mindre man er politisk forfulgt, og det bliver man, når man gør modstand på en eller anden måde.

Det er også mere bemærkelsesværdigt hvordan de myter opstår, hvor man kæmmer alle over en kam og fortæller selveste sandheden i få sætninger.

Hvor kommer det ønske om at putte folk i kasser og rubricere dem som "en slags" dog fra? Selv kvinder er ens i nogens øjne.

Mange danskere ser en muslim, der er bekvemmelighedsflygtning, hvis de ser en med et arabisk udseende - selvom der er flygtet millioner af kristne arabere. På en eller anden måde eksisterer de kun, når man beskriver, hvordan de bliver forfulgt så de flygter - mens de stadig er dernede.

Kan man ikke bare forholde sig til hver enkelt menneske man møder?

« Senest Redigeret: August 22, 2015, 11:02:07 am af Anklageren »

Offline Phil (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: August 22, 2015, 11:11:34 am »
Du kan ikke nævne en eneste krig uden flygtninge, så man kan undre sig over. at du forstår din egen art så dårligt.

Du har nemlig ikke på nogen måde argumenteret for, at der skulle være flere mænd, der flygter fra de krige du nævner - eller argumenteret for, at ingen af dem så meget som har forsøgt at gøre modstand, eller forsvare deres familie, deres hjem, deres kultur, deres land eller deres frihed der hvor de kom fra.

Det sidste er jo nok delvist løgn, for man kan ikke få asyl med mindre man er politisk forfulgt, og det bliver man, når man gør modstand på en eller anden måde.

Det er også mere bemærkelsesværdigt hvordan de myter opstår, hvor man kæmmer alle over en kam og fortæller selveste sandheden i få sætninger.

Hvor kommer det ønske om at putte folk i kasser og rubricere dem som "en slags" dog fra?

Mange danskere ser en muslim, der er bekvemmelighedsflygtning, hvis de ser en med et arabisk udseende - selvom der er flygtet millioner af kristne arabere. På en eller anden måde eksisterer de kun, når man beskriver, hvordan de bliver forfulgt så de flygter - mens de stadig er dernede.

Selvfølgelig kan jeg nævne krige uden flygtninge, - eller i hvert fal uden folk der flygtede til andre lande, men til andre områder i deres eget land, hvorfra de kunne forsvare sig, - har du nogen sinde hørt om flygtninge fra nord-vietnam under vietnam krigen, uagtet de blev sønderbombet ? De flygtede, ja, men nord på hvor de kunne få våben og træning, men de blev i landet og forsvarede det.

De asylregler du snakker om har vist ikke megen indflydelse på de millioner af lykkejægere der i øjeblikket stormer Europas kyster, får Rumænien og andre lande til at bygge høje hegn, belejrer Eurotunnellen og skaber no-go zoner i snart hele europa.

Tror du selv på det er de kristne arabere der skaber problemer i Paris, London, Madrid, København eller Malmø ?

Hvis du tror det, så bliv endelig ved med det, gudskelov kan jeg se resten af danmark så småt er ved at vågne op, selv om det går langsomt.

Citér
Kan man ikke bare forholde sig til hver enkelt menneske man møder?

Sikke noget vrøvl. Når folk optræder som en gruppe er man nødt til at forholde sig til dem som en gruppe og ikke som enkeltpersoner.

« Senest Redigeret: August 22, 2015, 11:18:56 am af Phil »

Offline Anti-rød

• Hyper medlem
  • Activity:
    24.8%
  • Country: 00
  • Socialisme - verdens menneskefjendske ideologi
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: August 22, 2015, 11:27:42 am »
Se på  billedet.

Tyrkiet ligger klods op af Syrien, og mange syrer tager gennem Tyrkiet.
Tyrkiet er enormt stort og der ville sagtens være plads til alle flygtningene på den anatolske højslette.

Hvorfor tager flygtningene videre nu de er kommet i sikkerhed, og vil hele vejen igennem Makedonien Ungarn m.v for at komme til Danmark og Sverige ???

Det er et af verdens nemmeste spørgsmål.
Det er for at få penge. Det er helt ligetil.

Nogen syrer er slet ikke fattige, men tager en færge fra Tyrkiet til Grækenland hvor de søger videre mod Danmark, hvor de ved de bliver betalt godt.

Så der er en god portion humbug med i spillet.
Er det så svært at forstå anklager. Prøv om du kan opbyde så meget intelligens at du fatter det.