Forfatter Emne: Muslimer stemte imod juletræ  (Læst 6235 gange)

Campanule

• Gæst
Muslimer stemte imod juletræ
« Dato: November 07, 2012, 04:09:03 pm »
Hvis det nu havde været et etnisk dansk flertal, så kan det jo tænkes, at det var omvendt. At man ikke ville bruge penge på EID-fest men på juletræ

Under alle omstændigheder får de nok deres juletræ, da der er indsamling på facebook og Venstre vil også støtte. Og så er det problem vel løst

Citér
Muslimer stemte imod juletræ

Beboerne får intet juletræ med lys på i boligområdet Egedalsvænge i Kokkedal i Nordsjælland.

Et muslimsk flertal i bestyrelsen i boligområdet Egedalsvænge har afvist at bruge penge på juletræet. Det vækker stor undren blandt beboerne.

Det skriver Frederiksborg Amts Avis.

En dyr Eid-fest

Bestyrelsen har for kort tid siden brugt 60.000 kroner på at fejre den muslimske Eid-fest i boligområdet.

Dengang var der hoppeborge, elastikspring og en klatrevæg at more sig med.

En fast juletradition

Juletræet har ellers været en tradition i boligområdet i mange år.

Men det koster op imod 7.000 kroner. Og det vil det muslimske flertal ikke betale.

Det er et tegn på manglende tolerance og rummelighed over for de kristne juletraditioner.

Det mener flere beboere, som avisen har talt med.

Samler penge ind

En gruppe borgere er nu begyndt at samle penge ind til et juletræ.

Beboerne siger til avisen, at de ikke ønsker at blive uvenner med nogen.

De vil bare i al stilfærdighed ringe på alle døre i boligområdet og samle penge ind.

Hvad siger bestyrelsen?

Frederiksborg Amts Avis har ikke kunnet få kontakt med de folk, der stemte imod juletræet i Egedalsvænge.

Kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Ligetil/Dagens_fokus/Kultur/2012/11/07110231.htm

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
Sv: Muslimer stemte imod juletræ
« Svar #1 Dato: November 07, 2012, 06:56:04 pm »
Så blev julen reddet i år.  Men hvad med næste år, hvor der er mindre medieopmærksomhed??
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Campanule

• Gæst
« Svar #2 Dato: November 07, 2012, 07:24:58 pm »
Det er jo demokratiet, som der virker her

Jeg synes personligt, det er synd at afskaffe danske helligdage/traditioner, bare fordi man har magten til det. Måske en indikation af, hvordan det kommer til gå efterhånden som der bliver lige så mange indvandrere som danskere - men kun måske

Offline carmen

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
    • Klub-SUK
« Svar #3 Dato: November 11, 2012, 04:22:19 pm »
Demokrati eller ej. Uanset hvad, så mener jeg at respekten for hinandens traditioner bør gå begge veje.

Og bor man i danmark, mener jeg i særdeleshed at man bør respektere landets kultur og traditioner. Det ville jo også blive forventet og forlangt af os, hvis vi flyttede til et andet land, med andre normer end vores.

Kærlig hilsen
Carmen
De smukkeste ting i verden kan ikke ses eller røres.  De skal føles i dit hjerte

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
« Svar #4 Dato: November 11, 2012, 06:34:21 pm »
Man ser det overalt i den vestlige verden. Vor kultur er ikke engang på retræte, den er på hastigt tilbagetog.
I USA hedder det ikke længere merry cristmas, nej, det hedder happy hollyday.

Her fra Bryssel:
http://www.uriasposten.net/archives/42284

Citér
Bruxelles afskaffer det traditionelle juletræ og krybbespil på Grote Markt – Erstattes af et ‘tv-vintertræ’

Samme dag jeg gæsted Bruxelles skriver lokale medier, at bystyret i EU’s uofficielle hovestad nu afskaffer juletræet på Grote Markt og installerer et såkaldt ‘tv-vintertræ’. Fra The Right Perspective – Bruxelles Bans offensiv ‘Christmas Tree For muslimer.

“Government officials in Brussels, Belgium banned Wednesday a popular Christmas tree exhibit out of concerns that the local Muslim population found it ‘offensive.’ An ‘electronic winter tree,’ will take the place of the traditional Christmas Tree and Nativity scene at the city center of Grand Place, reports Brussels News.

The electronic sculpture will stand 25 meters (82 feet) tall and consists of a set of television screens, reports Brussels Expat.

‘During the daytime you can climb to the top of the tree where you will be able to enjoy a panoramic view of the city,’ the website explains. ‘As soon as it becomes dark the tree turns into a spectacle of light and sound. Every ten minutes an amazing show will unfold.’”

Læs evt. Julen ændres for indvandrernes skyld - http://danskernesparti.dk/archives/2209
« Senest Redigeret: November 11, 2012, 06:37:03 pm af PU »

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
« Svar #5 Dato: November 11, 2012, 09:09:04 pm »
Ville dække juletræssagen: Bøller smadrede TV2s bil

de danske unge er simpelthen uopdragne, de kunne lære meget af vore kære udlændinge:

http://www.bt.dk/krimi/ville-daekke-juletraessagen-boeller-smadrede-tv2s-bil

Offline carmen

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • Klub-SUK
« Svar #6 Dato: November 12, 2012, 07:42:19 pm »
Synes stadig at traditionerne burde kunne leve side om side.

