Forfatter Emne: Muslimer stemte imod juletræ  (Læst 6225 gange)

Offline Rudolf

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Muslimer stemte imod juletræ
« Svar #15 Dato: November 18, 2012, 09:04:47 am »
Citér
Nogen andet jeg synes virker besynderligt, er at 80 -90 % af den julehjælp der uddeles, søges af muslimer. Hvorfor søger man om hjælp til jul, hvis man ikke tror på, eller holder jul? Jeg har intet imod at en given hjælp er uafhængig af religion og etnisk herkomst, men bør det så ikke omdøbes, så det ikke specifikt heder julehjælp, men bare generelt hjælp til trængende familier?

Det er vel ikke sikkert at det er de samme mennesker der er tale om. :blum3:
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje

Offline carmen

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
    • Klub-SUK
« Svar #16 Dato: November 18, 2012, 12:02:46 pm »
Citér
Nogen andet jeg synes virker besynderligt, er at 80 -90 % af den julehjælp der uddeles, søges af muslimer. Hvorfor søger man om hjælp til jul, hvis man ikke tror på, eller holder jul? Jeg har intet imod at en given hjælp er uafhængig af religion og etnisk herkomst, men bør det så ikke omdøbes, så det ikke specifikt heder julehjælp, men bare generelt hjælp til trængende familier?

Det er vel ikke sikkert at det er de samme mennesker der er tale om. :blum3:

Nej da :-)

Det var egentlig også mere en generelt undren over, at netop julehjælpen søges af så stor en procentdel muslimer, som oficielt ikke holder jul, eller i det hele taget bekender sig til kristne traditioner. Og julehjælpen er vel tænkt som hjælp til at trængte familier kan holde jul på nogenlunde lige vilkår som andre, tænker jeg.

Kærlig hilsen
Carmen
De smukkeste ting i verden kan ikke ses eller røres.  De skal føles i dit hjerte

Campanule

• Gæst
« Svar #17 Dato: November 18, 2012, 04:18:43 pm »
Jeg kan godt følge dig, Carmen

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: November 19, 2012, 06:59:52 pm »
Nu er julen jo ikke andet end en kommerciel fest som koster kassen - fordi det er det, vi h ar gjort den til!
En kristen fest? Nope - et latterligt gaveræs.
Og hvorfor i alverden skulle "muslimer" og andre ikke søge hjælp, når den nu er der? De kan vel være lige så meget på r.... som en "pæn etnisk dansk familie på kontanthjælp"
Julen ER IKKE mere religiøs end den nærmeste spegepølse.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Campanule

• Gæst
« Svar #19 Dato: November 20, 2012, 08:45:23 am »
Sikken sammenligning fru Hartmann  :biggrin: Julen er nu godt nok en kristen fest for mig - men den er også MEGET kommerciel

Offline musenfryd

• Administrator
  • Senior medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • Telefonpasning
« Svar #20 Dato: November 20, 2012, 09:21:45 am »
for mig er julen hverken en kommerciel fest eller en religiøs, det er ren hygge og tradition, men det er den jo ikke for muslimer, for de HAR jo ikke noget forhold til julen.

Ville gerne høre begrundelsen fra en af de muslimske familier der har søgt....
Life's a journey, not a destination

http://prontocallcenter.dk/
hvis der er brug for telefonpasning

Offline sun^lady

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: November 20, 2012, 09:57:53 am »
Begrundelsen for at søge om julehjælp, vil vel altid være økonomien, skulle jeg mene. Uanset om man fejre jul eller ej, kan det være svært at få enderne til at nå sammen, og så varmer det altså rigtig meget, at få en håndsrækning bare en enkelt gang imellem. Kan virkelig ikke se problemet, og kan ikke se hvorfor muslimer ikke skulle kunne søge, på lige fod med alle andre. Det er jo ikke det religiøse tilhørsforhold, der afgør om man er berettiget eller ej. Det er udelukkende økonomien.

Det er jo heller ikke kun medlemmer af Frelsens Hær, der kan søge om julehjælp hos Frelsens Hær. Det er heller ikke noget krav at man skal være medlem af folkekirken, for at søge julehjælp hos dem. Så hvorfor i alverden øffer man dog over at muslimer også søger om hjælp op til jul? Der er jo ikke andre tidspunkter på året, hvor man kan søge om den slags hjælp, så klart de der har behovet, søger når chancen er der. Uanset hvad man tror på. Når man ikke har ret meget at gøre med, så er det jo soleklart, at man griber sådan en chance når den er der.

