Forfatter Emne: "Hvide" plastre er faktisk et udtryk for racisme  (Læst 11886 gange)

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Islam i DK? Ja tak, multikulturen længe leve!
    • Vis profil
    • DKP
Sv: "Hvide" plastre er faktisk et udtryk for racisme
« Svar #15 Dato: August 13, 2015, 06:33:18 pm »
De må da godt nok gå rundt og kede sig gevaldigt i Sverige, når de kan få tiden til at gå med at finde sådanne peditesser frem og blæse dem stort op?

Det handler om Humanisme - og om, at vi alle skal kunne være her.
Observér, dokumentér, rapportér!

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
    • DKP
Sv: "Hvide" plastre er IKKE et udtryk for racisme
« Svar #16 Dato: August 13, 2015, 06:35:11 pm »
Jeg skriver hvad det passer mig i mit eget Land, det skal indtrængere af fremmed herkomst  og deres medløbere ikke bestemme ... :ermm:

Det er hverken negrene, kineserne eller eskimoerne der bliver forargede over farven på plastre, lakrids, negerboller og meget andet.

Det er som sædvanlig en flok røde hallal-hippier og pædagoger med for meget tid og for høj løn/overførselsindkomst, der lever isoleret ude på landet og ikke kan få tiden til at gå med andet.

Jeg har flere gode venner i flere lande der er negre, bl.a. Michael i Danmark. De betegner sig selv som, og kalder sig selv negre og har i sinde at blive ved med det.

Det kan da godt være ordet ikke længere bruges blandt husmødre og naive pædagoger i Framlev og omegn, - men det bruges altså stadig både blandt negre og almindelige mennesker og det kan du være rolig for det vil blive ved med.

Den almindelige dansker er nu ikke enig med dig: http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvorfor-ma-man-ikke-sige-neger

Og vil du venligst lade være med at nævne, hvor jeg bor???

El_Nino

• Gæst
« Svar #17 Dato: August 13, 2015, 07:40:21 pm »
Hvis brokkerøvene absolut vil have plastre der passer til deres underlige hudfarve, kan de jo bare købe ind....
http://www.alibaba.com/product-detail/Sterile-cute-skin-color-custom-adhesive_60161720023.html?spm=a2700.7735675.35.1.4Pmjm9&s=p
Hvad bliver det næste? Mælk skal også være brun eller sort?
Hvidt brød skal forbydes?

Der er da ingen, der nævner noget om at gøre de ting der ulovlige. Men okay - jeg tror,  jeg ser sagen i et lidt andet lys end du gør.  Jeg synes ikke, vores Nydanskere skal til at købe sig fattige i dyre specialfremstillede plastre over nettet - nej, jeg mener, det er en samfundsopgave at få skiftet de lyse plastre ud med nogle, der er mørkere i det. På den måde er alle med, og det er et vigtigt signal at sende til  offentligheden.

Enig med landboen - Sverige er jo ved at blive et underligt sygt samfund i den retning - alt er blevet forbudt, men muhamzerne må alt :girl_cray:

Hvem siger disse nassere køber sig fattige over nettet - lige ud over dig -- mørke plastre - ? Du lider sgu da af en seriøs omgang kogalskab, med det bræk du kommer med :Laie_93:

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: August 13, 2015, 07:43:43 pm »
Tigermanden bor i Framlev

:-)
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline ak31

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.4%
  • Tigermanden der døde
    • Vis profil
Bopæl
« Svar #19 Dato: August 13, 2015, 08:00:14 pm »

Nu bliver Tigermanden nød til at flytte, da børnenes cykeldæk igen bliver skåret op af en her fra debatten.

Tigermanden nu igen i fuld kamplyst

Smil, og verden smiler igen.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    14%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: August 13, 2015, 08:10:07 pm »
Det er simpelthen noget pladder at tale om racisme her.

Hvorfor synes du egentlig det? Jeg er oprigtigt interesseret i at høre begrundelser for, at der ikke skulle være tale om strukturel racisme i denne sag.

Traditionelt har både Danmark og Sverige været beboet af mennesker med lys hud, og det har markedet været indrettet efter.
Nu er der så åbenbart en efterspørgsel på plastre i andre hudfarver. Glimrende, men det er ikke en samfundsopgave - som du nævnte andetsteds - at forsyne markedet med sorte og brune plastre.

Da de første indvandrere kom til Danmark i større stil i 1960'er og 70'erne, førte slagterforretningerne ikke halalkød, for det var der ikke et marked for. Satte de muslimske indvandrere sig på deres røv og jamrede sig over det manglende halalkød?
Nej, de mest driftige nedsatte sig som halalslagtere og fik skaffet det dertil hørende kød.
I dag producerer danske slagterier også kød, der er bedt en lille bøn over, fordi der er et marked for det, og de kan sælge det.

