Forfatter Emne: Ateister boller bedre  (Læst 1617 gange)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    26%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Ateister boller bedre
« Dato: November 22, 2012, 09:50:17 am »
Så er det videnskabeligt. Ateister boller bare bedre.

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1388827/Atheists-better-sex-religious-followers-plagued-guilt.html

Fordi de ikke er belastet af religiøs skyld. Mormonerne ligger i bund i undersøgelsen. Derefter kommer Jehovas Vidner.

Dette har selvfølgelig ikke noget at gøre med selve spørgsmålet om gud eksisterer eller ej:

Men alligevel: Bliv ateist og kvit de religiøse betonklodser om benene

Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Campanule

• Gæst
Sv: Ateister boller bedre
« Svar #1 Dato: November 23, 2012, 08:30:48 am »
Mit engelske er desværre ikke godt nok

Meeeen mon ikke det med ateister skal tages med en gran salt som så mange andre undersøgelser

Offline politikeren

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: December 04, 2014, 01:14:09 pm »

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1388827/Atheists-better-sex-religious-followers-plagued-guilt.html

Fordi de ikke er belastet af religiøs skyld. Mormonerne ligger i bund i undersøgelsen. Derefter kommer Jehovas Vidner.

Dette har selvfølgelig ikke noget at gøre med selve spørgsmålet om gud eksisterer eller ej:

Jeg kunne ikke være mere enig.

Jeg forstår dog ikke hvorfor ateister alligevel angiver at have skyldsfølelse - det giver ligesom ingen mening. Jeg har i hvert fald ingen dårlige følelser efter nogen former for seksuel aktivitet - tværtimod.

Bemærk iøvrigt den sidste sætning i artiklen:

He added: 'Our data shows that people feel very guilty about their sexual behaviour when they are religious, but that does not stop them: it just makes them feel bad.
'Of course, they have to return to their religion to get forgiveness. It's like the church gives you the disease, then offers you a fake cure.'

Det er lige netop essensen af kristendom - påfør mennesker en dårlig samvittighed over et eller andet som de ikke kan undslå sig for (for eksempel "arvesynden") - og tilbyd dem derefter at de kan blive frelst fra følgerne af denne arvesynd ved at gøre som systemet (troen) forlanger.

Det er da bondefangeri af værste skuffe - er det ikke?

politikeren
Med venlig hilsen
politikeren

Offline politikeren

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: December 04, 2014, 03:07:44 pm »

Jeg kunne ikke være mere enig.

Jeg forstår dog ikke hvorfor ateister alligevel angiver at have skyldsfølelse - det giver ligesom ingen mening. Jeg har i hvert fald ingen dårlige følelser efter nogen former for seksuel aktivitet - tværtimod.

Bemærk iøvrigt den sidste sætning i artiklen:

He added: 'Our data shows that people feel very guilty about their sexual behaviour when they are religious, but that does not stop them: it just makes them feel bad.
'Of course, they have to return to their religion to get forgiveness. It's like the church gives you the disease, then offers you a fake cure.'

Det er lige netop essensen af kristendom - påfør mennesker en dårlig samvittighed over et eller andet som de ikke kan undslå sig for (for eksempel "arvesynden") - og tilbyd dem derefter at de kan blive frelst fra følgerne af denne arvesynd ved at gøre som systemet (troen) forlanger.

Det er da bondefangeri af værste skuffe - er det ikke?

politikeren

Ha Politikeren, velkommen
Jeg håber at du er fri for alle de forfærdelige tvangstanker når du boller, hvis ikke kan du gøre som mig, jeg gør det under dynet, så er der ingen som kan se mig gøre noget forkert  :connie_40: :connie_40:
Mera

Næhhh Mera - jeg elsker at der er lys på - mænd er jo visuelle ved du godt - og man kan jo heller ikke have dyne på hvis det er under bruseren.   :l_hug:

politikeren
Med venlig hilsen
politikeren

Offline jalmar

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • uvidenhed blomstrer hos dem der ikke ser helheden.
    • Vis profil
Sv: Ateister boller bedre -
« Svar #4 Dato: December 04, 2014, 07:58:15 pm »

Hej politiker  :LaieA_017:

Dejligt at se du også har fundet herind - Velkommen til :LaieA_053:

Jeg kan ikke give dig mere ret - Vi er visuelle - Det er jo kun derfor, at kvinder er skabt som de er :tatice_06:
"De er godt nok svære at forstå, men hvad de end er, er de godt fundet på" (frit efter Piet Hein :tatice_03:)

hilsen ´
jalmar