Offline carmen

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • Klub-SUK
« Svar #22 Dato: November 21, 2012, 02:38:48 pm »
Jeg har såmænd ikke noget imod at alle, uanset tilhørsforhold kan søge :-) Det er for mig, bare stadig en generel undren, at hvis man pga sin tro ikke holder jul, eller på anden måde går ind for ( eller måske endda ser ned på ) de traditioner vi nu har her i danmark, at man så søger en hjælp som decideret heder julehjælp. Der laves mig bekendt ikke lignende hjælpeforanstaltninger i forbindelse med f.eks Eidfest eller andre muslimske traditioner. Og hvis der gjorde, ville jeg også undre mig hvis mennesker der IKKE fejrer Eid, søgte, og fik denne hjælp, blot fordi de måske havde økonomiske problemer.

Ja, julen er blevet meget komerciel gennem tiderne. I meget gammel tid "drak man jul" eftersom julen var en tid hvor man simpelthen drak sig fra sans og samling. Ellers er, eller har det vel også været en fest for lyset, eller at man nu gik mod lysere tider igen. Oprindeligt har det jo ikke været forbundet med hverken Jesus eller kristendommen. Det er vist først kommet senere, at man forbandt julen med Jesu fødsel. Men hvornår de forskellige ændringer og traditioner er opstået skal jeg ikke gøre mig klog på.

Kærlig hilsen
Carmen
« Senest Redigeret: November 21, 2012, 02:42:05 pm af carmen »
De smukkeste ting i verden kan ikke ses eller røres.  De skal føles i dit hjerte

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
« Svar #23 Dato: November 21, 2012, 10:36:58 pm »
Krarup har ordet:

"Juletræssagen i Kokkedal er skriften på væggen, der dokumenterer farerne ved den masseindvandring, der er en konsekvens af udlændingeloven af 3. juni 1983, og som vi er nogle stykker, der har advaret imod i en menneskealder.

Begivenhederne i Kokkedal, hvor et muslimsk flertal i boligblokken har forbudt et dansk og kristent mindretal at sætte et juletræ op for således at fejre dansk jul, er meget tankevækkende og dybt uhyggelige.

Det er islam, der allerede på dette tidspunkt af masseindvandringen af muslimer til Danmark søger at drive danskheden ud og overtage magten. Det er skriften på væggen, der dokumenterer farerne ved den masseindvandring, der er en konsekvens af udlændingeloven af 3. juni 1983, og som vi er nogle stykker, der har advaret imod i en menneskealder.

Det har naturligvis ikke noget med demokrati at gøre. For det er rigtigt, at i et demokrati er det flertallet, der bestemmer, men der er forhold, som ikke vedrører en demokratisk mekanik, fordi de angår sjæl og ånd. Hvad er Danmark? Det er jo ikke at definere som et demokrati. Men Danmark er en nation, er danskernes fædreland, er et fælles hjem for det danske folk, som netop er et folk, fordi det har samme sprog, historie og kultur. Demokrati er styreform. Men danskhed er identitet. Demokrati handler om at tælle stemmer.

Men danskhed er det danske folks sjæl og ånd, som ikke gøres op i stemmetal. Derfor er muslimernes adfærd i Kokkedal et åndeligt overgreb imod det danske folk, der har givet muslimer lov til at bo i Danmark, men som ikke derfor har accepteret at blive fremmed i sit eget hjem. Vi tillader naturligvis muslimer at fejre deres helligdage på deres maner. Men vi fastholder, at dette er Danmark, og at det danske folks identitet og eksistens er uløseligt sammenknyttet med den kristendom, der i julen fejrer Kristi fødsel. Juletræet er en del af dansk kultur. Og at ville forbyde danskerne at sætte juletræ op i julen er det samme som en krigserkæring imod det danske folk, hvis land der er tale om. Begivenhederne i Kokkedal vidner om vores nuværende virkelighed i Danmark.

Der er to katastrofer i det 20. århundredes danmarkshistorie. Den ene er 9. april 1940, hvor tyskerne erobrede landet og satte danskerne fra styret. Den anden er 3. juni 1983, hvor kulturradikalismens gennemførelse af udlændingeloven gjorde Danmark til et indvandringsland, der ikke længere kunne hævde sin grænse og bestemme, hvem der tog bolig i landet.

