Forfatter Emne: Katten afleverede lige en levende rotte..!  (Læst 7633 gange)

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.8%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Katten afleverede lige en levende rotte..!
« Svar #15 Dato: November 22, 2012, 03:14:10 pm »
Jeg er også blevet rigtig ferm til at fange mus, efter Isis er blevet udekat. Hun er godt nok en dygtig jæger, og der går næsten ikke en dag, uden hun kommer hjem med en mus, eller en fugl. Og nu altså også en rotte. Hun er også rigtig god til at fange guldsmede, men det er nu mest mus hun kommer ind med. Det er alle mulige arter, og min erfaring er at spidsmus er de sværeste at fange, når hun har sluppet dem løs. De er nogle arrige spektakler og går ikke af vejen for at bide, når man forsøger at fange dem.

Komme hjem med fugl? Eller spidsmus? Eller halsbåndmus? Det er derfor jeg synes at katte er lede. Jeg hader katte. Og så når de prøver at fedte sig ind på en. Uff.

Jeg passer i øjeblikket min mors gamle gård. Det indebærer at der skal være nogle katte, som nødvendigt onde, for at holde mus og  rotter nede, som, i den sammenhæng, vitterligt er skadedyr. Men katte skal da ikke holdes så de tager vilde dyr eller angriber faunaen. Så er katte skadedyr. Jeg er dyreven. I konsekvens heraf hader jeg katte.
Had er en meget stærk og negativ følelse! At jage og spise sin fangst en nu engang en del af kattens natur, ganske som løven, tigeren osv. Men dem hader du måske også?
Jeg kan kun give Nule ret, mennesket er det værste skadedyr her på jorden.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855