Forfatter Emne: Hvorfor anlægger mænd skæg?  (Læst 6365 gange)

Offline Rudolf (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Hvorfor anlægger mænd skæg?
« Dato: November 11, 2012, 11:48:53 pm »
Jeg syntes af og til at dette forum virker lidt kedeligt – der sker ikke rigtig noget.

Jeg har derfor besluttet at starte et par tråde med virkeligt seriøse emner. Lidt om menneskelige reaktioner på forhold i dagligdagen.

Her kommer det første:  Hvorfor anlægger mænd skæg?
Det burde være nemt at svare på – men prøv selv at komme med et fornuftigt bud. Eller bare et bud, fornuftigt eller ej.

Jeg selv anlagde skæg en gang i tresserne. Mest fordi vi dengang boede i et gammelt forfaldent hus uden badeværelse og med das i gården og så strejkede min Philipshave. Det resulterede  i et flot rødt skæg som jeg faktisk var lidt stolt af.

Hvad min barber absolut ikke var. Han hadede når han skulle studse det. Men så blev vores yngste søn født, og da han blev stor nok til at komme på armen eller skødet viste han en næsten sygelig interesse for at få de små fingre viklet ind i skægget – og så blev han utrolig stærk.

Næste gang jeg skulle klippes overvejede jeg at væk, og luftede det for frisøren lige så forsigtigt. Og inden jeg kunne nå at fortryde var saksen i gang og det forsvandt.

Næsten samtidig købte vi et hus med badeværelse, så jeg var glat i mange år efter. Jeg kom på efterløn og blev lidt doven – og en dobbelthage var det triste syn i spejlet om morgenen. Og min hud blev mere sart eller ujævn for jeg gik altid rundt med rifter i hovedet.  Så fik skægget lov at stå igen – af lutter dovenskab.

Jeg har købt sådan en skægtrimmer så jeg studser selv skægget jævnligt.

Men hvad mener du? – har du selv skæg eller han din mand. Og hvad mener du årsagerne er til at anlægge skæg, blive langhåret eller klippe sig skaldet-

Giv et bud.!!
 :assassin: :hairy: :hairy:
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje

Offline musenfryd

• Administrator
  • Senior medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
    • Telefonpasning
Sv: Hvorfor anlægger mænd skæg?
« Svar #1 Dato: November 12, 2012, 03:02:11 pm »
jeg har ikke selv så meget skæg at det gør noget, men min kæreste har..
hvorfor han har anlagt det, det ved jeg faktisk ikke, men jeg kunne snildt forestille mg at det var noget med dovenskab... og jeg synes det er pænt og vil meget nødig have ham uden
Life's a journey, not a destination

http://prontocallcenter.dk/
hvis der er brug for telefonpasning

Offline carmen

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
    • Klub-SUK
« Svar #2 Dato: November 13, 2012, 04:07:37 am »
Ved ikke hvorfor min mand har skæg? Måske det oprindeligt er blevet anlagt under en eller anden militærøvelse i hans unge dage frodi der måske ikke lige var adgang til at barbere sig??

Af og til er det ganskevist blevet barberet af, og det kan ingen af os vist vænne os til,så nu får det lov at blive :-)

Kærlig hilsen
Carmen
De smukkeste ting i verden kan ikke ses eller røres.  De skal føles i dit hjerte

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    23%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: November 13, 2012, 05:48:04 pm »
Jeg har haft skæg siden jeg var 20, med tendens til at trimme det mere med alderen. Fra for 20 år siden har jeg mest haft overskæg, men det har jeg også droppet de sidste par år. Skæg for mig til at se ældre ud. Derfor!
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: November 14, 2012, 11:29:18 am »
Det ville (næsten) være skilsmissegrund hvis Husbond fjernede sit skæg!
Pænt veltrimmet og klædeligt er det - og det skal det bare blive ved med at være.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: November 14, 2012, 02:58:54 pm »
Jeg har et mørkt fuldskæg og har haft det i 4 år nu. Jeg ved egentlig ikke helt rigtig, hvorfor jeg fik det. Tror jeg var inspireret af Riker fra Star Trek. :)