Også under den tyske besættelse søgte man at lukke øjnene for virkeligheden ved at henvise til demokratiet. Det var også dengang kulturradikalismens måde at bagatellisere den nationale katastrofe på, idet man henviste til stemmetal og legede folketingsvalg i marts 1943 og således krampagtigt lukkede øjnene for den virkelighed, som bestod i, at tyskerne bestemte i Danmark. Især Hal Koch gjorde et nummer ud af demokratiet for at kunne flygte fra besættelsens virkelighed. Som formand for Dansk Ungdomssamvirke gjorde han demokratiet til det folkeligt samlende, hvor sandheden naturligvis var, at det er dansk suverænitet og dermed danskhed, der er folkets identitet og egentlighed.

Nej, demokrati er en styreform. Det er en måde at fordele magten i landet. Men det er naturligvis landets eller folkets magt, der skal fordeles på denne måde, og derfor er folket selv det egentlige og afgørende i forholdet. Det handler stadigvæk om eksistens, ikke om form. Det har at gøre med at fordele danskernes magt. Ikke om at udslette danskerne ved udøvelse af demokratisk mekanik. Danmark er en nation. Danmark er danskernes fædreland. Danmark er det danske folks hjem. Ikke et tomt og tilfældigt landområde, åbent for og prisgivet alskens talkombinationer. Det er ikke tilfældigt, at den demokratisme, der er konsekvensen af Hal Kochs og andres misbrug af styreformen demokrati, nu bruges af Hal Kochs efterfølgere i kulturradikalismen til at bagatellisere den undertrykkelse eller fordrivelse af dansk kultur i Kokkedal, som finder sted.

På samme måde lukkede han også øjnene for besættelsens virkelighed. Ved hjælp af samme slagord flygtede han og kulturradikalismen 1940-43 fra det, der reelt skete i Danmark. Først modstandsbevægelsen sagde sandheden. Først modstandsbevægelsen turde sige og fastholde, at dette land er Danmark og ikke et tilfældigt landområde, hvor talkombinationer og begrebsakrobatik og radikale slagord skal afgøre identiteten. Kokkedal er Danmark. Danmark er danskernes land. I Danmark skal dansk identitet og kultur aldrig, aldrig gøres fremmed og forbudt."

(http://www.b.dk/kommentarer/aandeligt-overgreb-mod-det-danske-folk )
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline Rudolf

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: November 22, 2012, 01:17:29 am »
Det er da vist hvad man kan kalde at skyde gråspurve med kanoner. :bb:
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje

Campanule

• Gæst
« Svar #25 Dato: November 22, 2012, 08:34:33 am »
He he Rudolf, ja det er et voldsomt indlæg, men jeg er tilbøjelig til at give ret i noget af det

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: November 22, 2012, 03:17:05 pm »
Stadigvæk; alt det brok bare pga. et grantræ!
Benzin på racisternes bål.......
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Offline carmen

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • Klub-SUK
« Svar #27 Dato: November 22, 2012, 04:10:47 pm »
Synes racist er ved at være et af vor tids mest misbrugte ord ;-)

Selvom man blot undrer sig over forskellige ting, eller måske bare er en smule kritisk, så er man racist?????

Arbejder i øvrigt sammen med en rigtig sød muslimsk kvinde :-) Har også mødt hendes lige så flinke  mand :-)

Der er jo også etniske danskere der udnytter alle mugligheder ( og systemet ) uden skygge af samvittighed eller noget. Så det er naturligvis ikke forbeholdt muslimer som sådan. Sikkert bare en generelt kedelig mennekselig egenskab, uanset hvilken kultur man kommer fra.

Kærlig hilsen
Carmen

Campanule

• Gæst
« Svar #28 Dato: November 23, 2012, 08:25:12 am »
Det er lidt for brugt ordet "racist" - jeg mener ikke, jeg er racist fordi jeg holder mere af det danske end det udenlandske

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: November 23, 2012, 02:52:05 pm »
Det er lidt for brugt ordet "racist" - jeg mener ikke, jeg er racist fordi jeg holder mere af det danske end det udenlandske
Der er jo pokker til forskel på "det danske" og "os danskere" !! Så nej, du er vist ikke racist Nule.
Fra Politiken Nudanske Ordbog;
"racisme [rHZsismS] sb. -n o den anskuelse at visse menneskeracer (især den man selv tilhører) er andre overlegne, og at raceforskelle bør bestemme forskelle i politiske og sociale rettigheder"