Kærlig hilsen
Carmen
De smukkeste ting i verden kan ikke ses eller røres.  De skal føles i dit hjerte

Offline Rudolf

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: November 12, 2012, 10:39:48 pm »
Vi lever i et demokrati - og demokrati tager ikke hensyn til traditioner.  :bb:
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: November 14, 2012, 11:37:45 am »
Ærlig talt....
Hvis nu alle gad læse det hele, så skinner det tydeligt igennem, at der ikke var en eneste i bestyrelsen der gad tage sig af det skide juletræ! (sorry)
Den skinhellige danske formand(inde) stod på TV og svarede på.... ingen ting. Stod bare der med et fjoget grin, og frydede sig åbenlyst over den mediepanik der kom ud af det.
Hvorfor i alverden har hun ikke selv tilbudt at sørge for det indkøb?
Jeg forstår godt at tilflyttere med andre interesser end dansk jul, ikke vil bruge tid og kræfter på noget som ikke siger dem noget.
Ja, traditioner bør kunne leve side om side, men det betyder ikke at muslimer, hinduer eller hvad de nu er, skal sørge for - igen - et skide juletræ. Det kan de danske beboere, og bestyrelsemedlemmer jo tage sig af!
Ikke underligt at der er krige i verden - når der ikke skal mere til........
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
« Svar #9 Dato: November 14, 2012, 01:32:19 pm »
Den muslimsk repræsentant fra bestyrelsen har nægtet at tage imod juletræer fra velmenende danskere, fordi han slet ikke ønsker, at der skal fejres jul i Egevænge.

Men fru Hartmann mener åbenbart at det er den kvindelige danske formands skyld......(suk)

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: November 15, 2012, 01:48:41 pm »
Den muslimsk repræsentant fra bestyrelsen har nægtet at tage imod juletræer fra velmenende danskere, fordi han slet ikke ønsker, at der skal fejres jul i Egevænge.

Men fru Hartmann mener åbenbart at det er den kvindelige danske formands skyld......(suk)
Og det gjorde han fordi ?? De ikke ønsker indblanding udefra, i et rent internt anliggende.
Du mener at formanden har tilbudt sig til tjansen - andre siger at der ikke var nogen der gad tage sig af det.
Påstand mod påstand, som ingen af os udenforståernde nogensinde får det rigtige svar på.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
« Svar #11 Dato: November 15, 2012, 04:40:12 pm »

Og det gjorde han fordi ?? De ikke ønsker indblanding udefra, i et rent internt anliggende.
Du mener at formanden har tilbudt sig til tjansen - andre siger at der ikke var nogen der gad tage sig af det.
Påstand mod påstand, som ingen af os udenforståernde nogensinde får det rigtige svar på.

Der var åbenbart ingen problemer da der skulle fyres 60 000,- af på eid.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: November 16, 2012, 07:34:33 pm »

Der var åbenbart ingen problemer da der skulle fyres 60 000,- af på eid.
Og? Det er stadig ikke noget der rager andre end dem der bor dér.

Campanule

• Gæst
« Svar #13 Dato: November 18, 2012, 08:06:44 am »
Jamen de har jo fået tilbudt flere juletræer, og flere danskere har tilbudt at stå for det, så jeg i tv. Men bestyrelsen siger stadig nej. Uanset om det er et juletræ eller en EID-fest, så burde man som bestyrelse arbejde for begge dele uanset etnisk oprindelse. En dansker kan vel godt hjælpe med at arrangere Eid og en udlænding med at lave juletræs-halløj, men udlændingen stod frem og sagde, han ikke ville have noget med juletræstraditioner at gøre overhovedet

Nå men nu kommer der et ny bestyrelsesvalg, og så kan det være der falder ro på

Offline carmen

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • Klub-SUK
« Svar #14 Dato: November 18, 2012, 08:21:24 am »
Der er vel heller ikke nogen der forlanger at man SKAL deltage i et givent arrangement, blot fordi det er arrangeret af en forening og fået bevilget penge af en bestyrelse. Jeg mener bestemt også at en bestyrrelse bør varetage begges interesser, men der er der jo ikke nogen der siger at muslimerne SKAL deltage i julearrangementet, ligesåvel som danskerne eller andre "ikke muslimer" behøver deltage i Eidfesten.

Nogen andet jeg synes virker besynderligt, er at 80 -90 % af den julehjælp der uddeles, søges af muslimer. Hvorfor søger man om hjælp til jul, hvis man ikke tror på, eller holder jul? Jeg har intet imod at en given hjælp er uafhængig af religion og etnisk herkomst, men bør det så ikke omdøbes, så det ikke specifikt heder julehjælp, men bare generelt hjælp til trængende familier?

Umiddelbar synes jeg det er lidt dobbeltmoralsk at søge julehjælp, når man ikke tror på, eller holder jul.

Kærlig hilsen
Carmen