Jeg synes dog ikke, at et skæg kræver mindre opmærksomhed eller pleje end hvis man bare barberer det hele af. Mit er ret tæt og jeg har hår til langt nede på halsen og oppe på kinderne og det kræver altså noget tid at holde formen, barbere det overskydende væk, trimme det, klippe overskægget, hvis ikke man vil ligne en, der lige har set ild for første gang.
It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: November 15, 2012, 01:41:24 pm »
Jeg har et mørkt fuldskæg og har haft det i 4 år nu. Jeg ved egentlig ikke helt rigtig, hvorfor jeg fik det. Tror jeg var inspireret af Riker fra Star Trek. :)

Jeg synes dog ikke, at et skæg kræver mindre opmærksomhed eller pleje end hvis man bare barberer det hele af. Mit er ret tæt og jeg har hår til langt nede på halsen og oppe på kinderne og det kræver altså noget tid at holde formen, barbere det overskydende væk, trimme det, klippe overskægget, hvis ikke man vil ligne en, der lige har set ild for første gang.
:biggrin:  fantastisk morsom omskrivning af hulemand, tak for dagens grin
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
« Svar #7 Dato: November 15, 2012, 04:38:37 pm »
:biggrin:  fantastisk morsom omskrivning af hulemand, tak for dagens grin

Ja, den er god.

Jeg har næsten altid været nybarberet, men en dag ville maskinen ikke rigtig, og den rev så det gjorde ondt. Fra da af anlagde jeg skæg, som dog blev trimmet helt ned til skægstubbe med skægtrimmeren. Jeg må indrømme at jeg ikke gjorde så meget ud af det, så jeg lignede en ægte vildmand lige inden trimmingen.

Det var en pige og en del kommentarer, som fik mig til at købe en barbermaskine. Så nu er jeg igen nybarberet. 
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Campanule

• Gæst
« Svar #8 Dato: November 18, 2012, 08:07:35 am »
Min mand har haft overskæg altid, men jeg fik det lokket af ham for et par år siden. Det er noget kønnere, synes jeg

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
  • Islam i DK? Ja tak, multikulturen længe leve!
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #9 Dato: November 30, 2014, 01:08:31 am »
Tja, jeg tror da nok, at der ligger nogle helt basale ideer om maskulinitet bag de fuldskæg, som er blevet så moderne blande de unge mænd nu. Selv har jeg også et fint fuldskæg, men det havde man jo bare dengang i det, man kunne kalde hippietiden, og for mig er det bare hængt ved.
Observér, dokumentér, rapportér!

Online Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
  • Country: dk
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: November 30, 2014, 02:21:15 am »
Jamen det er jo fint ... Så har du jo et flot profetskæg når Danmark med tiden overgår til islam ...  :hairy:  : :hyper:
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #11 Dato: November 30, 2014, 07:49:43 am »
Jamen det er jo fint ... Så har du jo et flot profetskæg når Danmark med tiden overgår til islam ...  :hairy:  : :hyper:

Profetskæg - det var nu ikke ligefrem det, vi kaldte det dengang. Nej, og så var hele den venstreorienterede bevægelse fra 60'erne og frem jo aldeles ikke-religiøs, således også mig.

Joakim

• Gæst
For visse mænd vedkomne er det helt klart en fordel
« Svar #12 Dato: November 30, 2014, 10:38:47 am »
at gemme mest mulig at ansigtet.:wink:

Det grimmeste er de sjuskduske der ikke rigtig kan få skæg, men har det alligevel.
Dem kun på hagen, og så de latterlige streger.

Visse mænd har så grim overlæbe, at det er pænere, når den er camoufleret.
Tit er det slet og ret dovenskab

Selv er jeg heldig at kysse en flere gange dagligt, fik han skæg så vil det glide ud.
Jeg ved ikke noget værre end hår i min mund :girl_sigh:

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
    • DKP
Sv: For visse mænd vedkomne er det helt klart en fordel
« Svar #13 Dato: November 30, 2014, 12:08:02 pm »
at gemme mest mulig at ansigtet.:wink:

Det grimmeste er de sjuskduske der ikke rigtig kan få skæg, men har det alligevel.
Dem kun på hagen, og så de latterlige streger.

Visse mænd har så grim overlæbe, at det er pænere, når den er camoufleret.
Tit er det slet og ret dovenskab

Selv er jeg heldig at kysse en flere gange dagligt, fik han skæg så vil det glide ud.
Jeg ved ikke noget værre end hår i min mund :girl_sigh:

Jeg vidste sørme ikke, at du var en af den slags mænd, der holder af at kysse og omfavne andre mænd. :biggrin: