Forfatter Emne: Hvor meget i bibelen er falsk?  (Læst 5804 gange)

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.2%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Hvor meget i bibelen er falsk?
« Svar #15 Dato: August 10, 2015, 05:44:37 pm »
Hej herinde  :smile: det er snart længe siden...men jeg kikkede lige ind på Din Debat  -den anden dag, og tænkte.. måske dukker der et jehovas vidne op, i denne tråd  :biggrin: det gjorde der så ikke.. nu havde de ellers chancen .. jeg savner dem nu heller ikke !

Jeg syntes det er forkert, at bruge Bibelen som en opslagsbog, med love og regler !

Jeg vil hellere anbefale, at I finder Jesus  :heart: så ser man med andre øjne, og jeg kunne slet ikke undvære ham, i min hverdag.

Jeg har haft et hårdt år, som jeg meget nødig vil gøre om, men uden Jesus - havde jeg ikke klaret det !

Kan I hygge jer  :cuerda:
Jeg holder mig til den meget synlige havenisse.
Jeg kan se den
Jeg har selv købt den
Jeg ved den er virkelig

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4%
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: August 10, 2015, 09:46:11 pm »
Jeg ville ikke være tryg ved, at skulle klamre mig til en havenisse, når der sker kriser, i ens liv  :cry:

Det svarer lidt til, at give et lille barn en narresutte...men kan nissen hjælpe dig, så er alt jo godt  :curtsey:

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4%
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: August 10, 2015, 09:52:09 pm »
Citér
Næ man skal heller ikke underkende at man kan bruge, og få brug for religion, når livet gør virkligt ondt

"Religion" ... jeg har kun brug for, at søge Jesus - ikke religion.. det er min erfaring  :smile:

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
OGSÅ en måde at få fat i en Hellig mand ... :))
« Svar #18 Dato: August 11, 2015, 04:46:04 am »
Hej herinde  :smile: det er snart længe siden...men jeg kikkede lige ind på Din Debat  -den anden dag, og tænkte..

måske dukker der et jehovas vidne op, i denne tråd  :biggrin: det gjorde der så ikke.. nu havde de ellers chancen .. jeg savner dem nu heller ikke !

Jeg syntes det er forkert, at bruge Bibelen som en opslagsbog, med love og regler !

Jeg vil hellere anbefale, at I finder Jesus  :heart: så ser man med andre øjne, og jeg kunne slet ikke undvære ham, i min hverdag.

Jeg har haft et hårdt år, som jeg meget nødig vil gøre om, men uden Jesus - havde jeg ikke klaret det !

Kan I hygge jer  :cuerda:

Hvis du nu skulle komme til at savne en´ af disse muntre gutter så ring efter en vinduespudser ... 90% af dem er Jehovas vidner ...  :Laie_39: :ahappy:
« Senest Redigeret: August 11, 2015, 04:47:45 am af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: August 11, 2015, 08:45:40 am »
 :blum: tak for rådet Debatsvinet, men jeg nyder freden, efter debatterne med jv, på Sol  :biggrin:
Hvem gider blive skældt ud dag ud og dag ind.. løgnen var nu den værste - især løgnen om andre debattører.

Jv har opgivet at ringe på min dør, for mange år siden, man skulle tro, de var bange for mig.. en dag gik de foran mig.. bare nogle få meter.. og jeg så, de kom en reklame i min postkasse, men de sagde ikke et ord til mig  :declare:

Nemesis

• Gæst
« Svar #20 Dato: August 15, 2015, 09:17:54 pm »
Det er en pæn del og det starter allerede i kapitel 1. Der findes hele to skabelsberetninger og de er pænt forskellige fra hinanden. I den første skaber ELOHIM verden og i den anden er det YHVH.

ELOHIM er den oprindelige guddom som Moses bragte med fra Egypten, og navnet betyder Guderne, forstået på den måde at der er en mandlig og en kvindelig del samlet i en guddom. Tilhængerene af den oprindelige Mosestro var samaritanerne, hvis anden helligdom foruden templet i Jerusalem var det oprindelige tempel i Silo.
Da Jøderne var i det Babylonske Fangenskab, opstod den jøddom som vil så kender i dag med den mandlige guddom YHVH.

Jesus henviser gang på gang til Elohim og ikke YHVH og det er deri at hans tro adskiller sig fra de Johanneskristne. Paulus der faktisk ikke forstod forskellen blandede Jesus og Johannes lære sammen. Det er derfor at man flere gange kan opleve, at det Paulus siger er i modstrid med hvad Jesus siger. At man så har valgt at lytte mere til Paulus end til Jesus er så en kirkehistorisk skandale. Det mest grelle er at Jesus siger at mænd og kvinder er ligeværdige, hvor Paulus siger at kvinden er underlagt manden. Det er så Paulus ord som har præget kristendommen fra det 6. århundrede.

Man burde dog kunne forvente, at den kirke som skulle bygge på Jesu lære, forstod at næst efter Gud, så er Jesus den højeste autoritet i bibelen, og er der tvivl om noget som helst, så er det Hans ord der skal stå til troende og alle andre som tager fejl.
« Senest Redigeret: August 15, 2015, 10:04:47 pm af Nemesis »

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    28.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: August 18, 2015, 10:34:17 am »
Hej herinde  :smile: det er snart længe siden...men jeg kikkede lige ind på Din Debat  -den anden dag, og tænkte.. måske dukker der et jehovas vidne op, i denne tråd  :biggrin: det gjorde der så ikke.. nu havde de ellers chancen .. jeg savner dem nu heller ikke !

Jeg ville egentligt gerne trænge til bunds i nogle af alle de uløste problemer der var på SOL. Jeg vil gerne vide om vagttårnslæren holder vand.

Citér

Gud har givet os lovene og reglerne for at de skal følges. Hvad eller?

Citér

Jamen, hvad skal man så med bibel? Så er alt det ævl og kævl om bibeloversættelse jo inderligt ligegyldigt, når det bare gælder om at finde Jesus? Hvad er egentligt pointen i alt det rakken ned på vagttårnsbiblen, når det bare gælder om at finde Jesus?

Nogle gange er du altså ulogisk.

Smukkehelle

• Gæst
« Svar #22 Dato: August 18, 2015, 10:46:24 am »
Carlo:
Citér
Jamen, hvad skal man så med bibel? Så er alt det ævl og kævl om bibeloversættelse jo inderligt ligegyldigt, når det bare gælder om at finde Jesus? Hvad er egentligt pointen i alt det rakken ned på vagttårnsbiblen, når det bare gælder om at finde Jesus?
Nogle gange er du altså ulogisk.

Halleluja, I'm a troll,
halleluja, troll again!

(Let omskr. fra 'Halleluhja, I'm a bum.' Eng., år ukendt.)