Tilsvarende med hæfteplaster. Der bliver produceret hæfteplaster i andre farver, som sælges i de lande, hvor der er et marked for det, så den slags findes altså. Så i stedet for at sidde og jamre sig over de manglende farver, skulle man hellere kontakte producenterne/importørerne/forretningerne og gøre opmærksom på, at der nok er et marked for den slags.
I'm a Troll

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: August 13, 2015, 08:10:07 pm »
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Nemesis

• Gæst
« Svar #22 Dato: August 13, 2015, 09:36:58 pm »
De må da godt nok gå rundt og kede sig gevaldigt i Sverige, når de kan få tiden til at gå med at finde sådanne peditesser frem og blæse dem stort op?

Det handler om Humanisme - og om, at vi alle skal kunne være her.

Hvis humanisterne virkelig går op i petitesser som farven på et plaster, så må det virkelig stå meget lidt slemt til. Der er dog mange andre ting i verden jeg ville mene var langt vigtigere at slå et slag for, humanistisk set.
« Senest Redigeret: August 13, 2015, 09:38:51 pm af Nemesis »

Offline hanne

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.2%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: August 13, 2015, 09:39:52 pm »

han er NEGER
religion er roden til al ondskab på jorden
og skulle forbydes.

Forkynderen

• Gæst
Sv: "Hvide" plastre er IKKE et udtryk for racisme
« Svar #24 Dato: August 13, 2015, 09:57:30 pm »
Tigermanden:
Citér
Den almindelige dansker er nu ikke enig med dig: http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvorfor-ma-man-ikke-sige-neger
Og vil du venligst lade være med at nævne, hvor jeg bor???

"Den almindelige dansker" -?
Hvor ved du det fra?

I linket fra videnskab.dk står der blandt meget andet dét, som Anna98 pointerede: Neger er neutralt, betyder slet og ret sort.
Der står også, at den berømte Luther King ("Iiii have a dream!") ikke kaldte sig selv og sine tilhørere for "blacks" men "negroes" - som også betyder sort.

Det eneste, der har været ment nedsættende, er "nigger", som er en forvrængning af det rigtige, neutrale ord.
Efter Luther Kings død i 1968 begyndte nye borgerrettigheds-aktivister at kalde sig "blacks" - som der står i Tigermands eget link: For at signalere ny racebevidsthed.
Ja-veel ja. En racebevidsthed. Forestil jer venligst det samme udtalt af en hvid...hvad råbes der så?

Det er et interessant link, Tigermand viderebragte, men det synes ikke just at bakke vedkommende op. Vedrørende børnesange, skrives der, at det da er meget sødt at kalde for. eks. negerkys sådan. Ordet neger er ikke ment nedsættende i disse gamle sange.

I samme åndedrag kan jeg nævne, at jeg har en del sportsbøger, udgivet 1940'erne til 1960'erne. Overalt omtales negre som gæstede Danmark som "neger-bokseren", "den flotteneger-sprinter"(Wilma Rudolph), negeren fra Jamaica osv. Intet mærkeligt.

Det forskruede og kunstige kommer først fra omkring 1970, hvor nordeuropæerne skal irettesættes og udskammes til at bruge det ord, som de racebevidste negre har vedtaget at vi skal bruge.

Andre kan jo være så korrekte, de nu lyster - eller føler sig presset til. Jeg siger "neger" om en neger.

[/b][/u]

Floridor

• Gæst
De små synger...
« Svar #25 Dato: August 13, 2015, 10:34:02 pm »
Ak ja, jeg husker da stadig denne hyggelige børnesang fra min barndom:

I Niggerland bananen gror, og slanke palmer nejer
Små niggerbørn har altid travlt, og solen sort dem steger.
De har slet intet løbehjul, nej, de får lov at slæbe -
bananerne til skibet ned, hvad nytter det at flæbe?

De kender ikke Danmarks land, thi de kan knap nok læse
og mange af dem glemmer helt at pudse deres næse.
Hos niggermor man gemmer sig, hør, krokodillen græder.
Den holder mest af sort dessert, den grimme nigger-æder.

Hver morgen står man tidligt op, bananerne skal plukkes,
og malkes skal den lille ged, og lillebror skal vugges.
I palmen klatrer Sambo op, der finder han i flokke -
bananer se de ligner jo halvmåner sat på stokke.

Til havnen bli'r de båret ned, en damper på dem venter.
To tusind kurve palmefrugt, små niggerdrenge henter.
De har så travlt, de sorte små, i fyrre graders hede,
de slæber hele dagen lang, ak, når er solen nede?

De sover på det bare gulv, for de har ikke senge,
og selv når det er Søndag, må - de ikke sove længe.
Nej, danske dreng, du har det godt, sig tak for livets goder -
og send en kærlig hilsen ned til ham, din sorte broder!

