Forfatter Emne: Hvor placeres konspirationsteorier?  (Læst 1035 gange)

mutaforma rettiliano

• Gæst
Hvor placeres konspirationsteorier?
« Dato: Juli 24, 2015, 02:30:45 am »
Jeg ser en lille mangel ved dette ellers udmærkede forum. Der er intet konspirationsforum.

Hvor placerer jeg f.eks. et konspiratorisk indlæg om Illuminati eller om reptilians? Nogle forslag?

Umiddelbart kunne det være under f.eks.

- fri debat
- Politik
- religion og filosofi
- almen
- samfund og kultur
- fritid
- det alternative
- alt det andet
- tant og fjas

Der er egentlig ikke en kategori, der 100 procent passer til konspirationsteorier. Politik måske? Nej, ikke helt. Samfund og kultur? Delvist, men ej fyldestgørende. Det alternative? Tja, måske, men så alligevel ikke helt, for det alternative ser jeg mere som noget med zoneterapi, astrologi o.s.v. Tant og fjas? Nja, jeg synes at konspirationsteorier er for alvorlige til bare at være tant og fjas.

Måske ender det med, at jeg opretter et emne om Illuminati eller reptilerne under fri debat. Men jeg ser jo omvendt, at fri debat efterhånden har udviklet sig til anti-muslimsk propaganda-hjørnet. :crazy:

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    10.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Hvor placeres konspirationsteorier?
« Svar #1 Dato: Juli 24, 2015, 03:28:51 am »
Personligt går jeg ikke op i hvor du ligger dine indlæg, men hvis jeg skulle vælge en kategori ville jeg nok mene at "Det alternative" er bedst, da det jo ligger i navnet at der her skal tales om begreber og idéer der er alternative til dem tager for givet (med rette, fordi de har empiri bag sig, men den kan vi tage senere).

For folk der tror fuldt og fast på astrologi er det jo nok ikke bare tant og fjas, men en sådan person ville måske have svært ved at holde latteren tilbage hvis hun hørte teorien om reptilmennesker. Hvad der bare er sjov og ballade kommer an på perspektivet.

Men jeg glæder mig under alle omstændigheder til at se nogle af dine indlæg. Fra solen ved jeg at jeg mener dine idéer ofte er lysår fra den virkelighed vi bor i, men du har altid holdt en god tone og været sjov at debattere med.

mutaforma rettiliano

• Gæst
« Svar #2 Dato: Juli 24, 2015, 03:48:45 am »
Okay, tak for feedbacken, Gubbi. Jeg tenderer måske til at være enig med dig i, at Det Alternative er en okay kategori til mine teorier. Men jeg vil lige afvente og se om der kommer andre meninger. Det kan jo også være, at en mod skriver, at de ikke tolererer konspirationsteorier her på forum.

Tja, jeg ved jo fra sol´en, at du ikke giver meget for mine teorier og vi har haft en del spændende diskussioner derinde. Jeg vil dog også give DIG, at du holder en bedre tone end mange andre, jeg har debatteret med, og som regel forstår at holde det sagligt og går efter bolden og ikke manden, i modsætning til visse andre, der mener, at man bør huske at spise piller o.s.v., hvis man ytrer sig en smule anderledes end flertallet. Og jeg anerkender da også, at du er ret vidende og velformuleret og dermed ofte interessant at diskutere med. Men også lidt krævende, da du jo ikke er nem at løbe om hjørner med. Men det gør jo ikke noget, at man bliver udfordret lidt af Videnskabs-eliten. :sarcastic_blum:

Jeg regner dog ikke med at spamme sitet her til med konspirationsteorier, som jeg måske i ny og næ har gjort det på sol. Der er jo intet konspirationsforum og opsætningen er lidt anderledes herinde, så derfor bliver der nok LIDT færre teorier fra min side. Men lidt skal der da nok blive, hvis der ellers er plads til dem herinde. Men jeg tror jeg vil udvælge enkelte teorier - dem som jeg finder mest interessante og relevante. Mens de mere skøre teorier lader jeg vel ligge på solen. Reptilian- og Illuminati-teorierne er dog mine favoritteorier, så dem skal jeg nok komme ind på. Sikkert også chemtrails og den slags. og ALIENS. :alien:

Derudover skal jeg nok også være aktiv i mere jordnære emner som sport, fodbold, politik, samfundsproblemer, debat om muslimer o.s.v.
« Senest Redigeret: Juli 24, 2015, 03:58:12 am af mutaforma rettiliano »

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    2%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juli 24, 2015, 11:50:40 pm »
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

-Heart-

• Gæst
« Svar #4 Dato: Juli 25, 2015, 12:29:17 am »
Prøv selvet.dk