Forfatter Emne: Katten afleverede lige en levende rotte..!  (Læst 7531 gange)

Offline sun^lady (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Katten afleverede lige en levende rotte..!
« Dato: November 17, 2012, 03:07:35 pm »
Min lille fine Isis, der kun vejer 2½ kg, kom lige hjem med en levende rotte, og slap den løs på mit gulvtæppe. Heldigvis havde hun brækket ryggen på den, så den kun kunne bruge forbenene. Et ordentlig dask med en sko, bragte den hurtigt ud af dens pinsler. Det var ganske vist ikke verdens største rotte, men alligevel... synes hun er dygtig. Men kunne hun ikke have slået den ihjel først. Håber ikke kun en dag kommer og slipper sådan en fætter løs inde i min seng. Det har hun gjort en gang, med en levende mus  :shok:

Offline carmen

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • Klub-SUK
Sv: Katten afleverede lige en levende rotte..!
« Svar #1 Dato: November 17, 2012, 03:17:40 pm »
Ak ja, de kære dyr.

Sjovt nok har vores katte ( hovedsagligt udekatte ) aldrig kommet med sådanne "gaver" til mig. Gad vide om det er fordi de ikke har syntes at jeg fortjente dem? ( det er nu også ok :-)

Kærlig hilsen
Carmen
De smukkeste ting i verden kan ikke ses eller røres.  De skal føles i dit hjerte

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.8%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: November 17, 2012, 03:39:37 pm »
Dygtig mis....
Her får vi også leveret mus både ude og inde, mest levende!
Det er SÅ hyggeligt, at blive vækket kl.l... om natten af en kat som lige vil vise os hvad han har fanget..... og så slipper han den løs, så vi selv kan fange den og smide den udenfor. Og deltager han selv? Nope, det lader han os om, men følger dog med i jagten. Sikkert et syn for guder (eller ikke) når vi flintrer rundt der midt om natten i bar røv og ingenting og jagter mus.
En af de mange vidunderlige ting ved at bo på landet. Og helt ærligt; det generer os ikke - men vi er jo også begge to et par tosser når det gælder dyr.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline sun^lady (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: November 17, 2012, 04:19:48 pm »
Jeg er også blevet rigtig ferm til at fange mus, efter Isis er blevet udekat. Hun er godt nok en dygtig jæger, og der går næsten ikke en dag, uden hun kommer hjem med en mus, eller en fugl. Og nu altså også en rotte. Hun er også rigtig god til at fange guldsmede, men det er nu mest mus hun kommer ind med. Det er alle mulige arter, og min erfaring er at spidsmus er de sværeste at fange, når hun har sluppet dem løs. De er nogle arrige spektakler og går ikke af vejen for at bide, når man forsøger at fange dem.

Kenneth

• Gæst
« Svar #4 Dato: November 17, 2012, 07:11:12 pm »
Føj!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har oplevet noget i samme stil, min lillesøsters kat, var uden for.

Han plejer at komme hjem efter, men kalder på ham.

Men der gik 20 min før han kom, det viste sig så, at han havde en rotte i munden.

Jeg kunne se halen komme ud af munden på ham.

Føj, det er ulækkert at se på, men det er jo sådan katte er.

Men katte holder rotter væk, fra de fleste hjem.

Offline sun^lady (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: November 17, 2012, 07:33:50 pm »
så er det nok en god ting at have kat, hvis man har rotter på loftet  :crazy:

Campanule

• Gæst
« Svar #6 Dato: November 18, 2012, 07:59:33 am »
YAAAAK - jeg har også haft katte, som slæbte små gaver med hjem...

Offline sun^lady (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: November 18, 2012, 09:58:20 am »
Meget tidligt i morges, kom hun hjem og slap en levende halsbånsmus løs i stuen. Den fejlede ingenting, så den vilde jagt gik gennem stuen. Da den forsvandt om bag en tung reol, gik jeg i seng igen. Først for lidt siden fik vi den fanget, ved fælles hjælp. Igen var det mig der måtte aflive kræet. Det vænner jeg mig godt nok aldrig til

Campanule

• Gæst
« Svar #8 Dato: November 18, 2012, 04:19:33 pm »
De er store de halsbåndsmus. Vi har haft dem udenfor. Min mand kommer altid til at sige bredbåndsmus  :biggrin:

Offline sun^lady (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: November 19, 2012, 03:41:09 pm »
En bredbåndsmus...  :JC-hysterical:

Jeg synes halsbåndsmus er noget af det sødeste. Jeg er så ked af at slå dem ihjel, men jeg bliver jo nødt til det, når Isis ikke selv gør det...

Campanule

• Gæst
« Svar #10 Dato: November 20, 2012, 08:43:04 am »
Ja det er utroligt, det man kan, når man er nødt til det. Godt du klarer det, sun

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.8%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: November 20, 2012, 07:16:59 pm »

Jeg synes halsbåndsmus er noget af det sødeste. Jeg er så ked af at slå dem ihjel, men jeg bliver jo nødt til det, når Isis ikke selv gør det...
Hvis ikke den (stakkels) mus er skadet, så ryger den altså ud i naturen igen her!
Vi kunne ikke drømme om selv at slå dem ihjel.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline sun^lady (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: November 20, 2012, 09:55:37 pm »

Hvis ikke den (stakkels) mus er skadet, så ryger den altså ud i naturen igen her!
Vi kunne ikke drømme om selv at slå dem ihjel.

Problemet er bare at man jo ikke altid kan se OM den er skadet. Så hellere selv slå den ihjel, frem for at den måske kommer til at lide en langsom og pinefuld død. Den tanke er meget værre. I hvert fald for mig. I starten satte jeg dem troligt ud, hvis de ikke virkede skadede, men det resulterede kun i at hun prompte kom ind med dem igen. Hun strøg lige ud og fangede de samme mus igen, så det holdt jeg hurtig op med. Nu bliver de bare aflivet med det samme, så de ikke lider mere end højst nødvendigt.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    27.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: November 22, 2012, 04:50:52 am »
Jeg er også blevet rigtig ferm til at fange mus, efter Isis er blevet udekat. Hun er godt nok en dygtig jæger, og der går næsten ikke en dag, uden hun kommer hjem med en mus, eller en fugl. Og nu altså også en rotte. Hun er også rigtig god til at fange guldsmede, men det er nu mest mus hun kommer ind med. Det er alle mulige arter, og min erfaring er at spidsmus er de sværeste at fange, når hun har sluppet dem løs. De er nogle arrige spektakler og går ikke af vejen for at bide, når man forsøger at fange dem.

Komme hjem med fugl? Eller spidsmus? Eller halsbåndmus? Det er derfor jeg synes at katte er lede. Jeg hader katte. Og så når de prøver at fedte sig ind på en. Uff.

Jeg passer i øjeblikket min mors gamle gård. Det indebærer at der skal være nogle katte, som nødvendigt onde, for at holde mus og  rotter nede, som, i den sammenhæng, vitterligt er skadedyr. Men katte skal da ikke holdes så de tager vilde dyr eller angriber faunaen. Så er katte skadedyr. Jeg er dyreven. I konsekvens heraf hader jeg katte.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Campanule

• Gæst
« Svar #14 Dato: November 22, 2012, 08:32:51 am »
Jeg elsker dyr - men jeg respekterer deres forskelligheder. Også når de jager og dræber fordi det er deres natur. Mennesket er også et dyr - hvor vi dog slår ihjel, piner og er onde