- dét er edderbukme' lyrik på et højt plan..!

- så ka' både Keld Heick og gode, gamle Viggo Stückenberg altså godt gå hjem og vugge.....

:Laie_40: :Laie_39: :Laie_38: :Laie_35: :Laie_33: :JC_rimshot: :afro: :afro:
« Senest Redigeret: August 13, 2015, 11:01:49 pm af Floridor »

Offline DerRudi

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.4%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Sv: Bopæl
« Svar #26 Dato: August 13, 2015, 11:21:09 pm »
ak31 m.fl.
Citér

Ja, ja?  :dance2:
Framlev, 8462 Harlev J.
Der er to skoler i området, Lillering Gl. Skole, Lilleringvej 50 og Næshøjskolen, Gammel Stillingvej 424.

Hæ hæ. Ellers noget? I virker heftige i aften, Hanne og Landkonen. Er I ude på at dyrke lidt 'redox-agtig modkraft' på stikker-ka'len?   :whistle: :lol:
« Senest Redigeret: August 13, 2015, 11:32:10 pm af DerRudi »
Manner, Manner!

Sharia

• Gæst
Plastre SKAL være hvide - i hvert fald på sygehuse
« Svar #27 Dato: August 14, 2015, 04:20:36 am »
Ovre på SOL kan man læse en udmærket og spændende artikel om, at det i Sverige nu er blevet påpeget, at plastre, der har den for plastre klassiske farve, jo faktisk er et udtryk for racisme, idet man derved definere, hvad den "rigtige" hudfarve er. Jeg synes, at vi skylder minoriteterne i samfundet, at der også bliver lavet plastre i deres hudfarver, på den måde undgår vi at ekskludere nogen - for det kan ingen vel have interesse i?

http://sol.dk/nyhed/er-plastre-racistiske

og i sundhedssektoren i øvrigt. Årsagen; helt enkelt evnen til at spotte gennemblødning, infektion eller urenheder på bandage/plaster udenpå. Det er simple hygiejniske årsager der ligger bag at ALT i sundhedssektoren er hvidt eller ekstremt lyst.
Jeg har i øvrigt adskillige blå neoprenbandager til mine ømme led - men det ikke fordi at jeg er en smølf - de findes bare ikke i andre farver.

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.8%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
Sv: Plastre SKAL være hvide - i hvert fald på sygehuse
« Svar #28 Dato: August 14, 2015, 05:08:44 am »
Ovre på SOL kan man læse en udmærket og spændende artikel om, at det i Sverige nu er blevet påpeget, at plastre, der har den for plastre klassiske farve, jo faktisk er et udtryk for racisme, idet man derved definere, hvad den "rigtige" hudfarve er. Jeg synes, at vi skylder minoriteterne i samfundet, at der også bliver lavet plastre i deres hudfarver, på den måde undgår vi at ekskludere nogen - for det kan ingen vel have interesse i?

http://sol.dk/nyhed/er-plastre-racistiske

og i sundhedssektoren i øvrigt. Årsagen; helt enkelt  evnen til at spotte gennemblødning, infektion eller urenheder på bandage/plaster udenpå. Det er simple hygiejniske årsager der ligger bag at ALT i sundhedssektoren er hvidt eller ekstremt lyst.
  Jeg har i øvrigt adskillige blå neoprenbandager til mine ømme led - men det ikke fordi at jeg er en smølf - de findes bare ikke i andre farver.

Godt indlæg ... Ingen andre havde tænkt over det´ ... Jeg kan nok ikke kaldes racist hvis jeg skriver at i dette tilfælde er farven sort noget lort ...  :wink:
« Senest Redigeret: August 14, 2015, 05:11:40 am af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
    • DKP
Sv: Bopæl
« Svar #29 Dato: August 14, 2015, 09:52:24 am »
ak31 m.fl.
Citér

Ja, ja?  :dance2:
Framlev, 8462 Harlev J.
Der er to skoler i området, Lillering Gl. Skole, Lilleringvej 50 og Næshøjskolen, Gammel Stillingvej 424.

Hæ hæ. Ellers noget? I virker heftige i aften, Hanne og Landkonen. Er I ude på at dyrke lidt 'redox-agtig modkraft' på stikker-ka'len?   :whistle: :lol:

Bland dog min arbejdsplads uden om dette - ved at offentliggøre den, åbner du jo op for angreb på uskyldige mennesker, der bare tilfældigvis arbejder samme sted som mig. For to uger siden var der malet et hagekors på min hoveddøre - hvad kender du til det??! Mine to børn tør ikke være alene i vores have længere. I er skudt i hovedet at ligge og jage en familie på den måde!
« Senest Redigeret: August 15, 2015, 11:46:16 pm af Tigermanden »