Forfatter Emne: "Hvide" plastre er faktisk et udtryk for racisme  (Læst 12004 gange)

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Islam i DK? Ja tak, multikulturen længe leve!
    • Vis profil
    • DKP
"Hvide" plastre er faktisk et udtryk for racisme
« Dato: August 13, 2015, 02:13:27 pm »
Ovre på SOL kan man læse en udmærket og spændende artikel om, at det i Sverige nu er blevet påpeget, at plastre, der har den for plastre klassiske farve, jo faktisk er et udtryk for racisme, idet man derved definere, hvad den "rigtige" hudfarve er. Jeg synes, at vi skylder minoriteterne i samfundet, at der også bliver lavet plastre i deres hudfarver, på den måde undgår vi at ekskludere nogen - for det kan ingen vel have interesse i?

http://sol.dk/nyhed/er-plastre-racistiske
« Senest Redigeret: August 13, 2015, 04:30:02 pm af Tigermanden »
Observér, dokumentér, rapportér!

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
Sv: "Hvide" plastre er faktisk et udtryk for racisme
« Svar #1 Dato: August 13, 2015, 04:00:15 pm »
Hvis brokkerøvene absolut vil have plastre der passer til deres underlige hudfarve, kan de jo bare købe ind....
http://www.alibaba.com/product-detail/Sterile-cute-skin-color-custom-adhesive_60161720023.html?spm=a2700.7735675.35.1.4Pmjm9&s=p
Hvad bliver det næste? Mælk skal også være brun eller sort?
Hvidt brød skal forbydes?

Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
  • Country: dk
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
Sv: "Hvide" plastre er IKKE et udtryk for racisme
« Svar #2 Dato: August 13, 2015, 04:18:29 pm »
Hvis negrene ikke kan lide de Grisefarvede plastre kan de jo bare skrubbe hjem hvor de kommer fra ... :ermm:
« Senest Redigeret: August 13, 2015, 04:59:02 pm af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    4%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #3 Dato: August 13, 2015, 04:32:08 pm »
Hvis brokkerøvene absolut vil have plastre der passer til deres underlige hudfarve, kan de jo bare købe ind....
http://www.alibaba.com/product-detail/Sterile-cute-skin-color-custom-adhesive_60161720023.html?spm=a2700.7735675.35.1.4Pmjm9&s=p
Hvad bliver det næste? Mælk skal også være brun eller sort?
Hvidt brød skal forbydes?

Der er da ingen, der nævner noget om at gøre de ting der ulovlige. Men okay - jeg tror,  jeg ser sagen i et lidt andet lys end du gør.  Jeg synes ikke, vores Nydanskere skal til at købe sig fattige i dyre specialfremstillede plastre over nettet - nej, jeg mener, det er en samfundsopgave at få skiftet de lyse plastre ud med nogle, der er mørkere i det. På den måde er alle med, og det er et vigtigt signal at sende til  offentligheden.

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    4%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #4 Dato: August 13, 2015, 04:34:37 pm »
Hvis negrene ikke kan lide de Grisefarvede plastre kan de jo bare skrubbe hjem hvor de kommer fra ... :ermm:

Det var da en højest uheldig vinkel at lægge på sagen - og så er det i øvrigt slet ikke velanset at bruge N-ordet længere, det bør du undgå. Der er vel ingen idé i at gå og gøre andre mennesker kede af det ved sin sprogbrug. 

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: August 13, 2015, 04:57:31 pm »
Jeg skriver hvad det passer mig i mit eget Land, det skal indtrængere af fremmed herkomst  og deres medløbere ikke bestemme ... :ermm:
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    4%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #6 Dato: August 13, 2015, 05:18:54 pm »
Jeg skriver hvad det passer mig i mit eget Land, det skal indtrængere af fremmed herkomst  og deres medløbere ikke bestemme ... :ermm:

Der er da ikke tale om, at Nydanskere eller andre forsøger at bestemme, hvad du må sige - jeg påpeger jo bare, at N-ordet gled ud af dansk sprogbrug allerede tilbage i 80'erne - der er vel ingen grund til at sige ting, som andre mennesker går og bliver kede af.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.8%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: August 13, 2015, 05:40:33 pm »
Hvis der er et marked for plaster i andre farver end den traditionelle farve, må det da være noget for en frisk iværksætter.
I forvejen findes der plaster i alskens farver, specielt målrettet børn og barnlige sjæle, så det er da bare med at komme i gang, fremfor at sidde og føle sig forurettet over, at såkaldte hudfarvede plastre har den farve, de nu engang har.

