Forfatter Emne: Unge, der flytter til København, foretrækker områder med mange Nydanskere  (Læst 835 gange)

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    17.4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
Jeg læste en interessant artikel fra Politiken, hvor unge mennesker fortæller om det at flytte over til København - det viser sig nemlig, at de unge mennesker foretrækker at bo i områder, hvor der er mange Nydanskere - og det er da glædeligt for landets fremtid, at de unge mennesker er så åbne og nysgerrige mod det fremmede. Og så går det jo også fint i tråd med, at flere og flere af de unge mennesker nu er begyndt at orientere sig mod Mellemøsten, når de skal definere sig selv kulturelt - det ser vi blandt andet ved, at de nu har taget det Muslimske langskæg til sig. Nå, men i artiklen lyder det blandt andet:

"Jeg ved ikke, om det er en provinsiel længsel, men her er den største andel af danskere med anden etnisk baggrund, og det åbner også op for andre butikker, som Aarhus er for lille til at rumme."

"Jeg kan få alt, hvad jeg gerne vil have, og min frisør og kioskmanden kender mig. Og jeg har boet i Mellemøsten, så for mig er det sgu også lidt lækkert, at her er nogle skilte på arabisk"

De unge mennesker er heldigvis mere fornuftige end mange af de lidt ældre.

http://politiken.dk/ibyen/byliv/ECE2759957/jydejagt-paa-stenbroen-tolv-timer-paa-jydernes-noerrebro/
Midlerne er underordnede.

mutaforma rettiliano

• Gæst
Lidt om snakken er der nok. Unge mennesker er jo i dag vokset op med mange nydanskere som klassekammerater og har været vant til at omgås dem som børn. Derfor har de ikke så megen berøringsangst overfor det fremmede. Sådan er det også i min egen familie. De ældste er småracister og stemmer DF hele bundtet, mens de yngste er mere åbne.

Som sagt før anerkender jeg frygten for at Danmark bliver overtaget af Islam og muslimer, for jeg synes da, at vi skal bevare Danmark som et DANSK territorium. Men jeg synes stadig, at den der enorme frygt for muslimer i det hele taget er lidt hysterisk. Jeg mener bestemt godt, at vi kan bære et vist antal af muslimer her i landet og seriøst mener jeg, at det er inspirerende med lidt sydenlandsk indflydelse her i landet. Da jeg boede i Århus, nød jeg da meget at komme i Gellerupparken. Man kunne jo spare ferien til sydligere himmelstrøg. Gik man over i Gellerupparken, var det jo som at være i syden. Well, bortset fra vejret måske.

Jeg har lige for en halv time siden været ovre og hente en kebab, da jeg var lidt småsulten. Og igen blev jeg mødt af venlige indvandrere. De var lige ved at lukke og hele familien var der. Manden, konen og to børn i 6-8 års-alderen. De hilste alle venligt og da jeg gik, ønskede hele familien god dag og smilte meget imødekommende. Hvor tit ser man ukendte danskere være så smilende overfor én? Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har oplevet det. Og det mener jeg i ramme alvor. Danskere er ofte noget tilknappede overfor fremmede.

Jeg har altid været åben overfor det fremmede. Føler mig dybest set heller ikke specielt dansk. Jo, jeg har et dansk pas og taler dansk, men det er så dét. Jeg har altid haft lige så mange udenlandske venner som danske venner og ofte er jeg mere på bølgelængde med udlændinge. Nok fordi jeg selv har et åbent, nysgerrigt sind og har det lidt svært med den tilknappede danske mentalitet, hvor man skal være fuld for at turde åbne sig op for fremmede.
« Senest Redigeret: August 01, 2015, 10:09:53 pm af mutaforma rettiliano »

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    17.4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
Hvor er det altså dejligt at læse dit indlæg. Selvfølgelig kan du da spille med på et arabisk fodboldhold - du har garanteret været velkommen. Og som sådan er dit indlæg jo det perfekte eksempel på, hvor gnidningsfrit integrationen kan foregå, hvis nu bare vi alle er respektfulde over for hinanden. Tak for sober og rar læsning - ikke bare her men generelt, mutaforma rettiliano.
Midlerne er underordnede.