Det er simpelthen noget pladder at tale om racisme her.
I'm a Troll

Offline Anna98

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: August 13, 2015, 05:51:24 pm »

Der er da ikke tale om, at Nydanskere eller andre forsøger at bestemme, hvad du må sige - jeg påpeger jo bare, at N-ordet gled ud af dansk sprogbrug allerede tilbage i 80'erne - der er vel ingen grund til at sige ting, som andre mennesker går og bliver kede af.

Neger betyder jo bare sort, det kommer fra det latinske ord for sort. Desuden er der da mange der bruger det endnu :)

Floridor

• Gæst
« Svar #9 Dato: August 13, 2015, 05:55:41 pm »

Gu fanden er ordet NEGER da ikke 'gledet' ud af det danske sprog..!

Citat, Sproget.dk:

neger  sb. fk. (artiklen er forkortet – se hele artiklen i DDO)
1.person som tilhører en gruppe mennesker oprindeligt hjemmehørende i Afrika, og som bl.a. er karakteriseret ved meget mørk hud og mørkt, kruset hår.

Neger-citat slut..!

DU kan kalde dem hva' helvede du vil - JEG forbeholder mig retten til at kalde en neger for en neger - en inuit for en inuit - og en indianer for en indianer...

- og sådan kan man fortsætte hele kloden rundt...

- dig kan man til gengæld bare nøjes med at kalde en..... idiot..

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    4%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #10 Dato: August 13, 2015, 05:58:39 pm »
Der er da ellers faldet domme i forhold til racisme-paragraffen for brugen af N-ordet:
https://da.wikipedia.org/wiki/Neger#Muligt_kr.C3.A6nkende_indhold

Også andre steder kan der findes dokumentation for, at N-ordet ikke bruges længere:
http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvorfor-ma-man-ikke-sige-neger

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    4%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #11 Dato: August 13, 2015, 06:01:23 pm »
Det er simpelthen noget pladder at tale om racisme her.

Hvorfor synes du egentlig det? Jeg er oprigtigt interesseret i at høre begrundelser for, at der ikke skulle være tale om strukturel racisme i denne sag.

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    4%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #12 Dato: August 13, 2015, 06:09:30 pm »

Neger betyder jo bare sort, det kommer fra det latinske ord for sort. Desuden er der da mange der bruger det endnu :)

Hej Anna, og velkommen til debatten - du kan læse meget mere om det her: http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvorfor-ma-man-ikke-sige-neger Og der står jo også, at når N-ordet bruges nu om stunder, så er det for at provokere.

Nemesis

• Gæst
« Svar #13 Dato: August 13, 2015, 06:22:44 pm »
De må da godt nok gå rundt og kede sig gevaldigt i Sverige, når de kan få tiden til at gå med at finde sådanne peditesser frem og blæse dem stort op?

Online Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.6%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: August 13, 2015, 06:24:08 pm »

Det er hverken negrene, kineserne eller eskimoerne der bliver forargede over farven på plastre, lakrids, negerboller og meget andet.

Det er som sædvanlig en flok røde hallal-hippier og pædagoger med for meget tid og for høj løn/overførselsindkomst, der lever isoleret ude på landet og ikke kan få tiden til at gå med andet.

Jeg har flere gode venner i flere lande der er negre, bl.a. Michael i Danmark. De betegner sig selv som, og kalder sig selv negre og har i sinde at blive ved med det.

Det kan da godt være ordet ikke længere bruges blandt husmødre og naive pædagoger i Framlev og omegn, - men det bruges altså stadig både blandt negre og almindelige mennesker og det kan du være rolig for det vil blive ved med.

Vil idioten nu være racistisk og forbyde Michael og de andre negre at kalde sig selv negre ? - og være stolte af at være det som disse ?

https://www.youtube.com/watch?v=BpA6TC0T_Lw

« Senest Redigeret: August 13, 2015, 06:35:10 pm af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.